lees de ervaringen

Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Zopiclon
Geef mening

Wordt gebruikt bij:

Zolpidem versterkt de werking van GABA in de hersenen, een lichaamseigen stofje die een kalmerend en slaapbevorderend effect heeft

[lees meer...]

volgende > >>
Pagina 1 van 7

21-12-2015

Zopiclon (zopiclon)

Het middel werkt bij mij wel goed. Alleen die bijwerkingen zijn wel echt vervelend. Ik ben wel iets jonger, ik ben 14 jaar. En wel duizelig en sloom enz door dit medicijn. Volgens mij stoned :p
20-12-2015

Zopiclon (zopiclon)

loop ploegendienst, zonder zopiclon is slapen uit de nachtdienst een drama, ik slaap als een blok voor 7 uur op zopiclon, maar ik gebruik zopiclon wel zo min als mogelijk (ook en goed alternatief voor een jetlag).
09-12-2015

Zopiclon (zopiclon)

Help! Mijn vriendin stikt al ruim 2 jaar elke dag zopiclon, en ik maak mij ernstige zorgen. Ik ken haar net een half jaar, maar ik zie dat zij niet meer zonder kan en is ook niet van plan om met dit medicijn te stoppen. Ze zegt het kan geen kwaad, dit medicijn is onschuldig. Ze gebruikt meestal een kwartje, maar ook soms meer, als zij 's morgens om 5 uur op moet voor haar [lees meer...]werk, dan helpt het medicijn niet, ook een hele niet, dus slaapt ze de hele nacht niet. Ze staat dan om 5 uur op en heeft veel last van het medicijn, een stoned gevoel wat uren blijft hangen. Wat kan ik hier aan doen, en hoe onschuldig is dit medicijn? Ik ben radeloos, wie kan mij hierbij helpen, of advies geven?
03-11-2015

Zopiclon (zopiclon)

Slaap er super op. Op sommige dagen moet ik wat meer nemen, maar over het algemeen is er niet veel op aan te merken. Het stoppen met het medicijn is wel een killer. Ik slaap altijd al heel slecht en vrij weinig medicijnen helpen mij. Ik heb daarentegen ook een sterke afkeer in mijn lichaam voor medicijnen dus het kost meer kracht van de pillen om diezelfde werking te krijg[lees meer...]en als bij anderen. Toch moet ik eerlijk zeggen dat deze pillen enorm goed werkt. Pros: Slaapt makkelijk in; Snelle, rustige slaap; Valt te combineren met alcohol; Geeft een goede, slaperige mood. Cons: Verschikelijkke smaak, voor en na het nemen van tablet; Werkt niet altijd even goed, moet er soms 2 nemen (Gewenning); Stoppen is geen probleem, alleen komt slapeloosheid snel terug.
27-10-2015

Zopiclon (zopiclon)

Zal het zeker aan anderen aanbevelen. Ik zit door mijn eigen normale "lichamelijke tolerante" op een avond op 1.5 pil/+-10.75mg. Op sommige avonden moet ik er zelfs 2 slikken omdat 1,5 niet altijd een effect geeft bij mij. Maar als jij slimmer bent dan ik, ga je gewoon niet over je aanbevolen dosis. Zo wel, blijf je hem stijgen naar een punt dat je een pak van 15 met minde[lees meer...]r dan een week leeg heb. Doe. Dat. Niet. Vind je innameniveau wat het beste bij je werkt, als het moet, smokkel er een halve pil bij. Maar ga niet verder dan 2 want 7.5 mg is meer dan genoeg voor de meeste mensen. Bij inname- / gebruiksgemak staat hij 3*, gelijkgaand als de bijwerking die in mijn opinie vrij vervelend en langdurig aanhoud. Dit is het moment van het gebruik van de pil, die pillen zijn super, maar dan ook echt, super vies. Houd ze niet te lang in de mond als je ze gebruikt of in een waterbubbel in je mond want dan word het helemaal feest. Die smaak van de pil is (als je het goed gedaan hebt) met een paar minuten of een potje tanden poetsen weer weg, maar je kan het veel erger krijgen. Wat deze pillen ook doen, ze geven zonder twijfel echt fantastische nachtrust, maar een droom zal je niet hebben of herinneren na het nemen van deze pillen. Ik moet eerlijk zeggen dat het me niet veel uitmaakt, maar voor veel mensen wel, dus. Bij deze.
19-09-2015

Zopiclon (zopiclon)

Af en toe, gemiddeld 1x p/w neem ik dit tabletje en slaap dan heerlijk. Circa 7 uurtjes slaap en dan nog 1 uurtje echt wakker worden . Ik ben dan weer helemaal bijgeslapen. Nadeel is dat mijn partner mij onmogelijk wakker krijgt, zeer diep/vast in slaap. Snurken kan ook een probleem zijn.
13-08-2015

Zopiclon (zopiclon)

Waarschuwing! In 1998 Zopiclon voorgeschreven gekregen wegens angst na trauma (beroving en intimidatie) en niet meer kunnen inslapen. 1 tablet voor het slapengaan. Het hielp toen goed. Ik viel als een blok in slaap, sliep de hele nacht en ik had geen kater gevoel de volgende dag. Omdat ik merkte dat ik er ook rustiger van werd en de scherpe kantjes van mijn angsten afginge[lees meer...]n, nam ik ook overdag wel eens een halve tablet bij acute paniek of zenuwen. Binnen een kwartier helpt het vooral als je het onder je tong laat oplossen. Maar naarmate ik het langer gebruikte(een jaar) ging ik soms al twee tabletten per dag nemen. Ik ging veranderingen merken aan mezelf. Ik werd agressiever, snel geïrriteerd, alle emoties raakten afgestompt. Dus geen heel blije of heel verdrietige gevoelens maar een gevoel van totale matheid. Dingen leken niet meer goed tot me door te dringen. Ik werd langzaam een zombie/robot. Ik had geheugenverlies en werd vergeetachtig. Soms totaal een gat in je geheugen. Na twee jaar gebruik ging ik ook rare dingen doen. Ik kreeg lyrische buien en werd overactief. Midden in de nacht je 'vervelen' en beginnen met het behang van je muren te trekken om vervolgens meteen opnieuw te gaan behangen en schilderen zonder 3 dagen fatsoenlijk te hebben geslapen. Of niet kunnen ophouden met werken wat resulteerde in een hele dag de tuin verbouwen, en met behulp van een bouwlamp tot diep in de nacht en de volgende dag doorgaan. Iedereen verklaarde me voor gek en men lachte om mijn hyperactiviteit en lyrische buien. Ik ging me ook anders gedragen. Ongeremder dan voor mijn gebruik van Zopiclon. Ik durfde (rare)initiatieven te nemen, verloor mijn onzekerheid en verlegenheid en mijn moraal veranderde: wat ik voorheen als keurig beschouwde, veranderde naar het tegenovergestelde. Ik ging over van alles liegen, wat ik heel normaal vond. Ik durfde seksueel gezien ineens van alles en werd ruimdenkend. En de rem ging er uiteindelijk helemaal van af. Ik durfde ineens in winkels te stelen en ging`s nachts op pad om planten uit gemeente tuintjes etc. leeg te halen voor in mijn eigen tuin. Totaal onnodig maar iets in mij liet me dat doen. Niet eens omdat ik het financieel slecht had ofzo. Het ergste was dat ik zelf niet doorhad dat wat ik deed niet deugde. Naar mijn gevoel was het volkomen normaal gedrag. Ik ging weer steeds minder goed slapen. Inslapen ging goed maar daarna ieder uur wakker of nachten van maar 4 uurtjes slapen. Ik raakte regelmatig oververmoeid en kreeg na 3 jaar Zopiclon een burn-out. Ik bleef gewoon herhaalrecepten krijgen. Op een gegeven moment iedere keer slaap onder het auto rijden. Daardoor gevaarlijke situaties meegemaakt. Steeds meer gevoel dat mijn herinneringen weg waren. Een zwart gat in het lange maar vooral korte geheugen. Ik wist soms de ochtend niet meer wat ik de avond van te voren had gedaan of op tv had gezien. Leven op de automatische piloot omdat je gevoelens en emoties afzwakken. Totaal geen behoefte meer aan seks. Meerdere keren geprobeerd te stoppen. Fout! Afbouwen weet ik nu. Dat ineens stoppen was levensgevaarlijk. Ik kreeg hartkloppingen, ging dag en nacht ritme omwisselen, ik kreeg pleinvrees, werd paranoïde en vooral agressief en ongeduldig.Ik had steeds vaker akelige gedachten. Hele moordscenario's verzon ik voor mensen die me in de weg stonden. En ik vond het zelf normaal gedrag...Ik besefte toen wel dat ik niet zonder medicatie kon om mijn rare gedachten af te zwakken, dus weer begonnen met slikken. Het helpt wel. Ik functioneer gedurende de dag maar slaap amper langer dan twee uur achter elkaar. Meerdere korte lichte slaapjes. `s morgens het gevoel hebben dat je nog moet gaan slapen. Algehele belabberdheid. Ondertussen 17 jaar verder! Onderhoudsdosis van maximaal een hele tablet voor het slapen gaan. Nog steeds verslaafd en drie huisartsen verder die het zonder probleem weer uitschrijven als ik de assistente bel om een recept.. Het is een drug. Ik neem de bittere smaak op de koop toe.(nog steeds onder de tong laten oplossen). Ik heb soms nog rare, negatieve of boosaardige gedachten en ik heb ondertussen serieuze gezondheidsproblemen. Door het gif intussen al jaren enorme gewrichtspijnen en spierkrampen, hartkloppingen, extreme moeheid, vocht vasthouden, onrust, steeds slechter gaan zien en de laatste 3 jaar steeds erger wordende oorsuizingen die je stapel gek maken. Het ergste is dat ik niet meer fatsoenlijk uit mijn woorden kan komen. Ik kom niet meer op de eenvoudigste woorden, soms niet eens meer op de namen van mijn kinderen. Ik ben 53! Ik ben ondertussen 100% afgekeurd. Ik ben een ongeleid projectiel als ik minder dan 1 tablet per dag gebruik. Ik heb afgelopen jaren proberen af te bouwen, in combinatie met andere methodes geprobeerd om rustig te worden en te slapen met hulp van natuurlijke middelen van drogist en apotheek(alles gehad)zelfs hoge dosis van Melatonine(door huisarts voorgeschreven) en wiet olie. Maar daardoor kreeg ik wel een kater gevoel en een halve dag koppijn. Van Zopiclon nooit een kater gevoel gehad. Ik rook niet en drink zelden alcohol. Maar de combi van Zopliclon en een glas wijn is nog heftiger, dan doe je echt gekke dingen. Oorsuizen(Tinnitis), overgevoeligheid voor geluiden en pijn in mijn oren zijn zo erg dat ik af en toe denk om uit het leven te stappen. Het idee om helemaal geen Zopiclon meer te gebruiken en dan niet meer te kunnen slapen maakt me ook super angstig. Ik heb al ervaren wat er dan weer gebeurt. Dus blijf ik verslaafd. Wees gewaarschuwd. Het gebruik van Zopiclon wordt zwaar onderschat. Gebruik het liever niet, anders niet langer dan twee weken desnoods, afbouwen, en vooral niet zelf meer innemen dan is voorgeschreven. Nooit de dosis van 1 per dag overschrijden, want je wordt afhankelijk van het middel en je hersenen worden aangetast, langzaam aangevreten. Niemand van dokters of hulpverlening hebben ooit onderzoek of navraag gedaan naar mijn verslaving en bijbehorende klachten. Maar ik weet nu uit ervaring dat het medicijn schadelijk is.
19-07-2015

Zopiclon (zopiclon)

Het hielp goed bij mijn slapeloosheid. Maar na 6 of 7 jaar dat ik ze nu slik ben ik begonnen ook af en toe overdag een deeltje te nemen van een tablet (1/4), dit was in het begin onschuldig en het hielp me goed om (sociale) angst te verminderen, maar nadat ik dit over een langere periode bijna elke dag heb geslikt, (nog steeds altijd weinig, 1/4 of een 1/2 tablet - ook omd[lees meer...]at ik wist dat 2 tabletten per dag echt (het maximum of eigenlijk) te veel was, want 's nachts neem je sowieso 1 tablet), heb ik er problemen mee gekregen. Ik begon steeds suffer te worden en ook angstiger. Het is duidelijk dat ik een te hoge dosering binnenkrijg en wrs ook door het feit dat je door 's nachts + overdag te slikken nu de dubbele tijd onder invloed bent zal ermee te maken hebben. Ik ben nu aan het afkicken en neem 's nachts niet meer dan 1,25 en overdag niets, maar het is geen pretje. Dus een les: neem nooit overdag ook iets van dit spul, hoe weinig ook!!!!
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (705) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (362) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (353) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (323) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (273) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (256) - Depressie - antidepressiva SSRI

Deel jouw ervaringen over
medicijngebruik en maak kans op
het boek de POWER Patiënt!

Hoe word je sneller beter?
Hoe krijg je de best passende behandeling?
Hoe krijg je minder last van bij-effecten?
Lees het in dit boek!

Als je meer wilt weten over dit boek, klik dan hier.

de Power Patiënt

Geschreven door Wil Konings.