ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

14-07-2017

Melatonine (melatonine)

Ik heb al 25 jaar ernstige problemen gehad met inslapen 's avonds. Gelukkig is in het voorjaar in het slaapcentrum in Ede ontdekt dat mijn melatonine-aanmaak niet goed verloopt. Het verlaat slaapfase syndroom (SDPS) wordt dit genoemd. Door de neuroloog werd aangeraden melatonine te gaan slikken, te beginnen bij 1 mg en opbouwen naar 5 mg (indien nodig). Ik zit nu al een pa[lees meer...]ar weken op 3 mg en ik moet zeggen; ik voel mij helemaal niet goed. Ik slaap wel extreem snel in, maar ben de volgende dag moe, lusteloos, misselijk en slap. Daarnaast heb ik af en toe last van een soort "wegtrekkers". Ik kan opeens duizelig worden, tintelingen in mijn vingers krijgen en druk op de borst ervaren. Dit lijkt mij niet de bedoeling. Ik vermoed dat mijn dosering voor mijn gestel te hoog is en ben nu ook weer een beetje aan het afbouwen. Hebben mogelijk meer mensen deze ervaring gehad?
02-05-2017

Melatonine (melatonine)

Heb al jaren laat van inslaapproblemen. Heb eerst melatonine in zeer lage dosis(0,1MG) gekocht bij de drogist. Dit hielp in de eerste instantie, maar later niet meer. Op advies van de huisarts overgegaan op een hogere dosis. 5MG. En het werkt redelijk. Slaap sneller in. Maar niet altijd.
16-03-2017

Onrust

Jammer dat je Melatonine moet laten smelten onder de tong...
03-03-2017

Vermoeidheid

Ik heb melatonine van de neuroloog voorgeschreven gekregen. Mijn natuurlijke melatonine productie is ten opzichte van normale mensen namelijk 1 tot 2 uur naar achteren verschoven. Hierdoor val ik pas rond half 1 in slaap. Dat hoeft probleem te zijn, maar omdat ik last heb van vermoeidheid kreeg ik melatonine om mijn slaapritme naar voren te verschuiven, in de hoop dat ik e[lees meer...]r fitter van word. Dat is helaas niet gebeurd. Ik moet het al vrij vroeg slikken, om 20.00 en dan is het de bedoeling dat ik 3 uur later in slaap val. Dat lukt wel, ook al voel ik me wel wat onrustig als ik wil gaan slapen. Maar ik slik het nu al een ruime week en ik merk dat ik steeds vermoeider ben overdag. Ik ben niet vooruit te branden. Ook voel ik me somberder dan normaal. Dus om te slapen helpt het goed, maar ik word er helaas niet fitter van. Misschien ben ik wat gevoelig voor melatonine. Ik gebruikte namelijk eerder van die kleine pilletjes met 0,1 mg als dosis en daarbij had ik niet zulke erge vermoeidheid als bijwerking.
03-02-2017

Melatonine (melatonine)

Hey de eerste 2 dagen was het een raar gevoel aan de rechterkant van mijn kaak, was verdooft na 5 minuten inname (zoals bij de tandarts) dit trok ook wel weg na 10 minuten. Nu na een week inname van 1 per dag wekt het mijn migraine op, heb de twee laatste nachten heftige migraine tot braken toe gehad. Ook mijn handen zijn opgezwollen, daar ik sluimerende reuma heb. Ik zou [lees meer...]het spijtig vinden dat dit alles daardoor komt, want ik was blij eindelijk te kunnen doorslapen tot s'ochtends. Nam het om 23u in en ging om 24u slapen en sliep door tot 8u.
03-01-2017

Melatonine (melatonine)

Begonnen vanwege moeilijk in slaap komen. Soms vraag ik me af of het voor mij effectief is, omdat ik op sommige dagen weinig verschil merk, met of zonder inname.
22-11-2016

Melatonine (melatonine)

Sinds kind af aan heb ik al problemen met een vast slaappatroon. Doordat mijn ouders mij dachten te plezieren (wat ze toen ook deden) met een TV op mijn slaapkamer, bleef ik als kind / puber nachtenlang voor de tv en computer zitten (ik ben nu 24). Hierdoor heb ik een onregelmatig slaappatroon opgebouwd met standaard maximaal 5.5 uur slaap. De laatste jaren merkte ik dat [lees meer...]ik enorm moe was overdag en kon ik eigenlijk niet zonder een tussendoor slaapje (of 5 koppen koffie), waardoor ik 's avonds weer moeilijk in slaap kwam.. Tot vorige maand had ik het een soort van opgegeven om een normaal slaap/dagritme te hebben, tot het me zo frustreerde dat ik huilend in bed zat en dacht, ik ga morgen meteen melatonine pillen halen en zorgen dat ik voor 11 uur slaap. Zo gezegt zo gedaan, ik heb de pillen sleepzz 3 mg gehaald. en een halfuur na inname was ik eindelijk voor 1 uur 's nachts echt moe, sinds dat moment haal ik nachten perfect door sta ik 's morgens super fit op en ben ik overdag niet meer moe (dit duurde btw wel een week). ik gebruik de melatonine pil nu 4x pw, maar wil afbouwen tot ik het gevoel heb dat het me zonder lukt.. omdat ik me al snel frustreer als ik niet in slaap kom, waardoor het nog lastiger wordt. Al om al, ik hoop dat dit medicijn andere mensen ook gaat helpen om mensen hun dag/nacht patroon te herstellen, ik ben er enorm blij mee.
21-09-2016

Melatonine (melatonine)

ik ben zelf depressief en kon niet slapen, als ik sliep mag ik blij zijn als ik 2 a 3 uurtje slaap had.
Pagina 1 van 7

Mirena (1983) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (810) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (417) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (412) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (349) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!