ziekte

Borstkanker

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor borstkanker

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: borstkanker

15-09-2022 | Vrouw | 57
Borstkanker
bordtkanker 2014-borstkanker 2020- volledige verwijderen van borsten beide keren met diep flap geen vhemo geen bestraling eerst 4 jaar Nolvadex- gestopt wegens teveel bijwerkingen, nu Femara en Zometa dit reeds 3 x gehad en geen problemen mee, gewichtstoename met 8 kg

Anastrozol

04-08-2022 | Vrouw | 54
anastrozol
Borstkanker
Ik reageer vooral vanwege het artikel want vrijwel al mijn bijwerkingen zijn al genoemd. Managen op bijwerkingen wordt niet gedaan! Ja, u komt wat aan (2 kg per maand), hoort er nu eenmaal bij. Depressief, ander pilletje. Oedeem, oh, nog een pilletje. Pijn, hoog uw fentanyl maar wat op. Verlies gevoel in je handen: we hebben over 3 maanden een nieuw telefonisch consult(was[lees meer...] Corona). Na wat drammen toch naar neuroloog en zelfde week nog geopereerd. Iets later en de zenuw was beschadigd geweest en ik had nooit mijn handen meer kunnen gebruiken. Oedeem uiteindelijk via het revalidatiecentrum met oedeemtherapeut "onder controle". Schildklier voorgoed naar de maan. Veel pijn en ellende zou te voorkomen zijn als er gemanaged wordt op bijwerkingen maar dat gebeurt niet. Geen onwil maar niemand herkend blijkbaar dingen buiten hun eigen specialisme.

26-07-2022 | Vrouw | 64
Borstkanker
Femara na borstkanker en kleiropruiming gekregen en als ik ga slapen is het een ramp . Botjes pijn en tintelingen in vingers.. waar ik ook op lig daar doet het pijn.. Hopelijk gaat dit over. Ik ben wel nog niet bijgekomen pfff gelukkig als ik wakker ben dan is mijn lichaam stijf en onzeker ,ik ga zwemmen en paardrijden en poets veel om in beweging te blijven.

04-07-2022 | Vrouw | 62
Borstkanker
De letrozol doet mij beperken in mijn bewegingsvrijheid. Ik fiets en wandel heel graag, maar door de bijwerkingen stijfheid en gewrichtspijnen, kan ik niet meer ontspannen en met veel pijn mijn aktiviteiten uitvoeren. Sinds Jan.22 slik ik letrozol en nu ga ik in overleg met oncoloog. Ben benieuwd wat nu verder.

09-06-2022 | Vrouw | 57
Borstkanker
Sinds augustus 2021 slik ik 1x daags Letrozol i.v.m. een tumor in mijn borst, geen uitzaaiingen, operatie gehad en bestralingen. Tumor was geslonken van de pillen. Uiteraard is het een naar middel, maar dat zit ook gedeeltelijk tussen mijn oren 5 jaar een medicijn slikken is niet niks. Bijwerkingen zijn weer wat opvliegers, waar ik van af was, vermoeidheid, droge mond, [lees meer...]vergeetachtig. Wat ik wel heb gemerkt dat hoe meer suiker je eet hoe meer last je hebt van bijwerkingen. Tijdens en na de bestralingen nam ik het niet zo nauw met snoepen. Nu ben ik weer streng voor mezelf en zijn de bijwerkingen wel weer vermindert.

01-06-2022 | Vrouw | 62
Borstkanker
Oktober 2020 hormoon gevoelige borstkanker geconstateerd. Borst amputatie. Daarna chemokuren en bestraling. Alles goed doorstaan. Nu 5 jaren exemestaan. 1 jaar voorbij. Toch jammer genoeg wel bijwerkingen. Zeker ook door de bestralingen naschade opgelopen. Soms voel ik me onzeker over die bijwerkingen. Zo van.......hoort dit nu bij de exemestaan, of is het naschade. Bijvo[lees meer...]orbeeld: maag en slokdarm krampen, bijna geen smaak, pijnlijke handen( dit komt wel vd exemestaan). Zo krijg ik nu ook Alendroninezuur tabletten. 1x per week 70mg. Ook dat heeft weer bijwerkingen. Ja, dat geeft soms onzekerheid. Wie herkent zich hier in?

Angeliq

13-03-2022 | Vrouw | 67
estradiol / drospirenon
Borstkanker
42 jaar borstkanker gehad en verwijderd heel veel opvliegers, angeliq gekregen slik het mijn hele leven ben nu 67 jaar krijg geen angeliq meer en heb de hele dag door opvliegers bijna geen deel van leven bij de dokter geweest van alles geprobeerd maar niets help waar om is het uit de handel gehaald hoe moet ik nu verder

06-03-2022 | Vrouw | 60
Borstkanker
18/01/2021 amputatie borst met chemo , 2kilo gewichtsverlies . Met Femara gestart op 05/07/2021 met als gevolg nog is 8 kilo gewichtsverlies . Sta nu op 46 kilo , dit is wel het minimum . Doe er alles aan om m´n eetlust op te wekken maar er helpt niet veel . Ben misselijk , duizelig , oorsuizen , spier en gewrichtspijn / Neem dagelijks pijnstillers , Contramale / Voor de m[lees meer...]aag , Esomeprazole / Voor het beendergestel Steovit Forte / En voor extra ondersteuning voor gewrichten Glucamed Combi PQ . Elk medicijn en supplement zal zijn werk welk doen , hetgeen je zelf kan doen voor enige verlichting is je positiviteit niet verliezen . Hoe moeilijk het ook is 🥰

Nolvadex

11-02-2022 | Vrouw | 52
Borstkanker
Sedert mijn inname (7 maanden), begin ik overal gewrichtspijnen en ontstekingen te hebben.Ook ondervind ik dagelijks een ongemak tgv een verdikking aan de geopereerde borst. Ik heb hierdoor instant slaaptekort en ben doodmoe. Hierdoor ook enorm prikkelbaar. Smeren, zegt de gynaecoloog, maar ik ondervind geen betering en heb mijn bedenkingen. Geopereerde borst is nu groter[lees meer...] dan tevoren..

07-02-2022 | Vrouw | 64
Borstkanker
Eerste x kanker 2OO9 chemo, zware bestraling (waarvan ik al een tijd bijwerkingen heb, pijn plaats van bestraling li-borst. Pijn nek, schouder, borstbeen). Medicatie Arimidex, Nolvadex en toch hervallen eind 2015. Chemo, geen bestraling omwille van zelfde borst li. Wel om de 3 weken Herceptine. Nu al 6 jaar. Dan zijn de klachten toegenomen zoals hierboven beschreven. Moet[lees meer...] deze medicatie nemen zolang mogelijk ! Er zijn ook verklevingen en dat voel ik ook. Heel veel pijn. Heb al dikwijls gedacht om te stoppen,maar durf niet. Kan me iemand raad geven want dit vind ik ook geen leven.

Borstkanker
Borstkanker 2018, ER+PR+Her2Neu Luminaal type A, tumor verwijderd via Magnetische marken, geen chemo (Mamaprint), 16 bestralingen (breathholding), 2,5 jaar Tamoxifen (Mylan). Geen noemenswaardige klachten, wat stramheid waarbij goed bewegen de oplossing was, wat opvliegers waarbij luchtig kleden de oplossing was en heel soms wat been krampen in de nacht. Wil graag benoemen[lees meer...] de endoxifine spiegel (de omzetting van tamoxifen). De gehanteerde ondergrens is 16 nmol/l (streefwaarde). Ik vind het treurig dat niet standaard de endoxifine spiegel wordt gemeten bij borstkanker patienten welke Tamoxifen slikken. Sommige artsen vinden die toetsing geen toegevoegde waarde, maar meningen verschillen hierover. Ik verwijs hiervoor naar het onderzoek (hier aan meegedaan) in het EMC Rotterdam. Stel dat je endoxifine spiegel onder de 16 nmol/l zit, dan zou het logisch zijn volgens de onderzoekers om de medicatie te verhogen. Tevens wil ik patienten welke Tamoxifen slikken goed op te letten met het slikken van extra niet medicinale producten. Curcuma maar ook Soja daar moet men waakzaam voor zijn, zoek vooral op wetenschappelijke onderzoeken via o.a. Boogstudycenter

