zolpidem

Moeheid (0 meningen)

Bojan Nikolik (17-05-2015)

22-09-2020 | Vrouw | 54
zolpidem (5)
Na lang aandringen kreeg ik dus Zolpidem voorgeschreven. En dan zo nodig. Ik wil me er niet aan wennen. Geen bijwerkingen. Toen zag ik reclame met Melatonine 5 mg. Ik dacht dat ga ik gewoon proberen. Van Valdispert. Dat liep dus voor mij fout af. Ik heb nooit geen bijwerkingen van medicijnen. Ik was nu compleet van de wereld. Duizelig, onrustig wakker, hele nare dromen, [lees meer...]angst en paniek. Zelfs mijn man was bezorgd. Dus voor mij nooit weer.

13-09-2020 | Vrouw | 24
Stress
Na veel stress ben ik dit middel gaan gebruiken. Ik sliep eindelijk weer. Al snel merk je dat je “junk” wordt want op het moment dat je het niet hebt ontstaat er paniek. Na 3 jaar dagelijks gebruik en rustig vaarwater besloten om te stoppen. Toen ben ik eigenlijk pas gaan inzien wat het met me deed, terwijl ik dit eerder alleen aan vroegere stress en trauma’s weide. Tijden[lees meer...]s het afbouwen kreeg ik afkickverschijnselen: moe, zweten, trillen, hartkloppingen en een onwijs kort lontje. Ik ging van een half tablet naar een kwart. Ik schrok hoeveel last ik had van deze minimale afbouw. Ondanks dat die eerste periode erg moeilijk was ben ik gaan inzien wat voor troep het is. Ik was onwijs vlak en meer dan een halve dag wazig. Dit maakte me altijd onwijs onzeker en pas rond het avond eten vond ik mezelf weer een beetje terug en op het moment van slapen was ik natuurlijk weer helemaal actief. Als ik het niet nam was ik moe en kwam ik de nacht moeizamer door, maar voelde me prima en niet wazig. Zelfs als ik een kwart nam zag mijn vriend dit al aan me. Ik raad dit middel dan ook zeker af! Prima als je dit gebruikt voor een detox, maar zorg dat dit voor een korte periode is en je dit middel niet meer in huis hebt.

08-06-2020 | Man | 55
zolpidem (10mg)
Ik heb vaak onregelmatige dinsten en dan komt een slaappil al eens goed van pas. Wat echter wel opviel, als ik ze al es gedurende een week of zo nam, ik angstig werd, stemmingswisselingen kreeg en en ook heel erg zenuwachtig kon zijn. Nam ik de pillen enkele dagen niet, dan ging dat weer over. Ze zijn heel erg effectief, maar met die bijwerkingen? Neen, bedankt, voor mij [lees meer...]niet meer.

03-06-2020 | Vrouw | 28
zolpidem (10mg)
Ik had al bijna 2 weken geen oog dicht gedaan. Ook te maken met mijn paniekstoornis. Hier kreeg ik citalopram 20 mg voor. Maar dit hielp in iedergeval niet met slapen. Dus toen kreeg in Zolpidem voorgeschreven. Eerst 2 weken elke dag 1. Maar dit werd al na een paar dagen 0.5 tablet omdat ik heel erg duf werd overdag van de 10 mg. Maar met 5 mg ging het fantastisch. Na de 2[lees meer...] weken heb ik rustig afgebouwd. Eerst om de dag. Dan een keer in de drie dagen enz. Ik heb hier geen bijwerkingen om gekregen. Sindsdien slik ik het zodien nodig. En dat is gemiddeld een keer in de 2 weken.

29-05-2020 | Man | 56
zolpidem (10mg)
Gebruik al zeer lange tijd ,begon met een halve pil na een paar jaar(5) ging ik naar een hele pil en al vlug naar 1,5 en zeer snel naar 2 pillen per nacht soms 2,5.. Nu zit ik niet lekker in mijn vel en denk zelfs dat ik wanen heb en depressief en emotioneel ben geworden door dit middel, op internet lees je allerlei ervaringen maar het lijkt er op dat je niet het antwoord[lees meer...] vind waar je naar zoekt, ben nu naar 1,5 pil terug gegaan en hoop dat ik snel naar 1 of 0,5 kan gaan en uiteindelijk stoppen en me beter zal gaan voelen ,of zal ik me nog slechter gaan voelen..

15-05-2020 | Vrouw | 40
zolpidem (10mg)
Met zolpidem kon ik geen paniekaanval krijgen , Dus die was erg belangrijk! En ik voel me gewoon beter als ik een zolpidem op heb .

15-05-2020 | Vrouw | 63
zolpidem (10mg)
Hielp ook niet tegen slapeloosheid. Doet bij mij helemaal niks. Dus ook geen bijwerkingen. Ook Seroquel laat mij niet slapen. Het lijkt wel of er niets anders dan pammen (Oxazepam etc.) bestaan waarmee ik nog enigszins wat uurtjes slaap.

14-05-2020 | Man | 27
zolpidem (10mg)
Dit middel een tijdje geprobeerd, maar ik reageer er heftig op. het is al een aantal keren voorgekomen dat 1 stuk niet effectief was waardoor ik er nog een in nam, en hier ging het mis want hier verloor ik totale controle en deed vage dingen. de volgende dag werd ik wakker met de gedachte 'wat heb ik allemaal gedaan?' om er achter te komen dat het halve doosje op was, ook[lees meer...] zag m'n huis eruit alsof er een bom ontploft was. pas op met dit middel en neem er niet meer dan 1,je kan je totale bij bewust zijn verliezen! Ik heb veel meer baat bij alprazolam .50mg werkt rustgevend zonder helemaal knettah te worden.

08-05-2020 | Vrouw | 57
zolpidem (10mg)
Obstructief Slaapapneu Syndroom (OSAS)
zolpidem werkte vroeger wel maar na vele jaren niet meer.

10-04-2020 | Man | 38
zolpidem (10mg)
Mijn partner neemt het nu al een aantal jaren.. Het is verschrikkelijk spul, Hij is zichzelf verloren.. En als er niks veranderd verliest hij mij ook.. Hij weet niet meer wat hij doet zodra hij het neemt veranderd die in een monster... net alsof hij aan de harddugs zit. Valt om , praat heel moeilijk.. vernederd mij.

26-02-2020 | Vrouw | 38
zolpidem (10mg)
Als ik dit niet pak slaap ik soms 3 nachten achter elkaar niet...het is een echte life safer voor mij

19-02-2020 | Man | 54
Aderverkalking

18-02-2020 | Vrouw | 22
Hypersomnia
Ik heb door zolpidem verschrikkelijk veel last van vergeetachtigheid en vermindering van emoties. Ik vergeet sinds ik dit neem zo veel dat het eng word en ik ben moeten stoppen met deze medicatie. Ik raad het af, het maakt je depressief

27-01-2020 | Vrouw | 47
zolpidem (10mg)
Na jaren aan de serequel vanwege ADD en slapeloosheid, zolpidem gekregen om de serequel af te bouwen, maar van de regen in de drup. De eerste week ging het prima, en inmiddels al 4 weken zonder serequel (25 mg, hele lage dosis ) maar de sufheid wordt nu ik dus 4 weken aan de zolpidem zit erger en erger. Daar waar ik eerst me leeg voelde , voel ik me nu gejaagd en onrus[lees meer...]tig en toch lusteloos. Ik slaap ook sinds een paar dagen onrustiger en alles in mij roept, stoppen. Dus morgen naar de huisarts en ik wil terug naar 1/4 serequel en weg met zolpidem, voor dat ik helemaal de weg kwijt ben. Ik heb er ook veel over gelezen en mensen gaan rare dingen doen , en lijden geheugenverlies. Dit is toch absurd !. Dat is gelijk aan een black out van alcohol dus. Ik ga aan de supplementen die slaap bevorderen , op natuurlijke basis en ga hardlopen en wandelen en nog beter op voeding letten. Ik wil mezelf terug vinden. Niet als een zombie door gaan. Dus ik raad het alleen aan als je het kort gebruikt, een week of twee tops, of af en toe een halve . Zorg dat je er niet verslaafd aan raakt. Dit is heftig spul .

16-12-2019 | Vrouw | 40
zolpidem (10mg)
Hallo Ik ben 40 jaar en heb door stressgerelateerde zaken een tijd niet goed kunnen inslapen.. nu met Zolpidem wel goed maar wil overschakelen op een natuurlijk middel. Wie kan er mij tips geven om toch beter en snel in te slapen?

08-12-2019 | Vrouw | 31
zolpidem (10mg)
Hallo, graag wil ik mijn eerlijk verhaal delen over Zolpidem. Ik zit al zo'n 7 jaar vast aan dit middel. Bij gecontroleerd gebruik (een halfje of een hele voor het slapen gaan) was nooit een probleem. Het heeft me ook steeds goed geholpen om te slapen, ook al gebruikte ik deze in het begin langer dan twee weken , zoals bij alle benzo's er gewenning ontstaat. Ik ben ook enk[lees meer...]ele keren opgenomen geweest in ziekenhuizen, waarbij de verpleging je medicatie uitdeelt en heb steeds genoeg gehad aan een halfje. Na mijn opnames toen ik weer thuis was, maar wegens nog steeds ziek zijn niet werken (verveling, je volledig nutteloos en waardeloos voelen,..) heb ik de fout gemaakt om dit spul ook nog eens overdag te nemen. Natuurlijk geraakt zo'n doosje van 30 tabletjes dan heel snel op en wegens schaamte niet op tijd nieuw voorschrift gehaald = verschrikkelijke ontwenningsvrrschijnselen die zelfs niet in de bijsluiter staan: extreme draaiduizeligheid waardoor ik niet meer op mn benen kon staan, en braken, braken, maar door verslaving aan dit spul heb je feitelijk geen eetlust meer dus ik braakte eerst gal tot ik bloed begon over te geven. Deze eerste "ervaring" eindigde op spoed, maar geen enkele dokter of verpleging zei me dat het door de zolpidem kwam. Ze zeiden "dit komt omdat je te weinig eet en een flauwte hebt gedaan". Dus deed ik mijn verslaving gewoon verder. Tot snel "ervaring nummer 2" volgde, weer ritje spoed met de ambulance. Daar hebben ze mij gelukkig wel verteld door wat het kwam en zelf kreeg ik het ook wel door...Ik ben ermee gestopt door stilletjesaan af te bouwen maar heb een volledige maand niet kunnen slapen. Ik was een wrak en ging weer terug aan de zolpidem want ik zou een moord plegen om terug te kunnen slapen...En dus weer het zolpidemverhaal ging verder. Ik ben hierna nog hondsziek geweest (zowel als ze weer op waren of als ik er teveel nam (werd na twee-drie uur wakker en dan nam ik nog eentje om terug in slaap te geraken, maar blijkbaar was dat een overdosering want ik werd weer hondsziek wakker geworden rond 9u en heb weer de hele dag in mijn hoofd op "de carousel" gezeten en mijn lijf uitgebraakt. Ik ben volledig op omdat ik de strijd met dit middel maar niet kan winnen. Mijn lijf kan niet meer ontspannen zonder dit middel en dus uiteraard niet slapen. Ik krijg hierdoor zelfs zelfmoordgedachten omdat ik denk dat ik hier nooit meer vanaf raak omdat ik le zonder niet kan ontspannen of slapen. Geen promethazine, trazadone, valeriaan, of andere al dan niet homeopathische middelen helpen niet. Sorry voor deze lange getuigenis, maar als ik al 1 persoon hiermee kan helpen is dit het waard geweest. Dus als je iemand bent die dit middel gecontroleerd kan gebruiken (en er geen gewoonte van maakt om steeds meer te gebruiken en zeker ook overdag en je kan houden aan 0,5 of 1 tabletje): ik adviseer het niet maar het helpt, zeker als je het occasioneel gebruikt. Maar aub: maak niet dezelfde fout als ik. En je denkt misschien "wat een dom wicht", maar voor je het zelf goed en wel beseft hang je eraan. Probeer liever toch een valeriaantje of passieflora, of je kan pilletjes laten bereiden waarin deze beiden inzitten, maar begin niet te snel met dit spul. Het kost me al mijn energie om telkens na 10 dagen (want zo ver zit ik momenteel: 3 pillen per dag) naar de huisarts te gaan, ik ben terug depressief, ik kan in feite van niets meer genieten, enkel als ik me te slapen leg met een zolpidem achter de kiezen. Dit is geen leven meer. Voor de duizendste keer ga ik nu een poging wagen om eerst en vooral daar overdag van af te blijven (de nachten blijven moeilijk maar het zou al geweldig zijn kon ik de dag zonder doorkomen, dan werkt mijn 1 tabletje 's nachts op zn minste terug) en daarna stilaan naar een halve en dan kijk ik hoe het slapen 's nachts lukt om helemaal naar 0 te gaan). Maar het is een ongelofelijke strijd dus aub bezint eer ge begint. Bedankt om dit lang berichtje te lezen en heel veel sterkte alvast voor al diegenen die door hetzelfde gaan xxx

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum