Ervaringen met Tirosint

levothyroxine

Trage schildklier (45 meningen)
Ziekte van Hashimoto (18 meningen)
Ziekte van Graves (4 meningen)
Snel werkende schildklier (2 meningen)

22-07-2016 | Vrouw | 59
levothyroxine (88ug)
Trage schildklier
Omdat ik flink ziek was van de bijwerkingen van Euthyrox, heb ik aan de huisarts Tiriosint gevraagd. Hoewel ik in het begin nog met de naween zat van dat eerste middel, ben ik erg tevreden met de capsules, die onmiddellijk werken en minder agressief zijn. Nadeel is dat je moet bijbetalen, maar dat heb ik er graag voor over. Een ander minpuntje is de lichte druk op mijn hoo[lees meer...]fd die gelukkig aan het minderen is.

18-06-2016 | Vrouw | 39
Ziekte van Hashimoto
Ik ben inmiddels aan mijn 3e medicatie toe na een allergische reactie op Thyrax, daarna Euthyrox (wegens de lactose en toevoegingen). Tussendoor ook Cytomel gebruikt waar ik vreselijk beroerd van werd. Na lang zoeken kwam Tirosint als mogelijkheid naar voren door het ontbreken van schadelijke toevoegingen. Wat een verademing. Wel meteen een lagere dosis gestart dan bij de [lees meer...]Euthyrox, namelijk 88ug ipv 100 en dat lijkt nu ook wat te hoog te worden. Ik krijg meer 'hypergedrag' in de vorm van hoofdpijn, nerveus, slaapmoeilijkheden, terwijl ik juist de afgelopen tijd heel stabiel en energiek was. Mogelijk opnieuw omlaag bijstellen na controle van de bloedwaardes. Gelukkig zijn de dosis in kleine stappen in te stellen. De medicatie bevalt mij een stuk beter doordat het vele malen beter past bij mijn allergische gesteldheid dan Thyrax en Euthyrox. Niet langer jeuk en eczeem.

30-05-2016 | Vrouw | 54
Hypothyreoïdie
Gedwongen moeten overstappen van Thyrax 100ug. Vlekkeloos verlopen, geen nare gevolgen van de overstap. Wel boos! :(

15-05-2016 | Vrouw | 51
levothyroxine (50ug)

21-04-2016 | Vrouw | 47
Trage schildklier
Niet 1 op 1 overstappen!!!! werkt sterker, omdat het vloeibaar is! Ik heb toen een dag erg gehyperd. Ik slikte 150 euthyrox, nu 100 Tirosint. Over een week prikken en misschien iets bij stellen. Dus slik eerst 50 minder en dan na een week of 3 prikken. Ik had een waslijst vol klachten en de ergste waren: hoofdpijn, oogmigraine, zeer moe, wattenhoofd, concentratieproblemen[lees meer...], maagklachten, gewichtstoename. en nog heel veel meer.

18-04-2016 | Vrouw | 47
Hypothyreoïdie
Veel bij werkingen gehad van nieuwe thyrax en daarna euthyrox. overgestapt op Tirosint. Veel rest klachten zijn al weg, en ben veel fitter!!!! een super medicijn voor mij

08-04-2016 | Vrouw | 48
levothyroxine (150ug)
Ziekte van Hashimoto
Ben overgestapt van Thyrax naar Tirosint en ik voel me nu al beter dan de 8 jaar die ik op de Thyrax heb gezeten!

01-04-2016 | Man | 49
levothyroxine (137ug)
Trage schildklier
Sinds Thyrax niet meer leverbaar is, was ik genoodzaakt om een alternatief te gebruiken. Iemand uit mijn vriendenkring wees mij op Tirosint. Dat zijn kleine capsules Levothyroxine in verschillende sterktes. Mijn apotheker had het niet op voorraad maar heeft het uiteindelijk wel voor me besteld. En sinds ik dit gebruik voel ik me veel beter. Geen last meer van vervelende b[lees meer...]ijwerkingen. Wat ook fijn is , is dat er geen nare hulpstoffen in zitten zoals lactose. Het is wel jammer dat er een kleine bijbetaling bij zit. Ik moet € 6 betalen per maand, maar dat is het me dubbel en dwars waard! Ik kan het iedereen aanraden!!!