Melatonine

Melatonine

Bojan Nikolik (03-04-2015)

16-02-2020

Melatonine (melatonine)

Na 1x gebruik merkte ik gelijk de volgende dag dat ik snel geïrriteerd was en een kort lontje had. Dit heb ik met tussenpozen uitgeprobeerd. Ook vreselijke nachtmerries kreeg ik er van.
15-01-2020

Melatonine (melatonine)

Al vanaf kinds af aan heb ik problemen gehad met in slaap komen. Wanneer ik om 10 uur naar bed ging, werd het vaak pas 1 uur voordat ik in slaap kwam. Ik weet niet hoe dit komt. Zover ik weet was ik niet gestrest en heb ik geen grote zorgen gehad. Ik ben simpelweg een geboren avond mens en wordt pas laat moe. Ik was 16 of 17 toen ik melatonine kreeg voorgeschreven[lees meer...]. Het spul werkte fantastisch en mijn slaapproblemen waren eindelijk over. Ook was het een stuk fijner en consequenter dan temazepam en de andere rotzooi die de huisarts kan voorschrijven bij slaapproblemen. Al gauw nam ik elke dag melatonine en in de loop der jaren merkte ik dat ik een hogere dosis nodig had om het gewenste effect te krijgen. Inmiddels ben ik 26 jaar en slik ik nu 10 mg per dag. Nu merk ik de nadelen van Melatonine. Ik kan niet meer slapen zonder. Soms zijn er momenten dat ik bijv. onverwachts ergens anders slaapt of dat het op is en ik zonder moet doen. Ik durf er dan geld op in te leggen dat ik de hele nacht wakker blijf liggen. Een ander groot nadeel is het suf zijn. Meeste dagen gaat het goed en merk ik de volgende dag niks, maar om de zoveel dagen heb ik zo’n suf gevoel in mijn hoofd dat ik het idee hebt dat ik onder water ben. Soms kan ik het verklaren, als ik bijvoorbeeld meer genomen hebt omdat ik alsnog niet kon slapen, maar soms ook bij de gebruikelijke innamen. Melatonie kan zeker een uitkomst zijn, maar wees er niet net als ik roekeloos mee. Want het is niet zonder risico’s.
29-11-2019

Melatonine (melatonine)

Sinds begin 2018 gebruik ik Melatonine 2mg en wel van het merk Lucovitaal. Ik neem meestal een halve tablet (even met een aardappelmesje door midden) en bij mij helpt het om in slaap te vallen en de nacht door te komen. Ik slik dit liever dan die Temazepam capsules van 10mg. Je valt hiermee wel snel inslaap, maar daarnaast ben je weer erg vroeg wakker. En op den duur we[lees meer...]rken die Temazepammetjes ook korter, en kom je niet aan de 8 uur slaap toe. Wat ik wel van Melatonine vind is dat wanneer het druk in je hoofd is, dat ze dan niet optimaal werken om in slaap te vallen. Spreekwoordelijk gzegd: Het zit dan tussen je oren .... zo van........ ik hoop dat ik in slaap kan vallen. Ik gebruik ze nu bijna 2 jaar. Volgens mijn huisarts maak ik te weinig melatonine aan, en zijn deze melatonine tabletjes een hulp en steuntje om in slaap te vallen. Eerlijk gezegd werken ze niet altijd, maar ik ben er content mee. Alles beter dan chemische slaapmiddelen. NB: Bij mij werken alleen de 2mg tabletjes van Lucovitaal. Andere merken die werken niet bij mij. En als ik bijv een tabletje van 5mg neem werkt die ook niet. Dus alleen 2mg van Lucovitaal en wel en halve tablet
16-08-2019

Stress

Mee begonnen in 1996. Ik sliep, door stress op 't werk, 2 uur/nacht, voor de duur van 'n jaar. De stress in die tijd heeft iets gedaan met mijn hersenen, waardoor ik niet meer op natuurlijke wijze in slaap val. Ik gebruik 't als slaapmiddel: 3 mg als ik ga slapen (daar slaap ik 2 a 3 uur op) en halverwege de nacht nog 'ns 3 mg (om nog 'ns 2 a 3 uur te kunnen slapen). Voork[lees meer...]omt dat ik gestoord word als gevolg van slaapgebrek. Melatonine is 1000x beter dan slaapmiddelen op recept. Wat is uberhaupt 't probleem, wanneer je melatonine als slaapmiddel gebruikt? De kracht van melatonine zit juist in't feit, dat je bij 'n jetlag op commando kan slapen. Natuurlijk, gebruik je 't dan als slaapmiddel.
19-07-2019

