Ervaringen met Terbinafine tabletten

Bij  AllergieX

Kalknagel(s) (212 meningen)
Voetschimmel (44 meningen)
Schimmelinfectie van de huid (16 meningen)
Eczeem (4 meningen)
Schimmelinfectie van de hand (1 mening)
Netelroos (0 meningen)

23-10-2015 | Vrouw | 62
terbinafine (250mg)
Ik heb over heel mijn lichaam uitslag, en verrek van de jeuk, nu maar hopen dat het gauw uit mijn lichaam gaat. Ik ga brandnetelthee halen zuivert het bloed he, en mentholpoeder gehaald. Kreeg van dokter zalf voor ernstige uitslag. En gelijk stoppen natuurlijk.

13-04-2015 | Man | 64
terbinafine (250mg)
Allergische reactie
Jeukende huiduitslag op voorhoofd. Er zat al een huiduitslag die niet jeukte. Deze lijkt verergert te worden door dit medicijn.

11-07-2013 | Vrouw | 60
terbinafine
Voor de behandeling van mijn kalknagels kreeg ik van mijn huisarts een kuur voorgeschreven van Terbinafine tabletten. Het was een kuur van drie maanden, maar na een paar weken zat ik plotseling van top tot teen onder een jeukende uitslag. Werkelijk mijn hele lichaam zat vol met rode vlekken. Na diverse bezoeken aan de huisarts, ben ik terecht gekomen bij de dermatoloog. Er[lees meer...] was al een vermoeden dat een allergische reactie van de Terbinafine tabletten de oorzaak was van de uitslag. Ik ben meteen gestopt met het innemen van de tabletten en voor de behandeling van de uitslag kreeg ik verschillende soorten zalf voorgeschreven. (o.a. Cetomacrogol crème, Dermovate zalf, Diprosone zalf en Triamcinolon-Acetonide Fagron zalf) De uitslag was echter zo hardnekkig dat ik na een paar weken werd doorverwezen naar het ziekenhuis voor een biopsie. Na onderzoek van een stukje huid bleek toch dat een allergische reactie van medicijnen de oorzaak van mijn uitslag was. Na wekenlang smeren waren de rode vlekken nog niet verdwenen. Wel was mijn huid flink uitgedroogd en kreeg het de vorm van een vissenhuid. De dermatoloog gaf me het advies om met het smeren van de eerder genoemde zalfjes te stoppen en om mijn huid te laten herstellen, moest ik me nu alleen nog maar insmeren met een vaselinezalf. Inmiddels zijn we 10 weken verder en langzamerhand begint mijn huid te herstellen en verdwijnen ook de rode vlekken. Na ruim 10 weken dagelijks mijn huid van top tot teen ingesmeerd te hebben, hoop ik dat ik over een paar weken met een mooie schone huid van de zomer kan gaan genieten. Voor mij geen Terbinafine tabletten meer, al weet ik ook dat niet iedereen allergisch is voor dit medicijn.

16-03-2012 | Man | 69
terbinafine
Sinds 1959 Heb ik last van Kalknagels en huidschimmel. Na elke kuur waren de problemen enkele jaren weg en langzaam kwamen de Kalknagels en schimmen tussen de tenen weer terug. In 2006 eindige de een kuur mat Capsules. Na een jaar weer last van Kalknagels en overal groeiende rode jeuk randen op o.a de onderbuik - bovenbenen - linkere arm - onder de hals en in de nek....geb[lees meer...]uik in nu5 dagen elke dag een terbafine tablet van 250 Mg. De meeste hinderlijk jeukranden zijn al weg, en wellicht gaan de kalknagels ook weg als de kuur van 30 tabellen voorbij is. Jeuk was het ergste!