Ervaringen met Metronidazol Injecties/Tabletten

Metronidazol Injecties/Ta...

15-06-2023 | Vrouw | 25
Bacteriële infectie
Ik kreeg een 1 daagse kuur van 4 tabletten totaal 1000 mg. Na een uur voelde het alsof ik dronken was. Dit vage gevoel hield heel de nacht stand,was ook heel verward. Nu al 2 dagen extreme vermoeidheid wat hopelijk snel wegtrekt. Enige voordeel; klachten waarvoor ik ze gebruikte zijn over

23-02-2015 | Vrouw | 25
metronidazol (500mg)
Voor darmparasiet gekregen. Ernstige bijwerkingen: enorme hoofdpijn, misselijk, geen eetlust, angstig. Heel erg moe, slaap klokje rond. Niet meer goed kunnen nadenken, het word erg onderschat.

09-07-2014 | Vrouw | 25
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik heb 3 kuren moeten nemen van metronidazole voordat het gewenste resultaat kwam. - 4 pillen op 1 dag - 2 pillen op 1 dag, 7 dagen - 3 pillen op 1 dag, 10 dagen Bij de eerste 2 kuren geen bijwerkingen, ook geen vieze smaak in mond. Bij de laatste kuur na 7 dagen heftige bijwerkingen, oa duizeligheid, vieze smaak in mond, heet/koud, misselijk, enorm moe. Moest me z[lees meer...]elfs op het einde ziek melden op werk. Het is geen fijn medicijn wat betreft bijwerkingen bij een lange kuur, maar het geeft geweldige resultaten voor de betreft bacteriele infecties die ik had (oa darmen). Heftige darmproblemen (waarvan huisartsen en MDL artsen 8 jaar lang dachten dat het Prikkelbaar Darmsyndroom PDS was, maar uiteindelijk een bacteriele infectie bleek te zijn) zijn nu weg!

11-08-2014 | Vrouw | 26
metronidazol
Heb het gekregen voor een terugkerende bactiele vaginose. Werkt goed, had in het begin een beetje last van mijn darmen, maar lang niet zoveel als van sommige andere antibiotica. Heb wel last van slechte concentratie gedurende het gebruik.

02-12-2013 | Vrouw | 26
Vaginale schimmelinfectie
Ik kreeg deze kuur vanwege een vaginale infectie. Ik ben op donderdag begonnen en op zondagavond begonnen de klachten. Erg veel maagpijn, niet kunnen slapen, hartkloppingen, overal van schrikken, op mijn werk bijna in slaap vallen, duizeligheid, vieze smaak in mijn mond, sufheid, geen eetlust. Op verzoek van de assistent ben ik er mee gestopt. Ik ga deze kuur nooit meer ge[lees meer...]bruiken. Wat een troep.

29-06-2018 | Vrouw | 27
Bacteriële vaginose
!Flagyl Ovule! Nou ben ik volgens mij gevoelig voor schimmelinfecties down under, en denk ik toch dat gemeenschap de boosdoener is. Ik ben 8 weken geleden bevallen en na 3 weken weer een x actief geweest, [zonder bescherming..] Sindsdien weer vervelend veel fluor, Wat ook niet al te fris rook.. Erg vervelend als je zegmaar jezelf lijkt te ruiken, ondanks ik mezelf netje[lees meer...]s schoon houd, zonder zeep. Met 6 weken had ik na controle in het zh en toch ook maar even aangegeven dat ik met veel onfrisse fluor kamp, uitstrijkje genomen en ja hoor hoor gardnerella.. Heb gisteren medicatie kunnen ophalen, want hier wil je gewoon z.s.m vanaf. Moest 4 (zetpil) tabletten vaginaal zo diep mogelijk inbrengen voor het slapen. Dit was nogal lastig want die krengen smelten snel, je moet dan eigenlijk niet meer lopen, want dan komt de boel weer naar buiten glibberen en zie ze er dan maar weer diep in te krijgen :/ Voor het gemak ook maar een maandverbandje gebruikt. Ik heb {Nog} geen bijwerkingen ervaren.. Misschien omdat ik de tabletten vaginaal heb moeten gebruiken? hopelijk ben ik er vanaf na deze antibiotica

02-01-2016 | Vrouw | 27
Bacteriële vaginose
Voor vaginale infectie 1x 2000mg ingenomen (5 tabletten, 400 mg). Behalve slapeloosheid geen bijwerkingen opgemerkt. We zijn nu bijna 24 uur verder en ik heb niet het gevoel dat het mijn klachten verminderd heeft (helaas).

28-06-2023 | Vrouw | 28
Bacteriële infectie
Deze medicatie voorgeschreven gekregen vanwege een bacteriële vaginose. Vanwege de hoge dosering (in een keer 4 tabletten van 500mg innemen) angstig voor de bijwerkingen. Echter nergens last van gehad. De tabletten na het avondeten ingenomen. De dag erna leken de klachten van de bacteriële vaginose al over!

25-01-2018 | Vrouw | 28
metronidazol (500mg)
Heb maanden rondgelopen met een vieze geur uit de vagina in combinatie met een vreselijke afscheiding, waar ik gigantisch onzeker van werd. De vaginale bacteriose. Dokter smeerde mij steeds Normaflor aan, dit hielp alleen op de dag zelf! Ik was ten einde raad. Tot een vriendin van mij vertelde dat zij nog Metronidazol tabletten had liggen en zij hierdoor van haar probleem [lees meer...]af was. Ik belde de huisarts, die gaf akkoord. ( snap niet dat die bijdehante dokter dit niet maanden eerder gaf ) IK BEN DOLGELUKKIG!! De geur is compleet verdwenen, de afscheiding is weer terug naar hoeveel ik het voorheen had (nauwelijks dus). En ik voel me weer helemaal vrouw down under! Wat ben ik blij met deze 4 wonderpilletjes! Ik was zeer bang voor de bijwerkingen, maar ik heb helemaal niets gemerkt ervan. Heb geen alcohol gedronken. Dan moet het gewoon goed komen. Gewoon rustig aan doen de dag dat je ze inneemt. GOUDEN TIP!!

11-02-2015 | Vrouw | 28
Bacteriële vaginose
Behalve de metaalsmaak eerste dagen GEEN ernstige bijwerkingen.... Ik kon gewoon alles.. Werken, sporten, eten, drinken... Geen probleem! Topper, en het werkt! Dus laat je niet bang maken!

21-11-2014 | Vrouw | 29
metronidazol (500mg)
Vanwege de darmparasiet Dientamoeba Fragiles heb ik een tiendaagse kuur Metronidazol geslikt. Door de nare gebruikerservaringen zag ik er behoorlijk tegenop. Zelf vond ik het ook echt geen pretje en had ik last van misselijkheid, diarree, duizeligheid, metaalsmaak, beslagen tong, slapeloosheid, wazig zien, zwakte & vermoeidheid. Door de reviews op deze pagina heb ik zu[lees meer...]ursnoepjes (ballen) genomen tegen de metaalsmaak, chips & cola tegen de misselijkheid en heb ik bij de inname van een tablet een glas water gedronken en voor inname gegeten. Ook heb ik probiotica geslikt. De misselijkheid brak mij voornamelijk op, nu kan ik dan ook niet zo goed tegen dat gevoel. Ik heb overigens niet overgegeven. Na enig speurwerk op internet kwam ik terecht bij polsbandjes tegen misselijkheid. Deze bandjes worden voornamelijk gebruikt voor reisziekte, bij zwangerschap en bij chemo. De 'drukknoop' op het bandje drukt op een bepaald drukpunt in je pols (acupressuur) waardoor je minder misselijk wordt. Ik heb dit bandje besteld via internet op dag 6 van mijn kuur en op dag 7 omgedaan en het was echt een verlichting. De bandjes waren rond de 15 euro, maar echt een aanrader. Ik wou dat ik er eerder was achtergekomen, dan had ik ze eerder besteld.

20-08-2011 | Vrouw | 29
Dientamoeba fragilis
al 4 jaar last van deze parasiet, Clioqinol werkte er niet tegen, nu Metronidazol voorgeschreven voor 10 dagen. Bijwerkingen worden steeds erger. Futloos en suf gevoel alsof alles op de automatische piloot gaat. 's ochtends en 's avonds meeste klachten. Net voordat ik in slaap val de raarste waanvoorstellingen, Is geen prettige ervaring. Ik slaap ook erg vast en wordt wak[lees meer...]ker met 'dikke' ogen. Ik moet even doorzetten en hoop echt dat dit middel wel helpt.

08-12-2015 | Vrouw | 30
Infectie (mond)
Gebruik het als antibiotica, voorgeschreven door m'n mondhygieniste. Wat een weerzinwekkend, gruwelmiddel. Ik heb de hele dag ijzer in mijn mond, alsof mijn tong van metaal is. Zo een walgelijke smaak heb ik nog nooit zo lang in mijn mond moeten hebben en elke dag lijkt de metaalsmaak erger te worden. Daardoor minder trek in eten, want de metaalsmaak komt gewoon door de sm[lees meer...]aak van het eten heen. Daarbij werd ik na dag 1 aardig somber, maar vanaf dag 2 al aardig zwaarmoedig. Nu ik bijna klaar ben (morgen klaar godzijdank!), ben ik inmiddels al een dag of 4-5 enorm zwaarmoedig, tegen het depressieve aan. Van een fladderende vlinder naar een afgeschoten poedel. Daarnaast slaap ik ietwat langer en slechter (vaker wakker) en wil ik langer ook in bed blijven. Kortom, geen aanrader. Tenzij je niet zo heel gevoelig bent voor medicatie of houdt van wat zelfdestructie...

13-10-2015 | Man | 31
metronidazol (500mg)
Als je een alternatief hebt, vermijd dan aub dit middel! Ik begrijp dat het voor iedereen anders uitwerkt, maar ik ben, tijdens de kuur, 7 dagen lang hartstikke ziek geweest. Misselijkheid, braken, diarree, paniekaanvallen, depressief, duizelig. Ik kon echt helemaal niks meer en had het nooit zien aankomen. Nu ben ik inmiddels meer dan 10 dagen na het beeindigen van de kuu[lees meer...]r nog steeds continu misselijk uitgeput en depressief. Mijn darmen en maag zijn volledig ontregeld. Ik wou dat ik dit nooit had hoeven gebruiken... De wekelijkse koorts die ik had vanwege mijn parasiet is wel weg.... maar dit is echt het kind met het badwater weggooien.

04-06-2020 | Vrouw | 32
Bacteriële vaginose
ik was angstig van het lezen van de bijwerkingen van dit medicijn en wou ze niet innemen doordat ik bang was om niet ziek te worden.de dokter heeft me aangeraden om ze te nemen net voor het slapengaan. en ik moet zeggen dat ik geen biiwerkingen heb ervaart. dus raad ik iedereen aan om ze te nemen voor het slapengaan.

06-02-2020 | Vrouw | 32
Bacteriële infectie
3 weken geleden positief getest op tropische parasiet en dit medicijn toegeschreven gekregen. 3 keer per dag 250mg tabletten slikken, 10 dagen lang. In totaal dus 750mg per dag, veel last van bijwerkingen. Ik ben extreem moe, slap, duizelig en geen eetlust. Bij het ruiken van sommige etensgeuren moet ik bijna overgeven. Af en toe ineens heel veel zin in vet en suiker waarn[lees meer...]a ik mij een beetje beter voel. Dit is van korte duur want daarna wil ik het liefst slapen. Ik voel mij ziek en kan daarvoor ook niet naar mijn werk, dit medicijn is echt een aanslag op je lichaam.