Ervaringen met Alendroninezuur

alendroninezuur

allergisch moeilijk in slaap vallen darm/maag van streek

28-11-2010 | Vrouw
Botbreuken
Ik heb de pil eerst 1 maand op proef gehad en moest erg opletten of ik pijn in de keel/slokdarm en maag zou krijgen. Na een maand kreeg ik de tabletten voor een half jaar. Geen bijzondere bijwerkingen gemerkt. Na ruim een jaar kreeg ik last van mijn knieeen. Ik las een artikel over slokdarmkanker bij gebruik van Alendroninezuur. Heb de bijsluiter nog eens gelezen en las [lees meer...]dat een van de bijwerkingen last van gewrichten kon zijn. De combinatie van artikel en bijsluiter heeft mij doen beslissen te stoppen. Inmiddels ben ik 2 maanden verder en heb veel minder last van mijn knieen. Ik slik nu Mariandll Gelatinaat. Dat bevalt me heel goed. (red. tekst aangepast tot puur ervaringsinformatie)

20-11-2010 | Vrouw
Osteopenie
eerste 6 weken veel pijn in de gewrichten. nu geen klachten. na 2 jaar botscan of effect te kunnen meten. dus nog een jaartje wachten

27-10-2010 | Man
Preventief
Na 1e inname licht benauwd,na een uur was dat over. Na 2e inname een week later de hele dag benauwd en nog weer een dag later enorme pijn in liezen en benen, Ik moest een stootkuur prednison doen voor drie weken,achteraf had deze pil er helemaal niet bijgehoeven voor zo'n korte tijd.... nu een week later nog steesd beenpijn....laten we hopen dat het nog weer overgaat [lees meer...],want ik heb toch sterk het vermoeden dat het van deze pil komt.

13-09-2010 | Vrouw
Osteoperose
Ik kreeg 5 dagen na de eerste inname al klachten aan spieren en gewrichten.Elke ochtend om 4.00 uur werd ik wakker van spierpijn en gewrichtspijn.Mijn huisarts stuurde me door naar de reumatoloog, maar kon niets vinden.Deze stuurde me weer door naar de neuroloog.Deze kon ook niets vinden, dus de diagnose werd overbelasting. Overdag had ik geen pijn, alleen s'nachts vanaf [lees meer...]4.00 uur tot 1 uur na het opstaan.Ik had van de apotheek een beschrijving van het medicijn meegekregen, maar hier stond dit niet als bijwerking op.Wel op de bijsluiter in het doosje. Toen ben ik meteen gestopt met dit medicijn ,en de klachten zijn inmiddels ook weg. Nu kreeg ik van mijn huisarts Protelos en dit bevalt me goed.Alle onderzoeken hebben onnodig veel geld gekost!

18-08-2010 | Man
alendroninezuur
ik heb de bijsluiter gelezen, en maak me zorgen over mijn slokdarm op den lange duur, en ook als ik een ontsteking krijg aan mijn tanden. Ik slik het 10 weken, want als die er uit moet wordt het moeilijk een implantaat te plaatsen.Wie heeft daar nare ervaringen mee.

16-07-2010 | Vrouw
Osteoperose
slik dit medicijn nog maar 4 weken ben er misselijk van los dit op door wat fruit te eten en bezig te blijven na het middag eten is de misselijkheid weg.

17-05-2010 | Man
Sarcoïdose /prednison
Gebruik alendroninezuur langer dan 1 jaar. Heb laatste 3 maanden veel klachten van spieren en gewrichten in borststreek en rug. heb alles organen laten onderzoeken, alles prima. Kan dit middel de oorzaak zijn van de nu onstane klachten ?

21-04-2010 | Man
Botontkalking
1 dag na inname, veel spirpijn en koorts

13-04-2010 | Vrouw
Ostopenie
Na een jaar te hebben gebruikt was de resultaat van de botmeting -1,8 (was -2,4), effectief dus! Bijwerkingingen: uitslag op mijn benen, maar was van korte duur; voornaamste is de winderigheid en opgeblazen gevoel, soms een harde buik, ook een raar geluid in mijn keel als ik lig. Gelukkig is dit niet altijd het geval maar de arts heeft voorgesteld om een ander middel t[lees meer...]e proberen, namelijk Actonel.

07-03-2010 | Man
Botontkalking
als je dit middel inneemt en daarbij ook veel beweegt is het zeer goed te verdragen,ben tot nu toe tevreden

17-01-2010 | Man
Osteoporose
Heb geen bijwerkingen gezien. Maar na zes maanden ook geen effect en dat is logisch. Het kan lang duren voordat de werking zichtbaar wordt. De longarts heeft het preventief voorgeschreven i.v.m. gebruik van Prednisolon.

23-02-2016 | Vrouw | 15
alendroninezuur (70mg)
Osteoporose/botontkalking
Ik neem het in omdat ik door mijn glutenallergie niet goed calcium opneem en daardoor geen nieuw bot aanmaak. Op zich merkte ik eerst dat het wel goed deed, e.g. mijn nagels groeide beter en ze waren harder i.p.v. zacht, maar op een gegevensmoment kreeg ik rare klachten die steeds toenamen. Het begon met duizeligheid en balansverlies, daarna een constante hoofdpijn en een [lees meer...]druk op mijn ogen met als gevolg - pijnlijke/rode ogen en gesprongen adertjes (in beide ogen). Na een aantal maanden werd het bijna ondraagbaar (vooral de druk op de ogen). Uiteindelijk legde ik de link met het alendroninezuur en besloot contact op te nemen met de specialist. Ik moest tijdelijk stoppen. Een week na dat ik gestopt was waren de klachten weg. Mij is het duidelijk genoeg - nooit meer!

18-01-2012 | Vrouw | 35
alendroninezuur
ik heb voor het eerst infuus gehad tegen osteoporose, opzich vond ik de bijwerkingen wel mee vallen, tot de avond aaanbrak. jeetje zeg me ogen die branden als een gek en heb het gevoel alsof ze me ribben bij elkaar duwen ik ga kijken hoe lang dat gaat duren en als het telang gaat duren dan denk ik dat ik volgend jaar weer terug gaat naar de pillen zijn er meer mensen die [lees meer...]dat hadden?

19-06-2018 | Vrouw | 38
alendroninezuur (70mg)
Ik gebruik prednison daarom kreeg ik deze tabletten bij. Gelijk na in Ane van eerste tablet kreeg ik pijnlijke benen. Week later tweede tablet, gelijk opgezette gezwollen knieën en enkels, pijn snachts kon ik niet verdragen, sliep ik de hele nacht niet. Twee dagen later naar spoed dienst, achter gekomen dat pijn van deze pillen komt. Naar de huisarts gegaan om pijnstillers[lees meer...] te vragen, kreeg ibuprofen 600 Mg. Had gehoopt dat ik weer ga slapen na 4 slapeloze nachten. Helaas ! Im 11 uur savonds ibuprofen ingenomen om 1 uur snachts wakker met inverdragrlijken pijn. 1000 Mg paracetamol er bij geslikt en geen enkele verandering. Ik moet stoppen met deze pil maar dat zit nu in mijn bloed tot volgende pil dus ik moet nog 3 dagen met pujn lopen en hopen dat daarna bijwerking weg trekt. Daarnaast heb ik infectie in mijn mond, wondjes in mijn mond, opgeblazen buik, heel opgezet gezicht en buik. Ik zie wazig. Ik krijg prednison voor de ziekte van geaves en Dior deze medicijn is mijn oog weer erger geworden. Ook nog hoge bloedruk en hartslag. Vreselijk middel is dit!

22-09-2011 | Man | 42
Botafbraak door afstoot mediciatie
Moet het nuchter innemen en minstens een half uur niet liggen ik krijg er altijd een kater gevoel bij waarschijnlijk omdat je het nuchter moet innemen

12-08-2011 | Vrouw | 44
Osteoporose na tumor bijschildklier
De eerste 3 weken veel last gehad van bijwerkingen zoals koortsaanvallen, vermoeidheid en concentratieproblemen. Verder signalen van depressie. Na deze weken echter geen last meer van deze verschijnselen.