lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

27-08-2016

Zopiclon (zopiclon)

Mijn leven lang slaap ik al heel weinig en licht en zodoende gebruik ik soms af en toe Zopiclon om even bij te tanken betreft slaap. ik neem nooit meer dan slechts een kwart of een half tabletje. ik ga dan vroeger naar bed en ik sta altijd vroeg op. De ene keer werkt het beter dan de andere keer maar dat heeft ook te maken met andere factoren zoals: kijk je veel t.v.,[lees meer...] computer, of drukke gesprekken of activiteiten in de avond; onvoldoende beweging en buitenlucht; hebben ook invloed. Verder eet ik 's avonds na de laatste maaltijd niet meer zodat de maag niet overlast is.
17-08-2016

Zopiclon (zopiclon)

Vreselijk medicijn. Ik sliep niet eens zoveel beter, maar kreeg overdag een soort trip. Vreselijk. Ik dacht dat niets echt was, en dat er dingen waren die er niet waren, en kreeg paranoïde aanvallen. Ik vroeg steeds aan een vriendin of wat ik zeg wel echt was. Wat een vreselijk medicijn.
17-08-2016

Zopiclon (zopiclon)

Bij de juiste dosering prima middel. Geeft (bij mij althans) geen gewenning, ik heb dus niet steeds méér nodig zoals bij veel benzodiazepinen. Niet duf de volgende morgen.
31-07-2016

Zopiclon (zopiclon)

Vanwege de diagnose kanker en alle behandelingen (en bijkomende zorgen en piekermomenten) heb ik slaapmedicatie gevraagd en kreeg ik Zopiclon. Ik heb matige effectiviteit gegeven omdat na enige weken, de uren slaap steeds minder werden. Daarom ook gekozen voor het staken van de slaapmedicatie want iedere nacht om 4.00 uur wakker liggen: Dan maar zonder medicatie wakker[lees meer...] liggen. In het begin werkte het goed; al binnen een kwartier was is wiebelig en viel ik als een blok in slaap, zonder wakker te worden van geluiden/licht. Toen ik mijn arts vroeg of ik het iedere nacht kon nemen, was dat geen probleem. Daarvan heb ik nu spijt. Het afbouwen betekent slapeloze nachten (echt slapeLOOS). Helaas niet goed voorgelicht. Maar los van dat: De werking werd dus ook minder in de loop van de tijd.
29-06-2016

Zopiclon (zopiclon)

Na gebruik van Zopiclon7,5 mg kreeg ik last van hallucinaties. Na inname schrok ik binnen 4 uur wakker en bleef dingen zien en horen die er niet waren en was heel erg bang. Dit hield uren aan en kon ook hierdoor niet meer slapen. Ik ben uit bed gegaan, na 5 uur ben ik weer gaan liggen en toen begonnen de hallucinaties weer. Dus niet meer geslapen. Ook ben ik gevallen,[lees meer...] veel pijn en zit onder de blauwe plekken. Ik heb al best wat slaapmedicatie gebruikt in hoge dosis maar nog nooit zo iets meegemaakt. De hele dag daarna moe en angstig.
17-06-2016

Zopiclon (zopiclon)

Ik slaap al jaren heel slecht, ik kom heel moeilijk in slaap, en daarom slik ik elke avond een halve zopiclon. Dan slaap ik prima vaak wel 7 à 8 uur achter elkaar. Door dat halfje Zopiclon kan ik goed functioneren op het werk en in het dagelijks leven. Zonder Zopiclon ben ik overdag gebroken door vermoeidheid en moet ik na een paar slapeloze nachten gewoon in de ziektewet[lees meer...] of ik krijg ik migraine aanvallen met aura.
15-05-2016

Zopiclon (zopiclon)

Ik slaap er heel goed op. Daarom gebruik ik het. Wel denk ik dat ik de laatste tijd suffer word.
07-05-2016

Zopiclon (zopiclon)

Ik moet binnen blijven, omdat ik de medicatie zopiclon die je maar 2 weken volgens de wettelijke bijsluiter mag gebruiken en waardoor ik in een verwarde en moeilijk in slaap te komen toestand blijf. Ik durf de zopiclon niet meer te slikken, maar smokkel hem vanaf nu totdat ik een gesprek met arts krijg. Dit is voor iedereen, omdat ze hun zopiclon moeten houden.
Pagina 1 van 7

Mirena (1911) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (750) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (381) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (374) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (332) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (287) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (268) - Depressie - antidepressiva SSRI

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op 2 toegangskaarten voor
de Historische Grand Prix in Zandvoort
op 2, 3 of 4 september.

Als je meer wilt weten over deze Grand Prix, klik dan hier!

Historische Grand Prix in Zandvoort