Ervaringen met Itraconazol

itraconazol

moeite met ademhalen blaffende hoest

Kalknagel(s) (23 meningen)
Schimmelinfectie van de huid (11 meningen)
Voetschimmel (5 meningen)

05-11-2010 | Vrouw
Schimmel hoofdhuid, tinea capitis
slik het nu een maand en moet het nog een maand slikken. Tot nu toe geen effect en waarschijnlijk moet ik over een maand over stappen op terbinafine. Heel vervelend want dan heb ik het al die tijd voor niets geslikt. Ik moet van de dermatoloog wel de kuur afmaken, maar zelf ziet hij ook wel in dat het waarschijnlijk niets gaat helpen. Ik ben erg bang voor de bijwerking haa[lees meer...]rverlies, maar dat schijnt bij de terbinafine nog vaker voor te komen. Tot nu toe heb ik alleen als vervelende bijwerking dat ik me enorm opgeblazen voel en dat ook ben. Ook moetst ik in het begin heel vaak plassen en had ik erge keelpijn, maar dit ging na een week of 2 over. Jammer dat het niet helpt

25-10-2010 | Man
Schimmelvoeten, en schimmelnagels
Ik heb duidelijk te maken met haarverlies, dat herstelt dan wel zegt de bijsluiter, maar ik heb ze wel verloren. Nooit meer meer dit middel voor mij, maar ga weer terug naar de veiliger alternatieven.

09-06-2010 | Man
Vlekken in lies

04-01-2010 | Man
Voet schimmel
Ik krijg veel bultjes waar vocht uit komt. Dit worden wondjes. Kan moeilijk lopen nu

11-12-2009 | Vrouw
Schimmelnagel
Ik moet een kuur afmaken van 3 maanden, d.w.z.: 1 week slikken 2 daags x 2 tabletten, 3 stopweken, 1 week slikken, 3 stopweken, 1 week slikken. Ik heb de eerste periode gehad, kan er nu nog niet zoveel van zeggen, maar heb het idee dat de schimmel zich 'inkapseld' als een soort kortjes. Mijn nagel is er inmiddels bijna vanaf, nu lijkt het sneller te helen. De enige [lees meer...]bijwerking die ik kreeg was jeuk!! En niet te zuinig ook, niet hele 'zware' jeuk, maar meer kriebelen over het hele lichaam, als je krabde was het op die plek ook wel over maar dan kon je op een andere plek zo weer veder krabben (en dat de hele dag en nacht!!). Volgens de huisarts een allergische reactie (niet ernstig, omdat het niet gepaard ging met roodheid of kapotte huid), met drie dagen was het ook over (nu wel hopen dat de tweede periode niet weer zo'n jeuk geeft).

30-11-2009 | Man
Voetschimmel
al zo vaak die zalfjes gebruikt en dat werkt nooit echt. nu pillen van huisarts gekregen en maand geleden begonnen. moet dan 1 week pillen en 3-4 weken niet, dat in totaal 3 keer. het was echt helemaal weg, maar nu moet ik nog de tweede en derde keer en ik heb het idee dat het weer wat begint te jeuken, dus morgen maar de tweede kuur halen

28-03-2009 | Vrouw
Eczeem
Eczeem bij de haarlijn , het ging er goed mee weg gebruikte het 2 weken maar toen stopte kwam het terug, en toen kreeg nog 2 weken maar weer net te kort. Maar toen het gebruikte was het effectief.

22-05-2011 | Vrouw | 16
Schimmel

13-05-2011 | Vrouw | 17
Kalknagel(s)
Ik ben best tevreden over itraconazol. Ik heb het 3 maanden 2x per dag geslikt en mijn schimmelnagel was na 2,5 maand helemaal verdwenen (en opnieuw aangegroeid). De werking is effectief geweest en ik hoefde gelukkig geen verlening van de kuur.

12-04-2021 | Vrouw | 18
Schimmelinfectie van de huid
ik had last van gist infectie op me huid , en heb dit al een keer eerder geslikt , toen vielen bijwerkingen mee. het medicijn werkte wel goed , maar na een jaar heb ik dezelfde gist infectie weer terug. weer aan deze medicijnen begonnen maar gelijk deze week elke avond hele heftige buikpijn. toen ik klaar was met de kuur bleef deze buikpijn aanhouden en werd zelfs nog verv[lees meer...]elender, dit was zeker de laatste keer dat ik dit gebruikte want dit is echt niet te doen

22-06-2017 | Vrouw | 18
Gistinfectie van de huid
Hallo allemaal. Ik ben een meisje van (net) 18 jaar. Heb vandaag de kuur afgerond en geen last gehad van bijwerkingen. Wel de laatste 2 dagen een beetje buikpijn maar misschien doordat ik ook de anticonceptiepil erbij slik. Resultaat nog even afwachten. (Pityriasis versicolor)

