Fosavance

Fosamax (15 meningen)

13-01-2019

02-01-2016

Osteoporose/botontkalking

polsbreuk eind september. routine osteoporose onderzoek. kwam beginnende osteoporose uit. toen gestart met Fosavance, na 2e inname, al klachten, dacht eerst dat ik kou op nek had opgelopen. Na 2e pil, erge nekpijn tot boven in hoofd, 4 dagen erge pijn, na enkele pijnvrije dagen begon pijn in bovenarm, was 1 dag weg, nu hevig terug, kan me niet aan/uitkleden, gil het ui[lees meer...]t van de pijn. durf 3e tablet niet meer te nemen, ga maandag overleggen met huisarts/en/of osteoporose verpleegkundige. ben bijna 53 en beginnende osteoporose...wat nu? Hoop dat ze een alternatief hebben, ben nog "jong".
22-01-2012

Osteoporose/botontkalking

Ik heb fosavance maar 2 keer genomen (woensdag ochtend), de eerste woensdag, niet veel problemen, behalve een paar kleine pijntjes, maar de 2e keer was het andere koek, ik heb 2 dagen ontzettende spier en gewrichtspijn gehad (niet kunnen dichtdoen van mijn afwasmachine), alsof ik griep had. Daarbij geen eetlust. Afschuwelijk, ik ga eerst mijn arts bellen voordat ik door [lees meer...]ga. Ik heb behoorlijke osteoporose, wat kan het vervangen? .... Ik heb een vriendin die het 5 jaar genomen heeft zonder problemen.
23-07-2011

Osteoporose

Ik gebruik sinds vijf weken Fosavance. In het begin veel maagklachten, misselijkheid, moeheid. Ik ben gedurende deze periode 5 kilo aangekomen. Ik houdt veel vocht vast in armen en benen deze zijn opgezwollen. Klachten die ik voor deze inname nooit heb gehad. Advies van de huisarts acuut ermee stoppen.
21-11-2010

Osteoporose

Zaterdagochtend ingenomen,zondag begint lachten,pijn op borst schouderbladen beide armen,on ijn hoofd niet draaien,dinsdag alle klachten weg 2e zaterdagochtend ingenomen,zondagavond pijn re-knie,maandag gezwollen,dik roodheid en veel pijn,dinsdag zelfde tijdstip alle klachten weg Durf het niet meer gebruiken
15-08-2013

Fosavance (alendroninezuur/colecalciferol)

na wervelfractuur heb ik dit middel voorgeschreven gekregen. na inname 2e tablet werd mij duidelijk dat alle klachten die ik had (veel braken, constant beroerd voelen , zere gewrichten) veroorzaakt werden door de fosavance en niet door het ongeval wat ik heb gehad. van specialist accuut stoppen en overleggen op osteoporose poli hoe nu verder. dat ik mij nooit meer zo beroe[lees meer...]rd wil voelen is zeker dus maar kijken wat het gaat worden.
23-02-2012

Osteoporose/botontkalking

Na een wervelfractuur als gevolg van een val, was de beginfase van osteoporose geconstateerd in oktober 2011: mijn arts heeft me toen fosavance voorgeschreven, maar ik moet zeggen dat ik erg terughoudend was gezien de bijwerkingen die ik gelezen had in de bijsluiter. Uiteindelijk besloot ik in begin 2012 te beginnen met de behandeling en na 6 innames volde ik me slecht, mi[lees meer...]sselijkheid, buikpijn, pijn in mijn gewrichten. Uiteindelijk heb ik in overeenstemming met mijn arts besloten de behandeling te stoppen en we zien over een tijdje wel wat dat veroorzaakt. Ik heb 2 keer kanker gehad (borst en darm) en nu is dat voorbij. Ik heb geen zin om alle bijwerkingen van dit medicijn te ondergaan. Ik houd u op de hoogte van het vervolg.
19-08-2011

Osteoporose wervelkolom

De eerste malen , gaven me misselijkheid en ernstige moeheid gedurende 2 dagen, ook kortademig en dikke voeten,ook soms trillende handen. Na 3 maanden heb ik vooral nog last van blaasproblemen en warmteopwellingen, ook wel oorproblemen in het gewricht, vlugger moe , moet ook op mijn voeding letten, want er komen killo's bij.
22-05-2011

Osteoporose

Gebruik het nu 5 mnd, ik heb heel veel pijn aan m'n gewrichten,als ik s'morgens opsta voel ik al de moeheid en de stijfheid dit duurt de hele dag. Soms heb ik dit 3 dagen in de week,andere dagen voel ik me weer wel goed.Deze bijwerking is erg vervelend omdat dit je belemmerd in t bewegen, terwijl dit juist moet. Ik ga om iets anders vragen.
29-11-2010

Fosavance (alendroninezuur/colecalciferol)
Gebruik Arimidex/Femara (hormoontherapie bij borstkanker)

Veel pijn in de spieren en gewrichten Zware hoofdpijn gedurende 2 dagen
26-11-2010

Botontkalking

ik gebruik Fosavance sinds 5 mnd. heb veel bijwerkingen zoals erge pijn tussen de schouderbladen,last van brandend maagzuur in maag en slokdarm,ik ga dit met mijn specialist bespreken en dat er ik er mee stop.
12-07-2016

Osteoporose/botontkalking

Ik slik Fosavance al meer dan 10 jaar en heb geen bijwerkingen. Aanleiding was dat er bij foto's botontkalking was vastgesteld en ik al div. botbreuken gehad had. Maar er zijn geen nieuwe foto's gemaakt, zodat ik zelf niet kan constateren of Fosavance inderdaad helpt om de voortgang van ontkalking tegen te gaan.
19-06-2011

Osteoporose

gebruik het sinds 2 maanden, ik heb veel last van de gewrichten met name pijn sinds de inname van deze tablet, en een branderige urine, wie kan mij vertellen of iemand deze bijwerking ook heeft, het plassen brand bij mij heel erg.
27-05-2011

Borstkanker

zopas terug van tandarts ,wil een kies laten trekken wegens een ontsteking maar naar het schijnt kunnen er verwikkelingen ontstaan zoals, slecht genezen van het bot en moet het eventueel in het ziekenhuis gebeuren. Is er iemand die dat reeds heeft meegemaakt.
14-05-2011

Osteoperose

Mijn ervaring is dat ik deze week krijg te horen van mijn huisdokterdat je deze medicatie maar max 5 jaar mag gebruiken. terwijl hij weet dat ik al tien jaar deze medicatie neem?????
14-03-2011

Oestoporose

Ik neem fosavance reeds 4 jaar , ik heb het laatste jaar veel last met mijn mond , droge mond alsook een gevoel dat mijn tanden spannen Ik kan het geen pijn noemen maar het voelt echt zeer onaangenaam aan ,ik zou wel 10 keer mijn tanden schrobben per dag heeft iemand daar ook last mee ,?

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (509) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum