Ervaringen met Valeriaan

Dormicum (51 meningen)

31-10-2019 | Man | 73
valeriaan (125mg)
Koortslip
Koortslippen en geheugenverlies Een bijeffect van koortslippen is dat het ook geheugenverlies (Alzheimer) tot gevolg kan hebben. Door de koortslippen te voorkomen is ook het geheugenverlies te beperken. Koortslippen zijn te bestrijden met een antivirus therapie (..): Zodra een uitbraak van koortslippen te voelen is: 1000 mg Valacyclovir en 12 uur later nog 1000 mg. [lees meer...] Zelf heb ik gevonden dat effectief is: Zodra een uitbraak van koortslippen te voelen is: 125 mg Valeriaan (Valdispert) en 250 mg Valacyclovir en deze in de mond oplossen (na bij de lippen) en 8-12 uur later nog 500 mg Valacyclovir (inslikken). Met deze één daagse medicatie is de koortslipuitbraak vaak al in de kiem te smoren. --------------------------------------------------------------- Het lijk er op dat vanaf middelbare leeftijd het hersenvlies doorlaatbaar wordt voor het koortslip-virus (Herpes Simplex Virus type 1, HSV1). Gevonden is dat het als het koortslip-virus in de hersenen komt, het een factor is in de ontwikkelen van Alzheimer (Wikipedia English, HSV-1). Verondersteld wordt dat het virus, indien aanwezig in de hersenen, het er een ontstekingsreactie geeft en zo een factor is de ontwikkeling van Alzheimer. Bij een koortslip-uitbraak wordt het koortslip-virus o.a. in de lippen aangemaakt en komt dan ook in de bloedbaan. Vervolgens kan het virus van de bloedbaan naar de hersenen diffunderen. Om de diffusie van het virus naar de hersenen te voorkomen, moet het virus in de bloedbaan snel geïnactiveerd worden. Bekend is dat antivirale medicijnen het virus inactiveert. Voor mensen die last hebben van geheugenverlies en koortslip uitbraken hebben, is een therapie met een antiviraal medicijn gewenst. Het antiviraal medicijn bestrijd het ontstaan van een koortslip en het bestrijd het virus als het in de bloedbaan komt. Een antivirale therapie tegen koortslippen (koortslip virus) is: Zodra een uitbraak van koortslippen te voelen is: 1000 mg Valacyclovir en 12 uur later nog 1000 mg (..). Zelf heb ik gevonden dat effectief is: Zodra een uitbraak van koortslippen te voelen is: 125 mg Valeriaan (Valdispert) en 250 mgr Valacyclovir en deze in de mond oplossen (nabij de lippen) en 8-12 uur later nog 500 mg Valacyclovir (inslikken). Met deze medicatie is de koortslipuitbraak vaak al in de kiem te smoren. Zelfs als een koortslip toch ontwikkeld dan kan het virus in de bloedbaan geïnactiveerd worden nog voordat het tijd heeft gehad om naar de hersenen diffunderen. Valeriaan tabletten zijn bij de drogisterijen te verkrijgen. Het antivirale middel dat effectief blijkt te zijn is Valacyclovir en kan door de huisarts voorgeschreven worden. Valacyclovir is al lang op de markt en heeft weinig bijwerkingen. In vergelijking tot andere methoden is deze medicatie effectief. Valeriaan (Valdispert) en Valcyclovir hebben vrijwel geen bijwerkingen, zeker niet bij de ééndaagse medicatie. De tabletten zijn gemakkelijk in te nemen.

