This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Melatonine

Slaap- en kalmeringsmiddelen
Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Melatonine
Geef mening

Wordt gebruikt bij:

Melatonine is een lichaamseigen stofje die wordt aangemaakt door de pijnappelklier in de hersenen en wordt afgegeven na het invall

[lees meer...]

Pagina 1 van 7

09-04-2015
Man, 11 jaar

Melatonine (melatonine)

beide zonen nu 10 en 11 jaar nemen al bijna 2 jaar elke avond 3 mg melatonine, waardoor ze makkelijker slapen binnen 15 min en smorgens uitgerust zijn en fit in de klas zitten (beide speciaal onderwijs adhd met kenmerken ass) dyslectie, dyscalculie en aggressie, uitbarstingen).
09-04-2015
Vrouw, 18 jaar

Melatonine (melatonine)

Ik gebruik dit middel al bijna een jaar lang elke dag om in slaap te komen. Het werkt vrij snel (na ongeveer een half uur). Ik heb al mijn hele leven chronisch slaaptekort (mede dankzij ADD) en voor mij is dit echt een uitkomst. Soms word ik nog wel 's nachts wakker maar dan val ik gelukkig wel vrij snel weer in slaap. Ik begon met gewone tabletten maar smelttabletten we[lees meer...]rken voor mij een stuk sneller, gelukkig smaken ze niet vies dus dat is mooi meegenomen!
21-03-2015
Vrouw, 49 jaar

Melatonine (melatonine)

Iedere keer als ik Melatonine inneem, word ik nachts vaak wakker. De volgende dag blijkt het alsof ik spierpijn/nekpijn heb. Een soort ontstekingspijn in mijn gewrichten. Ook heb ik de dag daarna een soort depressieve stemming. Ik neem Melatonine niet regelmatig en maar 1 mg en toch reageert mijn lichaam heel heftig daarop.
02-03-2015
Vrouw, 18 jaar

Melatonine (melatonine)

Ik kan moeilijk in slaap komen en gebruik daar melatonine voor. Melatonine zorgt ervoor dat ik mij ook daadwerkelijk moe voel en in slaap kan komen. Het is wel belangrijk dat je na inname rustig naar bed gaat en evt wat leest, maar geen tv meer kijkt of zoiets dergelijks.
01-03-2015
Vrouw, 17 jaar

Melatonine (melatonine)

Ik val snel in slaap door de melatonine, maar ik ben de volgende ochtend nog heel erg moe. Net als de rest van de dag. Ook vind ik het lastig dat ik de soort die ik nu heb 3 uur van te voren zou moeten innemen.
11-02-2015
Man, 19 jaar

08-12-2014
Vrouw, 23 jaar

Melatonine (melatonine)

Voorafgaand aan een oog operatie ben ik begonnen met het slikken van melatonine, hiervoor gebruikte ik al valeriaan maar dat werkte niet goed genoeg bij mij, ik sliep slecht in wanneer ik stress had en sliep onvoldoende. Sinds ik melatonine gebruik sliep ik als een blok maar heb ook bijna non stop nachtmerries gehad. Hele erge nare nachtmerries waarbij ik soms ook huilend [lees meer...]wakker werd, ook voelde ik dat ik snel down was overdag en ben ik 2 kilo aangekomen. Ook werd ik vrijwel elke dag wakker met hoofdpijn. Ik ben per direct gestopt toen ik eens ging zoeken naar de mogelijke bijwerkingen en ik las dat ik ze dus had. Ik zal het enkel nog gebruiken in noodgevallen en niet meer standaard. Mijn nachtmerries zijn nu weg en slaap weer normaal, wordt af en toe wakker maar niet meer uit angst. Een langzaam dimmende lamp als nachtlampje icm valeriaan werkt voor mij bijna net zo goed als melatonine voor het in slaap komen. Hiermee neem ik nu zeker genoegen.
19-11-2014
Vrouw, 22 jaar

Epilepsie

Hallo iedereen. ik ben 22 jaar en ik heb al vanaf mijn 11e epilepsie. Doordat veel mensen niet weten wat ze moeten doen tijdens de aanval heb ik Melatonine aangevraagd dat wanneer ik een aanval krijg, de aanval na 30 seconden stopt. Voordeel: Deze medecijn heeft mij heel erg veel geholpen omdat ik veel littekens heb overgehouden aan mijn aanvallen. Maar door deze m[lees meer...]edicijn krijg de aanval geen kans. Nadeel: Doordat ik ook slaapproblemen heb ging ik het gebruiken om in slaap te komen. Elke avond sprayde ik in 1 neusgat 1x de spray. Daarna voelde ik het heel erg branden in me neus met tranende ogen aan toe. Zelfs in me keel voelde ik de vieze smaak van de Melatonine. Maar na 1 minuut viel ik heerlijk in slaap. Het enige wat wel gebeurde is dat ik er verslaafd aan raakte. Toen ik dit na 3 maanden merkte heb ik de medicijn weg gezet. Ik gebruik het nog wel maar niet meer voor mijn slaapproblemen. Echt alleen in NOOD van mijn aanvallen. Door de juiste medicatie voor mijn epilepsie (levetiracetam 500mg 4x per dag 2 tablet) heb ik nu al 2 maanden geen last meer gehad van mijn aanvallen. En zodra ik toch nog een aanval krijg gebruik de persoon die erbij is de neusspray zodat de aanval niet verder gaat en ik me tong of andere lichaamsdelen niet beschadigd. Opmerking: ik raad het mensen wel aan maar moet ik er wel bij zeggen, alleen gebruiken voor noodgeval anders is de kans dat je verslaafd eraan raakt heel groot.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (647) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (338) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (323) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely