Ervaringen met Metronidazol Injecties/Tabletten

Metronidazol Injecties/Ta...

29-03-2014 | Vrouw | 24
metronidazol
Gevoel van overgeven, suf, hele bittere smaak in de mond. Kauwgom kauwen en bankhangen dus. Gebruik sinds deze kuur ook vaginale gel om de flora te ondersteunen, want deze AB haalt de infectie wel weg maar is ook weer 'gevaarlijk' voor de vaginale flora.

27-10-2013 | Vrouw | 21
metronidazol
Nooit last van bijwerkingen maar bij dit medicijn wel. Ontzettend vieze smaak in mijn mond continu. Ik word er somber van, op het depressieve af zou ik zeggen, de meest ernstige bijwerking die ik ooit gemerkt heb. En verschrikkelijk moe, algehele malaise. Geen aanrader, maar gelukkig slik ik het vandaag voor het laatst. Hopelijk word ik daarna weer snel normaal. Bedenk wel[lees meer...] dat niet iedereen dezelfde bijwerkingen krijgt, of ze uberhaupt krijgt.

13-01-2013 | Vrouw | 18
metronidazol
dit word de 2e keer dat ik deze kuur slik, vorige keer was het helemaal weg maar 1 week na gebruik helaas weer helemaal teruggekomen. heb erg veel bijwerkingen zoveel maagklachten ben heel erg misselijk hoofdpijn en heel moe,hopelijk blijft het deze keer weg en hoef ik het niet weer te sllikken.

20-08-2011 | Vrouw | 29
Dientamoeba fragilis
al 4 jaar last van deze parasiet, Clioqinol werkte er niet tegen, nu Metronidazol voorgeschreven voor 10 dagen. Bijwerkingen worden steeds erger. Futloos en suf gevoel alsof alles op de automatische piloot gaat. 's ochtends en 's avonds meeste klachten. Net voordat ik in slaap val de raarste waanvoorstellingen, Is geen prettige ervaring. Ik slaap ook erg vast en wordt wak[lees meer...]ker met 'dikke' ogen. Ik moet even doorzetten en hoop echt dat dit middel wel helpt.

06-03-2010 | Vrouw
Lymfeklierontsteking in linkerlies.
Ik gebruik deze tabletten in combi met Amoxicilline. Ik heb wel heel veel last van de bijwerkingen, ben erg misselijk, duizelig en heb een hele vieze metaalsmaak in mijn mond al na 1 tablet. Ik heb deze tabletten gekregen om een schimmelinfectie van de Amoxicilline te voorkomen.

05-10-2020 | Vrouw | 24
Bacteriële infectie
Infectie in mijn baarmoeder. Vreselijk deze bijwerkingen. Moet het 7 dagen volhouden maar wordt er kots misselijk van.

12-07-2020 | Vrouw | 50
Bacteriële infectie
Resultaat positief. Gebruiksgemak goed. Tip: eerst wat eten voor het slikken van het medicijn. Dat voorkomt erge misselijkheid. Tip: gebruik een probiotica tijdens en 14 dagen na de kuur als je gevoelige darmen hebt! Kan darmflora (zeer) verstoren. Ik had een kuur van eenmaal 4 tabletten. Klachten: Eerste dag metaalsmaak in de mond. De dagen daarna wat lichte dia[lees meer...]rree, misselijkheid, licht duizelig, tamelijk forse vermoeidheid. Eerste dagen matige eetlust en geen behoefte aan alcohol (is ook ontraden!) Klachten waarvoor medicijn zijn na enkele dagen volledig over. Ik heb deze kuur eerder gehad, toen had ik weken later nog erg last van mijn darmen, een ontstoken gevoel linksonder in buik. Onderzoek arts, medisch onderzoek geen afwijkingen. Arts dacht niet dat het van de antibiotica kwam.. Zelf wijt ik het wel aan de kuur, en verstoring van de darmflora. Probiotica heeft mij er vanaf geholpen. Daarom nu vanaf begin ook probiotica genomen om erger te voorkomen.

10-08-2019 | Vrouw | 45
Misselijkheid
Ik heb 10 dagen 3 x per dag 750 mg (staat niet in de lijst) geslikt tegen de dientamoeba fragilis. De tweede dag was al niet meer te harden. Ik heb reacties van mensen hier gelezen die dit waarschijnlijk ook overdreven vinden. Dat kan ik niet waarderen. Ik zou zeggen, wees bij als je zelf niet zo heftig reageert op de medicijnen. Ik heb niet overgegeven maar ik was de hele[lees meer...] dag door aan het kokhalzen, echt afschuwelijk. Ik voelde me doodziek. Vanaf de tweede dag heb ik er Domperidon bij geslikt, tegen te misselijkheid. Domperiodon heeft ook weer heel vervelende bijwerkingen zoals een hele droge mond, pijnlijke tepels, maar met deze medicijnen was ik hanteerbaar misselijk. Wel zo ziek nog dat ik me ziek heb gemeld. Ik heb heel ongezond gegeten, veel vet en zoet. Daar had ik trek in. Van heel veel normaal eten had ik een enorme afkeer. Zo erg dat ik de geur daarvan ook niet kon verdragen. Je mag er geen alcohol bij. Dat vond ik niet erg want dat stond mij ook tegen. Nu na een maand of 3 begint de geur van ei en brood weer acceptabel te zijn. Na de 10 dagen nog 2 dagen afkikken. Ik had daar wel wat angst voor omdat ik die 2 dagen geen Domperidon meer mocht slikken. Het viel me mee. De misselijkheid zakte snel af. Ik vond de 10 dagen een ware nachtmerrie. Na drie weken weer een test op dientamoebae fragilis gedaan. Mijn huisarts zie dat het zo lang nog duurde voor een betrouwbare hertest. De uitslag was " hij is dood"! Ik was helemaal in de gloria. Dit wetende was het mij de 10 dagen afzien waard.

24-12-2017 | Vrouw | 40
metronidazol (500mg)
Ik heb ernstige darmparazieten gehad, ik had klachten: diarre , slijm en bloed in ontlasting, winderigheid, losse aandrank, gevoelige darmen , uit onderzoek bleek dat ik entamoeba histiloca en D fragillis darm parazieten heb , ik heb in buitenland behandeld want in Nl nemen de artzen deze klachten niet in serioz , ik hen in buitenland ( turkije) antibioticakuur Cipro , Fla[lees meer...]gyl ( metronidazol) en Reflor 10 dagse kuur gehad icm zetmeelvrije, suikervrije dieet , de klachten na de kuur is minder geworden maar was niet helemaal over over 10 dagen heb ik de kuur Metronidazol 20 st nog een keer gehad , het gaat beter maar de medisijn heeft veel bijwerkingen Op de 4 de dag van de kuur Misselijkheid, weinig eetlust, hoofdpijn, duizelijheid, moe, afvallen , ik ben binnen maand 6 kg afgevallen , ik ben beter maar nog niet helemaal opgeknapt

10-03-2016 | Vrouw | 23
Bacteriële vaginose
Eerste dag na inname flinke krampen en diarree ook een heftige metaalsmaak en wit uitgeslagen tong voor de rest hielp dit middel geweldig! Na 2 dagen geen afscheiding meer en of geur, super! Na 5 na einde kuur korte depressie van 3 dagen en heftig dus mocht je al eerder depressieklachen hebben gehad laat je dan even goed informeren.

26-02-2016 | Vrouw | 21
Bacteriële vaginose
De klachten verdwenen na twee dagen wat een groot voordeel is. De bijwerkingen waren het dus waard, maar ik vond het redelijke heftig. Misselijkheid aanval na wat minder gezond eten (chips, frisdrank) en 2 dagen eigenlijk nergens trek in gehad. Het was heerlijk dat ik de 4e dag wakker werd met een honger gevoel, eindelijk weer lekker eten! Maar zeer effectief, dus het was[lees meer...] het waard

30-09-2015 | Vrouw | 41
Darmproblemen - diarree
Ik kreeg dit voorgeschreven toen ik al 2 maanden met misselijkheid en diarree rondliep, er zijn toen twee soorten parasieten geconstateerd. Voordat ik het begon in te nemen vertelde de aphotekers assistente mij al dat het bijwerkingen had zoals missselijheid en diaree, maar dat had ik al dus ... echter toen ik thuis kwam en hier terecht kwam werd ik bang gemaakt door alle [lees meer...]negatieve reacties. Ik heb ze ingenomen met veel tegenzin, de meeste nare bijwerkingen waren volgens mij ook na wat meer dagen en ik hoefde maar 3 dagen gelukkig. Het enige wat ik heb gemerkt is vermoeidheid en een keer donkere urine, ik heb veel lichter geslapen dan normaal en heel druk gedroomd, maar verder niets. Ik moet er wel bij zeggen dat ik thuis werk en echt heel rustig aan heb gedaan , ik ben normaal heel druk en actief maar heb er echt rekening mee gehouden dan er in mijn lichaam een strijd plaatst vond tegen de parasiet.

15-03-2015 | Vrouw | 33
metronidazol (500mg)
Na al deze ervaringen gelezen te hebben durfde ik het bijna niet meer te nemen maar ik moet zeggen dat het hartstikke mee viel. Wel last van een metaalsmaak en afentoe diarree maar daar bleef het ook bij.

11-02-2015 | Vrouw | 28
Bacteriële vaginose
Behalve de metaalsmaak eerste dagen GEEN ernstige bijwerkingen.... Ik kon gewoon alles.. Werken, sporten, eten, drinken... Geen probleem! Topper, en het werkt! Dus laat je niet bang maken!

11-08-2014 | Vrouw | 26
metronidazol
Heb het gekregen voor een terugkerende bactiele vaginose. Werkt goed, had in het begin een beetje last van mijn darmen, maar lang niet zoveel als van sommige andere antibiotica. Heb wel last van slechte concentratie gedurende het gebruik.

09-07-2014 | Vrouw | 25
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik heb 3 kuren moeten nemen van metronidazole voordat het gewenste resultaat kwam. - 4 pillen op 1 dag - 2 pillen op 1 dag, 7 dagen - 3 pillen op 1 dag, 10 dagen Bij de eerste 2 kuren geen bijwerkingen, ook geen vieze smaak in mond. Bij de laatste kuur na 7 dagen heftige bijwerkingen, oa duizeligheid, vieze smaak in mond, heet/koud, misselijk, enorm moe. Moest me z[lees meer...]elfs op het einde ziek melden op werk. Het is geen fijn medicijn wat betreft bijwerkingen bij een lange kuur, maar het geeft geweldige resultaten voor de betreft bacteriele infecties die ik had (oa darmen). Heftige darmproblemen (waarvan huisartsen en MDL artsen 8 jaar lang dachten dat het Prikkelbaar Darmsyndroom PDS was, maar uiteindelijk een bacteriele infectie bleek te zijn) zijn nu weg!