Ervaringen met Tirosint

levothyroxine

Trage schildklier (45 meningen)
Ziekte van Graves (4 meningen)
Snel werkende schildklier (2 meningen)

08-08-2016 | Vrouw | 38
levothyroxine (75ug)
Ziekte van Hashimoto
Ik slikte al ruim 10 jaar Thyrax en heb in die tien jaar periode van hypo's en hypers gehad. Ik ken de syptomen dus maar al te goed. Ik ben nu 2,5 week over op Tirosint omdat ik goede verhalen had gelezen. Wat ik merk: ik heb het idee dat de Tirosint sterker werkt dan Thyrax, ik ben van 75 microgram Thyrax naar 75 microgram Tirosint overgestapt. Dat het 1 capsule is, heeft[lees meer...] voordelen maar ook nadelen, want je kunt niet snel een kwartje minderen. Ik had de eerste dagen weinig last, maar nu ben ik futloos, heb slappe spieren in armen en benen en ben ontzettend moe. Normaal gesproken slaap ik rond de 7,5 uur per nacht en nu heb ik aan 9 uur nog niet genoeg. Ik word moe wakker en heb last van stemmingswisselingen. Ik laat nu opnieuw bloedprikken. Misschien zijn het opstartproblemen, ik ben ook benieuwd of iemand dit herkent.

18-06-2016 | Vrouw | 39
levothyroxine (100ug)
Ziekte van Hashimoto
Ik ben inmiddels aan mijn 3e medicatie toe na een allergische reactie op Thyrax, daarna Euthyrox (wegens de lactose en toevoegingen). Tussendoor ook Cytomel gebruikt waar ik vreselijk beroerd van werd. Na lang zoeken kwam Tirosint als mogelijkheid naar voren door het ontbreken van schadelijke toevoegingen. Wat een verademing. Wel meteen een lagere dosis gestart dan bij de [lees meer...]Euthyrox, namelijk 88ug ipv 100 en dat lijkt nu ook wat te hoog te worden. Ik krijg meer 'hypergedrag' in de vorm van hoofdpijn, nerveus, slaapmoeilijkheden, terwijl ik juist de afgelopen tijd heel stabiel en energiek was. Mogelijk opnieuw omlaag bijstellen na controle van de bloedwaardes. Gelukkig zijn de dosis in kleine stappen in te stellen. De medicatie bevalt mij een stuk beter doordat het vele malen beter past bij mijn allergische gesteldheid dan Thyrax en Euthyrox. Niet langer jeuk en eczeem.

08-04-2016 | Vrouw | 48
levothyroxine (150ug)
Ziekte van Hashimoto
Ben overgestapt van Thyrax naar Tirosint en ik voel me nu al beter dan de 8 jaar die ik op de Thyrax heb gezeten!