Ervaringen met Alendroninezuur

alendroninezuur

allergisch moeilijk in slaap vallen darm/maag van streek

12-04-2023 | Man | 58
Osteoporose/botontkalking
Ik gebruik Alendroninezuur 70 mg. nu 1x per week, en heb als bijwerkingen heel veel hoofdpijn en ik zie wazig.

07-08-2022 | Man | 52
Osteoporose/botontkalking
Gebruikt wegens ernstige osteoporose (T-score -6,5). Hierdoor tientallen breuken, ingezakte wervels en veel rugpijn. Begonnen toen ik ca 35 was. Met een onderbreking van 2 jaar heb ik het 15 jaar gebruikt. De eerste jaren een waanzinnig goed resultaat gehad, daarna steeds minder tot een plateau bereikt werd. Mijn chronische lage rugpijn is geheel verdwenen. Ik heb nog maar[lees meer...] 1 nieuwe wervelinzakking gehad, wel nog enkele andere breuken. Mijn T score is nu -3,7 Absoluut geen bijwerkingen gehad. 1 x per week ruim voor het ontbijt innemen en dan geen kalk of melk bij het ontbijt vond ik goed te doen.

06-04-2022 | Man | 53
alendroninezuur (10mg)
Botbreuk
Heup gebroken tijdens val van mijn racefiets, dexascan toonde lichte botontkalking aan. Het achterlijke is dat de doctoren oorzaak en gevolg omdraaien. Je loopt nl. geen botbreuk op door osteoporose maar door een flinke ongelukkige val! Valbreken leren door op Judo te gaan werkt preventiever dan Alendroninezuur. Maar goed, gehoorzaam als ik ben toch kuur gevolgd maar na ee[lees meer...]n aantal maanden mee gestopt ivm nekpijn. Ik werd toch overgehaald door mijn huisarts er mee door te gaan. Door voorraadgebrek reeds 3 verschillende merken gehad. Na ongeveer een half jaar kreeg ik plots borstbeenpijn met ademhalingsproblemen, volgens huisarts ribben? Volgens mij Alendroninezuur. Paar maanden daarna 3 weken diarree die pas stopte na stoppen met het slikken van alendroninezuur. 1 week gewacht en toch nog om zeker te gaan dat Alendroninezuur de boosdoener was.... na het eerste pilletje meteen weer 3 dagen diarree. Mijn conclusie is dat alendroninezuur verre van ongevaarlijk is en niet opweegt tegen de zogenaamde voordelen! Dus mijn advies is dat n.a.v. een botbreuk ik een osteoporose constarering met een korrel zout zou nemen. Hiermee bedoel ik dan niet ernstige osteoporose waarbij iets breekt door ergens licht tegenaan te stoten.

07-03-2020 | Man | 75
Osteoporose/botontkalking
Zeer slechte ervaringen door te lang gebruik, wel 8 jaar lang !!! Monde uit in een ernstige kaakbeen beschadiging, met een kaakoperatie als gevolg. Tandartsen huiverig voor dit medicijn; alleen behandeling na lange antibiotica kuur. Heb dit middel onder toezicht van een neuroloog zo'n 8 jaar gebruikt. Mij is toen gebleken, dat ik dit middel slechts max. Een paar [lees meer...]jaar had mogen gebruiken !!!!

03-02-2017 | Man | 69
Osteoporose/botontkalking
Wekelijks zaterdagsochtends 1 tablet van 70MG. Halverwege de week erop heftige bot- spier- en gewrichtspijnen. Moelijk opstaan, bukken en slecht slapen afnemend na woensdag. Gebruik naar behoefte pijstillers zoals omeprazol met maagzuurremmer en/of 2 stuks paracetamol. Wordt ook behandeld met Lucrin dat dezelfde klachten als bijwerking kan hebben. Zo zou alendroninezuur [lees meer...]voor 70% en lucrin voor 40% debet zijn aan de klachten. Met het gebruik van alendroninezuur wil ik stoppen, terwijl ik voor de bijwerking van lucrin op advies van een natuurarts dagelijks 1 tablet van 10MG loratadine inneem. Verder veel water drinken. Pas gestart, dus afwachten of het werkt.

30-04-2016 | Man | 57
Osteoporose/botontkalking
Innemen en 1/2 uur rechtop zittend staan is het enige vervelende. Moest stoppen en over op Prolia injecties.

17-04-2016 | Man | 56
Osteoporose/botontkalking
Eenmaal per week halfuurtje eerder opstaan om in te nemen, geen problemen nee gehad. Moest na spontane wervelinzakkingen en ribbreuken overstappen op Prolia/denosumab. Injectie 1 x per 1/2 jaar. Wat heb ik hier een spijt van. Spierpijn, veel meer gewrichtspijn, moe, kan minder lopen en kortademig, wou dat ik op de pillen was gebleven.

09-08-2014 | Man | 76
Osteoporose/botontkalking
Moet prednisolon gebruiken. Bijwerking daarvan: botontkalking. Daarom alendroninezuur en calci-chew gebruiken. Prednisolon wordt langzaam afgebouwd, hopelijk kan daarna alendroninezuur ook stoppen. Veel last van maagzuur en oprispingen, daardoor slecht slapen, pijn achter het borstbeen (slokdarm waarschijnlijk). Rechtop zitten (30 minuten na inname tablet en om minder la[lees meer...]st van oprispingen te hebben) is moeilijk vanwege rugklachten.

12-07-2014 | Man | 67
Vasculitis
Vanwege de noodzaak om 3 1/2 jaar geleden 90 mg/d Prednisolon te gebruiken om mijn Churg Strauss onder control te krijgen werden alendroninezuur en Calci chew voorgeschreven. Ik had veel last van maagzuur wat werd bestreden met esomeprazol. Alendroninezuur wordt voorlopig gestopt nu mijn prednisolon in 3 1/2 jaar is verlaagd tot 7.5 mg/d. Wel wordt een botporositeits[lees meer...]meting gedaan om te zien of dat kan zonder botafbraak.

17-04-2013 | Man | 64
Artrose - gewrichtsaandoening
Ik gebruik dit sinds een half jaar. Volgens mij heb ik veel meer last van psoriasis aan mijn handen Ik krijg ze maar niet rustig,en veel last van pijnlijke kloven.Dat is zeer pijnlijk Veel last van een opgezette pijnlijke maag Kan dat allemaal door die tablet komen

22-09-2011 | Man | 42
Botafbraak door afstoot mediciatie
Moet het nuchter innemen en minstens een half uur niet liggen ik krijg er altijd een kater gevoel bij waarschijnlijk omdat je het nuchter moet innemen

09-04-2011 | Man | 60
Botontkalking
Na een half ditmedicijn gebruikt te hebben voel ik een dagelijkse hoofdpijn,spierpijn vooral in mijn benen, winderigheid en vermoeidheid. Maar de maagzuur is het ergst. Deze problemen had ik een half jaar geleden niet of veel minder. Voel mij daarnaast soms erg down, of dit door dit medicijn komt is mij niet duidelijk. ik stop ermee om te ervaren of ik mij zonder dit m[lees meer...]edicijn beter voel.

27-10-2010 | Man
Preventief
Na 1e inname licht benauwd,na een uur was dat over. Na 2e inname een week later de hele dag benauwd en nog weer een dag later enorme pijn in liezen en benen, Ik moest een stootkuur prednison doen voor drie weken,achteraf had deze pil er helemaal niet bijgehoeven voor zo'n korte tijd.... nu een week later nog steesd beenpijn....laten we hopen dat het nog weer overgaat [lees meer...],want ik heb toch sterk het vermoeden dat het van deze pil komt.

18-08-2010 | Man
alendroninezuur
ik heb de bijsluiter gelezen, en maak me zorgen over mijn slokdarm op den lange duur, en ook als ik een ontsteking krijg aan mijn tanden. Ik slik het 10 weken, want als die er uit moet wordt het moeilijk een implantaat te plaatsen.Wie heeft daar nare ervaringen mee.

17-05-2010 | Man
Sarcoïdose /prednison
Gebruik alendroninezuur langer dan 1 jaar. Heb laatste 3 maanden veel klachten van spieren en gewrichten in borststreek en rug. heb alles organen laten onderzoeken, alles prima. Kan dit middel de oorzaak zijn van de nu onstane klachten ?

21-04-2010 | Man
Botontkalking