Ervaringen met Tirosint

levothyroxine

Trage schildklier (45 meningen)
Ziekte van Hashimoto (19 meningen)
Ziekte van Graves (4 meningen)
Snel werkende schildklier (2 meningen)

07-04-2017 | Vrouw | 56
Hypothyreoïdie
I.v.m. het stoppen van de thyraxproduktie moest ik overstapoen op euthyrox. Dit was een grote elkende, hartkloppingen, dood en doodmoe, emotioneel instabiel, enz. Daarom overgestapt op tirosint. Ik voel me beter dan in jaren en geen enkele bijwerking!!

04-04-2017 | Vrouw | 31
Trage schildklier
nadat de Thyrax eruit ging naar de Euthyrox over gegaan. Alleen maar ellende. Niet vooruit te branden, moe, veel slapen, geen energie. Zelf opzoek gegaan naar wat anders. Uit gekomen bij de Tirosint. Aanvraag gedaan bij de dokter (die kende het helemaal niet). Volgende dag 1-1 over gegaan. 2e dag waren al mijn klachten weg! Aanrader!

20-03-2017 | Man | 52
levothyroxine (137ug)
Trage schildklier
Slik al +- 10 jaar schildklier medicijn Thyrax. Moest nu overstappen eerst paar maanden Euthyrox® (levothyroxine) geslikt maar kreeg hier teveel last van bijwerkingen. Na wederom bloedonderzoek over gegaan op Tirosint en moet aangeven dat het langzaam aan steeds beter gaat. De meeste bijwerkingen zijn verdwenen, behalve de moeheid en het zo af en toe hebben van een zeer on[lees meer...]behaaglijk gevoel.

05-03-2017 | Vrouw | 49
levothyroxine (125ug)
Trage schildklier
Ik had eerst euthyrox was heel vaak moe, toen las ik van tirosint. Ik ging met m'n huisarts overleggen om over te stappen. maar de tweede dag al spierpijn, druk in m'n hoofd. Na een week heb ik m'n huisarts gebeld, en zei kan de dosis misschien wat bijgesteld worden. Dat gedaan, ik voel me alleen maar zieker. En 2 kilo aangekomen pff misschien toch maar weer overwegen om e[lees meer...]uthyrox te gaan gebruiken. En de 23e naar de endocrinoloog ook om te kijken hoe het gaat met de bijnieren. Wie heeft nog meer slechte ervaring met tirosint? Ik had eigenlijk alleen maar goede ervaringen gelezen.

05-03-2017 | Vrouw | 54
levothyroxine (137ug)
Trage schildklier
Ik heb na levothyroxine van Teva ( met vooral buikpijn als bijwerking ook tirosint geprobeerd,. Door de positieve ervaringen zag ik het hoopvol in. Maar na enkele dagen kreeg ik al klachten, spier en gewrichtspijn, jeuk en pukkeltjes in mijn gezicht, moe en down ( wat ik normaal echt niet ben). Ik ben nu maar weer terug naar levothyroxine van Teva. Daar krijg ik buikpijn v[lees meer...]an, maar dat is minder erg dan al die andere bijwerkingen. Thyrax was ook nooit helemaal een succes, maar beter dan wat ik nu heb uitgeprobeerd. Ik hoop dus dat thyrax weer verkrijgbaar wordt en ga dan terug! Voor mij dus geen succesverhaal over tirosint :(.

25-01-2017 | Vrouw | 32
Trage schildklier
Beste Allemaal, Tirosint is mijn redding geweest. Na 10 jaar thyrax stapte ik over op teva.. mijn god.. 3 maanden ellende.. hartkloppingen, benauwd, hyper, trillen, overgeven enz.. ik was een wrak. Ik ging over op tirosint en binnen een week was alles veel beter, ik voelde me zelfs beter dan met thyrax veel meer energie en helder in mijn hoofd. Jammer dat je zelf een gede[lees meer...]elte moet betalen +/- 7,00, maar ik zou iedereen die narigheid ervaart met teva of andere schildklier medicatie adviseren om zeker tirosint te overwegen. Ik voel me als herboren en dat wens ik iedereen. Sterkte dames!

