lees de ervaringen

Pagina 1 van 2

19-12-2013
Man (28)

Tevredenheid over:
Melatonin wordt in Nederland in veel te kleine kleine dosering aangeboden. In Amerika kocht ik, op doktersadvies, een pot met 120 tabletten van vijf milligram voor een paar dollar. Ik nam dan 3 à 4 tabletten van 5, dus 15 tot 20 milligram, en sliep goed. Bij de kruidvat zag ik tabletjes met 0,1 milligram! Daar zou ik dan de hele verpakking van moeten slikken, en zel[lees meer...]fs dat zou te weinig zijn. Nu ja, als je erin gelooft...
U kunt alleen reacties geven als u ingelogd bent. Inloggen kunt u rechts hiernaast op deze pagina of maak eerst een account aan als u dit nog niet heeft gedaan. Registreer

16-09-2013
Man (58)

Tevredenheid over:
In 2008 had ik vrij plotseling een slaapstoornis. Na heel veel onderzoeken en ruim een jaar verder kwam men er achter dat mijn lichaam geen melatonine aanmaakte, wat nodig is om in slaap te vallen. Sinds juni 2009 slik ik 's avonds 10mg melatonine om in slaap te komen en 5 mg(soms 10mg) amytriptiline om door te slapen. Het werkt bij mij perfect. Wat ik wel vreemd vind is[lees meer...] dat je dit medicijn (melatonine) altijd zelf moet betalen. In de folder over slaapmiddelen die niet vergoed worden, wordt over melatonine niet gesproken. De andere middelen hebben allemaal bijwerkingen en zijn op lange termijn verslavend. Daar is bij melatonine geen sprake van.

05-09-2013
Man (63) - Tinnitus
Algehele tevredenheid: 3

Tevredenheid over:
Sinds April heb ik last van Tinnitus, erg lastig en gaat gepaard met slapeloosheid en veel wakker worden. KNO arts zei probeer voor het slaapprobleem eens Melatonine 1,5mg. Ik ben een beetje verdeeld , slapen gaat wel iets beter maar naar mijn mening kan het ook beter , ik word namelijk s 'nachts vaak nog wakker en ook erg vroeg ,hiervoor dus nooit een probleem met slape[lees meer...]n. Het is wel beter dan wat het was maar toch. Slaappillen daar heb ik een hekel aan, dit zou de oplossing kunnen zijn. Nu lees ik dat er ook zwaardere Melatonine is. Is dat raadzaam om zelf te gaan proberen of altijd de huisarts raadplegen? Langdurig gebruik, geeft dat een probleem? Graag een reactie alvast bedankt. Harm

20-08-2013
Vrouw (52) - Crohn

Tevredenheid over:
Ik slaap al heel lang héél slecht, door de operaties , m'n ziekte, de pijn. Ben weer met melatonine begonnen. Nu 2 stuks van 5 mg.avonds. Héérlijk. Ik vind de miniscule doseringen hier beschreven wel erg laag ! Dat kan toch bijna niet werken?? Bij mij is 2x5 mg. 'n fijne dosis. Overdag houdt 't relaxte gevoel aan. Daar kan geen kalmeringstablet tegenop . 10 mg. bestaa[lees meer...]t helaas niet.

13-08-2013
Man (23) - Slapeloosheid
Algehele tevredenheid: 1

Tevredenheid over:
Melatonine gekregen als hulpmiddel om in slaap te komen (wat de werkzame stof ook behoort te doen). Ik kan met zekerheid zeggen dat dit niet heeft geholpen. Vandaar dat ik terug ben gegaan naar de huisarts. Deze heeft mij Mirtazapine voorgeschreven, waar ik overigens net een oordeel over geschreven heb. De bijwerking die ik had van de melatonine was gewichtstoename. Va[lees meer...]n de Mirtazapine idem, daarnaast na het slapen niet vooruit te branden en van tijd tot tijd erg realistische nachtmerries.

07-08-2013
Vrouw (19)

Tevredenheid over:
Ik heb al zo lang ik me kan heugen problemen met slapen, waarvan ik vermoed dat een slaapstoornis de onderliggende reden is. Ik word pas moe rond een uur of 2, en slaap dan tot 11 uur, en dan voel ik me goed. Maar toen ik nog op school zat, stond ik met heel veel moeite vroeg op en werd dan 's middags zo moe dat ik op school gewoon in slaap viel. Ik gebruik melatonine nu a[lees meer...]lleen als ik vroeg op moet, en dat gaat perfect. Ik word al rond 12 uur moe en gewoon ook fit wakker, zonder de rest van de dag nog slaap nodig te hebben! Het enige nadeel is die onwijs droge mond, wat vooral 's ochtends heel vervelend is..

01-08-2013
Man (8) - ADHD

Tevredenheid over:
Mijn zoon van 8 jaar, sliep heel slecht in omwille van zijn drukte en beweeglijkheid en het vele nadenken in zijn hoofd. Hij sliep maar tegen 22u à 22u30 in en uitte zijn vermoeidheid overdag in het nog actiever zijn en agressiviteit. Sedert 3 dagen geven wij nu Melatonine, 2 mg een uur voor het slapengaan en de eerste dag sliep hij om 20u50 in, gisteren om 20u30 en vand[lees meer...]aag om 20u. Hij gaat altijd rond 19u30 slapen... We zijn superblij dat het zo'n goed effect geeft want nu is hij een echt vrolijk uitgeslapen mannetje als hij opstaat. Hij slaapt vroeger in maar komt daarom niet vroeger wakker 's morgens. Als dit zo blijft, dan zijn wij superblij... Een echte aanrader...

Reactie:

Beste, ik herken me in je verhaal maar was benieuwd hoe het nu is? meer dan een half jaar later? Mvrgr AvM

Datum 27-02-2014 21:12

23-07-2013
Vrouw (42) - Slapeloosheid
Algehele tevredenheid: 4

Tevredenheid over:
Enorm veel last gehad van slapeloosheid. Via de huisarts 3mg melatonine voorgeschreven gekregen. Dit hielp mij enorm, en ik heb bijna geen last meer van slapeloosheid. Op internet 3mg melatonine gekocht, deze werken voor mij prima.

12-06-2013
Man (26)

Tevredenheid over:
gebruik dit middel al vrij lang ben iemand die niet snel in slaap valt en kan soms wel 1 uur of ander half uur duren voor dat ik in slaap viel en wat gevolgen heeft voor de volgende dag toen ik kreeg te horen dat melatonine voor het in slapen was heb ik het gelijk op gehaald van het merk sleepz bij de kruidvat en met goed effecht sliep lekker en sliep gelijk na 10 min al g[lees meer...]een gedraai meer en niet meer balen en denken morgen weer kapot ik heb ook nog een tijdje de export melatonine gebruikt voor mij zelf een af rader wat je bij boddy and fit shop weg kan halen van now food sloegen niet in sliep er erg slecht op en droomde er heel raar op en de volgende dag was ik brak toen ben ik weer over gestapt na melatonine en werkt super dus voor mij geen inslaap probleem meer

07-06-2013
Vrouw (17) - Slapeloosheid
Algehele tevredenheid: 3

Tevredenheid over:
Ik gebruik dit product al een paar jaar sporadisch; vooral als ik merk dat ik uit mijn bioritme raak. (dit vaak als ik een paar dagen achter elkaar later naar bed ben gegaan en de dag na inneming toch weer vroeg op moet). Ik merkte bij mijn vorige melatonine pilletjes (0.01 mg per pilletje) vrijwel geen bijwerkingen. Ik merkte dat ik sneller insliep. Dat kan ook psychologi[lees meer...]sch zijn: maar het werkte in ieder geval. Wat ik wel merkte is dat ik na het wakker worden en door de dag heen me nooit echt compleet uitgerust voelde: alsof het een soort van 'nep' slaap was waarin ik had gezeten. Sinds kort een nieuw potje pilletjes gekocht, deze met 0.1 mg per pilletje, een stuk meer dus. Opnieuw merk ik dat mijn slaap heel licht is en ik me niet uitgerust voel. Ik voel me zelfs door de dag heen moe: terwijl ik misschien wel vrij lang heb geslapen. Ook merk ik dat mijn dromen erg akelig zijn: ik heb vrijwel nooit echt nachtmerries, maar als ik deze pilletjes neem heb ik ze veel vaker. Ik merk dus dat ik enige tegenzin begin te krijgen als ik het wil nemen, ik ben steeds bang weer akelig te gaan dromen. Ook word ik meestal midden in de nacht rond een uur of 4/5 wakker: alsof het middel is uitgewerkt. Ik voel me dan niet erg moe meer maar gelukkig lukt het me meestal wel weer om in slaap te vallen, maar dit resulteert denk ik ook in het gevoel te hebben niet echt geslapen te hebben. Al met al werkt het product dus wel: je valt wel sneller in slaap, maar ik vind de bijwerkingen toch vrij akelig. Ik voel me niet uitgerust, wordt meermaals wakker door de nacht, en heb akelige dromen. Ik raad het product dus niet echt aan: je kunt beter je lichaam zelf weer laten wennen aan andere slaaptijden.

21-05-2013
Man (29) - Slapeloosheid

Tevredenheid over:
Slecht in slaap kunnen komen zit echt in mijn familie. Ik gebruik nu een aantal maanden melatonine 3mg en het bevalt me erg goed. Ik ben af en toe wel bang voor de afhankelijkheid ervan, dit zal eerder psychologisch zijn. Ik haal ze alleen niet bij de apotheek, maar via internet.

05-05-2013
Man (32) - Slapeloosheid

Tevredenheid over:
Beste mensen, Ik lees hier allemaal verhalen van mensen die melatonine bij de artsen halen of via apotheek ? bij sport/supplementen websites zoals bodyenfitshop kan je gewoon 3mg capsules van now foods halen. nog geen 4 euro voor 180 tabs. succes en sterkte allemaal, goed slapen is erg belangrijk.

Reactie:

Is de kwaliteit dan nog wel goed? Het lijkt me wel heel goedkoop, ik moet eerlijk zijn dat melatonine in winkels toch erg duur zijn. Je bent zo 20 euro kwijt voor 30 tabletjes. Toen heb ik livinglong.nl gevonden, dit vond ik ook erg goedkoop, kwaliteit is in ieder geval goed

Datum 21-05-2013 11:55

05-05-2013
Vrouw (66) - Slapeloosheid
Algehele tevredenheid: 1

Tevredenheid over:
De laatste 8 jaar heb ik i.v.m. recidiverende depressies verschillende vormen van antidepressiva, zowel tricyclische alsook SSRI's Na mijn futleeftijd (61jr) ben ik opnieuw in de basiszorg verpleging gaan werken als vaste nachtdienst. In die periode kon ik overdag slecht slapen gebruike regelmatig Benzodazepinesi (dalmadorm en Temazepam). Op mijn 65e ruim een jaar geled[lees meer...]en ben ik met pensioen gegaan. De slaap medicatie heb ik toen succesvol afgebouwd. Later ook de antidepressivum (mirtazipine). Daarna echter kreeg ik slaapproblemen en sliep gemiddeld nog geen vier uur per dag meer. Uiteindelijk ben ik naar de huisarts gegaan en kreeg op eigen verzoek 5 mgr. melatonine voorgeschreven. Ik sport nog vrij intensief, zeker nu ik meer tijd voor mezelf heb maar kreeg enkele weken na de eerste dosering melatonine (ik kon overigens weer heelijk slapen) overdag plotselinge duizelingen waarbij ik me moest vastgrijpen en gaan zitten om niet te vallen. Dit kon 10 á 20 minuten aanhouden waarna ik verder met hoodtpijn de dag vervolgde. Inmiddels ben ik vier dagen met Melatonine gestop en de duizelingen worden minder. De slapeloosheid lijkt andersom weer toe te nemen. De huisarts legt de keuze wat te doen bij mij neer. Ik weet het echter even niet.

24-02-2013
Vrouw (51)

Tevredenheid over:
Na diverse onderzoeken (slaaponderzoek) en slaappillen gebruik uiteindelijk uit gekomen op melatonine. lage dosering begonnen van 0.1 tot nu 5 mg. Alleen 5 mg werkt bij mij. Ik kan weer slapen na 2 jaar! Wel wat bijwerkingen af en toe. In het begin darm-maag klachten en nu soms duf gevoel in je hoofd... Toch weegt dit niet op tegen slapeloosheid! Uiteraard koop ik de melat[lees meer...]onine online. In NL (apotheek) veel te duur.

17-02-2013
Man (23) - Slapeloosheid
Algehele tevredenheid: 2

Tevredenheid over:
Ik heb vanaf mijn vroege pubertijd waarschijnlijk al een slaapritme stoornis. Ik ben daar pas 6 maanden geleden achter gekomen en ben gaan mij gaan laten onderzoeken. Vanaf toen ben ik naar mijn ritme gaan leven en ervaarde dat als prettig, maar moeilijk te combineren met een (normaal)sociaal-maatschappelijk leven. Na het slaap onderzoek, bleek ik een hele goede slaper te [lees meer...]zijn (van 05:00 tot 14:00). Mijn neuroloog had mij melatonine voorgeschreven. Ik heb het in totaal 7 dagen geslikt, maar stop nu volledig en morgen ga ik contact opnemen met de neuroloog. Ik ben nooit eerder in slaap kunnen vallen, maar werd wel heel vermoeid wakker. E de laatste 2 dagen last van stress en hartkloppingen die ik normaal nooit zou hebben. Ik stop nu met Melatonine, De afgelopen week, heb ik me in tijden niet zo slecht gevoeld. Ik had geen honger, droge mond, was heel wazig en voel me niet op me gemak (een opgejaagd gevoel gemixt met verwarring). Ik vind dit zelf heel jammer en ga het misschien melatonine nog ooit een kans geven, maar eerst wil ik even bijkomen en met de neuroloog praten.

13-02-2013
Vrouw (21)
Algehele tevredenheid: 2

Tevredenheid over:
Omdat ik veel moeite had met nachtdiensten op tijd te gaan slapen, werd door een collega van mij aangeraden om Melatonine te proberen. Zo gezegd zo gedaan, ik kan je vertellen 1× en nooit meer weer. Ik heb een helse ervaring gehad; geen controle over me gezicht expressie voor een dag, ontzettend moe, toch heel nerveus en niet wakker te krijgen van 1 stom pilletje. had hem [lees meer...]in de avond rond een uur of 20.00 ingenomen en de volgende dag was ik om 13.00 nog steeds niet boven water, zo moe en duizelig dat ik er van was. Ik zou nooit maar dan ook NOOIT meer Melatonine gebruiken, was een ontzettende beangstigde ervaring. Ondanks mijn ervaring hoor ik ook veel positieve verhalen.

Reactie:

Dat is dan wel uiterst bijzonder met name als het 1 pilletje was van 0,1mg die vrij verkrijgbaar zijn bij alle drogisterij ketens. Het is een lichaamseigenstof dus lijkt mij heel sterk dat dat door 1 pilletje melatonine komt tenzijn het 3mg was of meer.

Datum 13-02-2013 20:58

volgende > >>
Pagina 1 van 2

Mirena spiraal (1693) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (349) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (302) - Antibiotica - penicillines breedspectrum