Cytomel

liothyronine

Thyrax Duotab (843 meningen)
Euthyrox (316 meningen)
Levothyroxine tabletten (177 meningen)
Tirosint (43 meningen)
Eltroxin (8 meningen)

15-09-2018

Ziekte van Hashimoto

Ik ben net begonnen met Cytomel, 1/4 om de dag naast natuurlijk schildklier hormoon. Tot nu toe gaat dat goed. Belangrijk om te weten is dat Cytomel tarwe zetmeel bevat, dus gluten bevat en dit houdt de anti stoffen van je Hashimoto in stand waardoor je schildklier verder achteruit gaat. Vanwege de gluten dus ontevreden. ACE pharmaceuticals bied een glutenvrije hypo [lees meer...]allergene variant aan, helaas is die erg duur en wordt hij niet vergoed door mijn verzekering. Mocht iemand het wel vergoed krijgen hoor ik het graag. Ik ga nog verder zoeken naar een gluten vrije optie die betaalbaarder is. Mocht iemand iets weten, tips zijn welkom.
20-08-2017

Ziekte van Hashimoto

Sinds anderhalve week op Cytomel van Ace Pharmaceuticals. Endocrinoloog heeft me 1 tablet voorgeschreven verdeeld over de dag, maar één tablet is echt niet genoeg, daar kun je misschien 3 uur mee vooruit. Ben op eigen initiatief er drie per dag van 25 mcg gaan nemen ('s ochtends, 's middags en 's avonds) en nu gaat het wel. Nu nog de arts zien te overtuigen meer voor te [lees meer...]schrijven...
07-03-2016

Ziekte van Hashimoto

Na enkele steeds fanatiekere hardloop-jaren viel bij bloedprikken in de zomer van 2014 het spreekwoordelijke kwartje: trage schildklier. De jaren daarvoor merkte ik al, dat ik regelmatig vanwege vermoeidheid een training over sloeg, zelden echt intensief trainde of wedstrijden liep. Uiteindelijk heb ik wel 2 marathons volbracht (3:28 en 3:06) en zelfs nog een keer 15km in [lees meer...]59:30 (Zevenheuvelenloop). Daarna was de koek op en ben ik ruim een jaar bezig geweest met instellen, leren, ontdekken en tot 2x toe opnieuw opstarten van hardlopen. Het gebruik van Cytomel speelde een korte rol daarin, maar leverde niet het gewenste resultaat. Omdat het wél een hogere hartslag veroorzaakte, ben ik er na ruim 3 maanden weer mee gestopt en slik ik nu enkel nog levothyroxine. Langzaamaan gaat ook regelmatig hardlopen weer, of ik ooit nog m'n oude niveau bereik, geen idee. Mogelijk kan ik wel nog als hardlooptrainer aan de slag.
07-03-2016

Ziekte van Hashimoto

Op mijn 12e is de ziekte van hashimoto geconstateerd. Vanaf mijn 18e slik in Cytomel. Dit omdat ik nog heel veel 'restklachten' had. Depressief voelen, flauwvallen, altijd koud hebben enz. Ik heb toen een artikel gelezen over cytomel en heb toen aangegeven bij mijn arts dat ik graag cytomel wilde proberen. Eigenlijk wilde zij het niet voorschrijven. Maar na veel zeuren he[lees meer...]b ik het toch gekregen. Nadat ik cytomel slik voel ik mij zoveel beter. Ik heb geen bijwerkingen van het medicijn. Het is wel dat de tabletjes niet goed in gelijke delen gebroken kunnen worden.
15-10-2015

Ziekte van Hashimoto

2x daags kwart tablet (25mg) doen voor mij echt wonderen.. Start beter op in de ochtend en heb niet zon middagdip na de lunch. Het klinkt als minimale dosering maar effect is enorm. Nadeel is dat ondanks de lijntjes de tabletjes niet heel fijn breken en daardoor ongelijke partjes geven.
19-07-2015

Ziekte van Hashimoto

Omdat mijn euthyrox al 4 jaar goed was ingesteld, maar ik me nog steeds heel slecht voelde en goede ervaringen hoorde over cytomel, heb ik dit voorgesteld aan mijn internist. Helaas begrijp ik niks van alle goede verhalen. Sinds ik ben gestart heb ik last van hartkloppingen, ben ik benauwd en kortademig, heb ik een raar gevoel in mijn benen en ben ik nog sneller duizelig d[lees meer...]an normaal. Daarnaast zijn de kleine tabletjes maar moeilijk in vieren te delen.

Amoxicilline (475) - Antibiotica - penicillines breedspectrum