01-08-2014 | Vrouw | 19
Schimmelinfectie van de huid
ik ben net 2 dagen begonnen met het slikken van itraconazol, en vind dit een heel vervelend medicijn, ik heb een huid schimmel en dat zit over me rug en onder me borst, de bijwerkingen vind ik heel vervelend. ik voel me heel zwak en lichte hoofd pijn er komt bijna geen woord uit me en heb het de ene keer super koud en het andere moment zwem ik in het zweet, voel me down en[lees meer...] heel raar in mijn houd de buik pijn heb ik zelf niet maar last van me maag wel ik moet het nog 5 dagen slikken en ben er echt niet blij mee. hoop dat deze week snel voor bij is ik kijk tegen het eten op want neem er 1 tijdens het eten en een na het eten en een half uur tot 3 kwartier beginnen de bij werkingen. ik ben absoluut niet tevreden over dit medicijn het zijn vrij grote capsules. en ik hoop dat mijn huid schimmel echt weg gaat hier van want zit er echt niet op te wachten om het nog een keer te gaan slikken weet eigenlijk ook niet of ik dat wel ga doen vind dit medicijn heel naar vooral in mijn hoofd de maag klachten vallen nog mee daar kan ik wel mee leven maar met het andere niet.. en weet ook nog niet eens of het wel werkt ben benieuwdt

10-07-2014 | Vrouw | 20
Schimmelinfectie van de huid
Ik heb een aantal dagen geleden een bezoek gebracht aan de huisarts omdat ik last had van vervelende/jeukende uitslag op mijn voeten, en ook beginnend op mijn handen. Zij heeft mij vervolgens het medicijn itraconazol voorgeschreven, want het bleek dat ik een schimmelinfectie had. Sinds ik het medicijn heb is de uitslag en jeuk op mijn handen/armen erger geworden. Ook de je[lees meer...]uk op mijn voeten heeft zijn periodes, dan jeukt het heel erg en dan heb ik er geen last van. Ik dit erover na te denken om morgen een tweede bezoek aan de huisarts te brengen. Ook heb ik last van enkele bijwerkingen, zoals vanmiddag werd ik opeens licht in mijn hoofd en ik heb vervelende krampen in mijn buik en dit slaat soms door naar mijn linkerborst, waar ik ook al een aantal vervelende steken heb gevoeld. Ik hoop dat het medicijn snel aanslaat. Ik wordt langzaam gestoord van de jeuk. Kan de schimmelinfectie een na reactie zijn van de twee hallux valgus operaties die ik afgelopen maanden ben ondergaan?

20-12-2011 | Vrouw | 21
itraconazol
Ik had vrijwel geen bijwerkingen. echt super. k had wel t idee dat mn oren dicht gingen zitten maar kon ook door t weer komen. wat voor mij wel naar was, is dat k meteen na de kuur menstruele bloedingen kreeg terwijl dat eigenlijk nog lang niet kon, pas over 3 weken zou ik ongesteld moeten worden ( was ook veel minder dan normaal). zou ook aan iets anders kunnen liggen[lees meer...], maar aangezien k n kinderwens heb, had ik beter dit medicijn nog niet moeten gebruiken

26-05-2011 | Vrouw | 21
itraconazol
Witte vlekjes op de huid (tineua versicolor)
Na vakantie in Turkije (3 jaar terug) ontdekte ik een paar witte stipjes op mijn huid. Het ziet eruit als verfspetters en het schijnt een soort schimmel te zijn. Hiervoor kreeg ik in eerste instantie niets van de huisarts met een zonnebankje zou het wel weggaan. Uiteraard ging het niet weg en wilde ik echt dat het wegging -> Itraconazol kreeg ik. 100 mg 14 capsules ( d[lees meer...]e lichte variant) 2 weken elke dag 1 capsule. Het medicijn is gebruiksvriendelijk, geen bijwerkingen. Echter begin ik wel te twijfelen aan de werkzaamheid van dit medicijn. Ik heb dit medicijn over de afgelopen +- 2 jaar 4x gebruikt. De 1e keer na gebruik bleef het een tijd weg. Daarna kwam het om de 3/4 maanden terug. En nu heb ik ontdekt dat het binnen een maand weer actief is. Ik ga binnekort maar weer eens langs voor een ander medicijn of een sterkere dosis. Ik las echter zeer negatieve recenties over het andere Terbinafine. Misschien ga ik vragen voor een shampoo. Want een zalfje smeren op je rug is niet erg gemakkelijk.

29-10-2012 | Man | 22
Huiduitslag
Ik heb nu sinds 3 jaar last van huidschimmel, veelal in mijn nek, hals borst, en schaamstreek. Veel jeuk en witte plekjes die er niet horen te zitten. Na veel gezeur bij de huisarts kreeg ik een zalfje. Dit zo'n 3 maand gebruikt en zonder resultaat. Gelukkig heeft de huisarts mij doorgestuurd naar de dermatoloog en zodoende kreeg ik Intraconazol voorgeschreven, Dit gebru[lees meer...]ik ik nu 2 jaar voornamelijk in de zomer omdat ik dan echt last heb van de jeuk. Dit werkt aardig goed, De bijwerkingen zijn nihil alleen dat ik wel last heb van mijn maag.