ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

16-04-2017

Zopiclon (zopiclon)

Begonnen na een longontsteking met kwart tablet. Nu 4 jaar later gebruik ik 2 tabletten voor de nacht en helaas...ik slaap nauwelijks nog. Kan zelfs met 2 tabletten nachten achter elkaar klaarwakker zijn! Overdag slaap ik ook absoluut niet. Smaak is vreselijk bitter bij halve tabletten. Een snoepje meteen erna helpt wat. Verder erg droge mond maar dit is ook door andere m[lees meer...]edicatie....extra vaak naar tandarts is aan te raden!
01-04-2017

Zopiclon (zopiclon)

Ik slik nu al zo'n 10 of 11 jaar lang Zoplicon, meestal een kwart of een derde tablet per nacht, omdat ik anders erg weinig slaap en overdag niet goed functioneer. Ik ervaar niet veel bijwerkingen, hooguit wat geheugenverlies, maar ik weet niet of dit een directe relatie met deze tabletten heeft. Dit medicijn zorgt er voor dat ik meestal redelijk tot goed slaap en daarna[lees meer...] overdag prima kan functioneren. Maar ik realiseer me goed dat ik de dosis niet moet verhogen.Ik probeer er van af te komen, maar dat lukt erg slecht. Zonder tablet blijf ik maar wakker en maak me steeds meer zorgen dat ik niet slaap. Het gevolg is dat ik na een uur wakker liggen toch maar weer een tabletje neem. Toch over algemeen best tevreden met dit medicijn.
13-10-2016

Zopiclon (zopiclon)

Ik heb na een zeer lange moeilijke periode al aardig wat slaappillen nodig gehad en probeer nu deze zolpiclon. Na een uur nog geen slaap en juist paniek door de afschuwelijke bittere vieze smaak!!!!! Echt vreselijk, want niks helpt ertegen. Morgen lever ik ze weer in en vraag ik mijn Lorazepam weer terug of de zolpidemtartraat, want als je nog geen paniekaanvallen had, kri[lees meer...]jg je die hiermee wel! Bah, wat een troep. Ik zou het iedereen dan ook sterk afraden.
03-10-2016

Zopiclon (zopiclon)

Vanwege mijn depressie had ik veel slaapproblemen, de psychiater heeft mij zopiclon voorgeschreven. In combinatie met olanzapine slaap ik er heerlijk op! Zonder wekker soms wel 10 uur lang wat voorheen 4 à 5 uurtjes was. Wel last van een bittere smaak in de mond, maar omdat ik nu al een tijd gebruik ben ik daar aan gewend.
07-09-2016

Onrust

Ik heb altijd onrust in mijn kop gepaard gaande met sociale angsten en inactiviteit. Zopiclon is voor mij het wondermiddel waardoor ik na een 15 min. daadwerkelijk rust krijg en niet meer bang ben om de buren etc. te ontmoeten. Met die zopi's krijg ik ook weer initiatief om naar buiten te gaan. Ik gebruik ze 's morgens na wakker worden tegen depressie, om 12 uur 1 om naar [lees meer...]buiten te gaan en 's avonds om rustig TV te kunnen kijken. Het mooie is dat ik er overdag geen slaap krijg maar rust in mijn kop!!!
06-09-2016

Zopiclon (zopiclon)

Rohypnol gaf zeer ernstige bijwerkingen, daarna gebruik ik langdurig Zopiclon tegen slapeloosheid. Ik slaap in zonder problemen, wordt fris en helder wakker de volgende dag en heb nooit last gehad van bijwerkingen.
27-08-2016

Zopiclon (zopiclon)

Mijn leven lang slaap ik al heel weinig en licht en zodoende gebruik ik soms af en toe Zopiclon om even bij te tanken betreft slaap. ik neem nooit meer dan slechts een kwart of een half tabletje. ik ga dan vroeger naar bed en ik sta altijd vroeg op. De ene keer werkt het beter dan de andere keer maar dat heeft ook te maken met andere factoren zoals: kijk je veel t.v.,[lees meer...] computer, of drukke gesprekken of activiteiten in de avond; onvoldoende beweging en buitenlucht; hebben ook invloed. Verder eet ik 's avonds na de laatste maaltijd niet meer zodat de maag niet overlast is.
17-08-2016

Zopiclon (zopiclon)

Vreselijk medicijn. Ik sliep niet eens zoveel beter, maar kreeg overdag een soort trip. Vreselijk. Ik dacht dat niets echt was, en dat er dingen waren die er niet waren, en kreeg paranoïde aanvallen. Ik vroeg steeds aan een vriendin of wat ik zeg wel echt was. Wat een vreselijk medicijn.
Pagina 1 van 7

Mirena (1965) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (795) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (408) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (403) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (342) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (293) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!