Ervaringen met Tirosint

levothyroxine

Bij  SchildklierX

Ziekte van Hashimoto (19 meningen)
Ziekte van Graves (4 meningen)
Snel werkende schildklier (2 meningen)

06-03-2024 | Vrouw | 38
levothyroxine (137ug)
Trage schildklier
Voorheen slikte ik thorax, veel bijwerkingen en vage klachten. In 2017 overgegaan op tirosint. Alle klachten zijn verdwenen, voel mij er zeer goed bij

20-04-2023 | Man | 67
levothyroxine (12,5ug)
Trage schildklier
Ik moest op advies van mijn toenmalige internist van Thyrax naar Tirosint proberen. maar na drie dagen was de pijn op mijn borst niet vol te houden, zeker gelet dat ik al hart patiënt ben. Ben ik er toen ook gelijk weer mee gestopt. Na 6 jaar ben ik nog steeds op zoek naar een medicijn wat mij van mijn schildklier probleem afkan helpen. Ik ben gewoon allergisch voor h[lees meer...]et medicijn Levothyroxine, is er iets ander help mij aub.

24-01-2023 | Vrouw | 75
levothyroxine (25ug)
Trage schildklier
Na jaren tevreden gebruik van 13 plus 25 tirosint, opeens na inname vreselijke maagpijn, kotsneiging, spuggen het moest eruit kennelijk...hoesten keel en slokdarmpijn.

30-07-2022 | Vrouw | 54
levothyroxine (13ug)
Trage schildklier
Ik gebruik sinds 2000 schildklier tablet ,eerst thyrax,het ging goed ,na een maar jaar weer niet goed overstap naar eurthrax tijdje ging het goed. Daarna Levo ging goed ,daarna weer niet. Bloedwaarde was goed maar toch klachten. 4 maanden geen medicijnen gebruik was van 78 naar 69 kg afgevallen. Bloed geprikt ik moest weer medicijn gaan gebruiken tirosint 13 ug . Ik heb z[lees meer...]oveel bijwerkingen en ik ben weer aangekomen 7 kg zwaarder. Ik voel mij veel zieker dan zonder tablet .

26-02-2022 | Vrouw | 70

15-06-2021 | Vrouw | 57
Trage schildklier
Eerst thyrax na de wisseling van drukstrips over op euthyrox na wijziging vulstoffen, waarbij jeuk klachten en uitslag. Nu sinds 2 maanden op Tirosint.

17-05-2021 | Vrouw | 65
Trage schildklier
Ik ben 65 jaar en gebruik sinds 14 jaar medicijnen voor de schildklier, ik had veel klachten van de Euthyrox, last van spierpijnen, opgeblazen maag, weinig energie, slechte concentratie, nagels die inscheuren, haaruitval enz. Ben 4 mnd geleden overgegaan naar Tirosint en moet zeggen dat ik erg tevreden ben, veel meer energie, mijn maag veel rustiger, spierklachten zij[lees meer...]n weg, mijn nagels zijn veel harder en sterker geworden en mijn concentratie is ook weer veel beter, alleen mijn haaruitval gaat niet zo maar over, zal ook de leeftijd wel doen, mijn bloeduitslagen zijn verder goed, TH4 18,4 TSH 2,6 B12 495 Ferritine 195....dus...ik ben zeer tevreden. Ben één op één overgegaan van de Euthyrox naar de Tirosint, dat viel om de dooie donder niet mee, je hebt toch echt wel die 4 mnd nodig dat je je weer goed gaat voelen. Ik ben zeer tevreden met dit resultaat.

16-03-2021 | Vrouw | 64
Trage schildklier
Ik ben na 13 jaar nu overgestapt van Euthyrox naar Tirosint, ik had té veel klachten sinds het laatste jaar, met name ernstig last van haaruitval, alles en overal vind je mijn haar, kammen vol kam ik uit. Ik word daar best een beetje heel erg nerveus van. Nu ben ik 7 weken bezig en weet dat mijn lichaam eerst moet resetten, maar toch, ik dacht eerst dat het wat beter [lees meer...]ging, maar mijn haren vallen toch wel weer meer uit, mijn nagels worden nu wel wat sterker en harder, mijn klachten van de Euthyrox verdwijnen nu al, licht in mijn hoofd, last van de spieren, opgeblazen dikke buik, opgejaagd gevoel, slecht slapen, enz. tot zover bevalt de Tirosint wel, slaap veel beter, mijn buik voelt beter. Nu is mijn vraag..heeft iemand dezelfde ervaring als ik ivm haaruitval, zou het toch nog een keertje beter worden. Zou graag een mening van jou willen horen.

09-03-2021 | Vrouw | 35
levothyroxine (125ug)
Trage schildklier
voorheen slikte ik thyrax, veel depressieve klachten, gewrichtspijnen en darmstoornissen, nu gebruik ik sinds enkele maanden tirosint en de klachten zijn verdwenen.

11-02-2021 | Vrouw | 35
levothyroxine (88ug)
Trage schildklier
Ik slikte voorheen Thyrax. Ik kreeg veel last van maagzuur klachten en had nog wat andere bijwerkingen/klachten. Met de internist besloten om over te stappen na Tirosint. In de hoop dat de maagzuur klachten zouden verdwijnen en de andere bijwerkingen/klachten. Ik slik Tirosint nu 6 maanden. De eerste 2 maanden ging redelijk ik merkte niet echt verschil dat ik mij beter vo[lees meer...]elde. Ik kreeg in de avond hele rare aanvallen dacht dat hoort er wel bij zou wel met instellen te maken hebben.. bleef doorgaan ondanks rare aanvallen en lichte paniek aanvallen.. tot in december vreselijke hartkloppingen opgejaagd warm bij kwamen.. dacht misschien werkt mij schildklier te snel.. bloed geprikt nee juist wat trager.. bleef volhouden met Tirosint wou de hoop niet opgeven .. ik ben nu weer bijna 2 maand verder ik voel mij vreselijk met Tirosint! Vorige week bloed uitslag gekregen zag er goed uit maar ik ben chagrijnig depressieve gevoelens , constant trillen vreselijke hartkloppingen! Versneld verhoogde hartslag. Ik heb vannacht niet kunnen slapen. Ik ben er zo klaar mee wat een vreselijke middel is dit! Ik ga ook terug na Thyrax daar had tenminste nog een “ leven” mee. Nooit meer Tirosint!

11-07-2020 | Vrouw | 52
Hypothyreoïdie
Met Thyrax bleef ik altijd klachten houden. Ook Citomel geprobeerd wat me te veel deed schommelen. Nu al een paar jaar gebruik is Tirosint met daarbij wat natuurlijk schildklierhormoon ( thyreoidum via de natuurapotheek) Ik gebruik 100 Mcg Tirosint en 0,25 thyreoidum (vroeger 125 thyrax) bij een niet meer werkende schildklier na de slok. Ik heb me niet eerder zo goed ge[lees meer...]voeld. Werk full time en onregelmatig en dat gaat allemaal weer. Erg blij met mijn stabiele basis van Tirosint!

26-05-2020 | Vrouw | 30
levothyroxine (150ug)
Hypothyreoïdie
Nu ongeveer een jaar geleden overgestapt op de Tirosint. Ik slik mijn hele leven al levothyroxine, soms perioden gehad met klachten. Na mijn zwangerschap moest ik weer opnieuw ingesteld worden. Mijn bloedwaarden bleken te laag, nu ongeveer over een half jaar vier keer de dosis verder opgeschroefd. Heel veel klachten ervaren passend bij hypotheriodie. Echt vreselijk! Maar n[lees meer...]u weet ik precies dat dit past bij te weinig inname van te weinig schildklierhormoon (traagheid, moe, spierpijn, er moe uit zien, niet op eenvoudige woorden komen) Wanneer ik weer beter ingesteld raak verdwijnen deze klachten en voel ik mij heerlijk een stuk energieker. Ik ben van de euthyrox 100mcg overgestapt naar 100mcg Tirosint, geen goed idee, dosis was al te laag en bloedwaarden werden slechter!

07-05-2020 | Vrouw | 51
levothyroxine (150ug)
Trage schildklier
De eerste 3 jaar prima maar langzaam kwamen de klachten en die werden steeds erger tot dat ik volledig ingestort was en 1x met de ambulancedienst werd afgevoerd. Zoooooo ziek en duizelig . Zeer lang in de ziektewet. Nu sinds 5 weken terug op Thyrax en ben al veel klachten kwijt, werken word langzaamaan opgebouwd.

13-07-2019 | Vrouw | 68
levothyroxine (50ug)
Trage schildklier
Jaren Thyrax en Cytomel gebruikt tot Thyrax verdween. Vanwege allergie op zoek naar medicijn met zo min mogelijk hulpstoffen en dat werd Tirosint. Gebruikte eerst 75 ug, maar dat was teveel, daarna 50 ug maar dat was te weinig, nu gebruik ik 50+13 ug en dat gaat goed. Geen bijwekingen van. Wel groot nadeel is dat er geen pil van 63 ug is. Dat betekent 2x bijbetalen. Er w[lees meer...]ordt maar een paar cent vergoed en de 13 ug moet ik helemaal zelf betalen. Maar ik heb geen keus, want het bevalt mij prima.

03-04-2019 | Vrouw | 65
Trage schildklier
Na 25 jaar Thyrax en 6 weken Euthyrox te hebben geslikt te hebben, ben ik overgestapt in augustus 2016 op Tirosint. Eerst 113 mcg en later op 100 mcg wat ik nog steeds gebruik. Ik ervaar geen bijwerkingen en ben zeer tevreden! Wel een aandachtspunt waar ik reeds met Goodlife contact heb opgenomen omdat het aluminium van de blisterverpakking aan de capsule blijft kleven. [lees meer...] Nogmaals, ik ben een zeer tevreden mens!

01-08-2018 | Vrouw | 64
levothyroxine (88ug)
Trage schildklier
Ik had eerst een ander medicijn en ik bleef het maar koud houden en nu ik Tirosint gebruik heb ik het niet meer koud