This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Pagina 1 van 7

06-05-2015
Vrouw, 60 jaar

Zopiclon (zopiclon)

Iedereen die Zopiclon gebruikt zal ervaren dat de dosis op de duur niet meer toereikend is en dat je meer nodig hebt. Dat is bij mij ook gebeurt en na 20 jaar zat ik 8 stuks per dag, die ik niet allemaal in één keer innam maar geleidelijk aan verdeeld over de avond. Reden voor gebruik was een ernstige invaliderende pijnsyndroom in de rug (beknelde zenuwen, niet operabel). [lees meer...]Ooit ben ik begonnen met 1 tablet per dag en in het begin werkt het prima. Je slaapt en daar was het om te doen! Ik lees dat ook hier op dit forum dat mensen zeggen er baat bij te hebben. Totdat het medicijn tegen jou gaat werken. Je krijgt een pijnlijke tong op de duur, zodanig dat het ook je eten beïnvloed. Ik gebruikte ijslollies om de pijn te temperen en dat werkte, maar uiteindelijk krijgt het medicijn de overhand en kun je feitelijk wel ijslollies blijven eten... Alles bij elkaar voor mij een reden hiermee te stoppen. Dat gaat op de manier dat je moet afbouwen. En hoe langer je gebruikt des te langer het afbouwen duurt. Je lichaam moet eraan wennen! Maar eigenlijk went het lichaam er maar moeilijk aan en vergt het van je dat je met doorzettingsvermogen de dosis afbouwt tot het moment dat je geen tablet meer inslikt. De eerste paar dagen gaat nog wel, maar dan komt het lichaam in opstand. Ik zal de medische details u besparen wat er precies gebeurt in je lichaam maar wel hebben over de ontwenningsverschijnselen. Opvallend is wel dat dit soort verschijnselen summier worden genoemd op Nederlandse sites terwijl dat in de Verenigde Staten en Canada uitgebreid is, met een verhandeling van 36 pagina's over bijwerkingen en ontwenningsverschijnselen! Ik vind dat het voorschrijven van dit slaapmiddel feitelijk verboden zou moeten worden. Uiteindelijk zat ik nog maar op een halve tablet per dag. En zelfs dat deelde ik in tweeën. Na een aantal dagen vraagt het lichaam om Zopiclon, of beter gezegd: het schreeuwt erom! Je krijgt een hevig gevoel van tintelingen in je armen / handen en benen / voeten. Een versnelde hartslag, angstgevoelens (ook al probeer je die te onderdrukken). Maar je kunt ook in dit stadium de bijwerkingen ervaren, waaronder anafylactische reactie (een hevige allergische reactie) of wat daarop lijkt. Dergelijke aanvallen kunnen uren aanhouden, soms korter. Tijdens twee van die aanvallen heb ik de huisarts gebeld en die vond het verstandig 112 te bellen voor een ambulance. Huisartsen zijn in de regel niet bekend met de ontwenningsverschijnselen wat Zopiclon aangaat. Ook de SEH-artsen niet, zo blijkt uit ervaring. Men verwart het al snel met een hartaandoening terwijl er niets aan de hand is met het hart (tenzij men een hartafwijking heeft natuurlijk). Ik heb wel een Epi-pen voorgeschreven gekregen van een specialist. Dat is een auto-injector met adrenaline om bij een anafylactische shock (of wat erop lijkt, een anafylactoïde reactie) die injectie toe te dienen. Je moet die pen altijd bij je dragen voor het geval dat. Je bent de dagen en weken daaropvolgend niet in staat om te eten omdat je lichaam met wat anders bezig is dan met eten. Je valt dan ook behoorlijk af. Bij het slapen krijg je natuurlijk te maken met de afwezigheid van slaapmedicatie. Dat houdt in dat je niet of nauwelijks slaapt. En als je slaapt dan voor zeer korte duur. Een ander verschijnsel is dat je lichaam reageert middels angio-oedeem. Opzwellen van tong, keel en strottenhoofd en tijdens de aanvallen ook je lippen waardoor je moeilijk kunt praten omdat je je lippen niet goed kunt bewegen. Dit geeft een zeer beklemmend gevoel op je keel en op de borst, waardoor artsen ook denken dat het om een mogelijk hartaanval of -infarct gaat. Je merkt wel dat de aanvallen dagelijks terugkomen voor een periode van een aantal weken. Opvallend is dat de intensiteit ook geleidelijk afneemt en na een paar weken lijkt het weg te zijn. Maar schijn bedriegt, want na een aantal dagen komen de aanvallen weer terug. Niet in alle hevigheid, maar toch. Bij iedereen zal het wellicht verschillend zijn wat de verschijnselen aangaan, maar je moet er bedacht op zijn dat het jou kan overkomen. Ik zit nog in de vierde week van afkicken en hoewel dat bepaald niet makkelijk is zet ik het toch door, want het gebruik van Zopiclon is volgens de wetenschappers in de VS en Canada ook de mogelijke oorzaak van kanker en andere levensbedreigende ziekten. Dat en de klachten die ik eerder omschreef zijn voor mij dan ook de redenen om met dit 'medicijn' te stoppen! En het maakt niet zoveel uit hoeveel tabletten je gebruikt, de ontwenningsverschijnselen kunnen bij een ander anders zijn of gecompliceerder. Het heeft ook met allerlei andere factoren te maken zoals lichamelijke gesteldheid, wilskracht, volharding en steun (van bijvoorbeeld je huisarts, verslavingszorg, maar ook je partner en/of huisgenoten). Je raakt namelijk ook heel snel geïrriteerd en boos. Aan dat laatste kun je overigens zelf wat doen door in voorkomende gevallen tot 100 te tellen in plaats van 10. Ik heb bovenstaande gemeld aan bureau Lareb omdat er weinig over terug te vinden is in bijvoorbeeld het Farmaceutisch Kompas. Zoals ik al eerder aangaf vind ik dat dit middel (en aanverwante middelen) verboden moet worden of alleen onder zeer stringente voorwaarden en voor een zeer korte tijd worden voorgeschreven en dan nog met het vooruitzicht dat een herhaalrecept niet mogelijk is. Artsen moeten ook in dit opzicht in het belang van de patiënt handelen en dat gebeurt niet als op verzoek van de patiënt herhaalrecepten worden uitgeschreven en/of dat de dosis in hoogte wordt aangepast. Ook al lijkt het middel goed te werken bij slaapproblemen het is op de duur een middel dat zich op twee manieren wreekt: als gebruiker en als men ermee wil stoppen! Heb je slaapproblemen dan is het beter in slaaptherapie te gaan (je huisarts weet meer), dat was 20 jaar geleden nog niet het geval. Wetenschappers zijn het erover uit dat het beter is dat men korter slaapt dan gebruik maakt van slaapmiddelen om langer te kunnen slapen. Het zou ook effect hebben op de levensverwachtingen van de gebruiker. Kortom, redenen te over om hiermee te stoppen! Ik wens iedereen succes!
03-04-2015
Vrouw, 65 jaar

