This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Melatonine

Slaap- en kalmeringsmiddelen
Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Melatonine
Geef mening

Wordt gebruikt bij:

Melatonine is een lichaamseigen stofje die wordt aangemaakt door de pijnappelklier in de hersenen en wordt afgegeven na het invall

[lees meer...]

Pagina 1 van 7

09-05-2015
Vrouw, 45 jaar

Melatonine (melatonine)

Al heel mijn leven slaap ik slecht. De laatste jaren zeer slecht. Om de vijf minuten wakker. Slaap eigenlijk niet. Melatonine 3 mg eerst geprobeerd. Werkt niet. Omdat in Nederland niet hoger als 3mg (nu maar 1 mg), zonder recept, verkrijgbaar was, in het buitenland Melatonine 10mg gekocht. Ook geen effect. Heb geen stress of wat dan ook. Ben gewoon een moeilijke slaper. [lees meer...]Wil ook niet aan de medicijnen van een dokter, omdat je op den duur steeds meer nodig hebt en verslavend kan werken. Bij mij helpt er niets, dus moet er maar mee leren leven, ben ik bang. Of iemand toch nog tips??
09-04-2015
Man, 11 jaar

Melatonine (melatonine)

beide zonen nu 10 en 11 jaar nemen al bijna 2 jaar elke avond 3 mg melatonine, waardoor ze makkelijker slapen binnen 15 min en smorgens uitgerust zijn en fit in de klas zitten (beide speciaal onderwijs adhd met kenmerken ass) dyslectie, dyscalculie en aggressie, uitbarstingen).
09-04-2015
Vrouw, 18 jaar

Melatonine (melatonine)

Ik gebruik dit middel al bijna een jaar lang elke dag om in slaap te komen. Het werkt vrij snel (na ongeveer een half uur). Ik heb al mijn hele leven chronisch slaaptekort (mede dankzij ADD) en voor mij is dit echt een uitkomst. Soms word ik nog wel 's nachts wakker maar dan val ik gelukkig wel vrij snel weer in slaap. Ik begon met gewone tabletten maar smelttabletten we[lees meer...]rken voor mij een stuk sneller, gelukkig smaken ze niet vies dus dat is mooi meegenomen!
21-03-2015
Vrouw, 49 jaar

Melatonine (melatonine)

Iedere keer als ik Melatonine inneem, word ik nachts vaak wakker. De volgende dag blijkt het alsof ik spierpijn/nekpijn heb. Een soort ontstekingspijn in mijn gewrichten. Ook heb ik de dag daarna een soort depressieve stemming. Ik neem Melatonine niet regelmatig en maar 1 mg en toch reageert mijn lichaam heel heftig daarop.
02-03-2015
Vrouw, 18 jaar

Melatonine (melatonine)

Ik kan moeilijk in slaap komen en gebruik daar melatonine voor. Melatonine zorgt ervoor dat ik mij ook daadwerkelijk moe voel en in slaap kan komen. Het is wel belangrijk dat je na inname rustig naar bed gaat en evt wat leest, maar geen tv meer kijkt of zoiets dergelijks.
01-03-2015
Vrouw, 17 jaar

Melatonine (melatonine)

Ik val snel in slaap door de melatonine, maar ik ben de volgende ochtend nog heel erg moe. Net als de rest van de dag. Ook vind ik het lastig dat ik de soort die ik nu heb 3 uur van te voren zou moeten innemen.
11-02-2015
Man, 19 jaar

08-12-2014
Vrouw, 23 jaar

Melatonine (melatonine)

Voorafgaand aan een oog operatie ben ik begonnen met het slikken van melatonine, hiervoor gebruikte ik al valeriaan maar dat werkte niet goed genoeg bij mij, ik sliep slecht in wanneer ik stress had en sliep onvoldoende. Sinds ik melatonine gebruik sliep ik als een blok maar heb ook bijna non stop nachtmerries gehad. Hele erge nare nachtmerries waarbij ik soms ook huilend [lees meer...]wakker werd, ook voelde ik dat ik snel down was overdag en ben ik 2 kilo aangekomen. Ook werd ik vrijwel elke dag wakker met hoofdpijn. Ik ben per direct gestopt toen ik eens ging zoeken naar de mogelijke bijwerkingen en ik las dat ik ze dus had. Ik zal het enkel nog gebruiken in noodgevallen en niet meer standaard. Mijn nachtmerries zijn nu weg en slaap weer normaal, wordt af en toe wakker maar niet meer uit angst. Een langzaam dimmende lamp als nachtlampje icm valeriaan werkt voor mij bijna net zo goed als melatonine voor het in slaap komen. Hiermee neem ik nu zeker genoegen.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (659) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (345) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (330) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely