Ervaringen met Alendroninezuur

alendroninezuur

allergisch moeilijk in slaap vallen darm/maag van streek

18-12-2021 | Vrouw | 56
Osteoporose/botontkalking
Pols gebroken. Bleek botontkalking. Gecompliceerde breuk met complicaties in bloedsomloop. Heb snel last van !jaarlijks en duizelig zijn. Maar dit???? Heb 2 weken elke week 1 pil gehad. Afschuwelijk. Ong na 2,5 week was ik weer 'normaal'. Omdat ik mijn ribben tijdens gebruik bezeerd had, na enkele weken nog 1 keer geprobeerd. Ben weer doodziek geweest. Ik kon de eerste 4 d[lees meer...]agen niets. Vooral sHetlwxht zien, ontstoken ogen, pijn overal, niet kunnen wandelen en eten. Kotsbak mee. Van bed naar bank. Echt niet te doen. Ike erd er angsrig van. Wat nu? Dit wil ik nooit meer! Het viel me tegen en vond het niet te doen. Ben sinds dat ik ermee begon mezelf niet meer. Huilbuien en warrig, depressief. Natuurlijk kan dit alles bij elkaar zijn. Maar van de meeste de bijwerkingen zijn die duidelijk door dit medicijn. Echt afzien!!!!

23-11-2021 | Vrouw | 61
Osteoporose/botontkalking
Na een maand begon ik steeds slechter te zien. Wazig lichtflitsen en zwarte vlekken. Mijn oog begon geel te worden en had twee keer in 10 dagentijd een enorme gesprongen ader in een oog. Toen ik vanmorgen wakker werd en zwarte strepen zag ben ik bij de oogarts geweest die heeft niets gekunnen constateren. Gestopt met de pillen langzamerhand is het oog weer bijna normaal ge[lees meer...]worden. Bij het lareb waren hier ook gevallen van bekend.

21-07-2021 | Vrouw | 55
Osteoporose/botontkalking
Na de eerste tablet klachten gedurende een paar dagen, na de tweede tablet verergering klachten en gedurende de hele week. Op advies van specialist gestopt.

08-07-2021 | Vrouw | 56
Osteoporose/botontkalking
Ik ben 56 jaar en mijn hele leven gewerkt als huishoudelijke hulp. Wandel elk weekend rond de 10 km. Begin januari last van me enkel,de huisarts dacht aan een ontstoken pees. Lang verhaal kort...na 3 maanden maar eens een foto laten maken. En bleek dat mijn kuitbeen gebroken was. Ik kreeg ook een Dexascan,uitslag -2,8 heup en lwk. En ook nog atrose in me voeten. Ik [lees meer...]krijg nu sinds 4 weken alendroninezuur. Innemen is geen probleem. Maar na een dag of 3 kan ik bijna niet lopen van de gewrichtspijn,en botpijn. Gaat dit na een tijdje over? Ik ben erg onzeker,vooral omdat ik nooit iets mankeerde.

27-03-2021 | Vrouw | 60
Osteoporose/botontkalking
Na verliezen evenwicht en val in het gras een wervelfractuur L1 (impressie) opgelopen. Uit Dexascan bleek ernstige osteoporose. Ik heb mijn leven lang lichamelijke arbeid verricht (Ambulance verpleegkundige). Veel , ook lange afstandswandelingen gelopen. Gefietst/ fitness/ 2 keer per week zwemmen.Goede voeding. Vermoedelijk erfelijk belast. Mijn moeder had ingezakte werve[lees meer...]ls. Ik heb veel bijwerkingen van de Alendroninezuur en hoop dat deze zullen verminderen. Ik begrijp niet dat mensen zeggen liever een fractuur op te lopen dan deze pillen te blijven slikken. Het is kiezen tussen 2 kwaden, maar de wervelfractuur is geen pretje, herstelt nooit en was heel pijnlijk. Met andere fracturen zal dit net zo zijn en herstel met osteoporose is moeizamer door de poreuze botten.Ik wil zoveel mogelijk voorkomen dat ik nog iets breek door mijn leefstijl aan te passen. Te verdiepen in het ziektebeeld en zoveel mogelijk een gezonde leefstijl te behouden.

