Borstkanker

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor borstkanker

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: borstkanker

11-03-2024 | Vrouw | 64

gewrichtspijn zere voeten

Had borstkanker in 2020. Amputatie. 4 lymfklieren aangedaan. Chemo, bestraling enHormoonkuur exemestaan. Veel nare bijwerkingen. Erge gewrichtsklachten in knieen, enkels, handen, polsen en ellebogen. Moe, duizelingen. Ook veel last van het middel tegen ostroporose die je ernaast moet slikken. Gebruik het nu 3 jaar. Denk er over te stoppen.

11-03-2024 | Vrouw | 35
Borstkanker

chronische vermoeidheid krachtverlies in armen en handen slapeloosheid prikkelbaarheid spierpijn vermoeidheid

Precies hoe ik de bijwerkingen ervaar. Ik slik het sinds 2 februari jl., heb uitgezaaide borstkanker in lever en meerdere lymfeklieren. Werden de bijwerkingen na december minder..? Veel sterkte met het herstellen van de operatie.

Tamoxifen

20-02-2024 | Vrouw | 46
tamoxifen
Borstkanker

artritis in veel gewrichten die beweegt depressie

In 2009 borstkanker, ernstig. O.a. chemo (AC 1x per 2 wk) en okselkliertoilet gehad (plus ablatio mammae bdz met directe reconstructie) en nadien Tamoxifen. Vervroegd in menopauze. Zou Tamoxifen 5 jaar moeten slikken maar dat was niet te doen. Kon niet goed meer lopen door o.a. de gewrichtsklachten en toenemende depressie. 2x driekwart jaar gebruikt. Toen definitief gestop[lees meer...]t en gekozen voor kwaliteit van leven ipv kwantiteit. Na een poos (maanden) zo'n beetje weer terug op oude lichamelijke en psychische niveau en terug in oude functie. Meer moeite gehouden met plannen en overzicht houden. Weet niet of het door de chemo of door de Tamoxifen of vervroegde menopauze kwam.

20-02-2024 | Vrouw | 60

gewrichtsontsteking in 1-4 gewrichten

Na 2 jaar tamoxifen en serieuze gewrichtsklachten overgestapt op anti-atomizers. 5 jaar exemestaan gebruikt, uiteindelijk in overleg met oncoloog gestopt vanwege toenemende gewrichtsklachten. Er wordt hier naar de effectiviteit van het geneesmiddel gevraagd maar dat weet je natuurlijk niet. Het is de bedoeling dat de kanker niet meer terugkomt als je behandeling voorbij is[lees meer...]. Na het stoppen toch weer vrolijker. Komt vast omdat ik voor het eerst in 7 jaar weer hele nachten doorslaap. Het duurt een aantal weken voor de bijwerkingen verdwijnen (als je een paar jaar slikt), even twee weken stoppen voor een vakantie lijkt me dan ook erg vreemd.

28-01-2024 | Vrouw | 45
Borstkanker
Slikte het inmiddels 3 jaar en in overleg en op mijn verzoek 6 weken gestopt om te kijken of de klachten verminderen. Volgende week afspraak met oncoloog om te kijken of klachten zijn verminderd, omdat hij aangeeft dat het na 6 weken uit m'n systeem is. Echter geloof ik dat de schade al is aangericht en heb besloten zonder Anastrozol door te gaan om kwaliteit van leven te [lees meer...]verbeteren.

Femara

13-01-2024 | Vrouw | 65
Borstkanker
Toen ik in 2014 startte met Femara (ik was toen in de overgang) had ik zoveel bijwerkingen dat ik er horendol van werd. Spier- en gewrichtspijn, depressie. Na drie jaar ben ik gestopt ik was op het randje van suïcidaal. Vijf jaar later bleek de kanker uitgezaaid. Ik kreeg weer Femara en nam het met een bang hartje. Nu ben ik anderhalf jaar verder en buiten lichte gewricht[lees meer...]spijn in mijn vingers en tenen heb ik geen klachten.

07-01-2024 | Vrouw | 70
Borstkanker
Ik slik.nog maar kort anastrozol. Ik ben ruim 70 en vraag me af of 5 jaar ellende en inboeten op.kwaliteit van leven opweegt tegen de effectiviteit die bij 70 plus vrouwe ook.nog eens niet onderzocht is. Ik bem.vreselijk.moe, kan weinig, val eind van de dag in slaap. Daarbij ook.nog emotioneel labiel en de hele dag hoofdpijn. Ik overweeg daarom.toch te stoppen

27-12-2023 | Vrouw | 78
Borstkanker
Mijn moeder heeft sinds enkele weken heel veel last van een ontsteking van de volledige mond en lippen. Volgens de oncoloog kan het niet van de femara komen. Lees je de bijwerkingen dan staat dit er wel bij. Zijn er soms nog mensen met dezelfde zéér vervelende bijwerking ?

08-12-2023 | Vrouw | 58
Borstkanker
Sinds 1 september slik ik letrozol. De tumor (3,7 cm) is in 3 maanden 0,4 mm geslonken. Doorslikken door eind februari 2024 en dan hopelijk eind maart operatie. In het begin vh gebruik v letrozol was de vermoeidheid die me “pakte”. De laatste weken, verga ik van de pijn in spieren en gewrichten. Het voelt als zware spierpijn. Dit vreet energie en ik heb het gevoel dat de [lees meer...]kracht in mijn lijf langzaam verdwijnt. Het sporten lukt me hierdoor ook niet meer. Gelukkig eerdaags professionele begeleiding.

Zometa

19-11-2023 | Vrouw | 76
zoledroninezuur
Borstkanker
Een bak ellende deze kuur ik heb uitgezaaide borstkanker zes jaar geleden geopereerd Helaas terug gekomen slik nu hormoon tabletten 1 maal per dag Mijn ongeloog vond het nodig on een een zometa de doen nou het ik kan je zeggen je krijgt dit om een probleem op te lossen. maar je de bijwerkingen zijn vreselijk. Ben ziek geworden overgeven hoge koorts hoofdpijn [lees meer...]vreselijke gewrichten pijnen dat ik haast niet meer kon lopen, Met spoed opgenomen in het ziekenhuis na een week ervaar ik nog steeds vervelende klachten O/A maagklachten ik weet wel ik hoef die rommel niet meer.

18-11-2023 | Vrouw | 54
Borstkanker
Als zeer optimistisch en vrolijk persoon volledig depressief na 4 weken Letrozol gebruikt te hebben. Doorgaan om te zien of het beter werd was geen optie. Dus besloten om terug te gaan naar Tamoxifen.

16-11-2023 | Vrouw | 66
Borstkanker
6 jaar geleden borstkanker borstbesparend en bestralingen . Nu uitzaaiing in m'n wervelkolom.

11-11-2023 | Vrouw | 74
Borstkanker
4jaar terug borstkanker,nu4jaar later uitzaaiingen ,gebruik sinds 2maanden letrazol, 2,5

09-11-2023 | Vrouw | 65
Borstkanker
Eerst kreeg ik Anastrozol accord. Na 5 dagen zag ik bont en had veel jeuk. Netelroos. Op internet had ik gelezen dat Anastrozol PCH minder bijwerkingen had. Die heb ik gevraagd en nu heb ik alleen af en toe een opvliegers. Dit is heel goed te doen.

26-10-2023 | Man | 54
Borstkanker
2jaar geleden borstkanker gekregen,borstbesparende operatie gehad ,daarna bestralingen ,daarna de eerste 3 maanden tamoxifen ,dat viel bar slecht ,geen controle meer over mijn eigen gedachten, en werdt er zeer neerslachtig van ,daarna overgegaan op anastrozol viel beter, Maar heb nu botontkalking pijn in de gewrichten veel moe en opvliegers, waren een poos weg maar hel[lees meer...]aas aan de orde van de dag,

Capecitabine

24-10-2023 | Vrouw | 56
capecitabine
Borstkanker
Borstkanker (triple negatieve). Ben nu aan mijn laatste week bezig. 8 kuren gehad (2weken slikken, 1 week rust). Heb veel last van mijn handen en voeten. Doen pijn en veel kloven aan mijn vingers. En een hele vieze smaak vind niet alles meer lekker. Ben de laatste weken ook erg moe, in het begin geen last van gehad. Ook vaak duizeligheid. Maar voor de rest is het bij mij g[lees meer...]oed te doen. Ben wel blij dat het de laatste week is. En hopelijk verdwijnen dan al die bijwerkingen.

15-10-2023 | Vrouw | 74
Borstkanker
Na 10 jaar borstkanker beiden borsten. Operatie borstbesparend. Nu uitzaaiingen naar bot.

09-10-2023 | Vrouw | 76
Borstkanker
Sinds februari Letrozol 2,5 mg. Afwisselend goede maar vooral slechte dagen. Tumoren worden wel gestaag kleiner dus dat stimuleert volhouden. Gebruik spalken tijdens optreden (regelmatig) van carpaal tunnel syndroom (beide armen) en die helpen heel goed tegen de pijn.

11-09-2023 | Vrouw | 75
Borstkanker
ik ben 6 jaar geleden aan borstkanker geopereerd ik heb een borst besparende operatie gehad .ik hoefde geen tabletten te slikken want alles was schoon . Helaas 6 jaar later krijg ik te maken met uitzaaien zowel op mijn hoofdhuis als op mijn skelet ik slik een maal daags 1 tablet Letrozol ik heb ontzettend last van bepaalde plekjes die op mijn hoofdhuid zitten ze zijn er[lees meer...]g pijnlijk daar slik ik Oxycodon voor maar echt helpen doe dit niet verder heb ik een beetje las van opvliegers maar dat kan ik wel handelen maar die pijnlijk plekken op mijn hoofd daar word ik moedeloos van bang heeft iemand ervaring met dit verschijnsel .

