Stilnoct

zolpidem

Slapeloosheid (10 meningen)

03-12-2019

Stilnoct (zolpidem)

Als ik in nachtdienst werk heb ik hem nodig . Na mijn nachtdiensten is het veel moeilijk naar dagdienst te gaan
11-07-2019

Stilnoct (zolpidem)

Ik neem Stilnoct nu al een aantal jaar maar alleen na een lange periode slecht slapen. Door een rugprobleem heb ik periodes waarin ik slecht slaap, 6 a 7 x wakker in een nacht. Daardoor krijg ik teveel last van vermoeidheidsklachten en neem ik 1x in de 2 a 3 maanden 1 tabletje in om even een nacht goed te kunnen slapen. Vaak helpt dit om het slaapritme weer op te pakken e[lees meer...]n door te kunnen slapen voor een x aantal tijd.
23-04-2019

Stilnoct (zolpidem)

Medicatie voorgeschreven gekregen nadat Seroquel leidde tot diabetes welke was voorgeschreven voor slaapproblemen/stress/psychische klachten. De afgelopen 2 jaar is de doses verhoogt van 10 mg per dag naar 15 mg per keer. Die "keren" kwamen uit op tweemaals per dag om de (PTSS) stress te onderdrukken en de dag door te komen omdat klachten uit het verleden weer toenamen.[lees meer...] Sinds anderhalve week ik mijn medicatie op en gebruik ik deze niet meer. De eerste dagen erg onrustig en verlangde ik naar het middel om tot rust te komen/ in slaap te vallen. Na de dagen van onrust, heftige van nachtmerries en slecht slapen zijn de "afkickverschijnselen" aanmerkelijk verminderd. Ondanks mijn angst om te gaan slapen zonder medicatie slaap ik na 2 weken ongeveer 8 uur per dag. Weliswaar wordt mijn nachtrust diverse malen onderbroken maar waar ik voorheen na 4 uur "hyper" uit mijn bed stapte, kom ik nu enigszins loom uit bed, maar slaap ik gewoon langer. Doordat mijn PTSS klachten/depressie de afgelopen 2 jaar zijn toegenomen, bemerk ik dat sinds ik geen Zolpidem meer gebruik mijn depressie langzaam verdwijnt. Of dit gelegen is dat ik beter slaap. minder angst heb om te slapen of de angst om de dag door te komen, dat kan ik nu nog niet verklaren. Na gedegen "Google" geraadpleegd te hebben, blijkt Zolpidem toch te leiden tot suïcidale gedachten, nachtmerries, verlaagd bewustzijn, ondermijning zelfredzaamheid te te veroorzaken. Ik heb dit middel tot 2 weken geleden ruim 11 jaar gebruikt. Nu besloten om dit middel niet meer te gebruiken. Uberhaupt: na een eerste gesprek aangaande een psycho-diagnotisch onderzoek waarin al direct gesteld werd dat een behandeling enkel mogelijk zou zijn met medicatie, heb ik besloten om geen "rommel" voor psychische klachten meer in mijn lichaam toe te laten. P.S. Slaapmiddelen, anti-deprissiva, anti-psychotica etc. zijn een prima middel om de klachten bij aanvang te verminderen. Mijn inziens ligt de oplossing van deze klachten voor 90% bij het hebben van een goede vrienden, prettig sociaal netwerk, werk/baan, lotngenotengroepen etc. Maar goed dit is slechts mijn verhaal.
19-04-2019

Stilnoct (zolpidem)

Regelmatig gebruikt. Ik viel er redelijk snel van in slaap, maar ging er ook van "spoken" en wist de volgende ochtend hier niets meer van. Mee gestopt. Dan maar iets later slapen.
11-08-2018

Stilnoct (zolpidem)

Slapeloze nachten... huisarts geeft me stilnoct. Begonnen met halfje van 10mg. Na eerste nacht wist ik ni hoe ik in bed was geraakt. Blijkbaar gedragen. Snel ging het naar 10mg. Ik droomde niet meer. Echt een zwart gat. Na een tijdje wilde ik stoppen maar kreeg de eerste 2-3 nachten zware nachtmerries. Dus nam ik het terug in. Na een tijdje bleek ik overdag geheugen v[lees meer...]erlies op te merken. Wat niet kon voor mijn werk. Toen ben ik overgestapt naar lexotan. Geheugen was geen probleem meer. Laatst ging ik naar andere dokter die mij vertelde dat dit ook verslavend werkt. Nu ben ik met Trazolan begonnen... afwachten nu...
25-02-2017

Stilnoct (zolpidem)

Ik meld dit heel laat. Maar in 1996 nam ik dit medicament, toen als jonge gast woonde ik in een Tehuis. Toen ik dat middel nam zag ik dubbel en kreeg ik kriebels in mijn buik zoals je verliefd bent. Ik liep blijkbaar in de gangen rond en praatte toen heel raar, met dubbele tong. Enige nadeel is na het kriebelen in de buik is het voor mij een black out, dus in de gangen[lees meer...] wandelen heel de nacht bijna wakker zijn wist ik niets van, tot dan de begeleiders dit zeiden tegen me. Maar vond dit gevoel toen zo geweldig dat ik het bleef pakken, tot ik vele verhalen hoorden van mijn medebewoners ben ik dan maar gestopt. Want die black outs vond ik dan maar ook niets. Maar het eerste uur dubbel zien en verliefdheid gevoel vond ik zo machtig. Daarom bleef ik ze toen nemen. Ik was toen 21 jaar.
16-03-2016

Stilnoct (zolpidem)

ik neem nu ongeveer een half jaar stilnoct, en kan vaak nog niet slapen, het is wel heel gebruiksvriendelijk en niet al te veel bijwerkingen, toch hoop ik beter te kunnen slapen en snel van de pijn en zorgen af te zijn
04-06-2014

Stilnoct (zolpidem)

Half tabletje genomen gisteravond (slaap al 3 maanden niet meer dan 2 à 3 uur per nacht), maar gelijk een hele kon niet vanwege gezondheidsklachten. Echter die halve heeft wel geholpen! Binnen een half uurtje slaperig, wel ff vreemde gedachtes en beelden op het netvlies vlak voor het inslapen dat was ietwat irritant maar wel spoedig in slaap gevallen eindelijk eens een kee[lees meer...]r. Na 2 uur even wakker geworden, tot mijn verbazing normaal kan ik dan niet meer in slaap komen nu wel weer en tot half 05:30, dus dat is een hele vooruitgang, ben ook niet suf ervan zoals je wel hebt met benzo´s. Kortom wel voor herhaling vatbaar :)
17-04-2012

Stilnoct (zolpidem)

Wegens nachtmerries en depressie heeft de psychiater mij dit voorgeschreven. Want ik werd depressief omdat ik niet kon slapen of enkel nachtmerries had. Je valt er binnen de 20 min van in slaap en als je vecht tegen de slaap voelt het alsof je dronken bent. Ik probeer er max 1,5 per week te nemen omdat je na een tijd denkt of voelt dat je het nodig hebt en dat gevoel i[lees meer...]s verslavend... Liever een warme thee of glas warme melk dan verslaafd worden aan zo'n klein pilletje maar het werkt zeer goed en ik heb helemaal geen bijwerkingen en neem het toch al 10 maanden Ik neem het product stilnoct maar er is ook een vervangend en goedkoper product..
04-01-2012

Stilnoct (zolpidem)

ik neem stilnoct al bijna 2 jaar (1 of 1/2 per nacht) tot voor 3 maanden probleemloos. Dan zijn plotseling een hoop bijwerkingen gekomen: duizeligheid de ganse dag, echt onaangenaam, neusbloedingen, waanzinnige spierpijnen over het ganse lichaam. Na zo lange tijd heb ik dieze bijwerkingen niet meer verwacht. Dus liever niet slapen....
28-11-2011

Stilnoct (zolpidem)

ben soms volgende dag duffig. slaap er bijna altijd goed op. begin met 1/2 en soms voor 3-en de andere 1/2
11-09-2011

Tijdelijke slapeloosheid (nachttrein/snurkers)

Ik nam dit middel om op de autoslaaptrein (H/T) te kunnen slapen. Omdat ik het toch bij me had nam ik het ook 2 nachten tegen het snurklawaai van medereizigers. In totaal dus slechts 4 keer in 2 weken. Het is bijzonder effectief, je slaapt meteen in, en slaapt ook genoeg uren. Tot zover alles OK. Maar ik kreeg na de 2e pil al last van duizeligheid (ik begon te zwalpen) en [lees meer...]verwardheid. Bijzonder onaangenaam. Het duurde vervolgens buitensporig lang voordat ik van de bijwerkingen af kwam. Achteraf gezien had ik dit middel beter niet genomen : liever 4 nachten niet slapen dan meerdere weken verward en duizelig rondlopen.
21-12-2010

Stilnoct (zolpidem)

Stilnoct veroorzaakt bij mijn vrouw reeds neusbloeding bij een half tabletje en bij eenmalige inname. Wees dus vioorzichtig !!!
17-12-2009

Stilnoct (zolpidem)

Stilnoct heeft mijn leven veranderd. Klinkt goed, he? Maar iemand die niet slaapt, leeft niet... nou ja.. niet fijn in ieder geval... Dus ik leef weer. Een kwart is soms al voldoende en wat ik helemaal geweldig vind, is dat ik er eentje om half 12-12 uur inneem, om, om 7 uur, goedgemutst wakker te worden.Moest eerst wel ff wennen aan t feit dat ik slaappillen nam, maar dat[lees meer...] interesseert me geen fluit meer: ik heb er mijn leven mee terug gekregen.
01-12-2009

Stilnoct (zolpidem)
Om gemakkelijker in te slapen

Werkt snel en zacht en blijft niet te lang in je lichaam. Met een half of zelfs een vierde tabletje val je in slaap en na een normale slaapduur ( 7 uren) voel je er niks van en ben je uitgerust. Ik gebruik het al 10 jaar zonder probleem.
01-06-2009

Inslaap problemen

"heerlijk om binnen een kwartier in slaap te vallen.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum