Ervaringen met Tirosint

levothyroxine

Bij  SchildklierX

Ziekte van Hashimoto (19 meningen)
Ziekte van Graves (4 meningen)
Snel werkende schildklier (2 meningen)

17-07-2018 | Man | 53
levothyroxine (88ug)

07-07-2018 | Man | 47
levothyroxine (200ug)
Trage schildklier
Jammer dat het niet vergoed. Veel beter dan thyrax. Thyrax was 3.25, Tyrosint langzaam naar 2.0 kunnen brengen. Weinig tot geen bijwerkingen. TSH bijna 0.0

03-04-2018 | Vrouw | 58
levothyroxine (125ug)
Hypothyreoïdie
Omdat er geen hulpstoffen in zitten heeft het voor mij een hele ommekeer betekend. Na de wisseling omdat een vorig medicijn uit de handel werd genomen werd ik gedwongen een ander middel te gaan gebruiken. Dat was een regelrechte ramp. Ik was lastig in te stellen op de andere 2,maar met Tirosint was het gelijk goed.

27-02-2018 | Vrouw | 31
levothyroxine (88ug)
Trage schildklier
Na gebruik van Teva en Euthyrox op dit middel gekomen, het ging hierop eindelijk goed met mijn herstel. Enige is wel dat ik eerst 50 en 25 slikte wat me een goede t4 en TSH gaf en toen ik over ging op een capsule van 75 mijn waardes weer heel erg verslechterd zijn, waardoor ik nu weer een capsule van 75 en 13 dagelijks gebruik en wat huiverig ben om dan op een capsule van [lees meer...]88 over te stappen. Verder heel fijn, nog nooit last van hartkloppingen gehad op dit medicijn, het voelt heel erg mild wat ik als prettig ervaar.

16-02-2018 | Vrouw | 48
levothyroxine (50ug)
Trage schildklier
Na de het verdwijnen van de thyrax ( ik gebruikte toen 25 ug zonder bijwerkingen) een aantal andere medicijnen geprobeerd waarvan de bijwerkingen nog vreselijker waren dan nu. Uiteindelijk kwam ik terecht bij de Tirosint. Toen nog dosis 25 ug. Geen bijwerkingen, mijn haar kwam weer terug, nagels werden harder enz. Door bepaalde omstandigheden moest ik toch de 'nieuwe' thyr[lees meer...]ax weer slikken. Maar nu bleek dat ik daar ook enorme bijwerkingen van kreeg. Dus toch weer terug naar de Tirosint maar nu op 50 mg. Bijna 6 weken. En helaas toch met bijwerkingen. Nu kan het misschien ook zijn dat de wisselingen geen succes zijn. Misschien ( ik hoop het) dat het over een paar weken wat rustiger is.

09-11-2017 | Vrouw | 58
levothyroxine (112ug)
Hypothyreoïdie
Na het stoppen van de Thyraxproductie overgestapt op Teva, maar daar had ik veel bijwerkingen van. Voelde me zeer beroerd. Heb de internist gevraagd om over te mogen stappen naar Tirosint men dat was geen probleem. Moet wel een klein bedrag bijbetalen. Heb me in jaren niet zo goed gevoeld!

11-09-2017 | Vrouw | 70
levothyroxine (75)
Trage schildklier
Ik heb eerst natuurlijk schildklierhormoon gebruikt, tot dat niet meer mocht. Helemaal geen klachten op 200 ug. Ben toen overgegaan op Thyrax 200 ug, altijd spierpijn gehad (30 jaar) en kwam ook langzaam aan (niet door over-eten) en hield vocht vast. Nu sinds begin februari Tirosint. Geen spierpijn meer, vocht is grotendeels weg uit mijn benen, ben nu 7 kg afgevallen zonde[lees meer...]r lijnen en voel mij herboren! Ben wel in de loop van de jaren minder ug gaan slikken, nu 75ug.

04-05-2017 | Vrouw | 50
levothyroxine (100ug)
Trage schildklier
Na 3 maanden beginnen de paniekaanvallen en hoge hartslag. Zweten hoofdpijn druk op de borst. Ik dacht eerst overgedoseerd te zijn, dus bloed laten prikken. Uitslag was tsh van 3,4 en t4 van 18. Ik vind de tsh nogal hoog, omdat hij bij de thyrax altijd onder de 1 zat dus niet overgedoseerd!? Nog maar door blijven slikken, maar de aanvallen werken zo erg dat ik zelfs in het[lees meer...] ziekenhuis op de seh terecht kwam. En ook daar zeiden ze dat ik niet overgedoseerd was, zat tussen mijn oren. Nu weer overgestapt naar thyrax en zelf de dosis verlaagd naar 0,75 en voel me nu na 4 weken al wat beter. Geen paniekaanvallen meer gehad en mijn hartslag ook weer redelijk normaal tussen de 60/110, dit was eerst 43/190 soms 200. Denk dat ik over 3 weken bloed laat prikken en dan wel weer om hoog moet met de dosis. Maar ben bang dat ik dan weer problemen krijg?