valeriaan

Dormicum (47 meningen)

28-02-2018 | Vrouw | 71
valeriaan (20)
Spierspasmes
Mijn jarenlange geschiedenis met burning mouth, resulteerde in jan 2018 in spasmen in de kaken. De spanning en dwang in mijn mond, het branden van het gehemelte, de lippen, allemaal pijnlijk en vervelend maar het was voor anderen onzichtbaar. Toen ik die heftige kaakspasmen kreeg, waardoor de kaken links rechts schuin klapperden, voelde ik me heel ongelukkig, het ziet er [lees meer...]niet uit. Tot enkele maanden geleden gebruikte ik amitriptyline 3 x 25 mg en lyrica. deze gaven enig soelaas maar ik moest toch lormetazepan gebruiken om in slaap te kunnen vallen. Mede vanwege tinitus. Na drie maal 's nachts lelijk te zijn gevallen, en slaapwandelen, ben ik met die medicatie gestopt. Nu gebruikte ik alleen nog lormetazepam afgewisseld met zopidem om te kunnen slapen. Ten einde raad bedacht ik dat ik valeriaan zou kunnen proberen. Eerst capsules en later druppels. Deze laatste zijn beter te doseren en in lagere hoeveelheden. En het werkt! De pijn, de dwang en brand zijn er nog steeds, maar de spasmen stopten, bijna direct. Iedere 4 uur moet ik opnieuw iets innemen. En dat varieert soms met wat ik aan het doen ben, of ga doen. Het is iets tussen de 15 druppels en 25 druppels. Eén uur voor het slapen gaan gebruik ik 2 pillen met rustgevende kruiden, w.o. 20 mg valeriaan. Dat brengt enige rust. Later neem ik dan dus nog een slaapmiddel.

31-10-2019 | Man | 73
valeriaan (125mg)
Koortslip
Koortslippen en geheugenverlies Een bijeffect van koortslippen is dat het ook geheugenverlies (Alzheimer) tot gevolg kan hebben. Door de koortslippen te voorkomen is ook het geheugenverlies te beperken. Koortslippen zijn te bestrijden met een antivirus therapie (..): Zodra een uitbraak van koortslippen te voelen is: 1000 mg Valacyclovir en 12 uur later nog 1000 mg. [lees meer...] Zelf heb ik gevonden dat effectief is: Zodra een uitbraak van koortslippen te voelen is: 125 mg Valeriaan (Valdispert) en 250 mg Valacyclovir en deze in de mond oplossen (na bij de lippen) en 8-12 uur later nog 500 mg Valacyclovir (inslikken). Met deze één daagse medicatie is de koortslipuitbraak vaak al in de kiem te smoren. --------------------------------------------------------------- Het lijk er op dat vanaf middelbare leeftijd het hersenvlies doorlaatbaar wordt voor het koortslip-virus (Herpes Simplex Virus type 1, HSV1). Gevonden is dat het als het koortslip-virus in de hersenen komt, het een factor is in de ontwikkelen van Alzheimer (Wikipedia English, HSV-1). Verondersteld wordt dat het virus, indien aanwezig in de hersenen, het er een ontstekingsreactie geeft en zo een factor is de ontwikkeling van Alzheimer. Bij een koortslip-uitbraak wordt het koortslip-virus o.a. in de lippen aangemaakt en komt dan ook in de bloedbaan. Vervolgens kan het virus van de bloedbaan naar de hersenen diffunderen. Om de diffusie van het virus naar de hersenen te voorkomen, moet het virus in de bloedbaan snel geïnactiveerd worden. Bekend is dat antivirale medicijnen het virus inactiveert. Voor mensen die last hebben van geheugenverlies en koortslip uitbraken hebben, is een therapie met een antiviraal medicijn gewenst. Het antiviraal medicijn bestrijd het ontstaan van een koortslip en het bestrijd het virus als het in de bloedbaan komt. Een antivirale therapie tegen koortslippen (koortslip virus) is: Zodra een uitbraak van koortslippen te voelen is: 1000 mg Valacyclovir en 12 uur later nog 1000 mg (..). Zelf heb ik gevonden dat effectief is: Zodra een uitbraak van koortslippen te voelen is: 125 mg Valeriaan (Valdispert) en 250 mgr Valacyclovir en deze in de mond oplossen (nabij de lippen) en 8-12 uur later nog 500 mg Valacyclovir (inslikken). Met deze medicatie is de koortslipuitbraak vaak al in de kiem te smoren. Zelfs als een koortslip toch ontwikkeld dan kan het virus in de bloedbaan geïnactiveerd worden nog voordat het tijd heeft gehad om naar de hersenen diffunderen. Valeriaan tabletten zijn bij de drogisterijen te verkrijgen. Het antivirale middel dat effectief blijkt te zijn is Valacyclovir en kan door de huisarts voorgeschreven worden. Valacyclovir is al lang op de markt en heeft weinig bijwerkingen. In vergelijking tot andere methoden is deze medicatie effectief. Valeriaan (Valdispert) en Valcyclovir hebben vrijwel geen bijwerkingen, zeker niet bij de ééndaagse medicatie. De tabletten zijn gemakkelijk in te nemen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum