Fosavance

Actonel (22 meningen)
Fosamax (15 meningen)

29-11-2010

Fosavance (alendroninezuur/colecalciferol)
Gebruik Arimidex/Femara (hormoontherapie bij borstkanker)

Veel pijn in de spieren en gewrichten Zware hoofdpijn gedurende 2 dagen
26-11-2010

Botontkalking

ik gebruik Fosavance sinds 5 mnd. heb veel bijwerkingen zoals erge pijn tussen de schouderbladen,last van brandend maagzuur in maag en slokdarm,ik ga dit met mijn specialist bespreken en dat er ik er mee stop.
21-11-2010

Osteoporose

Zaterdagochtend ingenomen,zondag begint lachten,pijn op borst schouderbladen beide armen,on ijn hoofd niet draaien,dinsdag alle klachten weg 2e zaterdagochtend ingenomen,zondagavond pijn re-knie,maandag gezwollen,dik roodheid en veel pijn,dinsdag zelfde tijdstip alle klachten weg Durf het niet meer gebruiken
15-09-2010

Kalkgebrek

Door kalkgebrek (mijn moeder heeft botontkalking) ben ik in maart 2009 Fosavance en Calcichew gaan gebruiken. Daarvan geen last tot dusverre. Door een ontdekte lactose-intolerantie in juni 2010, waardoor ik geen melk meer kan drinken doorde klachten, ben ik op advies van een diëtiste vanaf medio juni 2010 vitamine B complex forte gaan gebruiken. Vanaf ongeveer juli [lees meer...]2010 heb ik last van jeuk. Op zondag gebruik ik altijd Fosavance en de vitamine B complex forte gebruik ik iedere morgen. Op zondag vitamine B tablet een half uur nà inname van Fosavance.Onlangs heb ik ontdekt, dat de jeuk met name op maandag en dinsdag en een enkele keer zondagnacht optreedt. Nu is mijn vraag, of de jeuk veroorzaakt kan worden door de combinatie van beide medicijnen. Ik stel uw antwoord zeer op prijs. Bedankt alvast.
25-08-2010

Osteoporose

Ik gebruik het al 3 jaar. na slechte ervaringen met het middel protolos (gele ontlasting 10 kilo afgevallen naar 58) samen met huisarts voor dit middel gekozen. Het viel me op dat Osteoporose door veel artsen in ziekenhuizen "erbij" gedaan word en niet altijd even snugger mee om word gegaan. Fosavance bevalt me goed. Ik neem elke woensdagochtend de pil in. A. alleen w[lees meer...]ijn verdraag ik steeds minder. Mijn maagzuur-lever heeft er niet zoveel zin meer in. Herkend iemand dit? B. Doordat mijn maag zich anders gedraagt heb ik vaker het gevoel dat ik niet voldoende gegeten heb, terwijl ik al vol zit. Heeft dat met mijn maag te maken? C. Ik vind het raar dat ik niet jaarlijks automatisch gecheckt word op botwaardes en mogelijke bijwerkingen.
16-05-2010
Man

Osteoporose

Het middel werkt bij mij erg goed, sinds het gebruik hiervan is mijn bot sterkte iets toegenomen en breek ik minder vaak een of ander bot.
13-04-2009
Man

Botontkalking

ik verdraag het medicijn goed. Heb alleen sinds dat ik het gebruik steeds meer last van oorsuizen. In de bijsluiter vind ik daar niets over terug ook niet op internet. Geen causaal verband tussen Fosavance en oorsuizen?
22-05-2011

Osteoporose

Gebruik het nu 5 mnd, ik heb heel veel pijn aan m'n gewrichten,als ik s'morgens opsta voel ik al de moeheid en de stijfheid dit duurt de hele dag. Soms heb ik dit 3 dagen in de week,andere dagen voel ik me weer wel goed.Deze bijwerking is erg vervelend omdat dit je belemmerd in t bewegen, terwijl dit juist moet. Ik ga om iets anders vragen.
02-01-2016

Osteoporose/botontkalking

polsbreuk eind september. routine osteoporose onderzoek. kwam beginnende osteoporose uit. toen gestart met Fosavance, na 2e inname, al klachten, dacht eerst dat ik kou op nek had opgelopen. Na 2e pil, erge nekpijn tot boven in hoofd, 4 dagen erge pijn, na enkele pijnvrije dagen begon pijn in bovenarm, was 1 dag weg, nu hevig terug, kan me niet aan/uitkleden, gil het ui[lees meer...]t van de pijn. durf 3e tablet niet meer te nemen, ga maandag overleggen met huisarts/en/of osteoporose verpleegkundige. ben bijna 53 en beginnende osteoporose...wat nu? Hoop dat ze een alternatief hebben, ben nog "jong".
15-08-2013

Fosavance (alendroninezuur/colecalciferol)

na wervelfractuur heb ik dit middel voorgeschreven gekregen. na inname 2e tablet werd mij duidelijk dat alle klachten die ik had (veel braken, constant beroerd voelen , zere gewrichten) veroorzaakt werden door de fosavance en niet door het ongeval wat ik heb gehad. van specialist accuut stoppen en overleggen op osteoporose poli hoe nu verder. dat ik mij nooit meer zo beroe[lees meer...]rd wil voelen is zeker dus maar kijken wat het gaat worden.
15-12-2011

Fosavance (alendroninezuur/colecalciferol)

Ik gebruik ongeveer 10 jaar Fosavance en ipv osteoporose is het nu osteopenie, dus duidelijke verbetering. Een recent bloedonderzoek bracht echter een teveel aan kalium aan het licht, reeds over een periode van 4 jaar. Ik ben op zoek naar informatie over een eventueel verband hier tussen. Mvg, Christiane
19-06-2011

Osteoporose

gebruik het sinds 2 maanden, ik heb veel last van de gewrichten met name pijn sinds de inname van deze tablet, en een branderige urine, wie kan mij vertellen of iemand deze bijwerking ook heeft, het plassen brand bij mij heel erg.
23-02-2012

Osteoporose/botontkalking

Na een wervelfractuur als gevolg van een val, was de beginfase van osteoporose geconstateerd in oktober 2011: mijn arts heeft me toen fosavance voorgeschreven, maar ik moet zeggen dat ik erg terughoudend was gezien de bijwerkingen die ik gelezen had in de bijsluiter. Uiteindelijk besloot ik in begin 2012 te beginnen met de behandeling en na 6 innames volde ik me slecht, mi[lees meer...]sselijkheid, buikpijn, pijn in mijn gewrichten. Uiteindelijk heb ik in overeenstemming met mijn arts besloten de behandeling te stoppen en we zien over een tijdje wel wat dat veroorzaakt. Ik heb 2 keer kanker gehad (borst en darm) en nu is dat voorbij. Ik heb geen zin om alle bijwerkingen van dit medicijn te ondergaan. Ik houd u op de hoogte van het vervolg.
14-05-2011

Osteoperose

Mijn ervaring is dat ik deze week krijg te horen van mijn huisdokterdat je deze medicatie maar max 5 jaar mag gebruiken. terwijl hij weet dat ik al tien jaar deze medicatie neem?????
12-09-2012

23-07-2011

Osteoporose

Ik gebruik sinds vijf weken Fosavance. In het begin veel maagklachten, misselijkheid, moeheid. Ik ben gedurende deze periode 5 kilo aangekomen. Ik houdt veel vocht vast in armen en benen deze zijn opgezwollen. Klachten die ik voor deze inname nooit heb gehad. Advies van de huisarts acuut ermee stoppen.

Amoxicilline (475) - Antibiotica - penicillines breedspectrum