Ervaringen met Itraconazol

itraconazol

Schimmelinfectie van de huid (11 meningen)
Voetschimmel (5 meningen)

13-05-2011 | Vrouw | 17
itraconazol
Kalknagel(s)
Ik ben best tevreden over itraconazol. Ik heb het 3 maanden 2x per dag geslikt en mijn schimmelnagel was na 2,5 maand helemaal verdwenen (en opnieuw aangegroeid). De werking is effectief geweest en ik hoefde gelukkig geen verlening van de kuur.

19-04-2015 | Man | 28
Kalknagel(s)
Na 3 maanden gebruik (3 x puls van een week + 3 weken niet) is 1 teennagel gezond teruggegroeid, terwijl 4 andere nagels nog steeds geïnfecteerd zijn.

04-05-2017 | Vrouw | 29
Kalknagel(s)
Als tip van de pedicure contact opgenomen met de huisarts om te mogen starten met een 3 maandelijkse kuur voor Itraconazol. Inmiddels heb ik al zo'n 15 jaar een kalknagel aan mijn teen, helaas sinds een paar jaar al 2 kalknagels. Ik moet deze kuur nu nog 1 week slikken en dan ben ik klaar. Er is duidelijk resultaat te zien. De nagel is nu voor ongeveer 1/3 weer mooi. A[lees meer...]angezien de kuur na de laatste pil nog een tijd door werkt, heb ik er alle vertrouwen in dat ik na 15 jaar eindelijk weer mooie nagels heb en weer zonder nagellak in slippers kan :)

05-12-2021 | Vrouw | 34
Kalknagel(s)
Ik had een vrij ernstige kalknagel besmetting. Alle nagels waren verdikt en brokkelig. Door een negatieve ervaring met deze medicatie in mijn omgeving heb ik het lang uitgesteld om naar de dokter te gaan. Uiteindelijk toch gegaan en dat was het beste wat ik ooit heb gedaan. Al mijn nagels zijn nu weer gezond aan het groeien. En er waren voor mij geen bijwerkingen (neem h[lees meer...]et wel altijd tijdens het eten in, 1x niet gedaan). Ik nam het zelf tijdens het ontbijt in.

13-10-2015 | Man | 36
Kalknagel(s)
Gebruik dit nu een maand als pulstherapie. één week dubbele dosis en dan drie weken niks en ben nu in de tweede maand. Gebruik het voor een kalknagel aan mijn vinger, lijkt wellicht overdreven om daar deze pillen voor te slikken maar hij zit echt vreselijk in de weg en het houdt je heel de dag bezig. Het is ook meer een psychologische aandoening eigenlijk want je wordt doo[lees meer...]dmoe van constant de vragen en uit te moeten leggen wat er met je nagel aan de hand is. Hoe dan ook de nagel probeerde wel steeds gezond uit te groeien want vanaf de riem was het altijd 3-4 mm gezond maar daarna nam de schimmel het weer over. Dat lijkt nu gestopt te zijn en de nagel is bijna weer gezond uitgegroeid maar ik maak de kuur wel af voor de zekerheid. Ik heb maar één bijwerking en dat is dat de pillen extreem laxerend werken. Waar ik normaal om de dag naar de WC ga is het nu vaak een paar keer per dag. Soms gaat het gepaard met wat lichte buikpijn maar deze pillen werken dus ontzettend op je darmen. Ik moet zelfs bekennen dat ik het af en toe wel prettig vindt want naar de wc gaan wordt ineens wel heel makkelijk :-) Voor de rest heb ik nergens last van. Ik heb ook het idee dat vooral mensen die ernstige bijwerkingen hebben hier hun mening geven, dus overweeg je het ook gebruiken laat je daardoor dan niet afschrikken, je kan altijd nog stoppen mocht het niets voor je zijn. Dood zal je er zeker niet van gaan. Overigens, de pillen zijn wel redelijk groot en ik moet me echt focussen om ze ineens door te slikken. Mocht dat een drempel voor je zijn, is er ook een drankvariant. Die is heel makkelijk in te nemen, maar wel een stuk smeriger en niet handig mee te nemen. Bovendien slik je de pillen tijdens de maaltijd. De drank mag je alleen 1 uur voor, of 2 uur na je maaltijd innemen dus dat vereist veel meer planning.