28-02-2018 | Vrouw | 71
valeriaan (20)
Spierspasmes
Mijn jarenlange geschiedenis met burning mouth, resulteerde in jan 2018 in spasmen in de kaken. De spanning en dwang in mijn mond, het branden van het gehemelte, de lippen, allemaal pijnlijk en vervelend maar het was voor anderen onzichtbaar. Toen ik die heftige kaakspasmen kreeg, waardoor de kaken links rechts schuin klapperden, voelde ik me heel ongelukkig, het ziet er [lees meer...]niet uit. Tot enkele maanden geleden gebruikte ik amitriptyline 3 x 25 mg en lyrica. deze gaven enig soelaas maar ik moest toch lormetazepan gebruiken om in slaap te kunnen vallen. Mede vanwege tinitus. Na drie maal 's nachts lelijk te zijn gevallen, en slaapwandelen, ben ik met die medicatie gestopt. Nu gebruikte ik alleen nog lormetazepam afgewisseld met zopidem om te kunnen slapen. Ten einde raad bedacht ik dat ik valeriaan zou kunnen proberen. Eerst capsules en later druppels. Deze laatste zijn beter te doseren en in lagere hoeveelheden. En het werkt! De pijn, de dwang en brand zijn er nog steeds, maar de spasmen stopten, bijna direct. Iedere 4 uur moet ik opnieuw iets innemen. En dat varieert soms met wat ik aan het doen ben, of ga doen. Het is iets tussen de 15 druppels en 25 druppels. Eén uur voor het slapen gaan gebruik ik 2 pillen met rustgevende kruiden, w.o. 20 mg valeriaan. Dat brengt enige rust. Later neem ik dan dus nog een slaapmiddel.

16-05-2015 | Man | 70
Koortslip
Koortslippen of Herpes, is een manifestatie van het herpes simplex virus. Dit virus nestelt zich in zenuwcellen. De zenuwcellen voor dit virus, in het ganglion van Gasser van de nervus trigeminus (aangezichtszenuw), zitten in je achterhoofd, onder in je hersenen. Het zit hier goed afgeschermd. Dit virus is meestal in een slaaptoestand. Zodra dit virus merkt dat he[lees meer...]t immuunsysteem verzwakt is, bv door zonnen of spanningen, gaat het zich vermenigvuldigen. Het daarbij vrijkomende virusvocht (met daarin nieuwe virussen) wordt afgevoerd via een zenuwbaan naar de lippen. De lippen worden door het virusvocht lokaal geïnfecteerd (beginnen te tintelen en worden rood). Na enige tijd ontstaan blaasjes met dit virusvocht, die in aantal groeien. De ontsteking breekt de celwand af en de blaasjes openen zich. In een volgende fase coaguleren de kleine blaasjes tot een open wond, de koortslip. Binnen een paar dagen, ongeveer 3-4, is de virusproductie gestopt, maar heb je wel een koortslipwond. Het genezen van deze wond duurt, zoals alle wonden van die grootte, 10-15 dagen. Met een goede wondbehandeling kan de genezingstijd van de wond wat bekort worden. Wil je een koortslip voorkomen dan moet het vermenigvuldigingsproces van het virus in de zenuwcellen in je hersenen zo vroeg mogelijk gestopt worden. Als je oplettend bent en bij de eerste tinteling actie onderneemt, dan zijn er mogelijkheden om het proces te stoppen en een koortslip te voorkomen. Ook als er al blaasjes gevormd zijn is het vormen van de koortslipwond nog te voorkomen. Op internet staan een aantal behandelingen beschreven, welke veelal wisselend effectief zijn, zie b.v. Wikipedia Herpes Labialis (Engelstalige versie). Aan de bestaande behandelingen zou ik een nieuwe effectieve methode willen toevoegen. Koortslip behandeling met Valeriaan-extract. Valeriaan en andere spanningsverlagende medicijnen hebben effect op de hersenen en blijken daar het virus-reproductieproces te kunnen stoppen. Valeriaan is een natuurlijk product, een zwak middel ter behandeling van spanningen, dat werkt op de hersenen. Valeriaan tabletten zijn bij drogisterijen te verkrijgen. Behandeling met Valeriaan Valeriaan tabletten (250 mg) tussen lip en tanden, geleidelijk laten oplossen. 4 Tabletten en dit 2 maal gedurende de 1e behandeldag. Als daarna de lippen nog geïrriteerd zijn kan behandeling nog twee dagen worden voortgezet. Na 3-4 dagen na het begin, is de virusproductie tot rust gekomen en heeft het gebruik van Valeriaan geen nut meer. De behandeling kan gestart worden in verschillende stadia, als: - een uitbraak verwacht wordt, (bv. gaan zonnen) - een eerste tinteling gevoeld wordt. - er juist kleine blaasjes gevormd zijn Hoe eerder de behandeling gestart wordt, deste effectiever deze methode is. Goed bijhouden wanneer wat is ingenomen en wat daarvan de effecten zijn, is aan te raden. Wel kan als de blaasjes zich openen een vaselinezalf op de wondjes gedaan worden. De vaselinezalf voorkomt korstvorming en het wondje is daarmee minder ontsierend. Waarschijnlijk interfereert valeriaan niet met zalven die standaard voor koortslippen aanbevolen worden. Valeriaan kan eventueel in combinatie met deze zalven gebruikt worden.

