Zopiclon

Zopiclon

Bojan Nikolik (27-04-2015)

10-10-2019

Zopiclon (zopiclon)

Temazepam deed eigenlijk niks, nu een halve van deze zo nodig, maximaal 2 keer per week. Ik laad enorm op na een nacht zopiclon. Word nog steeds veel wakker maar val dan binnen 2 minuten weer heerlijk in slaap. Zo ontspannen, het piekeren verdwijnt. De volgende dag voel ik me niet duf maar echt opgeladen. De bittere smaak houdt wel tot in de middag de volgende dag aan.
23-09-2019

Zopiclon (zopiclon)

Help. Ik ben dom geweest. Ik heb 60 zolpiclon en 25 quetiapine geslikt. Val ik in slaap en afwachten of us het erger. Wat moet ik nu doen. Ben alleen thuis
14-07-2019

Zopiclon (zopiclon)

Diverse medicaties geprobeerd. Alle medicaties hebben bijwerkingen. In het begin nam ik 1 hele elke avond . Ik heb de vreselijkste nachtmerries beleefd in drie dagen dat ik niet meer durfde te slapen.( Dat mijn brein zo iets afschuwelijks kan fabriceren als die nachtmerries, in mijn leven nog niet zoiets naars beleefd ) over gegaan op een halve per dag . Mijn geheugen w[lees meer...]erkte niet goed meer waardoor communiceren lastig ging omdat ik niet meer wist waar ik het over had tijdens het gesprek of niet meer wist wat ik daarvoor had gezegd. Even gestopt een paar dagen en dan weer wel genomen om het gewenning effect tegen te gaan. Dat werkt goed. Over gegaan op een kwart. Wel last van bittere smaak door het gebroken tablet . De smaak blijft soms even hangen in je mond. Naar verloop van tijd last van zwelling van de speekselklieren . Daarvoor bij de kno. Mijn vermoeden is door het indikken van het speeksel door Zoplicon de speekselklieren verstopt raken? Het is na echo en uitgebreid onderzoek onverklaard gebleven. Na inname Zoplicon heb ik de volgende dag last van gezwollen speekselklieren . Bij geen inname Zoplicon incidenteel een zwelling vd speekselklier ,maar dan nog opvolgend van de dag ervoor. Ik neem het nu zo nodig. Bij teveel spanning ik niet kan slapen. Soms is de spanning te hoog waardoor het slapen met Zoplicon niet lukt. Dan voelt dat heel naar de volgende dag. Wat mij opvalt is dat ik nadat ik Zoplicon heb ingenomen ( kwart) ik smiddags wat somber ben en verdrietig / emotioneel voel. Dat trekt in de loop van de dag voorbij . Meestal nog wel wat suf en onoplettend de dag na inname Zoplicon . Bij verlaagde dosis , geen nachtmerries meer.
13-07-2019

Reuma

Hallo Ik gebruik het middel zopicon al heel wat jaren.s'avond 1 tablet 7,5 mg. Bij mijn werkt hij nog perfect geen bij werkingen. Ik las net overiemand hier op de site,met veel bij werkingen. Slikte er veel overdags. Maar hoe kan dat???? Dit is een inslaper,ik denk dat de dosering van haar/hem totaal verkeerd is.
11-07-2019

Tinnitus

Ik gebruik zo’n 30mg per nacht voor een duur van 15jr Er zijn echt niet zoveel negatieve dingen behalve de biterre smaak ..
06-07-2019

Stress

Vroeger nam ik dit middel heel af en toe en dan een halve tablet. Slaap je goed van. Toen er ernstige medische toestanden in de familie waren gebruikte ik het middel een aantal maanden dagelijks. Dat kan ik niet aanbevelen. De werking werd minder en ik merkte concentratieverlies en woedeaanvallen opkomen. Dit gebeurde in situaties op het werk, waarbij er wel aanleiding was[lees meer...] om boos te worden, maar het was niet effectief. Ik werd cynisch en grumpy naar mijn collega's. Oppassen met regelmatig gebruik dus!
23-06-2019

Stress

Veel stress thuis situatie gehad verwerking van vroeger en heb last van mijn hormonen, menopauze. En ik draai vaste nachtdiensten 8 tot soms 10 nachten. En dan nog COPD/Astma Ik kan moeilijk inslapen en door slapen dit brak mij op. Door arts nu vast voorschrijven 3 á4 in een week gebruiken. Ik vind het een top tablet. Als ik nachtdienst heb slik ik het niet. Slecht s[lees meer...]lapen daardoor en kan mij verheugen als ik weer uit de nachtdienst ben. Top tablet ik slaap en ben uitgerust wakker. Ja de na smaak neem ik voor lief
13-05-2019

