lees de ervaringen

Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Melatonine
Geef mening

Wordt gebruikt bij:

Melatonine is een lichaamseigen stofje die wordt aangemaakt door de pijnappelklier in de hersenen en wordt afgegeven na het invall

[lees meer...]

volgende > >>
Pagina 1 van 7

30-12-2015

Melatonine (melatonine)

Al 8 jaar slaap ik slecht en de laatste maanden lig ik uren wakker voordat ik in slaap val. De neuroloog schreef me melatonine voor en een schema om mijn slaapritme naar voren te halen. Met de pillen val ik snel in slaap en wordt na ongeveer 3 uur wakker en slaap na een uur of wat weer in. Door het veranderde ritme (vroeger op) zijn mijn dagen langer. Met de extreme lustel[lees meer...]oosheid die de pillen me geven zijn die gewoon niet door te komen. Ook word ik gejaagd en gestrest van het goedje. Eergister ben ik er dus mee gestopt en lag weer 3 uur wakker. Maar het sjitgevoel 's ochtends was wel weg. Als iemand ideeën heeft wat betreft te slikken goedjes e.d., houd ik me zeer aanbevolen. Eerder heb ik temazepam gebruikt, dat vind ik geen oplossing.
29-11-2015

Posttraumatische stress-stoornis

Ik heb jaren niet goed kunnen slapen, was me niet bewust van, het was voor mij normaal. Ben melatonine gaan gebruiken voor jetlag, later af en toe om uitgerust te zijn. Ik gebruik nu 3 maanden 0.3 mg elke nacht, slaap goed ben uitgerust, geen nachtelijke dromen en nachtmerries. Het is weinig wat ik gebruik maar werkt goed voor mij.
11-11-2015

Melatonine (melatonine)

Ik begon met melatonine om in slaap te komen. Dat lukte! Maar ik werd standaard om 3 uur wakker en bleef wakker tot 5 uur. Daarna viel ik weer in slaap voor een uurtje?! Ik heb zelfs temazopan van de dokter gehad en valeriaan, maar niets hielp! Werd gewoon wakker. Toen ben ik gestopt met alles en sliep 's nachts door. Helaas word ik nu wel 's ochtends constant wakker, hee[lees meer...]l licht en val dan weer in slaap. Dit heb ik liever dan 's nachts 2 uur wakker liggen.
19-10-2015

Melatonine (melatonine)

Melatonine wilde ik tegen jetlag gebruiken. Hij is efficient als slaapmiddel, maar er zijn veel te veel bijwerkingen. 1) verstopping, 2) te vaak plassen, 3) slaap gevoel door de dag. Als gevolgd van de eerste twee krijg ik nog aambeien.
10-10-2015

Melatonine (melatonine)

Al meer dan 14 jaar liep ik rond met slaapproblemen. Na alles geprobeerd te hebben, werd mij aangeraden om contact te zoeken met een slaapcentrum. Daar is mijn melatonine-aanmaak getest en de uitslag was dat ik geen melatonine aanmaak. Direct heb ik toen melatonine voorgeschreven gekregen en die avond (en vele avonden daarna) heb ik voor het eerst in jaren gewoon kunnen sl[lees meer...]apen. Een fijn medicijn, je komt er misschien een beetje van aan, en het heeft wisselwerkingen met medicijnen als Carbamazepine (anti-epileptica), maar het is een lichaamseigen stof en dus heel natuurlijk.
19-09-2015

Melatonine (melatonine)

Ik gebruik 12mg per avond, al twee jaar. Ik heb last van depressies en slaap problemen. Het is een goed middel met geen bijwerkingen. Ik heb hoge dosering omdat het in Engeland en America normale dosering is, met hele goede resultaten. Deze middel heeft ook antidepressiva werking, en werkt goed voor het hart en bloedvaten. Mijn bloeddruk ik ook gedaald. Ik heb dankzij deze[lees meer...] middel benzodiazepines ( kalmerende middelen) helemaal afgebouwd zonder bijwerkingen. Ik ben erg tevreden over dit middel, alleen jammer dat dit middel niet vergoed is door verzekeraar, ik betaal 55 euro per maand. Maar ik slaap in makkelijk en gebruik ik geen slaapmiddelen.
11-09-2015

Melatonine (melatonine)

Ik heb dit een tijdje gebruikt en het werkt goed om te slapen. Helaas heb ik erg veel last van bijwerkingen met name de volgende dag, Zoals sufheid en depressieve gevoelens, bij het wakker worden had ik overal spierpijn en stijfheid. De spierpijn werd als maar erger tot ik er zelfs in de nacht wakker van werd en dat was het punt waarop ik besloot er mee te stoppen want [lees meer...]daardoor miste het zijn werking. Na het stoppen ontdekte ik dat mijn depressie als sneeuw voor de zon verdween.
09-09-2015

Melatonine (melatonine)

gebruik het vaak voor het slapen gaan en word uitgerust wakker wat ik zonder melatonine niet doe. zonder val ik ook amper in slaap en ben ik vaak en veel wakker
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (705) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (362) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (353) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (323) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (272) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (256) - Depressie - antidepressiva SSRI

Deel jouw ervaringen over
medicijngebruik en maak kans op
het boek de POWER Patiënt!

Hoe word je sneller beter?
Hoe krijg je de best passende behandeling?
Hoe krijg je minder last van bij-effecten?
Lees het in dit boek!

Als je meer wilt weten over dit boek, klik dan hier.

de Power Patiënt

Geschreven door Wil Konings.