Ervaringen met Metronidazol Injecties/Tabletten

Metronidazol Injecties/Ta...

metronidazol

23-07-2017 | Vrouw | 39
Bacteriële vaginose
Het middel helpt (voor zover ik dat nu kan beoordelen). Maar de bijwerkingen zijn bagger. Misselijkheid, duizeligheid, licht gevoel in hoofd, gevoel onwel te worden. Voel me ziek. De pillen zijn groot, dus moeilijk in te nemen. Blijven makkelijk in keel hangen, wat een vieze smaak geeft. De smaak van de tabletten is van dien aard dat doorbijten geen optie is.

05-01-2017 | Vrouw | 19
Giardiasis
Ik heb dit middel 2 keer gekregen. 1 keer in drank vorm voor 3 dagen. Ik had een parasiet genaamd giardia lamblia en was al erg ziek. Ik was niet in staat het met eten te nemen. Ik gun niemand wat ik 3 dagen heb doorgemaakt. Braken, onbeschrijfelijke misselijkheid en buikpijn, wazig zien, depressieve gevoelens, geen eetlust, duizeligheid, metaalsmaak, moeheid etc. Ik was [lees meer...]zo ziek dat ik de trap niet meer op kon lopen. Duurde 2 weken tot ik weer de dagelijkse dingen kon doen. Later bleek dat ik de parasiet nog steeds had. Moest voor 7 dagen weer aan die rotzooi, dit keer tabletten 3 keer per dag 500mg. Na 2 dagen had ik zoveel last dat ik niet meer kon eten en drinken. Ben met spoed doorgestuurd naar de mdl specialist. Kuur gestopt en albedazol gekregen. mijn maag en darmen zijn flink aangetast door de metronidazol. 2 maanden na mijn eerste kuur en ik zit nu aan de maagbeschermers en pijnstillers. Ik hoop dat ik er ooit van af kom. Mijn tip: neem dit alleen als het niet anders kan. Bij kleine kwaaltjes vragen naar andere opties. Vraag naar domperidom (anti misselijkheid) als je eraan begint en zet je schrap voor het ergste. Ik ben niet kleinzinnig, maar dit medicijn maakt je zieker dan dat je ervoor was.

21-10-2016 | Vrouw | 59
Tandvleesontsteking
Kreeg een kuur van 10 dagen 3x per dag 500 mgr van de mondhygiëniste. Bijwerking begonnen direct na de eerste inname - misselijk - verkleurde urine - slappe benen - weinig eetlust - erg moe. Ben gelukkig aan de 10 de dag begonnen nu - ben het spuugzat!

10-03-2016 | Vrouw | 23
Bacteriële vaginose
Eerste dag na inname flinke krampen en diarree ook een heftige metaalsmaak en wit uitgeslagen tong voor de rest hielp dit middel geweldig! Na 2 dagen geen afscheiding meer en of geur, super! Na 5 na einde kuur korte depressie van 3 dagen en heftig dus mocht je al eerder depressieklachen hebben gehad laat je dan even goed informeren.

26-02-2016 | Vrouw | 21
Bacteriële vaginose
De klachten verdwenen na twee dagen wat een groot voordeel is. De bijwerkingen waren het dus waard, maar ik vond het redelijke heftig. Misselijkheid aanval na wat minder gezond eten (chips, frisdrank) en 2 dagen eigenlijk nergens trek in gehad. Het was heerlijk dat ik de 4e dag wakker werd met een honger gevoel, eindelijk weer lekker eten! Maar zeer effectief, dus het was[lees meer...] het waard

02-01-2016 | Vrouw | 27
Bacteriële vaginose
Voor vaginale infectie 1x 2000mg ingenomen (5 tabletten, 400 mg). Behalve slapeloosheid geen bijwerkingen opgemerkt. We zijn nu bijna 24 uur verder en ik heb niet het gevoel dat het mijn klachten verminderd heeft (helaas).

08-12-2015 | Vrouw | 30
metronidazol (250mg)
Infectie (mond)
Gebruik het als antibiotica, voorgeschreven door m'n mondhygieniste. Wat een weerzinwekkend, gruwelmiddel. Ik heb de hele dag ijzer in mijn mond, alsof mijn tong van metaal is. Zo een walgelijke smaak heb ik nog nooit zo lang in mijn mond moeten hebben en elke dag lijkt de metaalsmaak erger te worden. Daardoor minder trek in eten, want de metaalsmaak komt gewoon door de sm[lees meer...]aak van het eten heen. Daarbij werd ik na dag 1 aardig somber, maar vanaf dag 2 al aardig zwaarmoedig. Nu ik bijna klaar ben (morgen klaar godzijdank!), ben ik inmiddels al een dag of 4-5 enorm zwaarmoedig, tegen het depressieve aan. Van een fladderende vlinder naar een afgeschoten poedel. Daarnaast slaap ik ietwat langer en slechter (vaker wakker) en wil ik langer ook in bed blijven. Kortom, geen aanrader. Tenzij je niet zo heel gevoelig bent voor medicatie of houdt van wat zelfdestructie...

30-09-2015 | Vrouw | 41
Darmproblemen - diarree
Ik kreeg dit voorgeschreven toen ik al 2 maanden met misselijkheid en diarree rondliep, er zijn toen twee soorten parasieten geconstateerd. Voordat ik het begon in te nemen vertelde de aphotekers assistente mij al dat het bijwerkingen had zoals missselijheid en diaree, maar dat had ik al dus ... echter toen ik thuis kwam en hier terecht kwam werd ik bang gemaakt door alle [lees meer...]negatieve reacties. Ik heb ze ingenomen met veel tegenzin, de meeste nare bijwerkingen waren volgens mij ook na wat meer dagen en ik hoefde maar 3 dagen gelukkig. Het enige wat ik heb gemerkt is vermoeidheid en een keer donkere urine, ik heb veel lichter geslapen dan normaal en heel druk gedroomd, maar verder niets. Ik moet er wel bij zeggen dat ik thuis werk en echt heel rustig aan heb gedaan , ik ben normaal heel druk en actief maar heb er echt rekening mee gehouden dan er in mijn lichaam een strijd plaatst vond tegen de parasiet.

24-09-2015 | Vrouw | 22
Bacteriële vaginose
Na een gesprek met de huisarts een recept voorgeschreven gekregen voor 4x 500gr. Tabletten Metronidazol. Dit is een heftige dosis die je in een keer moet innemen. Dus de kuur is maar een dag waarbij je meteen alle vier tabletten inneemt. De bekende bijwerkingen van de metaalsmaak in de mond, hoofdpijn, 'ziek voelen' en bruine urine zijn allemaal van toepassing! Wat ben ik [lees meer...]geschrokken! Ook is het innemen van de tabletten een hel! Ik heb nog nooit in mijn leven zoiets intens smerigs in moeten nemen. Door de smaak heb ik me echt beroerd gevoeld. Ook is het kokhalzen en de kippenvel constant aanwezig. Na twee dagen flink beroerd te voelen, nemen de klachten van de infectie wel af, dus dat is super. Echter werken de bijwerkingen nog wel lang door. Zeker de metaalsmaak had ik zeker nog anderhalve week na het innemen van de tabletten. De werking van het medicijn is echt super!!!! Na een dag is het over! Alleen de bijwerkingen zijn echt verschrikkelijk! Hetzelfde geldt voor het innemen van de tabletten! Je maag draait zich letterlijk om!

27-08-2015 | Vrouw | 43
Bacteriële infectie
Allergische reactie, keel ging dichtzitten, kon tong niet meer gebruiken bij slikken. Daarnaast s nachts angstig, zere gewrichten, trillen, nachten niet geslapen. Na 5 dagen gebruik accuut gestopt, ook op aanraden huisarts gestopt. Na 3 maanden nog steeds last van vermoeidheid. Wat een rotspul, ga dit nooit weer gebruiken

04-07-2015 | Vrouw | 55
Tandvleesontsteking
ontzettend veel hoofdpijn die dag 3 en 4 bijna onhoudbaar was. Deze bijwerking stond wel in het lijstje maar pas na lezen op deze site begrijp ik dat de hoofdpijn gevolg was van dit middel. Echt waar: ik heb op het punt gestaan om naar huisartsenpost te gaan ( ik was ergens aan het logeren). Kuur wel afgemaakt. Ik zal dit middel nooit meer gebruiken!

30-04-2015 | Vrouw | 61
Bacteriële vaginose
Onvoldoende werking na een tweede kuur , bijwerkingen: vermoeidheid en vervelende metaalsmaak in de mond, veel dorst, 's nachts wakker van droge mond, licht duizelig, minder smaak en trek in eten. Conclusie: vervelend medicijn met onvoldoende effect!!

28-04-2015 | Vrouw | 42
Bacteriële vaginose
In een keer vier tabletten moeten innemen en toen begon de ellende. Ik neem deze antibioticum nooit meer. Zeurende buikpijn, "stoned" gevoel, duf, moe en voel me ziek. Wilde een dagje klussen maar hele dag is naar de klote. Voelde me voor dat ik dit innam niet zo ziek als nu! Mag niet auto rijden, belangrijk om te weten en ook geen alcohol nemen. Dat is an sich geen ramp m[lees meer...]aar denk niet dat ik had kunnen werken, zo duf voel ik me. Nee, nooit meer.

20-04-2015 | Vrouw | 24
Bacteriële infectie
Jaren vage buikklachten. Na carnaval 3 weken diarree en extreme buikkrampen. Ontlasting laten kweken. Bleek dienst amoebe fragillis, een hardnekkige schadelijke darmparasiet. Gedurende 10 dagen 3 tabletten. Nou ik heb het geweten. Mond kapot, vieze mentaal smaak, tong wit, zure zweetlucht ( zonder enige beweging), hangerig en ontzettend veel slapen. Na de laatste tablet vo[lees meer...]elde ik me goed, jammer duurde dit maar voor korte duur. Nu opnieuw dezelfde kuur, er is geen alternatief dat legaal aan mij gegeven kan worden...

08-04-2015 | Vrouw | 42
Vaginale schimmelinfectie
Heeft best wel geholpen,alleen zware hoofdpijn en duizeligheid.

15-03-2015 | Vrouw | 33
metronidazol (500mg)
Na al deze ervaringen gelezen te hebben durfde ik het bijna niet meer te nemen maar ik moet zeggen dat het hartstikke mee viel. Wel last van een metaalsmaak en afentoe diarree maar daar bleef het ook bij.