Ervaringen met Prolia

Actonel (23 meningen)
Fosamax (17 meningen)

14-01-2024 | Vrouw | 64
Osteoporose/botontkalking
Na borstkanker in 2020, aan de hormoonkuur begonnen. Daarbij alendroninezuur pillen. Erge maagklachten en botpijn, kramp. Over op prolia injecties. 1e ging nog, na de 2e was het mis. Botpijn, vooral in de linjer knie. Kan soms haast niet lopen, en snachts veel pijn. Vermoeidheid speel een rol en gewrichtspijn ook. Heb de 3e injectie in october 2023 gehad en wil niet meer.[lees meer...] Men adviseert nu een infuus. Zijn hier ervaringen van bekend? Ik vertrouw het niet meer.....

02-07-2023 | Vrouw | 66
Osteoporose/botontkalking
Na de eerste spuit o´geveer na 3 dagen vreselijke spierpijn in bovenrug en maagpijn

27-06-2023 | Vrouw | 79
Osteoporose/botontkalking
Ik was heel goed te been wandelde elke dag minstens 1 uur kon mijn werk makelijk aan tot 3 dagen na de prolia spuit alleen nog de pijn en de slapeloosheid. Mijn bloed uitslag voor de spuit werd door de dokter aan xien als , hier kun je 100 jaar mee worden tot 3 dagen alles anders werd . Mijn mening is om direct te stoppen met de prolia spuit want het is geen medicijn maar [lees meer...]een gif .

26-10-2022 | Vrouw | 65
Osteoporose/botontkalking
Na vorig jaar drie wervelbreuken, op advies internist prolia gaan gebruiken. Na eerste injectie dit jaar in februari in begin ongeveer een week branderige huid en grieperig gevoel. Daarna vooral 's nachts vervelende pijn in knieën en heupen. Ook meer lage rugpijn. Geen tweede injectie meer genomen. Nu ongeveer 8 maanden na eerste injectie nog steeds last van spierpijn [lees meer...]en zere knieën/gewrichten. Ik deed veel aan yoga, maar de spier en stijfheid klachten verhinderen soepel te bewegen. Probeer nu met voldoende beweging en voedingsadviezen ayurvedisch arts, o.a. extra vit d, calcium, msm weer op een gezonde manier verder te gaan..

13-10-2021 | Vrouw | 71
Osteoporose/botontkalking
Osteoporose geconstateerd na wervelbreuk. De pijn van de wervelbreuk was weg. Na injectie komt de pijn in alle hevigheid weer terug. Tevens diaree, pijn armen en benen, huiduitslag, grieperig gevoel, voorhoofdholteonsteking en vermoeiheid. Hoe lang duren de bijwerkingen? Weet iemand dat?

29-04-2021 | Vrouw | 79
Osteoporose/botontkalking
Neen geen prolia meer oorsuizingen en tand problemen en haaruitval ....is nu de vijfde keer ....nu geen meer .

31-01-2021 | Vrouw | 69
Osteoporose/botontkalking
Spierpijnen en een brandende huid ,na de tweede inspuiting om gek van te worden Denkelijk ga ik ermee stoppen

12-08-2020 | Vrouw | 61
Osteoporose/botontkalking
Na 4 spuiten van Prolia, langzaam steeds meer klachten van spieren, in december laatste prolia gehad en toen heel erg ziek geworden. Zwaare ischias van beide kanten met zenuw in de knel, alle spiren en pezen uit mijn lichaam getrokken naar de benen,ik kon geen stap zetten, Na 8 maanden ben nog niet hersteld, ik ging door de hel. Voor mijn nooit meer prolia. Dat is geen me[lees meer...]dicijn maar een gift.

14-06-2020 | Vrouw | 68
Osteoporose/botontkalking
Er is in 2019 botontkalking vastgesteld door middel van een dexascan bij internist. Hij stelde voor om half jaarlijks een spuit te zetten. In oktober de eerste gekregen, kreeg wat meer last van lage pijn en dacht ja ik weet, ben nou eenmaal rug patient. Kon verder gewoon mijn ding doen, met mijn hondje wandelen enz. Afgelopen april heb ik de tweede gezet en toen begonnen d[lees meer...]e pijn klachten wel erg heftig te worden, kon ineens niet meer lopen van de pijnen, nog geen 20 meter ver, dacht ik zak in elkaar, zwabber benen. Al mijn gewrichten deden hevig pijn ,kon amper op mijn benen staan. Contact gezocht met de internist , ontkende natuurlijk dat het van de prolia kwam en verwees mij naar de huisarts, en daar eindelijk een stuk erkenning gekregen, maar ja het zit in je lichaam tot wel een half jaar, dus kon er nu ook niets aan doen. Naast de prolia gebruik ik extra calcium plus vitamimine D 3 in hoge dosis. Nooit wil ik meer deze troep in mijn lichaam hebben, ik heb nog nooit iets gebroken ondanks val partijen in huis. Dus dit middel is erger dan de kwaal zelf, ik vind het puur gif !!! Een gewaarschuwd mens telt voor 2

17-03-2020 | Vrouw | 54
Botbreuk
Heb bot scan gehad en erngstige bot afbraak eerst pillel maar heel veel spierpijn en voor de 2de keer injectie gehad prolia nooit meer dat ik dit middel neem zoveel pijn in benen en heupen en vocht vast houden vooral in de benen en hele dag geen uithoudings vermogen kan klein stukje lopen met heel veel pijn en dat elke dag ook snacht s

18-09-2019 | Vrouw | 56
Osteoporose/botontkalking
Ik heb de spuit nu 1x gehad. Meteen na het zetten heb Ik het benauwd gekregen. Ik had al een half jaar geen astma medicijn nodig nu weer een week wel nodig gehad na de spuit. Ik heb maanden erge verstopping gehad. Ook heb ik diabetes 2, die is verslechterd door de prolia. Ik neem al jaren 1 tablet maar moet er nu 3 innemen sinds ik prolia heb gekregen. Mijn smaak is veran[lees meer...]derd. Bah wat een vreselijk medicijn. Ik weet dus nog niet of het medicijn effect heeft.

07-05-2019 | Vrouw | 72
Osteoporose/botontkalking
Tot eind 2017 liep ik nog hard en jaarlijks de kustmarathon zeeland. In juli 2017 kreeg ik n.a.v. een gebroken sleutelbeen mijn eerste Prolia injectie. Vervolgens gingen de looptrainingen mij steeds zwaarder af en kwam ik in oktober met ongekende moeite over de finish. De klachten werden steeds erger en in januari 2018 kon ik geen 10 meter meer hartlopen. Via de huisart[lees meer...]s ging ik naar de cardioloog, onderging een hartkatheterisatie en verder uitgebreid onderzoek, alles was (gelukkig) goed. Vervolgens uitgebreid onderzocht door de longarts, waaronder een uitgebreide scan, ook daar bleek alles zeer goed vanwege mijn sport activiteiten. Vervolgens, via de internist, naar de neuroloog die een mri scan liet maken van mijn hoofd. Ook dat liet niets bijzonders zien. Deze onderzoeken vonden plaats in een regionaal en academisch ziekenhuis waarbij in totaal, naast de huisarts, 7 specialisten betrokken waren. Omdat de klachten zich openbaarden na de aanvang met de Prolia injecties vroeg ik aan verschillende behandelaars of daar de oorzaak zou kunnen liggen maar zij zagen hierin geen probleem. Zelf was ik niet op de hoogte van eventuele bijwerkingen. Na het gevoel uitgedokterd te zijn ben ik deze mogelijkheid zelf gaan onderzoeken met als resultaat dat mijn klachten veelal overeenkomen met de beschreven product bijwerkingen en klachten van andere (voormalige) Prolia gebruikers. Helaas heb ik 2 maanden terug mijn laatste Prolia injectie nog gehad dus duren mijn klachten nog even voort. In overleg met mijn huisarts ga ik er wel mee stoppen en verwacht daarna weer snel te herstellen van die ellendige periode. Behalve mijn eenmalige sleutelbeenbreuk breek ik nooit iets dus de effectiviteit van het middel is door mij niet te meten.

19-02-2019 | Vrouw | 66
Osteoporose/botontkalking
Dit middel wil ik nooit weer gebruiken. Ben van de tabletten ook al zo ziek geweest, daarom overgegaan op spuiten. Dit is voor mij echt de oplossing niet, omdat de bijwerkingen te ernstig zijn. Met tabletten kun je nog stoppen. De spuit is voor 6 maanden! Kan niet afwachten dat het juni wordt en de prolia hopelijk is uitgewerkt.

08-05-2018 | Vrouw | 55
Osteoporose/botontkalking
na prolia inspuiting dag nadien heel veel gewrichtspijnen en spierpijnen; enkel van bed naar zetel en terug gedurende 3 weken, zeer moe, futloos,alle energie weg, slaaploosheid door pijnen;zeer benauwd en gevoel geen lucht te krijgen; later... blaasontsteking gekregen, allemaal blaasjes in mond en lippen, zona hevig opgeflakkerd, voelde me heel slecht en ik kon niets meer[lees meer...], zelfs geen fles opendraaien.de gewrichtspijnen over heel mijn lichaam waren verschrikkelijk, bijna onmenselijk. De botscan gaf wel duidelijk een verbetering aan door de prolia inspuiting.

19-02-2018 | Vrouw | 63
denosumab (70mg/ml)
Osteoporose/botontkalking
Ik heb nu voor de tweede keer een injectie Prolia gehad. De huisarts adviseerde mij om niet voor de tweede keer een injectie te nemen omdat ik heel vaak een blaasontsteking kreeg ( had het daarvoor nooit) met een behandeling van antibiotica . De specialist ( in de VU ) adviseerde mij omdat het wel het beste middel was tegen Osteoporose en de blaasontstekingen daar mogelijk[lees meer...] niet van kwamen. Wel voor een tweede keer Prolia genomen ,direct weer blaasontstekingen, buikpijn en sterke spierkrampen. Internist vindt nu ook dat ik geen Prolia meer moet nemen maar ja het zit wel tot juni 2018 in mijn lijf. Advies " bezint eer ge begint" en wees als patient ook kritisch bij dit middel.

17-11-2017 | Vrouw | 62
Osteoporose/botontkalking
Na driekwart jaar veel ontstekingen, mond, kaak, oor, blaas. Drie keer injectie gehad, toen gestopt. Nadien ontstoken gal laten verwijderen, ontsteking van aantal maanden gehad na borstoperatie. Nu steeds terugkerende darmontsteking, er hebben zich veel divertikels gevormd, die nu steeds gaan ontsteken. Ik wou dat ik het nooit had gekregen. Ik raad aan: Ga het niet gebruik[lees meer...]en!