Ervaringen met Metronidazol Injecties/Tabletten

Metronidazol Injecties/Ta...

17-06-2014 | Vrouw | 32
metronidazol
Ik slik dit middel nu tegen een bacteriële infectie of parasiet in mijn maag (diagnose is niet 100% zeker). Ik ben nu op dag 5 van de 10-daagse kuur. Als bijwerkingen nu alleen nog wat onvoorspelbare aanvallen van misselijkheid en milde maagpijn, en een verschrikkelijk vieze witte waas achterop mijn tong met een bittere smaak. En ik ben moe, maar dat kan ook komen doordat [lees meer...]ik nu al weken veel te weinig eet. Gelukkig nog geen andere symptomen; geen psychische klachten of hoofdpijn of darmklachten. De allereerste pil viel me wel zwaar: na een paar uur werd ik misselijker dan ik ooit geweest ben, en kreeg ik zo'n maagpijn dat ik er van lag te kermen op bed. Dit trok na 2 en een half uur weg, en is niet meer voorgekomen bij de overige pillen. Ik zet toch door, omdat mijn originele symptomen identiek waren aan de bijwerkingen die ik nu ervaar, en ik wil hier vanaf. De pillen vind ik trouwens erg groot en vies, dus slikken moet snel en geconcentreerd gebeuren. Ik slik er overigens een maagzuurremmer (Omeprazol capsules 40mg) bij, en heb ook tabletten tegen misselijkheid die ik kan nemen indien nodig.

15-03-2015 | Vrouw | 33
metronidazol (500mg)
Na al deze ervaringen gelezen te hebben durfde ik het bijna niet meer te nemen maar ik moet zeggen dat het hartstikke mee viel. Wel last van een metaalsmaak en afentoe diarree maar daar bleef het ook bij.

08-05-2014 | Vrouw | 33
metronidazol
Ik heb woensdag een éénmalige kuur gehad dus op 1 dag 4 tabletten in één keer en ik moet zeggen dat ik vrijwel nergens last van heb gehad. Heb de dag ervoor wat info erover opgezocht en maakte me best wel zorgen over dit medicijn i.v.m. alle negatieve reacties. Maar ik denk dat de één er misschien gevoeliger voor is dan de ander wat medicijnen betreft. Al met al heb ik al[lees meer...]lleen iets een metaalsmaak ervan gehad meer niet. Ik hoop wel dat de klachten nu wegblijven (vaginale klachten).

17-01-2011 | Vrouw | 35
Darm parasieten
Dit medicijn geeft bij mij een erome vieze metaalsmaak en (daardoor?) erge misselijkheid. ook kreeg ik er hartkloppingen van (nooit eerder gehad) terwijl ik er geen andere medicijnen bij in neem. ik hop echt dat het helpt, want het is geen pretje met al die bijwerkingen. moet de kuur 10 dgn innemen 3keer dgs anderhalve tablet. ik moet het volhouden, maar voel me echt beroe[lees meer...]rd erdoor.

23-07-2017 | Vrouw | 39
Bacteriële vaginose
Het middel helpt (voor zover ik dat nu kan beoordelen). Maar de bijwerkingen zijn bagger. Misselijkheid, duizeligheid, licht gevoel in hoofd, gevoel onwel te worden. Voel me ziek. De pillen zijn groot, dus moeilijk in te nemen. Blijven makkelijk in keel hangen, wat een vieze smaak geeft. De smaak van de tabletten is van dien aard dat doorbijten geen optie is.

24-12-2017 | Vrouw | 40
metronidazol (500mg)
Ik heb ernstige darmparazieten gehad, ik had klachten: diarre , slijm en bloed in ontlasting, winderigheid, losse aandrank, gevoelige darmen , uit onderzoek bleek dat ik entamoeba histiloca en D fragillis darm parazieten heb , ik heb in buitenland behandeld want in Nl nemen de artzen deze klachten niet in serioz , ik hen in buitenland ( turkije) antibioticakuur Cipro , Fla[lees meer...]gyl ( metronidazol) en Reflor 10 dagse kuur gehad icm zetmeelvrije, suikervrije dieet , de klachten na de kuur is minder geworden maar was niet helemaal over over 10 dagen heb ik de kuur Metronidazol 20 st nog een keer gehad , het gaat beter maar de medisijn heeft veel bijwerkingen Op de 4 de dag van de kuur Misselijkheid, weinig eetlust, hoofdpijn, duizelijheid, moe, afvallen , ik ben binnen maand 6 kg afgevallen , ik ben beter maar nog niet helemaal opgeknapt

07-03-2016 | Man | 41
Bacteriële infectie
Na het eten van een kreeftensoep in Florida constant last van opgeblazen buik en geborrel en gesis in onderbuik en andere stoelgang dan normaal. Door mijn huisarts deze pillen voorgeschreven voor gedurende 1 week dagelijks 2 tabletten. Geen test voorafgaand ondergaan. Paar x beetje moe geweest, maar dat kon ook komen doordat mijn slaapritme was verstoord en mijn diabetes. [lees meer...]Geen bijwerkingen verder ervaren. Goed geholpen! Tevreden.

30-09-2015 | Vrouw | 41
Darmproblemen - diarree
Ik kreeg dit voorgeschreven toen ik al 2 maanden met misselijkheid en diarree rondliep, er zijn toen twee soorten parasieten geconstateerd. Voordat ik het begon in te nemen vertelde de aphotekers assistente mij al dat het bijwerkingen had zoals missselijheid en diaree, maar dat had ik al dus ... echter toen ik thuis kwam en hier terecht kwam werd ik bang gemaakt door alle [lees meer...]negatieve reacties. Ik heb ze ingenomen met veel tegenzin, de meeste nare bijwerkingen waren volgens mij ook na wat meer dagen en ik hoefde maar 3 dagen gelukkig. Het enige wat ik heb gemerkt is vermoeidheid en een keer donkere urine, ik heb veel lichter geslapen dan normaal en heel druk gedroomd, maar verder niets. Ik moet er wel bij zeggen dat ik thuis werk en echt heel rustig aan heb gedaan , ik ben normaal heel druk en actief maar heb er echt rekening mee gehouden dan er in mijn lichaam een strijd plaatst vond tegen de parasiet.

