Ervaringen met Zopiclon

Slapeloosheid (137 meningen)

Bojan Nikolik (27-04-2015)

15-03-2024 | Man | 38

bittere smaak rusteloos

Prima slaapmiddel. Gebruik dit af en toe wanneer het slapen niet gaat. De smaak van het medicijn is wel echt goor. Met een half pilletje slaap ik binnen het uur en maak dan een nacht van zo'n 7 uur.

03-03-2024 | Vrouw | 76
Tinnitus
Dankzij Zopiclon van Centrapharm kan ik goed slapen. Helaas Centrapharm al maanden niet leverbaar. Andere merken geprobeerd; geen resultaat, helaas

13-02-2024 | Man | 56
Lage rugpijn

versuft

Na maanden niet leverbaar, vandaag weer mogen ophalen. Enige middel wat mij door de rugpijn heen laat slapen

29-01-2024 | Vrouw | 54
zopiclon (7,5mg)
Zoplicon Sandoz is uit de handel gehaald! Het enige merk wat echt werkte. Nu zijn er allemaal nieuwe merken die totaal geen effect hebben! En wij mensen maar betalen! Schandalig ! Maanden wachten op een nieuwe merk van zoplicon Teva en weer geen effect! //// RED. MijnMedicijn.nl - Let op: deze mening is aangepast, tekst die buiten de context valt, is verwijderd)./////

28-01-2024 | Vrouw | 57
zopiclon (7,5mg)
Hier ook al steeds niet leverbaar lig al 10 dg wakker met afkick verschijnselen. Ook van een op andere dag. Ga door een hel op dit moment

27-01-2024 | Vrouw | 56
zopiclon (7,5mg)
Ik gebruik sedert enkele jaren Zopiclon vanwege slapeloosheid door tinnitus. Heb vele andere benzo's geprobeerd maar op deze kan redelijk goed slapen, ben overdag niet suf waardoor ik nu volledig kan functioneren.

24-01-2024 | Man | 40
zopiclon (3.75)
Begin hier niet aan. Na een week ben je verslaafd. Ik heb dit middel 12 dagen gebruikt(10vhalve tabletjes) en daarna gestopt. De eerste paar dagen voel jij je heerlijk uitgerust maar na een dag of 5 krijg je smiddags al cravings en hartkloppingen, je lichaam schreeuwt om de tablet. Na het stoppen kreeg ik vreselijke angst, hartkloppingen en slaapverlamming bij inslapen. J[lees meer...]e gaat door een hel!

20-01-2024 | Man | 55
Rugpijn
Enige middel wat mij helpt om tedelijk door de rugpijn heen te slapen Helaas al tijden niet leverbaar. Is er iemand die weet of en wanneer het weer verkrijbaar is? Alternatieven die ik nu krijg werken zo goed als niet

12-01-2024 | Vrouw | 67
zopiclon (7,5mg)
Heeft iemand nog stripje over ? Ze zijn momenteel niet leverbaar bij de apotheek. anja ////// RED mijn medicijn.nl - Let op: : wij herinneren u eraan dat wij volgens onze richtlijnen het ruilen of kopen van medicijnen niet faciliteren. De wet verbiedt ons dit te doen. In de gebruiksvoorwaarden staat dat er geen 'handel in medicijnen' gedreven mag worden op mijnmedic[lees meer...]ijn. Medicijngebruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en aflevering van medicatie via een geregistreerde apotheek.) ///////

15-12-2023 | Vrouw | 45
zopiclon (7,5mg)
Ik heb veel slaapmedicatie geprobeerd maar niets hielp. Nu Zoplicon 7.5mg maar weer niet erop geslapen. Beetje suf en relax maar meer ook niet. Geen bittere smaak totaal geen bijwerkingen

04-12-2023 | Man | 25
zopiclon (7,5mg)
Ooit Zopiclon voorgeschreven gekregen ivm tinnitus. Dit spul werkt bij mij zo goed dat soms een kwart al voldoende is. Zelden dat ik het tegenwoordig nog nodig heb, maar als het een keer tegen zit werkt het perfect. Met name met een volledige pil voel je gewoon alle zorgen van je af vallen vlak voor het slapen gaan terwijl je in een soort plesante dronken toestand naar bed[lees meer...] strompelt. Het fijne is dat bijv. met tinnitus het die negatieve cyclus kan doorbreken waarbij je anders meer gaat piekeren van het gebrek aan slaap. Een klein nadeel is dat de pil enorm smerig is. Als je hem niet in één keer weet door te slikken kan je van die smaak nog heel de avond zolang je nog wakker bent genieten. 's ochtends geeft het ook een "fijne" adem. Ook kan de pil snel verslavend werken, al is de afbouw van zo'n verslaving niks bijzonders.