10-01-2021 | Vrouw | 59
Osteoporose/botontkalking
Mijn moeder bleek zeer ernstige osteoporose te hebben , en heel veel pijn na ingezakte wervels. Mij werd geadviseerd om ook een dexa scan te doen. Ik bleek in het voorstadium te zitten , osteopenie. Medicatie was nog niet nodig. Ik beweeg veel en leef gezond. Na 2 jaar op eigen initiatief opnieuw een dexascan laten maken, daaruit bleek dat het was veslechterd: osteoporos[lees meer...]e, de internist schreef Aledroninezuur Aurobindo 1 x per week en Calcium Tacal -D 1 x daags voor. Heb wat gevoeligere gewrichten en wat obstipatie, op eigen initiatief ben ik Magnesium erbij gaan gebruiken,. Na 5 jaar weer op eigen initiatief om n dexascan gevraagd. De score was verbeterd, de Röntgoloog gaf uitleg bij de foto, vond ik heel fijn. Ik zit nu weer in de Osteopenie score. Het heeft tot nu dus toch geholpen. Ik heb de huisarts gevraagd hoe lang ik dit mag en kan blijven innemen, hij zegt ga er maar mee door, ik gebruik het nu 6 jaar. In de bijsluiter kan ik niet vinden hoe lang dit gebruikt mag worden, dat vind ik wel lastig en zou dat wel willen weten.

30-11-2020 | Vrouw | 66
Osteoporose/botontkalking
Na een geschiedenis van mijn moeder die in zeer korte tijd op relatief jonge leeftijd spontaan 3 wervels brak en in een gipsen corset kwam te lopen, had ik mij tot doel gesteld dat ik er alles aan zou doen te voorkomen dat dit mij zo overkomen. En volgde een behoorlijk aantal jaren goede calciumrijke voeding en minstens een aantal dagen per week vette vis. Daarnaast gedu[lees meer...]rende vele jaren Calci-Bone met D3 Ook was ik heel veel intensief buiten in de grote tuin bezig en heb alleen al in het afgelopen jaar 1500 km afgelegd. Groot was dan ook de teleurstelling toen de Dexa scan, osteoporose met zeer hoog fractuur risico als uitslag gaf. Hoe dit ondanks alles kon gebeuren was volgens de huisarts 'een erfelijke aanleg', iets waar ik niet zoveel mee kan. Want.... nu krijg ik de opdracht om Alendroninezuur te slikken, extra Calci-Bone D3, goed op mijn calcium rijke dieet te letten en veel te bewegen. Wie voorgaande heeft gelezen zal begrijpen dat mijn twijfel groot is of dit überhaupt nog wel zal werken, maar ik ga in ieder geval mijn best doen. Of dat met het Alendroninezuur zal zijn dat betwijfel ik, want ik ondervind heel veel klachten.

04-09-2020 | Vrouw | 49
Osteoporose/botontkalking
Heel kort kan men zijn: botontkalking gang naar de reumatoloog, verhaal aangehoord, plempen met bisfosfonaat, geeft het bijwerkingen dan staan nog 3 van dit soort middelen in de wachtrij, Geen zorg, geen alternatieven, geen enkel ander aanbod zoals dietist of fysiotherapie laat staan gesprekstherapie. Alleen thuis neemt men het middel dan in en red je maar. Maakt niet ui[lees meer...]t of het helpt of niet als de reumatoloog maar haar middelen aan de vrouw kan brengen. Ik heb nog liever een botbreuk dan dit gif in mijn lijf.

27-08-2020 | Vrouw | 71
Osteoporose/botontkalking
Na een polsbreuk bleek ik bij onderzoek lichte botontkalking te hebben. Ik was verbaasd: neem genoeg calcium en 20mg vit d per dag. Daar bij ben ik lange stafmedewerker, ik fiets veel en ik ga naar de fysiofitness. Heb het middel slechts 3x gebruikt en had meteen ernstige bijwerkingen. Ik kon niet meer lopen, niet uit bed komen, niks van de grond pakken. Verder geen eetlu[lees meer...]st en heel vermoeid. Ook zie ik slechter. Na 3 innames acuut moeten stoppen maar intussen ben ik er nog steeds zo slecht aan toe. Het blijft blijkbaar heel lang in je lijf zitten. En ik vind nergens info, ook niet in het ziekenhuis, over de duur van deze ellende. Gaat dit nog weg? Word ik nog fit?Ik ga dit nooit meer slikken, net zo min als vervangers.

26-01-2020 | Vrouw | 67

15-12-2019 | Vrouw | 61
Osteoporose/botontkalking
Ik heb het middel van 1996 tot 2006 geslikt en moest er toen mee stoppen omdat je het maximaal 10 jaar achter elkaar mag slikken. In 2017 ging de botdichtheid snel achteruit en ben ik in overleg met de reumatoloog weer begonnen met Alendroninezuur. Het blijkt dat als je 10 jaar bent getopt, je het weer mag gebruiken. Ik vind het moeilijk te bepalen of de lichte gewrichts[lees meer...]pijn die ik heb van het medicijn komt of van de reumatische aandoening die ik heb. De haaruitval is na een paar maanden veel minder geworden. Ik heb niet veel last van het medicijn en ik heb bij mijn moeder gezien wat ingezakte wervels met je doen aan pijn dus ik kies ervoor door te gaan met dit medicijn.

02-08-2019 | Vrouw | 52
Osteoporose/botontkalking
Ik krijg nu calcium en vitamine d3 plus alendroninezuur. Dit zonder bloedonderzoek of Botscan. Is dit normaal? Ik ga hierdoor 2 dagen in de week met zeer veel pijn naar mijn werk en dat sloopt mij-:(

20-03-2019 | Vrouw | 51
Osteoporose/botontkalking
Nu 4 weken gebruikt, vooral zware hoofdpijn en vermoeidheid is erg vervelend. Dat zou na de eerste maanden af moeten nemen. Voordat je er aan begint eerst je gebid laten controleren, die voorlichting vond ik onduidelijk. Ik was er al aan begonnen en moest toevallig voor controle naar de tandarts. Gemeld bij mijn tandarts dat ik dit medicijn slik, die gaf meteen aan dat a[lees meer...]ls ik iets aan mijn gebit ga mankeren hij mij zal doorverwijzen naar het ziekenhuis, tandarts neemt hierin geen risico. Met name tand of kies trekken doet tandarts niet als je dit medicijn gebruikt, te groot risico op complicaties. Dus laat eerst je gebit controleren en zorg dat je gebit in goede conditie is en dan pas beginnen met dit medicijn.

30-01-2019 | Vrouw | 59
alendroninezuur (10mg)
Osteoporose/botontkalking
Ik gebruikte het al eerder en er was toen een dusdanige verbetering in twee jaar dat er geen sprake volgens de arts meer was van osteoperose maar osteopernie. Deze vond het niet nodig om behandeling voortte zetten Na twee jaar andere arts en opnieuw dexascan toen bleek dat er een fout in de eerdere beoordeling was gemaakt. Er was geen bonedron meer dus aan de Alenca. Na[lees meer...] een maand begon de ellende met mijn gebit . Tanden braken spontaan af. TA concludeerde dat door het eerdere gebruik en het hervatten de schade veroorzaakte. Contact met specialist . Moest direct stoppen . Na drie maanden moest mijn bovengebit eruit dus heb nu een bovenprothese. Heelaas ben ik ook iets van mijn lengte kwijt . In drie jaar drie centimeter. Maar mag absoluut geen alenca oid meer gebruiken. Wel vit D en Calcium

18-11-2018 | Vrouw | 61
Osteoporose/botontkalking
Nadat ik spontaan een middenvoetsbeentje heb gebroken, maand mee doorgelopen, Dexascan gehad. Bleek ik "behoorlijke" wat dat ook moge betekenen,osteoperose te hebben. aan de pillen 1x per week. Ik kreeg na gebruik bij de eerste de beste keer al enorme bijwerkingen. Volhouden dacht ik. Dat was niet te doen. Dit middel is erger dan de kwaal. Ik kon niet meer normaal lopen. J[lees meer...]e moet veel bewegen, ik kon niet eens mijn schoenen aan. Enkels helemaal gezwollen en stijf. In overleg met huisarts gestopt, nu aan de calcium met vitamine D pillen. Langzaamaan verdwijnen mijn klachten. Duurt nu al een poos. Bij de specialist werd ik niet terug verwacht. "de huisarts"volgt dit op, daar heb ik het te druk voor. Wel doorgestuurd naar Reumatoloog door Huisarts. Wat een troep. Voor de breuk nooit problemen met gewrichten gehad. Ik ga hier nooit meer mee beginnen.

30-06-2018 | Vrouw | 48
alendroninezuur (10mg)
Osteoporose/botontkalking
Vanwege een ernstige auto immuunziekte kreeg ik over een langere periode een hoge dosis prednison. Omdat prednison osteoporose kan veroorzaken kreeg ik ter preventie alendrinozuur, eenmaal per week. Dat heb ik geweten. Op de dag zelf plus de dag na het innemen duizelig en zwak. Mijn haar begon uit te vallen na 4 maanden wekelijks gebruik. Artsen ontkennen nog altijd dat da[lees meer...]t daarmee te maken heeft terwijl het in elke bijsluiter staat vermeld. Vreemd. Ondertussen aan een lage dosis prednison en 4 weken gen alendrinozuur meer. Mijn haaruitval begint heel langzaam te minderen, spierzwakte heeft zich voor 90% hersteld, hoofdpijn en duizeligheid is weg.