ziekte

Borstkanker

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor borstkanker

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: borstkanker

18-10-2021 | Vrouw | 49
Borstkanker
bij mij ook 100% gevoelig voor oestrogeen. begonnen met tamoxifen en zoladex. ben nu met beide gestopt. te veel bijwerkingen. Heb nu nog steeds zo'n verschrikkelijke pijn in mijn gewrichten van schouders, ellebogen, heupen, polsen, knieen. Hoop dat het snel beter gaat.... Ook ik heb op advies van mijn mesoloog een paddestoelencomplex nu. BIjzonder..

29-09-2021 | Vrouw | 49
Borstkanker
Ik denk dat ik twee verschillende soorten Tamoxifen heb geslikt. Degene die ik nu in huis heb zijn van het merk Mylan en zittenxin een zwart stripje. Hiervoor had ik pillen in een wit stripje. Ik heb hormonale borstkanker gehad. Chemo. Amputatie beide borsten. 21x bestraling. Daarna begonnen met de Tamoxifen. De eerste paar dagen merkte ik er niet zo veel van. Maar[lees meer...] na een week of twee herkende ik mijzelf niet meer. Ik leek wel niet goed bij mijn hoofd soms. Natte opvliegers, slecht slapen, vergeetachtig, geen overzicht hebben, dingen niet goed overzien, onaardig, kort lontje, alles werd opeens heel complex, huilbuien, depressieve gevoelens, zin om te snoepen. Mist in mijn hoofd, wankel gevoel, zeer snel vermoeid, dan deed mijn hoofd zo raar dat ik maar op bed ging liggen. Ik vond de bijwerkingen van die pillen zwaarder dan het voorgaande traject. Na 2.5 week vond ik het welletjes. Ik zou dit soort pillen zeven jaar lang moeten slikken. Me zeven jaar lang zo voelen zie ik niet zitten. Ik ben 49 en voelde me een oude vrouw. Nu twee dagen gestopt en voel me gelijk beter. Mist in mijn hoofd ebt weg. Durf weer dingen. Ik voel me zo opgelucht. Heb nu wel paddenstoel capsules gekocht. Elfenbankje heet het. Vandaag voor het eerst geslikt. Dit is mijn ervaring. (Red mijn medicijn.nl: Medicijngebruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en aflevering van medicatie via een geregistreerde apotheek. Overleg dan met uw arts wat de mogelijkheden zijn wat betreft het wisselen van medicatie )

25-09-2021 | Vrouw | 64
Borstkanker
Ik gebruik nu 9 maanden Letrozole. Genoeg klachten (vind ik). Droge mond, gestoorde smaak, nooit "honger" gevoel. (eten omdat het tijd is). Gewichtsverlies, slapeloosheid (had ik voor kanker al een beetje, maar nu, en sinds chemo is 't ernstiger), carpaal-tunnel syndroom, opvliegers, prikkelbaarheid, (ik loop de hele dag op de punten van de tenen) blaasontsteking, en al[lees meer...] weken constant plasdrang (onderzoeken zijn bezig), stijvere gewrichten/spieren (ik beweeg wel veel, voor de kanker ook al). Ik ben (nog) niet depressief, maar ik wordt hier heel erg verdrietig van. . . Ik denk erover na om te stoppen met het hormoon. 't Is kiezen tussen kwaliteit en kwantiteit van leven. Dit nu, is echt geen fijn leven meer. De constante pijn (24/7) van de urineweg doet echt de deur dicht. Maar mijn oncoloog ontkent dat dit allemaal klachten zijn van het antihormoon.

18-09-2021 | Vrouw | 58
Borstkanker
Ik had borstbesparende operatie rechterborst en opruiming okselklieren. Dan bestralingen en kreeg nu paar dagen vakantie om dan maandag te starten met Femara . Ik heb daar zo schrik voor . Wat is best s morgens of s avonds nemen en heeft iemand ervaring met het bijnemen van glucosamine Ik moet ook nog de ZOMETA baxters krijgen. Kan iemand me beetje geruststellen ? Grt [lees meer...]x

15-08-2021 | Vrouw | 66
Borstkanker
Heb 8 maand geleden borstkanker gehad, hormonaal, chemo, operatie, borstbesparend, negatieve sentinel, bestraling, Herseptine en Femara. Vooral gewrichtspijnen s morgens. Hoe meer beweging hoe minder pijn !!! Ik hou het voll want ik hou van het leven.

25-07-2021 | Vrouw | 63
Borstkanker
Eerst Tamoxifen gehad en vervroegd vanwege klachten naar Anastrozol. Daar kreeg ik ernstige hartritmestoornissen van en ben bij cardioloog terecht gekomen. In overleg met hem en oncologe 6 weken gestopt. |ik leefde op, weg hartklachten. Nu 4 weken op Exemestaan en het begint weer.. Moedeloos word ik ervan. Nu moet ik 8 jaar terug naar Tamoxifen. Hopelijk houd ik het vol.

10-07-2021 | Vrouw | 52

04-07-2021 | Vrouw | 65
Borstkanker
Borstkanker bij de borsten geamputeerdbestraald en nu hè derde hormoon bijwerkingen te veel houw dit niet vol . een ander ziet niets aan mee maar ik voel me dood ziek ben ook bang dat als ik stop de kanker weer komt

02-07-2021 | Vrouw | 61
Borstkanker
Ik heb 2 jaar Tamoxifen geslikt en 3 jaar letrozol. Van beide medicijnen nooit last gehad van bijwerkingen. Ik ben 2 maanden geleden gestopt en voel me gewoon goed. Hoe effectief het is moet nog blijken.

18-06-2021 | Vrouw | 71
Borstkanker
Ik had een oestrogeengevoelig (99%) lobulair carcinoom, 5 cm met één positieve okselklier. Mamma amputatie, OKD, en chemotherapie. Ik gebruik nu 2,5 jaar tamoxifen en de volgende stap is nog eens 2,5 jaar aromatase remmer. De eerste drie maanden had ik geen bijwerkingen. Wel een bursitis van de schouder aan de niet geopereerde kant, maar of dat een bijwerking is weet ik [lees meer...]niet. Na 9 maanden kreeg ik een hele vervelende bursitis in mijn bovenbeen, waardoor ik geen 500 mtr meer kon lopen door toenemende pijn en verstijving. Dit duurde al met al zo'n 1,5 jaar. De laatste 6 weken gaat het beter. Verder voel ik mij somber, en is de glans van het leven af. Moeilijk vind ik om dit toe te schrijven aan Tamoxifen of aan een natuurlijke reactie op ouder worden en steeds minder kunnen. Interesses nemen duidelijk af. De vraag over effectiviteit kan ik niet beantwoorden, maar de balk moest verzet worden van het programma. Ik heb geen aantoonbare uitzaaiingen, maar wie weet zit er ergens nog een verdwaalde tumorcel. Door mijn tumor geschiedenis val ik in het protocol Hormoontherapie

20-05-2021 | Vrouw | 46
Borstkanker
Eerste paar dagen wat gewrichtsklachten, verder probleemloos. Het is echter nog niet heel effectief. Tumor slechts 2 millimeter gekrompen.

01-05-2021 | Vrouw | 66
Borstkanker
Heb een klein jaar bij wijze van proef Letrozol te samen met Ribociclib 200mg gekregen. In het begin erg ziek geweest ervan. Later werden de bijwerkingen minder, maar vermoeidheid was vaak erg, voelde mij niet best. De tumoren namen wel af, dat was het positieve, beter worden zat er niet meer in, enkel verlengen van het leven. Na 9 maanden bleek dat de middelen hun wer[lees meer...]k niet meer deden, dus in januari 2021 over op Faslodex, vervolg van de proef.

Faslodex

01-05-2021 | Vrouw | 66
fulvestrant
Borstkanker
Na Letrozol met Ribociclib afgelopen januari begonnen met Faslodex. De volgende dag heftige reacties van mijn lijf, vreselijke pijn in mijn ribben en kon amper lopen. De 2de spuit viel samen met bestraling van de rug en ik slikte sowieso pijnstillers daarvoor. De 3de spuit gaf de heftigste reactie, overgeven, vreselijke nek, hoofdpijn. Bleek de C1, mijn bovenste nekwer[lees meer...]vel, die volgens de scan begin januari stabiel was, ernstig was beschadigd door de kanker, net als het naastgelegen schedelbot! Paniek, direct naar de 1ste hulp, een nekkraag en de weken erna 5 bestralingen. Nu moet het bot als het goed is herstellen. Wat een vreselijke ervaring met dit spul! 250mg Faslodex.

Zometa

23-04-2021 | Vrouw | 55
zoledroninezuur
Borstkanker
Ik kreeg eergisteren ZOMETA toegediend om de effecten van FEMARA te counteren. 4 dagen gestart met FEMARA en omdat dit tot botontkalking kan leiden is mij aangeraden ZOMETA om de 6 maanden te laten toedienen. Deze nacht helse spier-, botpijnen in de benen gehad. Nu nog steeds pijnlijk maar verdraagbaar. Hopelijk gaat dit over na enkele dagen. Is mij niet gezegd geweest d[lees meer...]at ik paracetamol mocht innemen vooraf of nadien. Volgende keer misschien toch doen.

14-04-2021 | Vrouw | 58
Borstkanker
Na 1,5 tamoxifen op anti-aromatizers gezet. Ernstige gewrichtspijnen en klachten. Overgestapt op exemestaan, klachten nagenoeg verdwenen. Ik heb weer een kwalitatief goed leven.

06-03-2021 | Vrouw | 62
Borstkanker
In januari dit jaar kreeg ik de diagnose, borstkanker. Ik heb de Letrozol 2,5 mg gekregen.Eerst in het begin had ik nog niet zoveel last tot midden februari, toen kreeg ik felle stekende pijn in mijn borst, echt soms ondragelijk, ik heb al een paar keer moeten bellen naar het ziekenhuis. Maar gisteravond was het wel zo erg, ik kon niet meer in slaap komen , vanwege de hart[lees meer...]kloppingen. Eerst ging er ook wel even door mij heen, ik stop er mee, maar het risico is te groot dat het dan natuurlijk mis gaat. Ik zie nu natuurlijk wel tegen de nacht op. Maandag maar weer bellen, ik hoop wel dat dit niet te lang duurt die bijwerkingen

13-02-2021 | Vrouw | 61
Borstkanker
Het ene of het andere MERK kan al een wereld van verschil uitmaken. Iemand die veel bijwerkingen heeft, zou het best eerst een paar andere merken kunnen proberen. Volgens mij is borstkanker een patientgebonden factor EN hebben kankermedicijnen een smalle therapeutische breedte, waardoor het preferentiebeleid niet mag worden afgedwongen. (Er wordt gevraagd naar[lees meer...] effectiviteit, maar daar is nu nog niets over te zeggen. In theo rie zou het remmend moeten werken op mijn hormoongevoelige borstkanker, maar zeker weten is nu nog niet mogelijk. Kankercellen kunnen ook in winterslaap gaan en over 10 jaar alsnog mijn leven verpesten.)

10-02-2021 | Vrouw | 67
Borstkanker
3e keer borstkanker.1997 amputatie en tamoxifen 5 jaar,2008 toch weer terug in oksel.6x chemo en 30 bestralingen, bijzonder maar toch uitzaaiingen longvlies 2013. Toch oude borstkanker. Benauwd en na 2 pleurapuncties, die geen oplossing boden, IPC in AVL laten plaatsen, met meteen ernaast Exemestaan. Zodra eze zou aanslaan, zou pleuravocht stoppen ( tumorcellen zouden ina[lees meer...]ctief worden). Na 4 maanden gebeurde dit ook. IPC eruit. Enorm opgelucht, meficatie werkt dus, tumorcellen slapen. Wel veranderde ik enorm, door alle bijwerkingen. Gewrichten en lusteloos, emotie vlakt af, eerst heel labiel en vreemd niet jezelf zijn. Van sterk naar mutsig bijna en zo moe. Je went wel alles beter dan K maar het is volhouden en kijk wat er voor medicatie kan. Mijn oncoloog heeft voor slapeloosheid gelijk Zoplicon voorgeschreven. Top en slapen, al is het met tablet geeft je wel n betere energie overdag. Nu na 8 jaar!!!, slapen de tumorcellen nog, controle om de 3 maanden met thorax en bloedbeeld. Sinds jaar wel meer en meer huidproblemen gezicht en armen. Droge schrale en hardere eeltplekjes. Dermovane zalf helpt wel enigzins, Maar keuzes zijn er niet echt , dus niet klagen en smeren, en positief blijven is ook n medicijn.

09-02-2021 | Vrouw | 73
Borstkanker
ik weet niet goed hoelang ik dit moet innemen, en merk wel dat er opvliegers zijn en haarverlies.

Synapause E3 ovules/vaginaal crème

06-02-2021 | Vrouw | 56
estriol vaginaal
Borstkanker
In 2018 heb ik dit middel gekregen van een gynaecoloog van Flebologisch Centrum Alkmaar. Volgens haar was er geen gevaar van oestrogeen in het bloed. Twee en half jaar later heb ik borstkanker en door een fout van de radioloog die mijn eerste beoordeling in 2019 met de mammografie verkeerd in heeft geschat kwam ik door controle op mijzelf in januari er achter dat er een[lees meer...] tumor in zat van 2.5 cm. De zetpil was al die tijd een voedingsbron van mijn tumor. Slechte zaak dit en ik raad het dus niemand aan.

08-01-2021 | Vrouw | 56
Borstkanker
Heel veel bijwerkingen, gebruik het nu 1jaar moet 5 jaar maar dit ga ik niet volhouden. Ook tamoxifen en exemestaan gebruikt ook heel veel bijwerkingen van. Ik vind de hormoon therapie heel erg zwaar. Ik wil stoppen maar ben ook bang dat de borstkanker weer terug komt. Moeilijke beslissing.

04-01-2021 | Vrouw | 63
Borstkanker
Ik heb 5 jaar anastrazol gebruikt omdat de overlevingskans dan beter is dan met tamoxifen. Geen bijwerkingen gehad. Geen terugkeer van borstkanker na 5 jaar. AVL stelde voor om nog 5 jaar verder te slikken, maar de winst op overleving van 5 jaar tot 10 is maar 1 % extra. Dus ik ben gestopt. Ik drink wel een borreltje minder :)

10-12-2020 | Vrouw | 63
Borstkanker
In 2017 is er een kleine celafwijking in de linkerborst geconstateerd en operatief verwijderd. Gelukkig geen uitzaaiingen, dus alleen bestralingen en hormoontherapie in de vorm van Tamoxifen. Dat heb ik denk ik drie maanden geslikt maar ben al snel overgegaan op Anastrozol. Ik zou graag willen zeggen dat het helpt. Maar ik weet het niet. Ik ben niet meer de jongste, want 6[lees meer...]3 en welke klachten komen nou waardoor. Wie zal t zeggen. Sinds een paar weken heb ik zo’n pijn onder de bal van mijn voeten dat ik bijna niet meer kan lopen. Terwijl dat de sport is die ik het liefste doe. Sinds de kanker lijkt het alsof ik mijn lijf niet meer ken. Ik wil wel graag stoppen met de medicatie maar ben niet zo moedig geloof ik. Ik heb Anastrozol straks 3 jaren gebruikt. Dan de gebruiksvriendelijkheid. Is het erg moeilijk om een strip van bijvoorbeeld 30 dagen te maken zodat je de dagen erop kunt aangeven? Net zoals bij de anticonceptiepil?

24-11-2020 | Vrouw | 55
Borstkanker
De eerste 4 weken vielen de bijwerkingen nog mee, daarna begon het zich langzaam op te bouwen tot ik het punt bereikte na 3 maanden dat ik amper nog mijn veters kon strikken, amper normaal kon lopen en de hel dag door vreselijke pijn had in armen, benen, enkels, polsen en mijn kaak. Ben nu 3dagen gestopt en voel mij al 65% beter. Als ik dit 5 jaar moet volhouden ben ik ban[lees meer...]g dat ik mij met een rollator moet verplaatsen. Nog maar te zwijgen wat voor (chronische) schade je oploopt door deze troep te slikken. Ik heb eind 2018 een beiderzijdse amputatie ondergaan (rechts uit voorzorg), links geen uitzaaiingen, dus geen chemo en geen bestralingen. Mijn tumor was 1,2 cm, graad 1, en de grens voor anti-hormoontherapie ligt bij 1 cm. Ik zat dus 0,2 cm boven deze grens. Inmiddels heb ik bijna 2 jaar Tamoxifen geslikt met hangen en wurgen, en 3 maanden geleden overgestapt op Anastrozol. Ik ben 55 jaar, houd van lange fietstochten maken, hardlopen, wandelen, motorrijden, actieve vakanties (vaak met een klein tentje) dit alles ging dus niet meer. Ik vind de kwaliteit van leven zeeeer belangrijk, dus ik stop met de anti-hormoonbehandeling. Ik merk na 3 dagen al een heel groot verschil.

21-11-2020 | Vrouw | 54

17-11-2020 | Vrouw | 54
Borstkanker
Vreselijk! Na ernstige bijwerkingen direct gestopt. Dit kan niet goed zijn!

17-11-2020 | Vrouw | 54
Borstkanker
Na chemo, borstbesparende operatie en bestraling eerst Tamoxifen. Wegens bijwerkingen overgestapt op Exemestaan waar ik geestelijk heftig op reageerde. Nu Letrozol, wat een rotzooi! IN overleg met de arts stop ik af en toe even. Slaap niet lekker, sta stijf en pijnlijk op, ben duizelig. Ben er nog niet aan toe om te stoppen maar dit kan nooit goed zijn. Straks is het midde[lees meer...]l erger dan de kwaal. Merk echt verschil wanneer ik het slik of niet slik.

Lucrin

27-10-2020 | Vrouw | 24
leuproreline
Borstkanker
Eerlijk gezegt is het echt een vervelend medicijn. Na ongeveer een maand na de injectie ga je je wat beter voelen, maar hoe meer injecties hoe slechter je je voelt en dat beter voelen neemt alleen maar af. Venlafaxine gekregen tegen de zware depressie die ik krijg van de lucrin in combinatie met de medicatie anastrazol, zelfs die anti-depressiva lijkt verhoogd te moeten wo[lees meer...]rden na elke injectie. Gelukkig lijkt de lucrin wel goed te werken tegen de uitzaaiingen wat maakt dat we er gewoon zo lang mogelijk mee door gaan, maar leuk is het niet.

08-10-2020 | Vrouw | 59
Borstkanker
Mijn ervaring met Anastrozol is nog niet zo lang. Ik ben gestopt met Exemestaan omdat dat me depressief maakte. De effecten van Anastrozol moeten nog worden bekeken maar ik heb alle hoop. Ik ben gelukkig niet depressief en ik slik het ' pilletje ' met licht en liefde. Mijn haar valt wel uit en ik heb regelmatig spierpijn. Hier slik ik 'propolis ' voor wat enorm helpt. Ik g[lees meer...]a een ' Second Opinion ' aan bij DANIEL DEN HOED en ik heb alle hoop dat ik met de Anastrozol nog heel lang mag genieten van mijn leven. Ik heb een spondolese operatie achter de rug en mijn ruggenwervel, heup en schouderbladen zijn aangetast. Toch heb ik vertrouwen in nog lang leven. De operatie is uitstekend verlopen dus er is nog hoop!!!

07-10-2020 | Vrouw | 58
Borstkanker
Ik slik Letrozol nu 3,5 jaar en heb zeer veel last van bijwerkingen. 2 Weken geleden in overleg met het ziekenhuis zou ik 3 weken stoppen en daarna overstappen op een andere hormoontherapie. Ik moest nog 1,5 jaar doorgaan met slikken met garantie tot aan de deur. Maar nu na 2 weken zijn alle lichamelijke klachten voor 99% verdwenen. Hierdoor heb ik besloten om niet te sta[lees meer...]rten met een nieuwe hormoonkuur. Mijn algehele gezondheid gaat voor alle bijwerkingen van de hormoonkuur. Hoe effect is zal in de toekomst moeten uitwijzen.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2645)
Depressie (2127)
Angst & paniekstoornis (2097)
Hoge bloeddruk (1514)
Blaasontsteking (1095)