lees de ervaringen

Pagina 1 van 2

12-04-2014
Man (42) - Slapeloosheid

Tevredenheid over:
is een echt slaapmiddel, kan er heel goed door slapen, en je valt ook in slaap ervan, beste slaap middel in myn ogen.
U kunt alleen reacties geven als u ingelogd bent. Inloggen kunt u rechts hiernaast op deze pagina of maak eerst een account aan als u dit nog niet heeft gedaan. Registreer

02-03-2014
Vrouw (70) - Slapeloosheid

mild barbituraat imovan 7,5 werkt bij mij goed- korte tijd

21-02-2014
Vrouw (56) - Slapeloosheid

Tevredenheid over:
Ik gebruik Zopiclon in tablet vorm, omdat ik heel veel last had van slapeloosheid. Vanaf dat ik het ben gaan innemen neem ik een half tablet per nacht. Het hielp prima. Na 20 jaar neem ik er 's nachts een halve seresta/oxazepam bij. Zo slaap ik heerlijk en hoef ik niet te verhogen naar een hele tablet of een 3/4 tablet. Bij het innemen moet je wel een slokje water in je mo[lees meer...]nd houden, want de smaak van Zopiclon is heel vies. Maar nu kun je tabletje in het water laten vallen en raakt het je mondslijmvlies niet, nauwelijks tenminste. Verder heb ik er geen bijwerkingen van.

09-12-2013
Vrouw (66) - Slapeloosheid

Tevredenheid over:
slikt deze slaaptabletten 1/2 per nacht al meer dan 17 jaar. Nooit problemen ermee gehad. Maar sinds ik mond en tong branden heb, ben ik meer gaan slikken. Want de pijn is niet te harden. Heb ook last van een droge mond. Nu moet ik 2 tabletten per nacht gebruiken anders voel ik de pijn nog. Met de gevolgen dat je 's morgens heel duf bent. Ik hoop dat er een oplossing mag[lees meer...] komen om van deze pijn en medicijnen af te komen.

30-11-2013
Man (44) - Slapeloosheid
Algehele tevredenheid: 4

Tevredenheid over:
Ik gebruik Zopiclon nu al zo'n jaar of twee na een lange, onafgebroken vervelende periode van piekeren, slapeloosheid en stress (door werk). Momenteel geen hoge dosering maar een kwartje van een tablet (lastig breken maar met enig oefenen wel te doen). Dat helpt voor mij om er net iets van te voelen en in slaap te komen. Een kwart tabletje voor het slapen gaan en om 3.00 u[lees meer...]ur wakker worden en dan weer een kwart nemen komt ook wel eens voor. Door de lage dosering zijn de bijwerkingen naar mijn idee ook iets minder. Minder suf, wel iets last van metaal-smaak/droge mond. Ook is het verslavend. Ik ga nooit naar bed zonder iets te nemen en die afhankelijkheid is een nadeel...

29-10-2013
Man (48)

Tevredenheid over:
5 jaar geleden ben ik na het gebruik van een half tabletje Zopiclon gaan hallucineren. Daarop ben ik in doodsangst uit een raam geklommen en ongeveer 3 meter naar beneden gevallen. Mijn benen, voeten en rug zijn daarbij verbrijzeld. Ik kan het gelukkig navertellen anders had nooit iemand geweten dat ik door dit pilletje uit het raam ben geklommen. Huisarts en ikzelf hebben[lees meer...] het gemeld bij Lareb. Verder zoeken op internet leverde meer verhalen van acute psychoses en hallucineren op. Voor sommige mensen is dit dus een heel gevaarlijk middel.

10-10-2013
Vrouw (24) - Angststoornis

Tevredenheid over:
Ik gebruik al 2 jaar zopliclon en bij mij heeft het een hele andere effect dan een slaapmiddel. In het begin sliep ik ermee. Maar in de loop van de tijd merkte ik dat het een hele andere effect had. Op een middag dat ik wilde slapen omdat ik depressief was nam ik een tablet en voelde ik me zo goed dat ik wilde shoppen lopen opmaken enz. Ik kocht een jas van 500€ alles w[lees meer...]as top. Ik ben er zo verslaafd aangeraakt dat ik niet eens durfde te zegen tegen me huisarts dat het effect geen slaapeffect meer had bij mij. Nu slik ik ze nog steeds maar wil er graag vanaf. Ik heb het zo vaak geprobeerd maar helaas me lichaam zoekt ernaar. Zonder zopiclon kan ik niet functioneren lachen uitgaan enz. Heeft er iemand nog ervaringen wat hierop lijkt ? En tips om te stoppen?

04-10-2013
Man (30)

Tevredenheid over:
Al enige tijd gebruik ik zopiclon. Buiten de nare smaak die je de dag na het innemen nog zult proeven zijn er nog vele andere bijwerkingen die optreden. Je wordt al snel afhankelijk van het medicijn en ook de hoeveelheid die je nodig hebt voor de "slaap" neemt toe. Dit heeft invloed op het dagelijks functioneren. Geheugenverlies, afgevlakte emoties en gevoel van angst zij[lees meer...]n bijwerkingen die optreden als je het medicijn te lang gebruikt. Ook is de kwaliteit van de slaap verre van goed, waardoor je jezelf overdag futloos voelt. Het is gemakkelijker om ermee te beginnen dan ermee te stoppen, dus ben voorzichtig!

11-09-2013
Vrouw (51) - Slapeloosheid

Tevredenheid over:
ik had eerst pch als slaapmiddel. Volgens de Benu- apotheek is zopiclon hetzelfde en gaven dit dus mee. Nu slik ik bijna niks alleen bij 'hoge nood'( ong. 1 x per week). de eerste x zopiclon dacht ik dat ik gek werd ik werd helemaal hyper en kreeg het benauwd. Duurde wel 3 uur lang. Dacht dat het gewoon stress was. Maar een week later weer een pil....precies hetzelfde ef[lees meer...]fect. Wat een vreselijk nachten waren dat. De apotheek houdt vol dat dat niet kan, dus een 3e x geprobeerd. Echt ik wist niet waar ik het zoeken moest. Dus voor mij geen zopiclon meer.

24-08-2013
Man (40)

Tevredenheid over:
Prima product, 2 Bijwerkingen: 1 de roes die ik er aan overhoud, kan niets onthouden! 2 kort lontje

06-08-2013
Man (44) - Slapeloosheid

Tevredenheid over:
Ik gebruik het al jaren. Vaak is een halve al prima in slaap te komen. Maar, je zit wel een nachtje op de blaren als je het langer dan 2 weken gebruikt. Dan slaap je dus een nacht (of 2) slechter als je ermee stopt. Na het stoppen ga je je beter voelen, minder depri, geen metaalachtige smaak meer en je hebt geen gaten meer in je geheugen. Mijn advies is: Gebruik het pas al[lees meer...]s je een paar nachten slecht hebt geslapen, doe dit hooguit 2 of 3 nachten en gun je lijf en hoofd dan even weer te ontwennen. Anders werkt het gewoon minder en je voelt je veel te suf. Tip: na het innemen van de tablet even wat eten, voorkomt vaak de metaalachtige smaak de volgende dag. Tip 2: Gun je geest en lichaam ook even een paar dagen herstel, door het niet te sikken. Dan wordt het leuk er weer eens 1 te nemen en goed te slapen!

09-07-2013
Man (44)

Tevredenheid over:
hoi ik ben een benzo junkie zegt men ik slik op recept 5 zoplicon maar ik slik er meer dan dat zijn er tussen de 15 en 20 per dag let op !!!!!! per dag nu heb ik laatst een tia gehad en dacht ik zal eens eerlijk zijn en wat komt ervan ?? krijg niks meer moet maar afkicken na ruim 20 jaar rara hoe leeft deze wereld eerst verslaaft maken dan afnemen dat was mijn reactie

29-06-2013
Vrouw (41) - Slapeloosheid

Tevredenheid over:
Zopiclon is heel snel werkend en vooral effectief om in slaap te vallen. Het is verslavingsgevoelig waardoor ik steeds meer moest gaan gebruiken voor hetzelfde resultaat. Vandaar overgestapt op Quetiapine.

07-05-2013
Vrouw (20) - Slapeloosheid

Tevredenheid over:
Heb verschillende andere medicijnen geprobeerd voor het slapen (Melatonine, Mirtazapine, Dexamfetamine) en nu Zopiclon. Het had bij mij een vrij heftige uitwerking; voor het slapen gaan had ik last van lichte hallucinaties. Ik zag alles draaien en bewegen en de lucht zat vol met 'figuurtjes'. Ik kreeg de neiging om erg veel te praten en verhaaltjes te vertellen aan bijv. m[lees meer...]ijn vriend of wie er op dat moment ook bij was. Ben de eerste dagen als een blok in slaap gevallen en voelde me overdag veel energieker en fitter. Zoals de psychiater al had gewaarschuwd, nam dit effect snel af. Ik heb ze nu een maand gebruikt en de nachtmerries zijn weer terug. Waarschijnlijk ga ik nu overstappen naar Trazolan, maar gezien de negatieve reacties op dit medicijn vraag ik me af of ik daar nou goed aan doe...
1 Reactie

Reactie:

Ik heb door Parnate zelf last van volkomen slapeloosheid en kreeg in eerste instantie ook Zopiclon voorgeschreven. De eerste week was net een LSD-trip 's avonds, best wel lekker. Daarna nam het effect razendsnel af. Kreeg iets anders: Nozinan, 12,5 mg. Dit is niet verslavend maar geeft na een maand of 3 de nare bijwerking van een droge en totaal kapotte mond. De bijsluiter belooft nog veel ergere dingen na enkele jaren gebruik. Kreeg toen Trazolan. Eerst 25mg, toen 50, toen 75 en tenslotte de maximale dosis die is toegestaan samen met mao-remmers. Het deed absoluut totaal NIETS. Wissel nu nozinan en zopilclon om de 3 dagen af en dat gaat al 3 maanden goed.

Datum 07-06-2013 20:20

21-04-2013
Vrouw (36) - Slapeloosheid

Tevredenheid over:
kan niet meer slapen. nu zolpidem geprobeerd maar ik ga vragen om rohypnol. slaap 2 tot vier uur per nacht en ben overdag wakker en slik ook nog 20 mg valium erbij. Had eerst combinatie van 20 mg valium, 7,5 mg zopiclon en 40 mg normison. dit werkte ook niet.
1 Reactie

Reactie:

Bent u wel op de goede weg met deze enorme hoeveelheden verdovend middel?Zopiclon is gevaarlijker dan u denkt en de benzo`s Valium en Normison zijn zeer verslavend!

Datum 26-04-2013 01:21

21-04-2013
Vrouw (36) - Slapeloosheid

volgende > >>
Pagina 1 van 2

Mirena spiraal (1693) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (350) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (302) - Antibiotica - penicillines breedspectrum