Zopiclon (zopiclon)

Ik vraag om hulp want denk dat Zoplicon erg slecht voor mij is. Ik gebruik het 3 a 4 keer daags 7,5mg. Ik heb last van tintelingen dikke tong, angst. Acute staar aan beiden ogen terwijl 44 ben. Ik denk dat ik hartproblemen heb maar kan dit het zijn? Tintelingen en vooral slapende armen en rechterbeen..Ook heb een miskraam gehad met 10 weken. Ben de wanhoop nabij..
06-04-2019

Zopiclon (zopiclon)

Slaap problemen door stress.
26-03-2019

Zopiclon (zopiclon)

Werkt als een tierelier. Val snel in slaap en slaap dan de hele nacht door. Neem dit middel af en toe in
30-01-2019

Zopiclon (zopiclon)

Gebruikt dit al jaren tot okt 2018 werkte prima, , sindsdien idee of ze ingrediënten veranderd hebben en sinds nov niet meer verkrijgbaar nu 2 andere merken, Mylan, zelfs met 3 slaap ik nog niet, gebruik al jaren 2 tab, nu 3 vraag me af wanneer pch weer terug komt, en waarom die niet leverbaar is
20-01-2019

Zopiclon (zopiclon)

IK WIL SANDOZ, Ik kreeg lamotrigine, natriumvalproaat, mirtazapine allemaal van auribindo. Ik moest bij ieder innamen bijna over geven. (Mijmedicijn: tekst verkort tot eigen ervaring)
29-12-2018

Zopiclon (zopiclon)

Door ernstige slaapproblemen waar oxazepam niet meer werkte dit voorgeschreven gekregen werk goed je valt rustig maar snel in slaap alleen wel erg veel bijwerkingen vergeleken met de oxazepam langer duf, wankel op de benen, enwat me ernstig stoord is de bittere smaak die dagen later nog aanwezig is een middel om alleen te nemen als je langer dan een week niet geslapen heb[lees meer...] om een keer een nacht goed door te komen
16-11-2018

Zopiclon (zopiclon)

Ik have eerst oxazepam, maar dat hielp niet. Ik ben net veranderd van huisarts en de huidige schreef mij twee weken geleden vanwege extreme slapeloosheid zoplicon voor. Ik heb last van stress en paniekaanvallen overdag, door een vervelende gebeurtenis onlangs. Daarom neem ik ook overdag af en toe een half tabletje om rustiger te worden. Dat helpt dan wel, al word ik er d[lees meer...]an ook een beetje vaag en wolkerig in mijn hoofd van. Bij de slapeloosheid neem ik een hele en slaap ik zonder moeite binnen een uur, mits ik voordat ik ga slapen geen series meer kijk of te lang met mijn telefoon bezig ben. Ik neem zopiclon het liefst niet elke dag, max 3x per week nu maar merk dat daar nu al een extra tabletje bij insluipt af en toe. Vandaag wilde ik hem niet nemen, maar heb inmiddels twee uur wakker gelegen en het is nu 02:30. Ik twijfelde om hem toch te nemen maar ik moet er morgen vroeg uit en ik ben bang dat ik dan niet of te slaperig wakker word. Het is (voor mij)een fantastisch middel om te kunnen slapen, maar dan wel als je genoeg uren kunt slapen. En als je niet te verslavingsgevoelig bent. Wel merk ik nu al dat het effect wat afneemt, al na twee weken. Daarom probeer ik hem nu steeds minder te nemen, wil naar max 2 keer per week, hopelijk lukt dat en helpt dat.
26-10-2018

Zopiclon (zopiclon)

Ik gebruik Zopiclon alleen als ik écht een paar dagen niet of nauwelijks heb geslapen. Dan probeer ik toch eerst zonder tabletje te slapen, maar als ik voel dat dat écht niet lukt, neem ik een half tabletje, maar niet later dan 1 uur 's nachts. Ik wéét dan dat ik binnen een kwartier slaap en dat geeft al een "gerust" gevoel. Geen bijwerkingen.... misschien juist omdát ik m[lees meer...]aar een half tabletje in neem.
05-10-2018

Hersentumor

Ivm chemotherapie slaap ik niet door. Sinds september aan deze tabletten en ik slaap top!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (513) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum