Ervaringen met Itraconazol

Kalknagel(s) (22 meningen)
Schimmelinfectie van de huid (11 meningen)
Voetschimmel (5 meningen)

06-10-2023 | Vrouw | 50
Kalknagel(s)
Excuse op dit mument ben ik heel deprsief door die medicine en kan ik meer uitleggen.

20-04-2020 | Vrouw | 54
Kalknagel(s)
Helaas begonnen de bijwerkingen al op dag 2 van de 7 daagse kuur. Het begon met een opgezette pijnlijke buik, winderigheid, hoofdpijn, rugpijn, verstopping, veel slijm bij ontlasting en na een dag of 4 een dag fikse diarree. De klachten namen toe met het verstrijken van de kuur tot koortsaanvallen met 38,5 graden koorts, heftige buikkrampen tot zelfs hartkloppingen. Vandaa[lees meer...]g, 1 week nadat ik de kuur heb afgerond, is de eerste dag dat ik me weer wat beter voel, maar de buikkrampen zijn er nog en de koorts laait af en toe ook nog op. Ik was me er overigens van bewust dat Itraconazol een heftig medicijn is en daarom had ik ook voorzorgsmaatregelen genomen door leverondersteuning en probiotica te gebruiken. Vorig jaar heb ik ook een dergelijke kuur geslikt, de medicijnen waren toen afkomstig van fabrikant Mylan en toen heb ik helemaal geen last van bijwerkingen gehad.

30-03-2017 | Vrouw | 65
Schimmelinfectie van de hand
Pulse behandeling van 1 week medicijn en dan 3 weken niets. Dat 3x. Even dacht ik er dat er verbetering optrad maar na een maand lijkt het zelfs snel erger geworden te zijn.

21-03-2017 | Vrouw | 37
Gistinfectie van de huid
Werkt averechts :( !!! Heel erg ontevreden en nog bijwerkingen ook!!! Huidschimmel en jeuk wordt alleen maar erger!!!

23-08-2016 | Vrouw | 74
itraconazol (100mg)
schilfers op hoofdhuid. misselijk en veel zuur opbrengst en overgeven. Ik vind het troep dit medizijn.

17-01-2016 | Man | 66
Kalknagel(s)
Heeft maar even geholpen. 7 dagen slikken 3 weken stoppen, en zo 3 maal. Heb in 2015 nieuwe kuur gedaan. Geen bijwerkingen. Het is wel minder maar niet helemaal weg. 1 duim en aan de twee grote tenen nog. Het wordt niet erger, maar ik doe de kuur niet meer. Ga natuurproducten proberen, maar dat kan lang duren voordat dat resultaat geeft. Is niet zo schadelijk als al die ch[lees meer...]emische pillen.

18-09-2015 | Man | 66
Voetschimmel
Gestoorde leverwaarden, idem hemoglobine, gezwollen kuiten en voeten, zwelling in gezicht, kortademig en doffe hoofdpijn

11-10-2018 | Vrouw | 39
Gistinfectie van de huid
Afgelopen donderdag begonnen met 1x per dag 2 capsules tijdens de maaltijd innemen. De eerste dagen vrijwel nergens last van gehad. Vanaf maandagavond kreeg ik last van m’n darmen en voelde me wat vreemd maar niet schrikbarend. Dinsdag gedurende de dag werden m’n darmen behoorlijk actief en moest dinsdagavond 5x naar de wc. Met behoorlijke pijn ook. Die nacht heb ik van de[lees meer...] pijn alleen maar in de foetus houding gelegen en hoopte dat t snel weg zou gaan. Ging zweten van de hitte (was 17 graden) en daarna bibberen van de kou. Woensdagochtend kreeg ik er migraine overheen en voelde me zo rot! Slap, grieperig en voelde me down. Nu constante hoofdpijn en dat slappe gevoel is vervelend. Ik ben niet in staat om te werken dus heb me ziekgemeld. Volgende week terug naar de arts om t resultaat te bekijken want ik zie geen verschil.

20-06-2012 | Man | 57
Auto-immuunziekte
Ik slik nu al een jaar Itraconazol vanwege een schimmelinfectie in mijn long, in een daar gevormde holte. De dosis is nogal hoog , 200 mg elke dag, en de bijwerkingen zijn: erge constipatie, vocht vasthouden in benen gezicht en buik, en bibberachtigheid in handen en benen. (trillend gevoel als je bijvoorbeeld een kopje vasthoudt.)

26-05-2011 | Vrouw | 21
itraconazol
Witte vlekjes op de huid (tineua versicolor)
Na vakantie in Turkije (3 jaar terug) ontdekte ik een paar witte stipjes op mijn huid. Het ziet eruit als verfspetters en het schijnt een soort schimmel te zijn. Hiervoor kreeg ik in eerste instantie niets van de huisarts met een zonnebankje zou het wel weggaan. Uiteraard ging het niet weg en wilde ik echt dat het wegging -> Itraconazol kreeg ik. 100 mg 14 capsules ( d[lees meer...]e lichte variant) 2 weken elke dag 1 capsule. Het medicijn is gebruiksvriendelijk, geen bijwerkingen. Echter begin ik wel te twijfelen aan de werkzaamheid van dit medicijn. Ik heb dit medicijn over de afgelopen +- 2 jaar 4x gebruikt. De 1e keer na gebruik bleef het een tijd weg. Daarna kwam het om de 3/4 maanden terug. En nu heb ik ontdekt dat het binnen een maand weer actief is. Ik ga binnekort maar weer eens langs voor een ander medicijn of een sterkere dosis. Ik las echter zeer negatieve recenties over het andere Terbinafine. Misschien ga ik vragen voor een shampoo. Want een zalfje smeren op je rug is niet erg gemakkelijk.

05-11-2010 | Vrouw
Schimmel hoofdhuid, tinea capitis
slik het nu een maand en moet het nog een maand slikken. Tot nu toe geen effect en waarschijnlijk moet ik over een maand over stappen op terbinafine. Heel vervelend want dan heb ik het al die tijd voor niets geslikt. Ik moet van de dermatoloog wel de kuur afmaken, maar zelf ziet hij ook wel in dat het waarschijnlijk niets gaat helpen. Ik ben erg bang voor de bijwerking haa[lees meer...]rverlies, maar dat schijnt bij de terbinafine nog vaker voor te komen. Tot nu toe heb ik alleen als vervelende bijwerking dat ik me enorm opgeblazen voel en dat ook ben. Ook moetst ik in het begin heel vaak plassen en had ik erge keelpijn, maar dit ging na een week of 2 over. Jammer dat het niet helpt

25-10-2010 | Man
Schimmelvoeten, en schimmelnagels
Ik heb duidelijk te maken met haarverlies, dat herstelt dan wel zegt de bijsluiter, maar ik heb ze wel verloren. Nooit meer meer dit middel voor mij, maar ga weer terug naar de veiliger alternatieven.

04-01-2010 | Man
Voet schimmel
Ik krijg veel bultjes waar vocht uit komt. Dit worden wondjes. Kan moeilijk lopen nu

10-04-2024 | Man | 44
Kalknagel(s)
Ik heb jarenlang af en aan itraconazol gebruikt. In het begin werkte het goed maar steeds als ik stopte kwam het snel weer terug. Ik deed puls behandeling voor kalknagels 1 week op 3 weken af. Het leek ook wel dat na verloop van tijd de effectiviteit afnam, maar nu moet ik zeggen dat ik een atleet ben en mijn nagels vaak beschadigt raakten door te kleine schoenen, dat prob[lees meer...]leem heb ik inmiddels opgelost door die te vervangen. Maar ik gebruik nu terbinafine tabletten en die lijken toch veel effectiever.

01-08-2023 | Vrouw | 56
Schimmelinfectie van de huid
heb een kuur van 2 weken maar na 1 week begonnen de bijwerkingen voel me echt beroerd

12-04-2021 | Vrouw | 18
Schimmelinfectie van de huid
ik had last van gist infectie op me huid , en heb dit al een keer eerder geslikt , toen vielen bijwerkingen mee. het medicijn werkte wel goed , maar na een jaar heb ik dezelfde gist infectie weer terug. weer aan deze medicijnen begonnen maar gelijk deze week elke avond hele heftige buikpijn. toen ik klaar was met de kuur bleef deze buikpijn aanhouden en werd zelfs nog verv[lees meer...]elender, dit was zeker de laatste keer dat ik dit gebruikte want dit is echt niet te doen