15-11-2023 | Vrouw | 52
zopiclon (7,5mg)
Al 15 jaar slik ik deze medicijnen, maar nu worden ze opeens niet meer geleverd. Krijg je 2x een ander merk, die totaal niet werken. Bij de apotheek doen ze ook al zo vaag erover. Ik ga morgen eerst verhaal halen, want iedere nacht niet slapen hou ik niet meer vol. Op internet kan ik ook niks vinden. Ik ben boos

31-10-2023 | Vrouw | 54
zopiclon (7,5mg)
Waar is Zopiclon Sandoz gebleven?? ( ik gebruik dit merk al jaren! ) Nu Krijg ik elke keer nieuwe merken die dus niet werken ik betaal mij zo langzamerhand scheel aan al die kosten. Elke keer vertelt de apotheek dat ze over een maand leverbaar zijn. Ben al 5 maanden aan het wachten. Weet iemand een goede Zopiclon die WEL WERKT! Laatst merk Centra Farm gekregen werkte ook[lees meer...] niet!! Moest het dubbele bedrag betalen wat ik normaal voor Sandoz betaal.! Alle vier de potjes zo n de prullenbak! En apotheker maar zeggen , ja wij kunnen er ook niets aan doen. Waarom zitten in andere merken niet gewoon exact dezelfde samenstelling stoffen en vulstoffen? Heeft iemand een tip! Apothekers geven ook geen duidelijkheid! Mylan ook gehad werkt een beetje maar geeft veel bijwerkingen!

02-10-2023 | Vrouw | 50
zopiclon (7,5mg)
Na 30j tinnitus aan beide oren, nu een extra pulserend klop geluid erbij rechts. Om knettergek van te worden. Al weken geen slaap. Ik rookte weed om te kunnen slapen. Maar daar wordt dat pulserend geluid juist harder van. Dus gestopt sinds een paar dagen. Begin nu aan 7,5mg Ik ben benieuwd. Ik las hier dat een meneer 30mg per nacht neemt. Kan dat? Ik ben bang om die 7,5[lees meer...] te nemen en vervolgens niet in slaap te vallen. Een van de bijwerkingen bij plotseling stoppen is "geluiden lijken harder dan ze zijn" uhmmm...lijkt me niet handig. Hoop dat dat niet het geval is wanneer je zou op en afbouwen.

31-08-2023 | Vrouw | 66
zopiclon (7,5mg)
Gebruik Zopiclon nu 9 jaar. Vanaf ik het mij kan herinneren slaap ik moeilijk in en was vervolgens ook vaak vroeg weer wakker, maar dat hinderde mij niet in mijn dagelijks leven. Tot mijn man overleed. Op aanraden van de huisarts ben ik toen zopiclon gaan gebruiken. Dat doe ik nog steeds, een halve pil wanneer ik elders slaap, 3 a 4 nachten om de 14 dagen, en soms ook thui[lees meer...]s als ik weer eens erge last van rusteloze benen heb. Ben begonnen met die van Sandoz, maar kreeg deze zomer van de apotheek die van Ratiopharm. Beide merken werken prima. Ik val vlot in slaap, slaap diep en word verkwikt weer wakker. Niet duf, niet moe, geen ijzersmaak in de mond. Zopiclon werkt bij niet enkel als slaapmiddel, maar het geeft mij ook meer energie en de somberte, waar ik nogal last van heb, is afwezig. Ook de spierpijn die ik altijd in mijn hele lijf heb is op de slikdagen niet aanwezig. Kortom, voor mij is het een wondermiddel.

20-08-2023 | Vrouw | 63
zopiclon (7,5mg)
Veel pijn meer dan 60 jaar. Daardoor slecht slapen pijnstillers werken niet meer. Gelukkig sta ik nog wel positief in het leven. En als ik een goede dag heb kan ik de hele wereld aan .als ik een slechte dag heb dan wil ik niet meer.en dan roep ik kom mij maar halen. Helaas gaan de slaappillen ook steeds minder goed werken. Heb al van verschillende fabrikanten zoplicon [lees meer...]gebruikt. De Teva reager ik helemaal niet op. Weet het niet meer wil heel graag leven en leuke dingen doen en door met leven .maar het ondraaglijk lijden is vaker dan de goede dagen.