28-04-2015 | Vrouw | 42
Bacteriële vaginose
In een keer vier tabletten moeten innemen en toen begon de ellende. Ik neem deze antibioticum nooit meer. Zeurende buikpijn, "stoned" gevoel, duf, moe en voel me ziek. Wilde een dagje klussen maar hele dag is naar de klote. Voelde me voor dat ik dit innam niet zo ziek als nu! Mag niet auto rijden, belangrijk om te weten en ook geen alcohol nemen. Dat is an sich geen ramp m[lees meer...]aar denk niet dat ik had kunnen werken, zo duf voel ik me. Nee, nooit meer.

08-04-2015 | Vrouw | 42
Vaginale schimmelinfectie
Heeft best wel geholpen,alleen zware hoofdpijn en duizeligheid.

30-10-2020 | Vrouw | 43
Blaasontsteking
Bang voor alles, niks aan de hand! Beetje jammer van de alcohol.

27-08-2015 | Vrouw | 43
Bacteriële infectie
Allergische reactie, keel ging dichtzitten, kon tong niet meer gebruiken bij slikken. Daarnaast s nachts angstig, zere gewrichten, trillen, nachten niet geslapen. Na 5 dagen gebruik accuut gestopt, ook op aanraden huisarts gestopt. Na 3 maanden nog steeds last van vermoeidheid. Wat een rotspul, ga dit nooit weer gebruiken

05-06-2023 | Vrouw | 45
Tandvleesontsteking
Na flapoperatie deze kuur preventief voorgeschreven gekregen. Al na de tweede dag extreme misselijkheid die overging in continu moeten braken. Uiteindelijk moeten stoppen want het was een hel, dit NOOIT meer.

10-08-2019 | Vrouw | 45
Misselijkheid
Ik heb 10 dagen 3 x per dag 750 mg (staat niet in de lijst) geslikt tegen de dientamoeba fragilis. De tweede dag was al niet meer te harden. Ik heb reacties van mensen hier gelezen die dit waarschijnlijk ook overdreven vinden. Dat kan ik niet waarderen. Ik zou zeggen, wees bij als je zelf niet zo heftig reageert op de medicijnen. Ik heb niet overgegeven maar ik was de hele[lees meer...] dag door aan het kokhalzen, echt afschuwelijk. Ik voelde me doodziek. Vanaf de tweede dag heb ik er Domperidon bij geslikt, tegen te misselijkheid. Domperiodon heeft ook weer heel vervelende bijwerkingen zoals een hele droge mond, pijnlijke tepels, maar met deze medicijnen was ik hanteerbaar misselijk. Wel zo ziek nog dat ik me ziek heb gemeld. Ik heb heel ongezond gegeten, veel vet en zoet. Daar had ik trek in. Van heel veel normaal eten had ik een enorme afkeer. Zo erg dat ik de geur daarvan ook niet kon verdragen. Je mag er geen alcohol bij. Dat vond ik niet erg want dat stond mij ook tegen. Nu na een maand of 3 begint de geur van ei en brood weer acceptabel te zijn. Na de 10 dagen nog 2 dagen afkikken. Ik had daar wel wat angst voor omdat ik die 2 dagen geen Domperidon meer mocht slikken. Het viel me mee. De misselijkheid zakte snel af. Ik vond de 10 dagen een ware nachtmerrie. Na drie weken weer een test op dientamoebae fragilis gedaan. Mijn huisarts zie dat het zo lang nog duurde voor een betrouwbare hertest. De uitslag was " hij is dood"! Ik was helemaal in de gloria. Dit wetende was het mij de 10 dagen afzien waard.

11-06-2014 | Man | 46
metronidazol
Gebruik nu ruim een week deze tabletten, moet nog 2 dagen. Ben heel prikkelbaar en verschrikkelijk moe, en heel gevoelige lippen, nog even volhouden. Hoop mezelf volgende week weer wat fitter te voelen. Opgeblazen buik was bij mij na dagen weg, hopelijk gelijk met de parasiet :-) verder geen bijwerkingen,.

12-07-2020 | Vrouw | 50
Bacteriële infectie
Resultaat positief. Gebruiksgemak goed. Tip: eerst wat eten voor het slikken van het medicijn. Dat voorkomt erge misselijkheid. Tip: gebruik een probiotica tijdens en 14 dagen na de kuur als je gevoelige darmen hebt! Kan darmflora (zeer) verstoren. Ik had een kuur van eenmaal 4 tabletten. Klachten: Eerste dag metaalsmaak in de mond. De dagen daarna wat lichte dia[lees meer...]rree, misselijkheid, licht duizelig, tamelijk forse vermoeidheid. Eerste dagen matige eetlust en geen behoefte aan alcohol (is ook ontraden!) Klachten waarvoor medicijn zijn na enkele dagen volledig over. Ik heb deze kuur eerder gehad, toen had ik weken later nog erg last van mijn darmen, een ontstoken gevoel linksonder in buik. Onderzoek arts, medisch onderzoek geen afwijkingen. Arts dacht niet dat het van de antibiotica kwam.. Zelf wijt ik het wel aan de kuur, en verstoring van de darmflora. Probiotica heeft mij er vanaf geholpen. Daarom nu vanaf begin ook probiotica genomen om erger te voorkomen.