06-03-2018 | Man | 41
Kalknagel(s)
Ik had al 6 jaar last van kalknagels aan mijn vingers en laatste jaar zag ik ook dat mijn teennagels geinfecteerd waren. Ik heb ook heel erg last gehad van droge voeten. Allerlei middeltjes geprobeerd azijnbadje, teatree oil, en andere zalfjes die je bij de drogisterij koopt en hoofdprijs voor betaalt. Laser behandeling heeft ook niet geholpen. Kalknagel maakte me steeds p[lees meer...]sychisch ziek. Uiteindelijk ben door mijn huisarts verwezen naar een dermatoloog en na een leverwaarde test ben ik met Itraconazol begonnen. Wat een opluchting nu ben ik bijna 3 maanden verder en mijn nagels groeien weer gezond en geen drogen voeten meer. Ik had dit veel eerder moeten doen. Ik heb verder helemaal geen last gehad van bijwerkingen.

22-07-2021 | Vrouw | 42
Kalknagel(s)
Ik had veel last van diverse schimmelinfecties en ben pre-diabeet. Kan nog niet beoordelen of het gewerkt heeft, kalknagels zijn aan het uitgroeien. Ik gebruikte 1 week per maand twee maal twee capsules. 3 maanden lang. Ik voelde die week iedere keer me geweldig, alsof er een grauwsluier van mijn hoofd werd getrokken. Zoveel vrolijker en ook geen cravings naar suiker in d[lees meer...]ie week. Helaas mag ik het niet continu gebruiken, anders had ik dat gedaan.

05-10-2017 | Man | 43
Kalknagel(s)
Meer dan 15 jaar had ik last van kalknagels op mijn 2 grote tenen. De laatste jaren waren ook een aantal andere teennagels aangetast. Smeren met allerlei middeltjes uit de drogisterij heeft niets geholpen, of werkte slechts tijdelijk. Na aandringen bij de huisarts heb ik dit medicijn gekregen. Na 3 weken heb ik een bloedtest moeten doen om mijn leverwaarden te testen. Dit [lees meer...]was bij mij allemaal in orde en ik mocht de kuur voorzetten. Ik heb nu nog een paar weken te gaan, en mijn kalknagels groeien netjes uit. Bijkomend voordeel is dat ook de schilferige huid op mijn hiel genormaliseerd is. Ik had dit veel eerder moeten doen, en raad dit medicijn van harte aan.

18-09-2016 | Man | 45
Kalknagel(s)
na een dure laserbehandeling en verschillende drogist middeltjes kwam ik niet van mijn schimmelnagels (voeten) af. Na een bezoek aan de huisarts, die me deze kuur voorschreef, ben ik nu van mijn probleem af. Mijn nagels zijn nu bijna schoon. Zo blij dat ik dit heb gedaan. Geen bijwerkingen gehad!

22-02-2024 | Vrouw | 48
Kalknagel(s)
Al 28 jaar last gehad van 1 schimmelnagels. In de postmenopauze had ik opeens 8 verschrikkelijk lelijke nagels. En ik had al van alles geprobeerd en ben uiteindelijk toch naar de huisarts gegaan voor pillen. Waarvan ik altijd dacht dat deze slecht waren voor de leveren en niet snel worden gegeven door de huisarts. Via deze site gekozen voor Itraconazol. En na 3 a 4 maande[lees meer...]n ben ik er eindelijk vanaf en daar ben ik natuurlijk heel blij mee!!! Geen bijwerkingen!

17-01-2020 | Vrouw | 48
itraconazol (10mg/ml)
Kalknagel(s)
Ik heb 20 jaar last gehad van een kalknagel en nog langer van voetschimmel. Van alles geprobeerd, zowel producten van de drogist als natuurlijke middeltjes. Dit deed ik altijd zeer consistent maar zonder resultaat. Vorig jaar kreeg zag ik dat nog een teennagel geïnfecteerd raakte. Dit was een reden voor mij om naar de huisarts te gaan om medicatie te vragen. Ik was het ook[lees meer...] zat om steeds op mijn hoede te zijn om iemand anders te besmetten. De huisarts vertelde dat Itroconazol een iets mildere medicatie is dan de beter bekende tabletten. Ik besloot om de kuur te doen en direct te stoppen als het bijwerkingen zou geven. Dit gebeurde echter niet. Ik heb een pulse-kuur van 3 maanden gedaan. 1 week 2x2 capsules per dag, dan 3 weken niets en weer opnieuw een week medicatie. Het was moeilijk voor mij om te geloven dat er langzaam maar zeker een gezonde nagel tevoorschijn kwam na zoveel jaar er iedere dag mee bezig te zijn geweest. Ik ben erg blij met het resultaat, binnen enkele maanden zijn er gezonde nagels terug gegroeid.

06-10-2023 | Vrouw | 50
Kalknagel(s)
Excuse op dit mument ben ik heel deprsief door die medicine en kan ik meer uitleggen.

29-08-2019 | Vrouw | 50
Kalknagel(s)
Kalknagels zijn succesvol met Itraconazol te bestrijden? Sinds kind heb ik een linker kleinste teennagel met Candida ( getest in het ZH ) die zorgde voor infectie van nog 2 teennagels. Ik heb twee maal maanden ( 250 tbl's totaal, 2 maal ruim 75 dagen ) aaneengesloten een kuur Itraconazol 100 mg twee tabletten bij de maaltijd dagelijks met de regelmatige stopweek volgehoud[lees meer...]en. Nu de nagels voor de 2e keer bijna schoon zijn, stopt weer de huisarts met voorschrijven. De kuur twee maanden door gebruiken als de nagels schoon zijn, is het advies normaal gesproken. Ik koop nu de pillen in Belgie. Want dit middel werkt goed! Kuur afmaken, 2 maanden langer ( bij schone nagels ) door gebruiken. In 2 jaren heb ik al 230 euro eraan besteed. Daarnaast was ik dagelijks mijn sokken op 60 graden, gebruik een voetenbadje met H2O2 of chloor, heb de nagelknippers in autoclaaf steriel gemaakt, eet gezond, gebruik Miconazolnitraat zalf onder de nagels dagelijks, open schoenen, lichaamspoeder in de sokken, Dakarin schimmel poeder in de sokken. De huisarts zegt dat mensen geluk hebben als zij er vanaf gekomen zijn.

29-08-2019 | Vrouw | 50
Kalknagel(s)
Kalknagels zijn succesvol met Itraconazol te bestrijden? Sinds kind heb ik een linker kleinste teennagel met Candida ( getest in het ZH ) die zorgde voor infectie van nog 2 teennagels. Ik heb twee maal maanden ( 250 tbl's totaal, 2 maal ruim 75 dagen ) aaneengesloten een kuur Itraconazol 100 mg twee tabletten bij de maaltijd dagelijks met de regelmatige stopweek volgehoude[lees meer...]n. Nu de nagels voor de 2e keer bijna schoon zijn, stopt weer de huisarts met voorschrijven. De kuur twee maanden door gebruiken als de nagels schoon zijn, is het advies normaal gesproken. Ik koop nu de pillen in Belgie. Want dit middel werkt goed! Kuur afmaken, 2 maanden langer ( bij schone nagels ) door gebruiken. In 2 jaren heb ik al 230 euro eraan besteed.

20-04-2020 | Vrouw | 54

20-04-2020 | Vrouw | 54
Kalknagel(s)
Helaas begonnen de bijwerkingen al op dag 2 van de 7 daagse kuur. Het begon met een opgezette pijnlijke buik, winderigheid, hoofdpijn, rugpijn, verstopping, veel slijm bij ontlasting en na een dag of 4 een dag fikse diarree. De klachten namen toe met het verstrijken van de kuur tot koortsaanvallen met 38,5 graden koorts, heftige buikkrampen tot zelfs hartkloppingen. Vandaa[lees meer...]g, 1 week nadat ik de kuur heb afgerond, is de eerste dag dat ik me weer wat beter voel, maar de buikkrampen zijn er nog en de koorts laait af en toe ook nog op. Ik was me er overigens van bewust dat Itraconazol een heftig medicijn is en daarom had ik ook voorzorgsmaatregelen genomen door leverondersteuning en probiotica te gebruiken. Vorig jaar heb ik ook een dergelijke kuur geslikt, de medicijnen waren toen afkomstig van fabrikant Mylan en toen heb ik helemaal geen last van bijwerkingen gehad.