17-01-2017 | Vrouw | 60

23-12-2016 | Vrouw | 62
Ziekte van Hashimoto
Ik heb meerdere auto-immuunziektes, zoals allergisch astma en sinds 20 jaar Hashimoto . Na de Thyrax ellende ben ik gedwongen overgestapt naar Teva, veel last van bijwerkingen, veel spier- en gewrichtspijn, obstipatie, moe. Na overstap naar Tirosint ( 1 op 1 ) geweldige verbetering, geen spierpijn meer, kan de trap weer oplopen, goede stoelgang. Eerste weken duizelig, ze[lees meer...]eziek, misselijk, maar dat trok na twee weken weg. Super!

29-10-2016 | Man | 52
Trage schildklier
Na problemen met levering van thyrax gedwongen naar ander merk Levothiroxide van teva, wat een ellende! Zeer veel bijwerkingen voelde me werkelijk een wrak lichamelijk en geestelijk. Na zoeken op internet over op Tirosint, een wereld van verschil. Heb geen bijwerkingen meer en voel me eindelijk weer lekker!! Sterkte bij thyrax 137microgram Tirosint 100 microgram.

23-09-2016 | Vrouw | 63
Trage schildklier
Van thyrax 137,5 naar levothyroxine, overgedoseert, erg moe, hoge hartslag, flauwvallen 2x. Toen 100 mcg nog steeds veel spierpijnen, moe. Toen werden het plotseling pillen in doordrukstrips, had het gevoel zomaar in slaap te vallen, 2x in auto gebeurd. Veel darmklachten. Nu na veel zelf onderzoek op internet over op tirosint 100 mcg capsules. Voel me prima. Hierin zitten [lees meer...]geen bijstoffen. Let op in levothyroxine zit oa e460 wat niet afbreekt in je lichaam en waardoor de darmklachten waarschijnlijk ontstonden. Vreemd dat artsen en apothekers dit niet aanbevelen. Meest zuivere pil. Gern bijbetaling bij mijn ziektekostenverzekering.

17-09-2016 | Vrouw | 60
levothyroxine (75)
Hypothyreoïdie
Vanwege de verplichte overstap van thyrax naar een ander schildklierhormoon kwam ik o.a. bij dit nieuwe middel Tirosint terecht. Ik had al enige andere schildkliermedicijnen geprobeerd, zoals euthyrox en levothyroxinenatrium van Teva, maar deze hebben ook weer veel bijwerkingen. Ik was in eerste instantie zeer hoopvol maar ik was niet bedacht op de heftige bijwerkingen zo[lees meer...]als migraine-achtige hoofdpijn onder mijn schedeldak en enorm misselijk. Volgens de huisarts zou de dosis te hoog zijn voor mij en zodoende kreeg ik een nieuw recept met een dosis van 25 mg lager om mee te starten. Weer kreeg ik dezelfde bijwerkingen, dus voor mij geen Tirosint meer. Je moet er ook nog voor bijbetalen, nl. € 7,00 per doosje per maand. In mijn geval werd dat ineens € 14,00 omdat ik 2 verschillende doses nodig had. Voor mij geen Tironsint meer.

16-09-2016 | Vrouw | 71
levothyroxine (25ug)
Trage schildklier
Na 40 jaar thyrax zonder problemen, sinds 3 jaar ellende met diverse medicijnen. Eerst problemen met thyrax-blisterverpakking, toen over op Euthyrox met ook veel nare bijwerkingen en heb toen een maand Tirosint geslikt. Helaas ben ik allergisch voor bepaalde kleurstoffen en de amber-kleurige capsule zal hier mee te maken hebben. Tirosint is dus niet voor mij en misschien o[lees meer...]ok niet voor anderen met een kleurstof-probleem. Heb gelukkig nog wat Thyrax in huis en hoop dat volgend jaar Mei een betere versie van Thyrax op de markt komt zonder al te veel ''gif''stoffen. Jammer dat de Minister van Gezondheid ons zo laat tobben.

02-09-2016 | Vrouw | 52
levothyroxine (112ug)
Trage schildklier
Eind mei 2016 (noodgewongen)overgestapt van thyrax op tirosint. Had gehoopt dat dit medicijn mij het gevoel zou geven van: ik voel me zoveel beter als die 10 jaar met thyrax. Helaas misschien beetje naïef gedacht. Ik voel me nu zo slecht dat ik mij 2 weken geleden voor t eerst ziek heb moeten melden van mijn werk vanwege mijn schildklier. Ben intens moe, keelklachten (sk[lees meer...]?), slaap nog slechter, (spier?)pijn in benen, zweten, down enz enz. Gebruikte 137,5 mcg thyrax , over naar 125 mag tirosint. Dat was teveel. Toen naar 100 mcg, was te weinig (tsh 2.46, t4 16, t3 1,6) Nu naar 112 mcg. Afwachten maar weer. Ondertussen betaal ik wel extra voor dit medicijn. Dat geeft niet maar dan moet t wel goed werken.

18-08-2016 | Vrouw | 63
levothyroxine (112ug)
Trage schildklier
Na bijna 26 jaar Thyrax geslikt te hebben ben ik in maart overgestapt naar Euthyrox. Dit omdat Thyrax niet meer te leveren was en omdat ik beroerd werd van de verandering van de verpakking van glazen potje naar doordrukstrip. Ik was van 125 Thyrax naar 112 Euthyrox gegaan en het ging heel goed. Helaas vond de internist het nodig om naar 100 te gaan en dat ging flink mis [lees meer...]want alle klachten waren weer terug zoals pijnlijke gewrichten, vocht vasthouden, depressief en kilo's aangekomen. Toen weer teruggezet op 112 maar het kwam helaas niet meer goed. Ik ben via Facebook op de schildkliergroep terecht gekomen en daar las ik hele positieve verhalen over Tirosint en daar ben ik op 14 augustus mee gestart. Ik kreeg 112 mcg voorgeschreven maar volgens de apotheek waren die niet leverbaar en in overleg met de huisarts kreeg ik 1x 100 en 1x 13 mcg. Dit betekende voor mij dat ik 2 receptenregels moest betalen ( 14,45 euro). Gisteren heb ikzelf de leverancier gebeld en die vertelde mij dat 112 mcg gewoon verkrijgbaar zijn. Vandaag 18 augustus belt de leverancier mij hierover terug. Wat ik heel vreemd vind is, dat huisartsen en zelfs apothekers dit middel niet kennen zo ook mijn huisarts. Misschien is het handig om hier eens aandacht aan te besteden. Sinds gisteren heb ik een heel rood gezicht en geen koorts en voor de rest tot op heden geen klachten. Mogelijk is het rode gezicht een reactie op een behandeling die ik met diverse injecties aan mijn schouder gehad heb afgelopen dinsdag (barbotage behandeling kalk aanprikken). Ik hoop dat dit middel zonder E nummers mij weer goed doet voelen.

10-08-2016 | Vrouw | 53
levothyroxine (25ug)
Trage schildklier
Ik heb bijna 13 jaar Thyrax geslikt 0.0875 mcg. De laatste 1,5 jaar voelde ik mij koortsig, nadat Thyrax van potje naar doordrukstrip was veranderd. Overgestapt op Euthyrox en Levothyroxine (Teva). Dit was geen succes, veel problemen en hartkloppingen. Nu overgegaan op Tirosint 25 mcg. Dit bevalt beter, omdat er maar 3 hulpstoffen in zitten. Ik ben nog niet goed ingesteld [lees meer...]na ruim een half jaar. Mijn eerste bloedwaardes waren TSH 5,6 en FT4 18,8. De huisarts wil er in de toekomst nog 25 mcg bij doen, maar ik denk dat ik vraag om 13 mcg. erbij en daarna langzaam ophogen (staat in de bijsluiter dat dat verstandig is). Heeft iemand ervaring hiermee?

08-08-2016 | Vrouw | 38
levothyroxine (75ug)
Ziekte van Hashimoto
Ik slikte al ruim 10 jaar Thyrax en heb in die tien jaar periode van hypo's en hypers gehad. Ik ken de syptomen dus maar al te goed. Ik ben nu 2,5 week over op Tirosint omdat ik goede verhalen had gelezen. Wat ik merk: ik heb het idee dat de Tirosint sterker werkt dan Thyrax, ik ben van 75 microgram Thyrax naar 75 microgram Tirosint overgestapt. Dat het 1 capsule is, heeft[lees meer...] voordelen maar ook nadelen, want je kunt niet snel een kwartje minderen. Ik had de eerste dagen weinig last, maar nu ben ik futloos, heb slappe spieren in armen en benen en ben ontzettend moe. Normaal gesproken slaap ik rond de 7,5 uur per nacht en nu heb ik aan 9 uur nog niet genoeg. Ik word moe wakker en heb last van stemmingswisselingen. Ik laat nu opnieuw bloedprikken. Misschien zijn het opstartproblemen, ik ben ook benieuwd of iemand dit herkent.