Borstkanker
Borstkanker 2018, ER+PR+Her2Neu Luminaal type A, tumor verwijderd via Magnetische marken, geen chemo (Mamaprint), 16 bestralingen (breathholding), 2,5 jaar Tamoxifen (Mylan) en daarna Letrozol (Mylan). Van beide nauwelijks tot geen bijwerkingen, stramheid treed op, bewegen en oefeningen doen helpen wel degelijk, wel vaginale droogheid van Letrozol maar ook dat is op te lo[lees meer...]ssen. Ik heb al eerder medoicatie van Mylan gebruikt welke mij geen bijzondere bijwerkingen opleverde vandaar mijn keuze op Mylan.

Borstkanker
Borstkanker links 2018 (er + PR + Her2Neu Luminal type A), 1.1 mm, tumor verwijderd via MaMaLoc (magnetische marker), Mamma print (blue print) geen chemo, bestraling 16x (via breath hold methodiek). Aansluitend Tomaxifen , geen noemenswaardige klachten, heb tijdens het benoemen van de medicatie door de oncoloog aangegeven de bijwerkingen niet te willen weten en te lezen. [lees meer...]Enige klachten wat stramheid, dagelijks bewegen hielp, soms s'nachts wat beenkramp en/of nachtzweten. Gebruikte Mylan al eerder als anti depressiva van dit merk en geen bijwerkingen. Tamoxifen dan ook van Mylan gebruikt. Ik heb meegedaan met een nog steeds lopend onderzoek naar de omzetting van Tamoxifen (via de CYP2D6) naar endoxifine. De omzetting speelt een essentiele rol dus de endoxifine spiegel, waar men als ondergrens aanhoud 16 nmol/l, aangezien er geen eenduidige drempelwaarde is. Ik vind het enorm frustrerend dat niet standaard de Endoxifine spiegel wordt gemeten bij vrouwen welke dit medicijn slikken. Dus wellicht zijn er vrouwen welke ver onder de drempelwaarde zitten en beter gebaat zijn bij een hogere inname van Tamoxifen. Na 2,5 jaar ben ik overgegaan op Letrozol, ook van Mylan.

20-01-2022 | Vrouw | 54
Borstkanker
Laat nooit uw nog gezonde eileiders verwijderen. Ik ben bij mijn eileidersverwijdering gestorven, mijn lichaam heeft het deels overleefd. Dit moest deontologisch verboden worden. Uw leven is heel eenvoudig geworden, je moet alles wat jonge mensen horen te doen, maar met het lichaam van een oude mens, juist dat je jaren niet op je teller staan.

16-01-2022 | Vrouw | 58
Borstkanker
Gigantische gewrichtsklachten vooral handen knieën .. ook dikke voeten en handen en al 10 kg bij op 4 maanden. Heeft iemand aub tips voor de gewrichtsklachten te verzachten aub ? Iemand zei es steoviet d3 of cannabisolie ?

05-01-2022 | Vrouw | 56
Borstkanker
gestart 2019 tot op heden geen enkele bijwerking tip: misschien blisters met datum

28-12-2021 | Man | 59
Borstkanker
ik neem dat pilletje 1 x per dag bijwerkingen jeuk pijnlijke gevrichten vermoeidheid en obstpatie en stemmingswisseligen. wat nu stoppen een optie wie heeft raad

20-12-2021 | Vrouw | 47

Ibandroninezuur

10-12-2021 | Vrouw | 77
ibandroninezuur
Borstkanker
Enkele uren na inname kreeg ik vreselijke rug-, knie-en gewrichtspiijn. Ik wist niet meer hoe ik zitten moest. Maar ook staan en liggen ging haast niet. Dit heeft 3 weken geduurd.

Zometa

10-12-2021 | Vrouw | 77
zoledroninezuur
Borstkanker
Eerst moest ik 1x per maand Ibandroninezuur in nemen. De eerste keer vreselijke bijwerkingen die 3 weken duurde. Dit bestond uit rugpijn en pijn in knieën en gewrichten. Daarom hiermee moeten stoppen en nu gedurende 3 jaar 2x per jaar een infuus met Zometa en dan nog 2 jaar 1x per jaar. Er was verteld dat ik dezelfde bijwerkingen kon hebben omdat ik overal nogal heftig op [lees meer...]reageer. Maar dan zou ik het maar 2x per jaar hebben, in plaats van maandelijks. Van het infuus het ik eigenlijk op wat stijve gewrichten na geen enkele last. Dit is heel goed te doen.

07-12-2021 | Vrouw | 52
Borstkanker
In 2016 rechterborst na chemobehandeling geheel geamputeerd plus okselklieren grotendeels verwijderd. Vervolgens ook nog enkele weken bestraald. Al daarvoor begonnen met Tamoxifen. Dat slik ik nu dus bijna 5 jaar. In maart 2022 is het advies dat ik ga overstappen op Anastrozol, voor tenminste 2,5 jaar. Ik heb vooral last van stijve gewrichten en in het begin ook veel opvli[lees meer...]egers (nu een stuk minder). Ik merk heel duidelijk dat veel bewegen en wat je eet en drinkt behoorlijk invloed heeft. Zo heb ik als ik bv teveel koffie neem veel meer last en ben ik ook sneller moe. Ik heb hierboven Sandoz ingevuld, maar heb in de loop der jaren diverse merken gehad. Nauwelijks verschil bemerkt. Bij Effectiviteit uiteraard geen idee, dus geen effect ingevuld.

29-11-2021 | Vrouw | 58
Borstkanker
Antihormoonbehandeling na borstbesparend operatie en bestraling, dankzij mammaprint geen Chemo

Zoledroninezuur

23-11-2021 | Vrouw | 52
zoledroninezuur
Borstkanker
Effectiviteit onduidelijk omdat ik het 1 x heb toegediend gekregen. Helemaal geen bijwerkingen.

05-11-2021 | Vrouw | 67
Borstkanker
Hallo. Ik zit in hetzelfde schuitje als u, behalve dat ik geen oksel ontruiming kreeg. Ben geopereerd begin augustus en ben gestart met Femara op 1 oktober. Tot hiertoe geen bijwerkingen, behalve misschien beetje meer moe, maar dat kan ook te wijten zijn aan de zware verkoudheid die ik had.

02-11-2021 | Vrouw | 58
Borstkanker
Ik neem het nu ongeveer een jaar, de pijn in de kuiten en benen wordt erger. Nu ik weer werk sta ik 4 uur na mekaar recht en loop regelmatig rond. Als ik even gezeten heb ik de pijn nog erger. Ik hou van mijn werk en wil dit verder doen maar de pijn wordt ondraaglijk. Als ik thuis kom moet ik gaan liggen om de pijn te doen weg trekken. Dat lukt maar komt heel snel terug al[lees meer...]s ik stap.

26-10-2021 | Vrouw | 58
Borstkanker
2jaar tamoxifen geslikt toen begonnen met anastrozol. Ik kom niet neer lopen zo zeer deden mijn knieën. Ook met auto rijden veel pijn . Overgestapt op exemestaan dat ging eerst beter maar nu alle gewrichten doen zeer enkels knieën heup schouders . Maar vooral ook vingerkootjes en polsen erg zere pezen hierbij. Sporten en lang lopen gaat niet. Het medicijn helpt maar of [lees meer...]ik dit vol houd . Ik weet het niet

18-10-2021 | Vrouw | 49
Borstkanker
bij mij ook 100% gevoelig voor oestrogeen. begonnen met tamoxifen en zoladex. ben nu met beide gestopt. te veel bijwerkingen. Heb nu nog steeds zo'n verschrikkelijke pijn in mijn gewrichten van schouders, ellebogen, heupen, polsen, knieen. Hoop dat het snel beter gaat.... Ook ik heb op advies van mijn mesoloog een paddestoelencomplex nu. BIjzonder..

29-09-2021 | Vrouw | 49
Borstkanker
Ik denk dat ik twee verschillende soorten Tamoxifen heb geslikt. Degene die ik nu in huis heb zijn van het merk Mylan en zittenxin een zwart stripje. Hiervoor had ik pillen in een wit stripje. Ik heb hormonale borstkanker gehad. Chemo. Amputatie beide borsten. 21x bestraling. Daarna begonnen met de Tamoxifen. De eerste paar dagen merkte ik er niet zo veel van. Maar[lees meer...] na een week of twee herkende ik mijzelf niet meer. Ik leek wel niet goed bij mijn hoofd soms. Natte opvliegers, slecht slapen, vergeetachtig, geen overzicht hebben, dingen niet goed overzien, onaardig, kort lontje, alles werd opeens heel complex, huilbuien, depressieve gevoelens, zin om te snoepen. Mist in mijn hoofd, wankel gevoel, zeer snel vermoeid, dan deed mijn hoofd zo raar dat ik maar op bed ging liggen. Ik vond de bijwerkingen van die pillen zwaarder dan het voorgaande traject. Na 2.5 week vond ik het welletjes. Ik zou dit soort pillen zeven jaar lang moeten slikken. Me zeven jaar lang zo voelen zie ik niet zitten. Ik ben 49 en voelde me een oude vrouw. Nu twee dagen gestopt en voel me gelijk beter. Mist in mijn hoofd ebt weg. Durf weer dingen. Ik voel me zo opgelucht. Heb nu wel paddenstoel capsules gekocht. Elfenbankje heet het. Vandaag voor het eerst geslikt. Dit is mijn ervaring. (Red mijn medicijn.nl: Medicijngebruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en aflevering van medicatie via een geregistreerde apotheek. Overleg dan met uw arts wat de mogelijkheden zijn wat betreft het wisselen van medicatie )

25-09-2021 | Vrouw | 64
Borstkanker
Ik gebruik nu 9 maanden Letrozole. Genoeg klachten (vind ik). Droge mond, gestoorde smaak, nooit "honger" gevoel. (eten omdat het tijd is). Gewichtsverlies, slapeloosheid (had ik voor kanker al een beetje, maar nu, en sinds chemo is 't ernstiger), carpaal-tunnel syndroom, opvliegers, prikkelbaarheid, (ik loop de hele dag op de punten van de tenen) blaasontsteking, en al[lees meer...] weken constant plasdrang (onderzoeken zijn bezig), stijvere gewrichten/spieren (ik beweeg wel veel, voor de kanker ook al). Ik ben (nog) niet depressief, maar ik wordt hier heel erg verdrietig van. . . Ik denk erover na om te stoppen met het hormoon. 't Is kiezen tussen kwaliteit en kwantiteit van leven. Dit nu, is echt geen fijn leven meer. De constante pijn (24/7) van de urineweg doet echt de deur dicht. Maar mijn oncoloog ontkent dat dit allemaal klachten zijn van het antihormoon.

18-09-2021 | Vrouw | 58
Borstkanker
Ik had borstbesparende operatie rechterborst en opruiming okselklieren. Dan bestralingen en kreeg nu paar dagen vakantie om dan maandag te starten met Femara . Ik heb daar zo schrik voor . Wat is best s morgens of s avonds nemen en heeft iemand ervaring met het bijnemen van glucosamine Ik moet ook nog de ZOMETA baxters krijgen. Kan iemand me beetje geruststellen ? Grt [lees meer...]x

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2809)
Angst & paniekstoornis (2267)
Depressie (2260)
Hoge bloeddruk (1622)