Ervaringen met Zometa

Actonel (23 meningen)

19-11-2023 | Vrouw | 76
zoledroninezuur (0,05mg/ml)
Borstkanker
Een bak ellende deze kuur ik heb uitgezaaide borstkanker zes jaar geleden geopereerd Helaas terug gekomen slik nu hormoon tabletten 1 maal per dag Mijn ongeloog vond het nodig on een een zometa de doen nou het ik kan je zeggen je krijgt dit om een probleem op te lossen. maar je de bijwerkingen zijn vreselijk. Ben ziek geworden overgeven hoge koorts hoofdpijn [lees meer...]vreselijke gewrichten pijnen dat ik haast niet meer kon lopen, Met spoed opgenomen in het ziekenhuis na een week ervaar ik nog steeds vervelende klachten O/A maagklachten ik weet wel ik hoef die rommel niet meer.

02-04-2020 | Vrouw | 70
Borstkanker
na 1 x infuus (ook met zeer vervelende bijwerkingen ) begonnen mijn kiezen los te zitten . Prognose : kiezen trekken, geen implantaten, vanwege bisphosphonaat, Wild dat ik het NOOIT gedaan had, wat n rotspul!

23-04-2021 | Vrouw | 55
zoledroninezuur (0,05mg/ml)
Borstkanker
Ik kreeg eergisteren ZOMETA toegediend om de effecten van FEMARA te counteren. 4 dagen gestart met FEMARA en omdat dit tot botontkalking kan leiden is mij aangeraden ZOMETA om de 6 maanden te laten toedienen. Deze nacht helse spier-, botpijnen in de benen gehad. Nu nog steeds pijnlijk maar verdraagbaar. Hopelijk gaat dit over na enkele dagen. Is mij niet gezegd geweest d[lees meer...]at ik paracetamol mocht innemen vooraf of nadien. Volgende keer misschien toch doen.

16-01-2023 | Vrouw | 43
Borstkanker
Na een dag begonnen de bijwerkingen: 3 dagen hevige griepverschijnselen: slap, hoofdpijn, koorts, apathisch, vermoeid bijna niet meer kunnen praten van vermoeidheid. Na drie dagen en nachten trok dit weg Daarna hevige gewrichtspijn die lopen erg moeilijk maakt. Deze gewrichtspijn/spierpijn is echt heel heftig kan nu ruim drie weken na het infuus nog steeds moeilijk l[lees meer...]open

16-02-2020 | Vrouw | 53
Borstkanker
Enkele dagen na het infuus last van pijnlijke botten, stijfheid en spierpijn. Daarnaast last van jeukende huiduitslag.

10-12-2021 | Vrouw | 77
zoledroninezuur (0,04mg/ml)
Borstkanker
Eerst moest ik 1x per maand Ibandroninezuur in nemen. De eerste keer vreselijke bijwerkingen die 3 weken duurde. Dit bestond uit rugpijn en pijn in knieën en gewrichten. Daarom hiermee moeten stoppen en nu gedurende 3 jaar 2x per jaar een infuus met Zometa en dan nog 2 jaar 1x per jaar. Er was verteld dat ik dezelfde bijwerkingen kon hebben omdat ik overal nogal heftig op [lees meer...]reageer. Maar dan zou ik het maar 2x per jaar hebben, in plaats van maandelijks. Van het infuus het ik eigenlijk op wat stijve gewrichten na geen enkele last. Dit is heel goed te doen.