Ervaringen met Miconazol

Voetschimmel (5 meningen)
Vaginale schimmelinfectie (3 meningen)
Eczeem (2 meningen)
Schimmelinfectie van de huid (2 meningen)

Ketoconazol (huid) (21 meningen)
Daktarin (17 meningen)
Nystatine Suspensie (13 meningen)
Loprox (8 meningen)
Pevaryl (7 meningen)

12-02-2020 | Vrouw | 25
Vaginale schimmelinfectie
Vaginale schimmelinfectie, ofwel Candida. Gebruik deze zalf nu bijna 1 week met applicator. Ondanks de bijwerkingen verdwijnen de klachten binnen 2/3 dagen. Vervelende is dat je moet blijven liggen na het inbrengen van de zalf, anders loopt het er weer uit. 'S nachts word ik wakker van de jeuk door de zalf, dat is wel vervelend.

11-11-2019 | Vrouw | 31
Vaginale schimmelinfectie
De crème opbrengen is een beetje tasten, maar na enkele dagen merkte ik wel het verschil. Echter merkte ik ook dat mijn algemene vagina er ontzettend droog van werd en dit maakte wel dat mijn branderigheid wat langer aanvoelde. En dit duurde bij mij toch wel enigszins een maand, maar de schimmel was daar wel weg.

09-11-2019 | Vrouw | 35
Voetschimmel
Na een aantal dagen gebruik rode vlekken op de bovenkant van mijn tenen. En ook last van gloeiende tenen. Ook contacteczeem op de wreef van de voet. Nadat de schimmel weg was kwam het na 3 weken weer terug. Opnieuw begonnen met Miconazol en weer bijwerkingen. Inmiddels enkele dagen overgestapt naar Ketoconalzol, lijk daar iets beter op te reageren.

24-07-2015 | Vrouw | 43

13-01-2011 | Vrouw | 46
Schimmelinfectie
Ik heb de zeer zeldzame bijwerking gekregen: minder dan 1 op de 100. De behandelde plek werd rood en branderig en na ongeveer 5 dagen een ernstig allergische reactie met een opgezwollen gezicht.

05-10-2010 | Vrouw
Voetschimmel
Apotheek adviseert 2 weken 2x daags te smeren. Inmiddels ben ik 2 maanden trouw aan het smeren, maar het is nog niet weg en is zelfs uitgebreid. Het verzacht wel en jeukt niet zoveel meer.

23-12-2009 | Vrouw

30-11-2009 | Vrouw
Zwemmerseczeem
Jeuk verdwijnt al meteen, eczeem pas na trouw gebruik. Smeerseltje is een beetje dun, gevoel dat het niet blijft zitten waar het moet; maar dat zou de bedoeling kunnen zijn :-)

20-11-2009 | Vrouw
Open billen
Dochtertje van 2 had steeds direct open billen van de poep in de luier. Ik dacht toch maar eens het consultatiebureau bellen en zij zeiden dat het kan zijn dat er een matige schimmelinfectie aan ten grondslag lag. Die breekt dan de afweer van de huid dusdanig af dat zure poep direct in de huid vreet. De huisarts zei direct hetzelfde en schreef miconazol voor. We hebben de [lees meer...]hele billenpartij goed ingesmeerd een week lang... en.... ze heeft er geen last meer van. Weer een prachtig gave huid en ze heeft geen last meer.

23-10-2009 | Vrouw
Voetschimmel
Voetschimmel was heel nieuw voor mij. Men kan er lacherig over doen, maar als die er in een keer sterk aanwezig is... heel erg! Jeuk alom en kapotte rode huid. Ik moest heel veel geduld hebben en wekenlang met de behandeling met miconazol verder voordat het echt voorbij was. De ontsteking was al ver, omdat ik niet op tijd herkende wat aan de hand was. Na 3 weken dagelijks [lees meer...]smeren waren de voeten nog steeds geinfecteerd. Toen het schijnbaar weg was, hield ik op... binnen 2 dagen begon de jeuk weer en de ontzettend hardnekkige schimmel kwam terug. Dus na verdwijnen van symptomen nog dagen door blijven gaan, het kan een heel hard gevecht zijn. Zover ik weet is miconazol het enigste middel dus je moet het maar daarmee proberen, desnoods met heel veel geduld.

24-04-2008 | Vrouw
Schimmelinfectie voet
Werkt super bij zwemmersexceem. Met een dag of twee is het gekriebel weer weg

20-08-2016 | Man | 42
miconazol (20mg/ml)
Schimmelinfectie van de huid
Kijk uit met dit spul, als je het 10 dagen gesmeerd hebt 3 maal per dag en het irriteerd erg meteen stoppen ermee!!!

06-04-2015 | Man | 61
miconazol (20mg/ml)
Voetschimmel
Gebruikt voor hardnekkige voetschimmel. Het werkte al gauw. Na ruim 3 weken gebruik kreeg ik last van jeukende handen - dit lijkt ook op een schimmel infectie. Verder ook rode vlekken op borst en bovenbenen. De voetschimmel is nog steeds niet helemaal over.

13-06-2010 | Man
Exceem
Ik heb zodra de gemiddelde temperatuur 20 graden overstijgt last van exceem. Ik heb een tube miconazolnitraat zalf van 5 jaar over datum en doet zijn werking nog uitstekend. Na eerste keer aanbrengen verminderen blaasjes al! Nu van plan wat langer door te smeren, zodat ik er volgend jaar ook geen last meer van krijg.