Bipolaire stoornis

26-02-2015
Vrouw, 34 jaar

25-02-2015
Vrouw, 25 jaar

Zopiclon (zopiclon)

zopiclon een heerlijk slaapmiddel echt een aanrader om.in.slaap te vallen en actief.overdag naar werk te gaan.
02-02-2015
Vrouw, 43 jaar

Zopiclon (zopiclon)

Je valt inderdaad makkelijker in slaap bij gebruik van dit medicijn, maar ik krijg ontzettend veel last van een bittere smaak in mijn mond, die een paar dagen aanhoud. Vooral als ik iets drink. Dan liever een rood wijntje, daar val ik ook op in slaap...
06-12-2014
Vrouw, 37 jaar

Zopiclon (zopiclon)

Nu tijdelijk voorgeschreven gekregen na een heftige traumatische periode en daardoor een gecreëerd slapeloosheid. Ik ben erg benieuwd naar de afbouwperiode. Ik had eerst last van duf en sufheid maar inmiddels (na twee weken) heb ik geen bijwerkingen meer en is conditie weer terug. Ik gebruik het nu dus dik twee weken en heb nog 11 dagen te gaan. Iemand ervaring met afbouw[lees meer...]en?
21-10-2014
Vrouw, 42 jaar

Zopiclon (zopiclon)

Ik heb dit middel ruim 5 jaar elke dag 1 tablet geslikt, dat ging goed. Alleen de laatste maanden iets minder lang en onrustig slapen. En geen last van de bijwerkingen, dacht ik.... Totdat ik in Portugal ging wonen en zij daar geen Zopiclon verkopen omdat de bijwerkingen te ernstig zijn (het middel is verboden daar sinds kort) en hebben ze mij estazolam voorgeschreven. Dat[lees meer...] hielp goed. Maar voelde me een beetje afgevlakt en wat somber. Op vakantie in Nederland was ik mijn estazolam vergeten en ben ik weer Zopiclon gaan slikken, na overleg met de huisarts. Wat een regelrecht drama was dat. Ik voelde me enorm angstig, heel somber, kon niet meer focussen, geen energie, kon niet meer goed slapen, ik liep als een zombie rond. En dat voor 10 dagen. Terug in Portugal toch weer over gegaan op de estazolam, na overleg. Zij zeiden daar dat de huisarts mij nooit de zopiclon had moeten laten slikken. Dat het een sterk verslavend medicijn is (ze zei letterlijk 'that shit') en dat ik nu weer terug bij af ben, het duurt minimaal nu nog 3 weken voordat de angstgevoelens weg zijn. Ik word gek van de angstgevoelens momenteel en kan er niets aan doen behalve afwachten. Ik ben nu aan het afbouwen met de estazolam en heb medicinale thee gehad om dit af te wisselen met een halve (1 mg) estazoalm. Na een rondvraag her en der kwam ik erachter dat veel mensen last hebben van intense angstgevoelens en somberheid van Zopiclon. 1 nacht heb ik zelfs in een stoel door de slaapkamer geschoven in mijn slaap.... Gelukkig maakte het knarsende geluid mij wakker, zittend in de stoel. Echt rotzooi is het, lees de bijsluiter nog maar eens goed.
03-10-2014
Man, 20 jaar

Zopiclon (zopiclon)

Ik heb van de psychiater Zopiclon gekregen omdat Zolpidem mij maar 4 tot 5 uur in slaap houd en ik 0,5mg Xanax nodig heb om verder te slapen. Ik slik nu tijdelijk slaappillen omdat ik zeer angstig ben voor slapeloosheid en ik nu pas 2 weken Lexapro gebruik, het dient om die periode te overbruggen omdat Lexapro niet direct werkt. Ik heb dus Zopiclon gebruikt en voelde na 9[lees meer...]0 minuten geen effect - Ik had 1mg Xanax nodig om toch in te kunnen slapen en toen ik wakker werd nog eens 0,5mg. Ik vind dit echt een waardeloos middel en ga terug naar Zolpidem totdat ik mijn psychiater Maandag weer spreek.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (659) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (345) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (329) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely