ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

19-09-2017

Melatonine (melatonine)

Wegens jarenlange slapeloosheid melatonine geprobeerd, hielp eerst helemaal niet. Na enige tijd begon ik stukken beter te slapen en voelde me een ander mens. Wat knapte ik op! Na een paar weken gebruikt te hebben leek ik last te hebben van een oude kwaal: prikkelbare darm syndroom. Dit knapte echter totaal niet op en werd steeds erger. Darmen helemaal van slag en de pijn i[lees meer...]n de maag steeds erger. Ook had ik een nerveus gevoel in mijn maag, een soort knoop in de maag. Toen toch maar eens gekeken of er mogelijke bijwerkingen kleven aan melatonine.....de klachten komen zeer zelden voor, maar ik had er veel! ook de kramp die ik 's nachts ineens vaak in mijn benen had blijkt er vandaag te kunnen komen. Het middel is helaas niet zo onschuldig als altijd wordt gezegd. Nu iets anders zoeken voor de slaap... p.s de werking van melatonine wordt negatief beinvloed door alcohol. Werkt dan zo goed als niet.
29-08-2017

Melatonine (melatonine)

Ik had Sleepz melatonine, helpt erg goed om in te slapen, ben er erg blij mee.
06-08-2017

Melatonine (melatonine)

Enkele weken 3 mg gebruikt en ik kreeg allemaal vage klachten, welke ik eerst niet kon plaatsen waar het vandaan kwam, totdat duidelijk werd dat dit door de melatonine veroorzaakt werd. Ik kreeg last van duizeligheid door de dag heen, het idee dat ik daarbij zou flauw vallen. Ik was overdag ook niet vooruit te branden, was neerslachtiger zelfs somber en had last van angst[lees meer...]aanvallen. Ik sliep perfect in en de eerste anderhalve week dat ik melatonine slikte had ik geen bijwerkingen, des te langer ik het gebruikte des te meer kreeg ik last van de bijwerkingen en begon ik s nachts ook ineens wakker te worden. Ik heb gelezen dat als je gevoelig bent voor cafeïne, je dit ook kan zijn voor melatonine, omdat hetzelfde enzym betrokken is bij de afbraak van de stoffen in je lichaam. Ik ben zelf heel gevoelig voor cafeïne en drink ook al een tijd geen koffie meer. Ik denk ook dat de 3 Mg teveel voor mij is geweest en er misschien continu een te hoog melatonine gehalte in mijn lichaam is geweest. Ik ben sinds gister gestopt met het slikken van melatonine en voel me vandaag al een stuk beter dan de voorgaande dagen. Ik denk dat ik met een paar dagen weer helemaal mezelf ben.
14-07-2017

Melatonine (melatonine)

Ik heb al 25 jaar ernstige problemen gehad met inslapen 's avonds. Gelukkig is in het voorjaar in het slaapcentrum in Ede ontdekt dat mijn melatonine-aanmaak niet goed verloopt. Het verlaat slaapfase syndroom (SDPS) wordt dit genoemd. Door de neuroloog werd aangeraden melatonine te gaan slikken, te beginnen bij 1 mg en opbouwen naar 5 mg (indien nodig). Ik zit nu al een pa[lees meer...]ar weken op 3 mg en ik moet zeggen; ik voel mij helemaal niet goed. Ik slaap wel extreem snel in, maar ben de volgende dag moe, lusteloos, misselijk en slap. Daarnaast heb ik af en toe last van een soort "wegtrekkers". Ik kan opeens duizelig worden, tintelingen in mijn vingers krijgen en druk op de borst ervaren. Dit lijkt mij niet de bedoeling. Ik vermoed dat mijn dosering voor mijn gestel te hoog is en ben nu ook weer een beetje aan het afbouwen. Hebben mogelijk meer mensen deze ervaring gehad?
02-05-2017

Melatonine (melatonine)

Heb al jaren laat van inslaapproblemen. Heb eerst melatonine in zeer lage dosis(0,1MG) gekocht bij de drogist. Dit hielp in de eerste instantie, maar later niet meer. Op advies van de huisarts overgegaan op een hogere dosis. 5MG. En het werkt redelijk. Slaap sneller in. Maar niet altijd.
16-03-2017

Onrust

Jammer dat je Melatonine moet laten smelten onder de tong...
03-03-2017

Vermoeidheid

Ik heb melatonine van de neuroloog voorgeschreven gekregen. Mijn natuurlijke melatonine productie is ten opzichte van normale mensen namelijk 1 tot 2 uur naar achteren verschoven. Hierdoor val ik pas rond half 1 in slaap. Dat hoeft probleem te zijn, maar omdat ik last heb van vermoeidheid kreeg ik melatonine om mijn slaapritme naar voren te verschuiven, in de hoop dat ik e[lees meer...]r fitter van word. Dat is helaas niet gebeurd. Ik moet het al vrij vroeg slikken, om 20.00 en dan is het de bedoeling dat ik 3 uur later in slaap val. Dat lukt wel, ook al voel ik me wel wat onrustig als ik wil gaan slapen. Maar ik slik het nu al een ruime week en ik merk dat ik steeds vermoeider ben overdag. Ik ben niet vooruit te branden. Ook voel ik me somberder dan normaal. Dus om te slapen helpt het goed, maar ik word er helaas niet fitter van. Misschien ben ik wat gevoelig voor melatonine. Ik gebruikte namelijk eerder van die kleine pilletjes met 0,1 mg als dosis en daarbij had ik niet zulke erge vermoeidheid als bijwerking.
03-02-2017

Melatonine (melatonine)

Hey de eerste 2 dagen was het een raar gevoel aan de rechterkant van mijn kaak, was verdooft na 5 minuten inname (zoals bij de tandarts) dit trok ook wel weg na 10 minuten. Nu na een week inname van 1 per dag wekt het mijn migraine op, heb de twee laatste nachten heftige migraine tot braken toe gehad. Ook mijn handen zijn opgezwollen, daar ik sluimerende reuma heb. Ik zou [lees meer...]het spijtig vinden dat dit alles daardoor komt, want ik was blij eindelijk te kunnen doorslapen tot s'ochtends. Nam het om 23u in en ging om 24u slapen en sliep door tot 8u.
Pagina 1 van 7

Mirena (2019) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (828) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (425) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (424) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (354) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!