Ervaringen met Alendroninezuur

alendroninezuur

allergisch moeilijk in slaap vallen darm/maag van streek

12-09-2012 | Vrouw | 71
Artrose

12-09-2012 | Vrouw | 60
Reumatoïde artritis

12-09-2012 | Vrouw | 65
Osteoporose/botontkalking
gebruik in combinatie met colci chew 500mg dagelijks.

19-06-2012 | Vrouw | 78
Osteoporose/botontkalking
Ik ben over gezet van Alendroninezuur op Bonendro. Erg blij met deze overzetting. Naast alendroninezuur wordt nu ook kalk en viramnine D toegevoegd. Ondanks prednison schijnen mijn botten nog redelijk te zijn.

09-05-2012 | Vrouw | 67
Osteoporose/botontkalking
Eén keer per maand slik ik BonViva, zodat (hopelijk)mijn botten weer sterker worden. Na inname een uur lang niet liggen of eten, maar dat is wel op te brengen. Of het zin heeft kan ik nog niet zeggen, want dat zou pas blijken na een jaar of 5. Mijn enige, en toch grote zorg, is het risico op slokdarm-beschadigingen, en ik moet er niet aan denken dat mijn kaak wordt aan[lees meer...]getast. Het lezen van de bijsluiter maakt je niet echt vrolijk, en soms vraag ik mij af om hiermee door te gaan.

20-03-2012 | Vrouw | 61
Osteoporose/botontkalking
Gebruik alendrolinezuur al 10 jaar na dat bij mij oesteoporose was ontdekt. Volgens de dokter moet ik dit mijn hele leven lang blijven slikken. Inmiddels heb ik deze arts niet meer. Maar vraag mij toch af of ik niet weer eens een botmeting moet laten doen? Ook heb ik de laatste maanden last van spierpijn,kan dit door alendrolinezuur komen? Vriendelijke groet

20-02-2012 | Vrouw | 72
Reumatoïde artritis
heb 1 jaarpretnisolon geslikt moest alendrinonizuur nemen voor botontkalking moet ik nu nog blijven slikken na 2 jaar of moet de botsterkte nagekeken worden

23-01-2012 | Vrouw | 74
Hoge bloeddruk
had al enkele maanden last met slikken en ineens op 18 september 2011 was ik zonder stem...en dat duurde 9 dagen....10/10 -11 laatste pil genomen [naar huisartsgeweest en mededeling gedaan] 21/11 nog steeds slikmoeilijkheden en begin Dec. geen last meer met slikken. IK NEEM GEEN ENKEL RISICO MEER...WIL DEZE PIL ALENDRONINEZUUR NOOIT MEER SLIKKEN. ik had deze pille[lees meer...]n voorgeschreven gekregen nadat ik 1/3-09 door een val...mijn knieschijf in 2 stukken had gebroken...en mijn heupen [volgens de foto in het ziekenhuis...nogal bros bleken te zijn. mijn geboortedatum 25-10-1937 heb REUMA en OSTEOPEROSE/ARTROSE gebruik hiervoor GEEN medicijnen meer..uit principe..maar eet geen vlees meer en houd rust. en het ''dip''-gevoel is nu OOK verdwenen. mijn bloedgroep is A

18-01-2012 | Vrouw | 35
alendroninezuur
ik heb voor het eerst infuus gehad tegen osteoporose, opzich vond ik de bijwerkingen wel mee vallen, tot de avond aaanbrak. jeetje zeg me ogen die branden als een gek en heb het gevoel alsof ze me ribben bij elkaar duwen ik ga kijken hoe lang dat gaat duren en als het telang gaat duren dan denk ik dat ik volgend jaar weer terug gaat naar de pillen zijn er meer mensen die [lees meer...]dat hadden?

01-12-2011 | Vrouw | 58
alendroninezuur
maagklachten incidenteel. vraag: waarom hoeven sommige mensen het maar 5 jaar te gebruiken en ik langer van arts/apotheek?

01-12-2011 | Vrouw | 69
alendroninezuur
medicijn is te groot- inname zeer moeilijk. moet heel doorgeslikt worden, blijft stabiel.

28-11-2011 | Vrouw | 77
Osteoperose
vraag of het nodig is, 200 moeten preventief gebruiken

22-11-2011 | Vrouw | 52
Osteoporose
zere tong en veel uitslag in gezicht vooral kin en wangen. winderigheid.

27-10-2011 | Vrouw | 64
Botontkalking

17-09-2011 | Vrouw | 60
alendroninezuur
Voor heel veel pijn van de nek tot in het been.ik heb zelf een nek hernia gehad maar ze hebben een misser van gemaakt.
heel veel pijn aan de liinkerkant van mijn lichaam.maanden lang.pijn tot dat ik naar 7 weken weer in de Rolstoel gezet werd.na 5uur in de roelstoel heb gezeten.en op bed werd gelegd. had ik zoveel pijn.en kreeg ik zo rare kleur in mijn voet tot onder de knie. nou heb de verpleegarts dit medicijn eraf gehaald maar ook het tabelet meloxicam.en nou maar hopen dat het weer l[lees meer...]eef baar word.voor mijn. ik hoop dat er andere mensen hier ook mee geholpenis gr mevr roelofs

01-09-2011 | Vrouw | 69
Osteoporose
Vermindering eetlust dus afname gewicht, na 2 maanden zware hoofdpijn, vanaf de eerste keer duizelingen, verschrikkelijke pijn langs de hele linkerzijde van mijn llichaam te beginnen vanaf de linkerkant van mijn nek tot en met mijn knieeen. Droge ogen en mond. Ben gestopt met de medicijnen.