Stress

Omdat er veel zorgen in mijn familie zijn en ik daardoor slecht kon slapen melotanine gekregen van de huisarts en omdat ik ze zelf moet betalen gewoon gekocht bij de trekpleister. Na 5 weken lag ik hele nachten onrustig wakker, toen dacht ik ik kan beter zonder dan met troep wakker liggen, ik sliep de nacht erna 4,5 uur, dat was lang geleden, ik dacht het is onschuldig dus[lees meer...] ik hoef de bijwerkingen niet te lezen, dat ging ik erna doen, bijna alle bijwerkingen vermeldt had ik, slapeloosheid, enorm zweten, buikpijn, zwakke spieren, zere handen en voeten, dorst en een verschrikkelijk slechte adem. Wat een troep zeg en bijzonder dat je het gewoon kan kopen. Ik breek het niet af en het is dus nog niet uit mijn systeem helaas.
28-01-2019

Melatonine (melatonine)

Ik heb al jaren slaapproblemen en gebruik nu 3 jaar melatonine. Het helpt mij heel erg en ik ben erg tevreden.
11-12-2018

Melatonine (melatonine)

om af te kicken van valium heb ik besloten om melatonine te slikken
04-11-2018

Melatonine (melatonine)

Als de slapeloosheid je overvalt en je echt even een nacht moet doorslapen dan is de Melatonine Thee een uitkomst. Een half uur voor slapen gaan opdrinken. Niet meer van elk geluid wakker. In combinatie met kneedbare oordopjes gaf dit mij al 2 goede nachten.
08-08-2018

Onrust

Zit in een depressie. Met name last van onrust (Soort adrenaline) en sliep prima op AD. Deze antidepressiva zorgde echter voor een dikke buik, nare uitslag en maakte alleen verschil qua angst en onrust maar niet qua levenslust. Dus mee gestopt. Slaap hierdoor beroerd dus 3 mg melatonine genomen. Kwam moeilijk in slaap, slaap zelf was prima, echter wil ik de hele dag niks a[lees meer...]nders meer dan slapen. Voordeel is dat de onrust wel minder is.
26-07-2018

Melatonine (melatonine)

Ik gebruik melatonine als vervanging van slaapmedicatie, het is niet zo effectief als bijvoorbeeld temazepam of oxazepam maar helpt wel degelijk om makkelijker in slaap te vallen. 1 mg per dag is hiervoor genoeg
14-04-2018

ADD

13 jaar lang 5 mg melatonine geslikt. Sind september aan het afbouwen. Zit nu op 1 mg. Het is ooit voorgeschreven door een kinderpsychiater. Zeer veel bijwerkingen. Besloten om af te bouwen in overleg met de huisarts en onderbegeleiding van een psycholoog. Ontwennings verschijnselen zijn heftig.
31-03-2018

Melatonine (melatonine)

Ik was overdag duizelig, had hoofdpijn, trilde onophoudelijk, wat in de loop van de dag dan overging, vaak pas tegen de avond. Ik gebruik het nooit weer. Sliep goed in en kon ook goed doorslapen maar voor de rest waardeloos.
27-01-2018

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Mijn medicijnen zijn goed voor mij heb wel eens nare ervaringen gekregen met gebruik van cocaïne en mijn perfenazien en dat ging niet goed was echt totaal van de wereld.Nu benik met harddrugs gestopt en het heeft een goed stimiulerende werking ook om tegen drugs te vechten,verder slaap ik af en toe een beetje kort en zo ben ik wel vaken moe.
26-01-2018

Melatonine (melatonine)

Kon niet meer slapen na stoppen met lorazepam,dus toen afgebouwd en tegelijktijd inname melatonine en dit werkt perfect! Nu alleen bij heftige dingen een oxazepam,maar gebruik inmiddels een halve melatonine dus 2 Mg en soms 5 mg
13-01-2018

Melatonine (melatonine)

Frequente periodes van niet kunnen inslapen. Zowel door externe als interne factoren. Vaak ook stressgevoelige slapeloosheid. Melatonine eerder gebruikt met succes. Ditmaal helaas wél inslapen maar niet meer doorslapen. Slechts enkele uren slapen, daarna zeer onrustige nachten met veel waakmomenten. Zal de dosis halveren om effect te kennen.
19-09-2017

Melatonine (melatonine)

Wegens jarenlange slapeloosheid melatonine geprobeerd, hielp eerst helemaal niet. Na enige tijd begon ik stukken beter te slapen en voelde me een ander mens. Wat knapte ik op! Na een paar weken gebruikt te hebben leek ik last te hebben van een oude kwaal: prikkelbare darm syndroom. Dit knapte echter totaal niet op en werd steeds erger. Darmen helemaal van slag en de pijn i[lees meer...]n de maag steeds erger. Ook had ik een nerveus gevoel in mijn maag, een soort knoop in de maag. Toen toch maar eens gekeken of er mogelijke bijwerkingen kleven aan melatonine.....de klachten komen zeer zelden voor, maar ik had er veel! ook de kramp die ik 's nachts ineens vaak in mijn benen had blijkt er vandaag te kunnen komen. Het middel is helaas niet zo onschuldig als altijd wordt gezegd. Nu iets anders zoeken voor de slaap... p.s de werking van melatonine wordt negatief beinvloed door alcohol. Werkt dan zo goed als niet.

Thyrax Duotab (847) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (534) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (494) - Antibiotica - penicillines breedspectrum