lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

13-10-2016

Zopiclon (zopiclon)

Ik heb na een zeer lange moeilijke periode al aardig wat slaappillen nodig gehad en probeer nu deze zolpiclon. Na een uur nog geen slaap en juist paniek door de afschuwelijke bittere vieze smaak!!!!! Echt vreselijk, want niks helpt ertegen. Morgen lever ik ze weer in en vraag ik mijn Lorazepam weer terug of de zolpidemtartraat, want als je nog geen paniekaanvallen had, kri[lees meer...]jg je die hiermee wel! Bah, wat een troep. Ik zou het iedereen dan ook sterk afraden.
03-10-2016

Zopiclon (zopiclon)

Vanwege mijn depressie had ik veel slaapproblemen, de psychiater heeft mij zopiclon voorgeschreven. In combinatie met olanzapine slaap ik er heerlijk op! Zonder wekker soms wel 10 uur lang wat voorheen 4 à 5 uurtjes was. Wel last van een bittere smaak in de mond, maar omdat ik nu al een tijd gebruik ben ik daar aan gewend.
07-09-2016

Onrust

Ik heb altijd onrust in mijn kop gepaard gaande met sociale angsten en inactiviteit. Zopiclon is voor mij het wondermiddel waardoor ik na een 15 min. daadwerkelijk rust krijg en niet meer bang ben om de buren etc. te ontmoeten. Met die zopi's krijg ik ook weer initiatief om naar buiten te gaan. Ik gebruik ze 's morgens na wakker worden tegen depressie, om 12 uur 1 om naar [lees meer...]buiten te gaan en 's avonds om rustig TV te kunnen kijken. Het mooie is dat ik er overdag geen slaap krijg maar rust in mijn kop!!!
06-09-2016

Zopiclon (zopiclon)

Rohypnol gaf zeer ernstige bijwerkingen, daarna gebruik ik langdurig Zopiclon tegen slapeloosheid. Ik slaap in zonder problemen, wordt fris en helder wakker de volgende dag en heb nooit last gehad van bijwerkingen.
27-08-2016

Zopiclon (zopiclon)

Mijn leven lang slaap ik al heel weinig en licht en zodoende gebruik ik soms af en toe Zopiclon om even bij te tanken betreft slaap. ik neem nooit meer dan slechts een kwart of een half tabletje. ik ga dan vroeger naar bed en ik sta altijd vroeg op. De ene keer werkt het beter dan de andere keer maar dat heeft ook te maken met andere factoren zoals: kijk je veel t.v.,[lees meer...] computer, of drukke gesprekken of activiteiten in de avond; onvoldoende beweging en buitenlucht; hebben ook invloed. Verder eet ik 's avonds na de laatste maaltijd niet meer zodat de maag niet overlast is.
17-08-2016

Zopiclon (zopiclon)

Vreselijk medicijn. Ik sliep niet eens zoveel beter, maar kreeg overdag een soort trip. Vreselijk. Ik dacht dat niets echt was, en dat er dingen waren die er niet waren, en kreeg paranoïde aanvallen. Ik vroeg steeds aan een vriendin of wat ik zeg wel echt was. Wat een vreselijk medicijn.
17-08-2016

Zopiclon (zopiclon)

Bij de juiste dosering prima middel. Geeft (bij mij althans) geen gewenning, ik heb dus niet steeds méér nodig zoals bij veel benzodiazepinen. Niet duf de volgende morgen.
31-07-2016

Zopiclon (zopiclon)

Vanwege de diagnose kanker en alle behandelingen (en bijkomende zorgen en piekermomenten) heb ik slaapmedicatie gevraagd en kreeg ik Zopiclon. Ik heb matige effectiviteit gegeven omdat na enige weken, de uren slaap steeds minder werden. Daarom ook gekozen voor het staken van de slaapmedicatie want iedere nacht om 4.00 uur wakker liggen: Dan maar zonder medicatie wakker[lees meer...] liggen. In het begin werkte het goed; al binnen een kwartier was is wiebelig en viel ik als een blok in slaap, zonder wakker te worden van geluiden/licht. Toen ik mijn arts vroeg of ik het iedere nacht kon nemen, was dat geen probleem. Daarvan heb ik nu spijt. Het afbouwen betekent slapeloze nachten (echt slapeLOOS). Helaas niet goed voorgelicht. Maar los van dat: De werking werd dus ook minder in de loop van de tijd.
Pagina 1 van 7

Mirena (1929) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (768) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (389) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (388) - Antibiotica - penicillines breedspectrum