Ervaringen met Bonasol

alendroninezuur

31-12-2023 | Vrouw | 73
Osteoporose/botontkalking
Omdat de tabletten met Alendroninezuur, die ik reeds gedurende 3 jaren trouw slik wekelijks, niet meer verkrijgbaar zijn in heel Almere, moest ik van de apotheek maar overstappen op Bonasoldrank. Het zijn per verpakking 4 flesjes met wel 70 ml feloranje gekleurde drank, welke in één keer opgedronken moet worden op een nuchtere maag. Vandaag (31 dec.2023) had ik mijn eerst[lees meer...]e flesje en ik moet zeggen dat het me wat moeite kostte dit naar binnen te werken, zéker in vergelijking met de oude vertrouwde pilletjes die ik gewend was al 3 jaar om met wat water naar binnen te slikken. Dit is dus écht heel veel drank!! Het viel me dan ook zwaar op de maag Had moeite om mijn weerzin te onderdrukken plus bijbehorend misselijk gevoel. Ben maar meteen met de hond gaan lopen, want dit drankje moet ook een half uur vóórdat je je ontbijt hebt, ingenomen worden. Ik las pas iets later dat je er een derde glas water nog na moet innemen, heb dat dus pas na een half uurtje gedaan.....vooralsnog blijft het zitten, maar ik hoop van ganser harte dat dit spul maar tijdelijk is! En dat de pillen ALendroninezuur weer gauw in de handel komen!! Dit is iets waar je tegenop ziet en dat véél te veel bijwerkingen heeft, zo lees ik in de bijsluiter.

19-07-2019 | Vrouw | 60
Osteoporose/botontkalking
Ik ben erg tevreden met dit medicijn . Op de tabletten had ik vaak last van zuurbranden. Mijn apotheker heeft mij overgezet naar dit drankje en nu heb ik geen bijwerkingen meer.

25-10-2017 | Vrouw | 63
Osteoporose/botontkalking
Na botdichtheidsmeting Bonasol gekregen van mijn internist. Na een maand duidelijke pijnvermindering. Prettig middel om in te nemen in een kant en klaar flesje.

16-02-2017 | Vrouw | 67
Osteoporose/botontkalking
Jarenlang alendronaattabletten gebruikt, maar had veel last van maagzuur en ook nog eens slokdarmproblemen. Sinds 2 maanden gebruik ik nu Bonasol (alendroninezuur drank) 1 flesje per week. Ik heb geen klachten meer en het smaakt nog lekker ook.

28-09-2020 | Man | 64
Osteoporose/botontkalking
Bij mij werd door een landurig niet herkend schildklierprobleem botontkalking geconstaterd. Z curve -2,8 gemiddeld Heb nooit last gehad en nooit wat gebroken. Fiets en wandel elke dag en voel me altijd fit. Op aanraden arts ben ik begonnen met slikken van alendroninezuur 70 mg 1x p wk Ik ben begonnen met de tablet. Kreeg direct last van mijn maag. Net of ik in een achtb[lees meer...]aan zat en naar beneden zakte. Daarna begonnen met het flesje bonasol . Ging veel beter met de maag. Maar aan het einde van de derde week kreeg ik zware schouderblad pijn met uitstraling naar rechtterarm. Kon niet slapen, maar gelukkig na twee dagen hersteld. Maar direct daarna voelde mijn linkervoet gekneusd aan. Gewoon snachts in mijn slaap ontstaan. Heb ondanks dat voor de vierde keer het middel genomen. Kijk het nog 1x aan en anders stop ik. Slik nu ook vitamine d en calcium 500mg vitamini D gebruik ik 50 mmg Ik wil ook kijken of er natuurlijke middelen zijn die bijdragen aan botdichtheid Verder leef ik behoorlijk gezond en wandel nu elke dag minstens een uur.

26-03-2020 | Man | 68
Osteoporose/botontkalking
Ik heb 2 ingezakte wervels. Mijn arts had eerst alendroninezuur tabletten voorgeschreven, daar kreeg ik maagproblemen van, daarna risedroninezuur tabletten. Ook weer maagklachten. Ik was van plan om te stoppen. Mijn apotheek wees mij op het bestaan van een drankje van alendroninezuur (Bonasol). Wat een verbetering. Geen klachten tot nu toe.