Daktarin orale gel

miconazol

Candidiasis (oraal) (2 meningen)

16-07-2018

Schimmelinfectie van de mond

Ik loop al langere tijd te schommelen met schimmelinfecties door meerdere antibioticakuren. De laatste keer was zo erg dat het na een maand nog niet weg ging en ik dan maar eindelijk naar de huisarts ging voor hulp. Deze schreef dakterin voor. Thuis gekomen gelijk gaan gebruiken. Het leek al snel aan te slaan ik was blij. Volgende dag begon ik last te krijgen van jeuk en d[lees meer...]it nam als meer toe dus ik ben gelijk gestopt met het gebruik. Snachts kon ik niet meer slapen van de pijn mijn handen branden elke aanraking met wat dan ook deed pijn en de jeuk was zo erg dat ik dit niet eens kan omschrijven. Sochtends gelijk huisartsenpost gebeld ik kreeg weer prentizolin waardoor ik elke schimmelinfectie kreeg. Maar ik had weinig andere keus. Wat de pijn was niet te harden. Als dit niet zou werken binnen vier uur moest ik weer bellen. Dit helaas moeten doen. Deze dosis is verhoogd naar de maximum wat iemand mag hebben plus een tablet voor de schimmel en allergietabletten. Ik kan nu zeggen dat de pijn iets weg gaat maar het is nog niet weg en mijn handen kan ik nog steeds niet normaal gebruiken zonder pijn te ervaren drie nachten al niet kunnen slapen. Vandaag overleg met eigen huisarts en maar hopen dat dit snel weg is. Want je gebruikt je handen toch intensener dan ik ooit bij stil heb gestaan. En helaas op een pijnlijke manier ben achter gekomen.... de 0,0001 procent kans... dat ben ik weer.
21-03-2018

Schimmelinfectie van de mond

Direct na 1e gebruik misselijk, geen eetlust en diarree. Na 2e gebruik overgeven.
08-02-2018

Schimmelinfectie van de mond

Na een flinke griep kreeg ik een witte aanslag op mijn tong en enkele plekjes op mijn wang. Mijn tong was wat rood en klein beetje branderig. Mijn huisarts dacht ook aan een schimmel en kreeg Daktarin voorgeschreven. Eerste 2 dagen waren een ramp betreft het het doorslikken van de suspensie. De tube gaat snel leeg, waardoor het uiteindelijk een duur grapje wordt [lees meer...]met de eigenbijdrage. Ik gebruik deze nu 4 dagen en het is aan het minderen. Maar hoe lang het uiteindelijk duurt onbekend. Slechte bijsluiter betreft wanneer verbetering zou zijn, hoe lang je het medicijn mag gebruiken etc.
10-01-2016

Schimmelinfectie van de mond

Ik heb volledige gebitsprotheses op implantanten (6 per kaak=12), had last van gevoeligheden in mijn mond, specialist (implantoloog) oordeelde als waarschijnlijke oorzaak een schimmelinfectie, volgens mij achteraf gezien een juiste diagnose. Zij schreef mij voor: tandenpoetsen met Daktarin. Ik heb dat een tijdje gedaan en de meeste gevoeligheden verdwenen. Dit deed ik als[lees meer...] laatste na(ast) andere verzorgende acties zoals monddouche en tandenraggers en spoelde mijn mond daarna niet! Ik verbaas me een beetje over de negatieve reacties hier want ik heb nergens problemen mee gehad en wil het eigenlijk continue gaan gebruiken ipv tandpasta. Maar, toch maar niet want het is en blijft natuurlijk in de eerste plaats een medicijn voor tijdelijk. Hoe dan ook, ik ben zeer tevreden.
02-11-2014

Schimmelinfectie van de mond

Na inname misselijk. Na 1 dag allergische reactie inde vorm van branden gevoel in de mond, opgezet gezicht, zweterig, voel me ziek, rillerig en mijn lijf voelt raar. Na overleg met huisartsenpost moest ik direct stoppen en heb nu nystatine gekregen.
09-10-2014

Schimmelinfectie van de mond

Ik moet echt moed verzamelen om dit goedje in mijn mond te smeren. Kokhalzen kan ik redelijk onder controle houden, het is niet echt heel vies. Vooral het doorslikken na de inwerktijd staat mij tegen, ik doe het wel want ik wil dolgraag van die rotschimmel af. De hinder van de schimmel vind ik erger dan de behandeling met dit middel. Jammer dat dit niet op een andere man[lees meer...]ier toegediend kan worden.
10-07-2014

Schimmelinfectie van de mond

Vreselijke buikkrampen, misselijkheid, diarree al 3 weken. ik wil dit nooit meer slikken, ik vind het troep.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (515) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum