lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

02-05-2016

Melatonine (melatonine)

Enkele keren melatonine gebruikt zonder probleem en redelijk effectief. Laatste keer werd ik binnen 45 minuten niet lekker. Zeer hoge hartslag, branderige huid met bultjes en rode huid. Dit begon bij gezicht en trok langzaam naar beneden tot voeten. Ook enige benauwdheid. Even getwijfeld of ik huisartsenpost zou bellen, maar toch afgewacht. Na ruim een uur daalde hartslag [lees meer...]en namen verschijnselen af en ben ik in slaap gevallen. Volgende ochtend niets meer aan de hand. Enige voorzichtigheid is toch op zijn plaats bij dit middel.
04-04-2016

Melatonine (melatonine)

Ik slaap weer als een roos. Ik gebruik zelf 1 mg. maar merk dat ik nog wat slaperig en duf was de volgende dag. Vervolgens een halve genomen. Het werd al beter maar nog steeds iets slaperig overdag. Ik neem inmiddels een kwart tot eenderde van 1 mg. tablet. Het is bijna niets, maar ik slaap er uitstekend door en ben overdag niet slaperig of duf meer. Uitstekend product voo[lees meer...]r mij. Het is echter wel zo dat het bij mij een paar dagen nodig heeft om de balans in het lichaam te herstellen nadat ik teveel had genomen. 1 mg. was dus teveel, maar doe het nu een aantal weken met ongeveer 0.25 tot 0.33 mg. Na een paar dagen met deze hoeveelheid te hebben gedaan, merkte ik pas dat de slaperigheid overdag weg was.
29-02-2016

Melatonine (melatonine)

Sinds jaren weer eens toevlucht gezocht op melatonine. Kreeg het eerst op recept van neuroloog 5mg, zonder bijwerkingen. Hielp toen nauwelijks. Nu 2mg zelf gehaald, 1x gebruikt en ontzettend diep geslapen. Dat werkt dus wel, met name voor mij met het doorslapen. Ik heb de dag erna veel last van slapheid, trillingen met name in de handen, sufheid en vermoeidheid. Teveel dus[lees meer...], het middel is zijn doel voorbij geschoten. Had ik beter een paar uur wakker kunnen liggen...
30-12-2015

Melatonine (melatonine)

Al 8 jaar slaap ik slecht en de laatste maanden lig ik uren wakker voordat ik in slaap val. De neuroloog schreef me melatonine voor en een schema om mijn slaapritme naar voren te halen. Met de pillen val ik snel in slaap en wordt na ongeveer 3 uur wakker en slaap na een uur of wat weer in. Door het veranderde ritme (vroeger op) zijn mijn dagen langer. Met de extreme lustel[lees meer...]oosheid die de pillen me geven zijn die gewoon niet door te komen. Ook word ik gejaagd en gestrest van het goedje. Eergister ben ik er dus mee gestopt en lag weer 3 uur wakker. Maar het sjitgevoel 's ochtends was wel weg. Als iemand ideeën heeft wat betreft te slikken goedjes e.d., houd ik me zeer aanbevolen. Eerder heb ik temazepam gebruikt, dat vind ik geen oplossing.
29-11-2015

Posttraumatische stress-stoornis

Ik heb jaren niet goed kunnen slapen, was me niet bewust van, het was voor mij normaal. Ben melatonine gaan gebruiken voor jetlag, later af en toe om uitgerust te zijn. Ik gebruik nu 3 maanden 0.3 mg elke nacht, slaap goed ben uitgerust, geen nachtelijke dromen en nachtmerries. Het is weinig wat ik gebruik maar werkt goed voor mij.
11-11-2015

Melatonine (melatonine)

Ik begon met melatonine om in slaap te komen. Dat lukte! Maar ik werd standaard om 3 uur wakker en bleef wakker tot 5 uur. Daarna viel ik weer in slaap voor een uurtje?! Ik heb zelfs temazopan van de dokter gehad en valeriaan, maar niets hielp! Werd gewoon wakker. Toen ben ik gestopt met alles en sliep 's nachts door. Helaas word ik nu wel 's ochtends constant wakker, hee[lees meer...]l licht en val dan weer in slaap. Dit heb ik liever dan 's nachts 2 uur wakker liggen.
19-10-2015

Melatonine (melatonine)

Melatonine wilde ik tegen jetlag gebruiken. Hij is efficient als slaapmiddel, maar er zijn veel te veel bijwerkingen. 1) verstopping, 2) te vaak plassen, 3) slaap gevoel door de dag. Als gevolgd van de eerste twee krijg ik nog aambeien.
10-10-2015

Melatonine (melatonine)

Al meer dan 14 jaar liep ik rond met slaapproblemen. Na alles geprobeerd te hebben, werd mij aangeraden om contact te zoeken met een slaapcentrum. Daar is mijn melatonine-aanmaak getest en de uitslag was dat ik geen melatonine aanmaak. Direct heb ik toen melatonine voorgeschreven gekregen en die avond (en vele avonden daarna) heb ik voor het eerst in jaren gewoon kunnen sl[lees meer...]apen. Een fijn medicijn, je komt er misschien een beetje van aan, en het heeft wisselwerkingen met medicijnen als Carbamazepine (anti-epileptica), maar het is een lichaamseigen stof en dus heel natuurlijk.
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (719) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (372) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (359) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (326) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (284) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (262) - Depressie - antidepressiva SSRI

Verwen jezelf of een ander met de
verzorgingsproducten van The Body Shop.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een cadeaubon t.w.v. €35!

Als je meer wilt weten over The Body Shop, klik dan hier.

The Body Shop