This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Vrouw, 34 jaar

25-02-2015
Vrouw, 25 jaar

Zopiclon (zopiclon)

zopiclon een heerlijk slaapmiddel echt een aanrader om.in.slaap te vallen en actief.overdag naar werk te gaan.
02-02-2015
Vrouw, 43 jaar

Zopiclon (zopiclon)

Je valt inderdaad makkelijker in slaap bij gebruik van dit medicijn, maar ik krijg ontzettend veel last van een bittere smaak in mijn mond, die een paar dagen aanhoud. Vooral als ik iets drink. Dan liever een rood wijntje, daar val ik ook op in slaap...
06-12-2014
Vrouw, 37 jaar

Zopiclon (zopiclon)

Nu tijdelijk voorgeschreven gekregen na een heftige traumatische periode en daardoor een gecreëerd slapeloosheid. Ik ben erg benieuwd naar de afbouwperiode. Ik had eerst last van duf en sufheid maar inmiddels (na twee weken) heb ik geen bijwerkingen meer en is conditie weer terug. Ik gebruik het nu dus dik twee weken en heb nog 11 dagen te gaan. Iemand ervaring met afbouw[lees meer...]en?
21-10-2014
Vrouw, 42 jaar

Zopiclon (zopiclon)

Ik heb dit middel ruim 5 jaar elke dag 1 tablet geslikt, dat ging goed. Alleen de laatste maanden iets minder lang en onrustig slapen. En geen last van de bijwerkingen, dacht ik.... Totdat ik in Portugal ging wonen en zij daar geen Zopiclon verkopen omdat de bijwerkingen te ernstig zijn (het middel is verboden daar sinds kort) en hebben ze mij estazolam voorgeschreven. Dat[lees meer...] hielp goed. Maar voelde me een beetje afgevlakt en wat somber. Op vakantie in Nederland was ik mijn estazolam vergeten en ben ik weer Zopiclon gaan slikken, na overleg met de huisarts. Wat een regelrecht drama was dat. Ik voelde me enorm angstig, heel somber, kon niet meer focussen, geen energie, kon niet meer goed slapen, ik liep als een zombie rond. En dat voor 10 dagen. Terug in Portugal toch weer over gegaan op de estazolam, na overleg. Zij zeiden daar dat de huisarts mij nooit de zopiclon had moeten laten slikken. Dat het een sterk verslavend medicijn is (ze zei letterlijk 'that shit') en dat ik nu weer terug bij af ben, het duurt minimaal nu nog 3 weken voordat de angstgevoelens weg zijn. Ik word gek van de angstgevoelens momenteel en kan er niets aan doen behalve afwachten. Ik ben nu aan het afbouwen met de estazolam en heb medicinale thee gehad om dit af te wisselen met een halve (1 mg) estazoalm. Na een rondvraag her en der kwam ik erachter dat veel mensen last hebben van intense angstgevoelens en somberheid van Zopiclon. 1 nacht heb ik zelfs in een stoel door de slaapkamer geschoven in mijn slaap.... Gelukkig maakte het knarsende geluid mij wakker, zittend in de stoel. Echt rotzooi is het, lees de bijsluiter nog maar eens goed.
03-10-2014
Man, 20 jaar

Zopiclon (zopiclon)

Ik heb van de psychiater Zopiclon gekregen omdat Zolpidem mij maar 4 tot 5 uur in slaap houd en ik 0,5mg Xanax nodig heb om verder te slapen. Ik slik nu tijdelijk slaappillen omdat ik zeer angstig ben voor slapeloosheid en ik nu pas 2 weken Lexapro gebruik, het dient om die periode te overbruggen omdat Lexapro niet direct werkt. Ik heb dus Zopiclon gebruikt en voelde na 9[lees meer...]0 minuten geen effect - Ik had 1mg Xanax nodig om toch in te kunnen slapen en toen ik wakker werd nog eens 0,5mg. Ik vind dit echt een waardeloos middel en ga terug naar Zolpidem totdat ik mijn psychiater Maandag weer spreek.
24-08-2014
Vrouw, 39 jaar

Zopiclon (zopiclon)

Ik gebruik het al 7,5 jaar en van 1x per dag naar 2x per dag gegaan Wat ik wel gemerkt is het merk wat verschillend is.............zo heb je het apothekers merk wat niks doet bij mij merk ratiopharm weer weel en soms het pch merk Ik kwam erachter toen ik het ziekenhuis lag............dus ik wissel het soms af dan helpen ze beter. En hoe moeilijk het ook is soms een peri[lees meer...]ode van 2 weken stoppen en dan weer af en toe 1. Helaas door me ziekte waarvoor ik hoge dosis prednison krijg moest ik eraan geloven op 2 op een avond. De bijwerkingen blijven vervelend zucht
24-08-2014
Man, 21 jaar

Zopiclon (zopiclon)

Sinds de eerste x toen ik het nam heb ik 1,5 uur in bed gelegen met geen gevoel, toen heb ik er nog 1 geslikt. Dat is 2x 7,5 mg, het dubbele wat ik had voorgeschreven gekregen. Hij zei dat het een vieze smaak had en geen kater zou hebben de volgende dag. Maar naar 4 uur wakker liggen ben ik in slaap gevallen en kon me niet herinneren wat ik had gedaan na die 4 uur, blijkb[lees meer...]aar ben ik naar de keuken geweest... Die ochtend was ik niet te genieten (chagrijnig) het gevoel dat ik lekker heb geslapen was er niet. Over de gehele dag was ik suf/moe en heb ik me tegen de slaap moeten vechten om wakker te blijven. De 2de nacht heb ik er 1 genomen want mensen waren niet blij dat ik er 2 had genomen. En dat is zo 3uur geleden dat ik die heb ingenomen voel me totaal niet moe of suf. Heeft iemand tips/tricks om de werking beter te laten werken? (Geen alcohol) Of een alternatief slaapmiddel?
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (635) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (333) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (320) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

meamedica