02-01-2023 | Vrouw | 69
valeriaan (450mg)
Vreselijk dromen, dag na inname vermoeid dn erg suf gevoel.

26-06-2019 | Man | 64
valeriaan (200mg)
Stress
minder spierpijn, minder suizingen in oren, rustiger en minder angstig, meer bewegingsmogelijkheden. En dat voor iemand die niet geloofd in alternatieve kruiden!!

27-10-2023 | Man | 61
valeriaan (125)
Vanwege heftige ontwenningsverschijnselen na het afbouwen van buprenorfine pleisters, na 10 jaar opiaatgebruik op recept valeriaan van het Kruidvat gekocht, 100 stuks 125mg en druppels, veranderde na 20 minuten mijn wereld. Al maanden slecht geweest, nu weer normaal gevoel in lichaam en geest. Geweldig! Zeer tevreden hiermee, en NOOIT meer opiaten, in welke vorm dan ook.

16-05-2015 | Vrouw | 54
Ziekte van Crohn
Met mn crohn, gruwelijke pijnen door ontstekingen, en tientallen operaties was ik een wrak. Gejaagd en gestressd en moe, hondskapotmoe. En bang, getraumatiseerd door de talloze ziekenhuisbezoeken en opnames. Vreselijk. Was dit mijn leven?? Neerwaarste spiraal dus. Ik moest iets doen, zoeken zoeken lezen zoeken lezen. En ik kwam uit op valeriaan. Een flinke dosis 4x 450 mg.[lees meer...] Iedere paar uur een tablet, vannacht heb ik geslapen als n os voor de eerste keer sinds 'n jaar ongeveer. Een aanrader voor iedereen met burnout, pijn, crohn, colitis enz enz enz.

16-05-2015 | Vrouw | 54
Ziekte van Crohn
Met mn crohn, gruwelijke pijnen door ontstekingen, en tientallen operaties, was ik een wrak. Gejaagd en gestressd en moe, hondskapotmoe. En bang, getraumatiseerd door de talloze ziekenhuisbezoeken en opnames. Vreselijk. Was dit mijn leven? Neerwaarste spiraal dus. Ik moest iets doen, zoeken zoeken lezen zoeken lezen. En ik kwam uit op valeriaan. Een flinke dosis 4x 450 mg[lees meer...]. iedere paar uur een tablet, vannacht heb ik geslapen als n os voor de eerste keer sinds 'n jaar ongeveer. Een aanrader voor iedereen met burnout, pijn, crohn, colitis enz enz enz.

09-03-2017 | Vrouw | 53
valeriaan (200mg)
ik kan al wat beter slapen, maar heb nog veel reden waarom ik dit verder wil nemen.

24-05-2020 | Vrouw | 51
valeriaan (25ml)
Angst
Ik had de eerste dag last van diarree. Volgende dag brandende maag en een onrustig gevoel met lichte hoofdpijn. Zelf last van opvliegers als ik alcohol gebruik krijg ik hartkloppingen. Blijkt dat dit product 70 % alcohol bezit. Dus raadt het niet een als je in de overgang bent.

04-08-2019 | Vrouw | 50
valeriaan (450mg)
Wanneer ik niet kan slapen gebruik ik Valeriaan en heb ik een goede nachtrust. Het lijkt wel alsof ik wat meer droom. Voor mij is Valeriaan een effectief middel om goed te slapen als ik wat meer stress heb.

10-02-2015 | Man | 50

30-01-2015 | Vrouw | 46
valeriaan
Ik lijd aan een zogenoemde angst- & paniekstoornis. Een van de vervelende gevolgen hiervan is, dat als zich een van de lichamelijke uitingen van een paniekaanval zich voordoet, het lijkt alsof er een aantal dominosteentjes omgaan en ik in een mum van tijd in een lichamelijke paniekaanval zit, terwijl mijn hoofd zich nog afvraagt wat er aan de hand is. Voorbeeld: een ril[lees meer...]ling, ik heb het koud, terwijl het buiten warm is. Mijn lichaam pakt dit signaal op als een teken van stress (warm/koud is een van de lichamelijke uitingen bij een paniekaanval) en een voor een komen de andere: droge mond, zwoksels en zwanden (zweetoksels en zweethanden),trillen, hartkloppingen, aandrang om te plassen (zonder dat er iets noemenswaardig uitkomt) misselijk, verwijde pupillen... Ik kreeg door de HA Seroxat voorgeschreven, maar daar voelde ik mij helemaal niet goed bij. Daar ben ik dus mee gestopt. Omdat ik merkte dat het zo'n lichamelijk domino-effect was, heb ik bedacht dat het wellicht zinvol was eerst dat te doorbreken. Ik vond zelf de misselijkheid het ergst, dus daar heb ik reistabletjes voor gekozen. Als ik weer een paniekaanval in gleed, nam ik snel een reistabletje om de misselijkheid tegen te gaan. Tegen de onrust ben ik Valeriaan gaan slikken en wat met de Seroxat niet lukte, lukte met de Valeriaan en reistabletjes wel. Binnen een maand ben ik er nu weer van af. Zodra de angstaanvallen weer beginnen, begin je met 3 keer per dag 125 mg Valeriaan (Kruidvat) te slikken en bij misselijkheid (als gevolg van de angst) een reistabletje (ook gewoon van het Kruidvat). NA 3 weken, als de angstaanvallen minder zijn geworden, begin je af te bouwen tot je na 4 weken weer zonder Valeriaan en zonder angst de dag door komt. Blijf je toch onrustig? Dan kun je nog overstappen op de 45 mg Valeriaan per keer. Voor mij heeft dit gewerkt en door het totaal ontbreken van bijwerkingen en de lage kosten (6,50 voor 100 tabletten Valeriaan 125 mg en 3,00 voor reistabletjes eigen merk) blijf ik deze methode hanteren. De wereld is en blijft een onveilige plek en mijn angst & paniekstoornis zal dus altijd wel een gevoelige plek blijven. Ik heb geen enkele illusie dat ik er ooit helemaal van af zal blijven, maar de wetenschap dat ik er op deze wijze doorheen kan komen, geeft mij zoveel rust dat de angst voor de angst verdwenen is. Voor PTSS (waar dit uit voortkomt) kan ik EMDR aanraden en dan vooral het jezelf eigen maken van de oogbewegingen.

06-04-2021 | Vrouw | 37
Stress
Sinds een aantal ingrijpende gebeurtenissen heb ik periodes dat ik stress slecht aan kan en weinig slaap. Mijn lijf zit dan zo vol onrust dat ik oververmoeid word. Ik gebruik liever geen zware middelen om tot rust te komen. Valeriaan helpt mijn lijf en geest weer te ontspannen zodat dat ik weer goed kan slapen. Ik ervaar geen bijwerkingen.

23-12-2022 | Man | 35
valeriaan (450mg)
Door onrust en stress heb ik periodes van slecht slapen. Valeriaan maakt me altijd suf en slaperig, maar vaak blijf ik piekeren en val ik niet in slaap of word ik vroeg wakker en ga ik piekeren. Ik heb het veel periodes gebruikt toen het aardig werkte, maar dat waren periodes met minder stress. Nu breekt de onrust door de valeriaan heen, voor mijn gevoel. De moeheid na een[lees meer...] nacht met valeriaan is anders, hardnekkiger en ik ben suffer. Soms is het fijn om overdag minder gespannen te zijn maar ik ben ook minder geconcentreerd en duf.

21-08-2018 | Vrouw | 34
valeriaan (45mg)
Onrust
Veroorzaakte bij mij heftige maagpijn. Wennen eraan veroorzaakt steeds heftigere maagpijn. Ook bij thee met valeriaan heb ik dit.