30-08-2023 | Vrouw | 51

23-08-2023 | Vrouw | 65
Borstkanker
Ik gebruik letrozol v uitgezaaide borstkanker. Het werkt goed v de kanker het houd de uitzaaiing stabiel. Maar de bijwerkingen zijn vreselijk. Voornamelijk de wisselende stemmingen

23-08-2023 | Vrouw | 63
Borstkanker
Anastrozol samen met kalk tabletten en alendroninezuur vind ik geen goede combinatie. Na een half jaar gebruik is het nog worstelen met de bijwerkingen. Stoppen binnen 5 jaar heeft meer kans op terug keer. Goed eten en bewegen alleen is niet voldoende. Ik mis advies om de klachten te verminderen.

Tamoxifen

21-08-2023 | Man | 59
tamoxifen
Borstkanker
ik kon Tamoxifen 20mg niet meer nemen na 1,5 jaar door uitzaaiingen aan de longen. Ik heb een gastric bypass en daar moet je mee opletten. Kan iemand mij zeggen hoe groot de tabletten zijn? Nog max 1 jaar te leven wordt er gezegd dus is er toch een beetje spoed bij. Ik heb er alvast geen meer. Bedankt alvast, Dirk

30-07-2023 | Vrouw | 63
Borstkanker
Ik denk eigenlijk dat ik niet echt veel last heb van de exemestaan, alleen het bewegen en pijntje hier pijntje daar. Om fijne vakanties te hebben slik ik het niet in de vakantie. Ik zal heus in twee weken geen borstkanker ontwikkelen denk ik. Met stoppen zijn de bijwerkingen in twee dagen over. Ik beweeg veel, zwem drie maal per week, doe dagelijks taichi en ik wandel veel[lees meer...]. Heb zwaar lichamelijk werk. Nu even een stopweek, voelt heerlijk! Vindt mijn arts ws niet goed maar het is mijn lijf.

Tramadol

30-07-2023 | Vrouw | 71
tramadol
Borstkanker
Na de operatie 15 bestralingen gehad,heel erg verbrand, toen kwam de lymfeoedeem, dat is zo pijnlijk, er werd toen tramadol voorgeschreven, wel,nu probeer ik het met 8 paracetamol per dag.Pijn blijft,maar mijn gevoelens zijn beter

28-07-2023 | Vrouw | 67
Borstkanker
Ik heb eerst een jaar Tamoxifen gebruikt en belandde met trombose en longembolieën in het ziekenhuis. Ik mocht de Tamoxifen nog gebruiken totdat ik de bloedverdunner kon laten staan. Toen over op Letrozol Accord, hier had ik wel last van maar het was te handelen. Ik heb heel veel last van de achterkant van mijn benen als we gaan wandelen en het gevoel trekt uit mijn voete[lees meer...]n weg. Zijn er meer mensen die daar last van hebben? Ik heb fysio gehad maar dat helpt niet. Een stevige wandeling zit er niet meer in en ik heb geen idee waar het vandaan komt en wat je er aan kunt doen. De ziektekostenverzekeraar besloot dat dit medicijn te duur was en ik kreeg Letrozol Sun, wat een ellende. Ik kreeg last van hele vreemde opvliegers, met name 's nachts lijkt het of mijn rug in brand staat, ik ga dan het liefst buiten zitten. Niet bevorderlijk voor de slaap en daar wordt je nou niet echt vrolijker van. Nu op medische noodzaak weer terug op accord. Hoop dat het weer wat normaliseert.

27-07-2023 | Vrouw | 56
Borstkanker
Na verwijderen tumor en bestraling 2 jaar tamoxifen, wat bijwerkingen maar voornamelijk opvliegers. Nu ruim 4 maanden over naar deze medicatie en veel bijwerkingen die heftig zijn. Geheugen. Lusteloos, down, gewichtstoename opvliegers en erg veel pijn vooral in de de benen. Dat laatste is heftig.

28-06-2023 | Vrouw | 65
Borstkanker
Slik letrozol sinds vorig jaar februari. Maar lijkt wel of ik mezelf niet meer herken ..erg down weinig tot geen eetlust.

27-06-2023 | Vrouw | 73
Borstkanker
Ik ervaar de letrozol als belastend, veel bijwerkingen. Pijnlijke en stijve spieren. Dat vind ik het ergste. Het is belastend in mijn dagelijks leven. Zelfs zwemmen verlicht niet. Lopen gaat moeilijk . Maar ik ga nog 2,5 jaar door.

Femara

08-06-2023 | Vrouw | 61
Borstkanker
Dag Mevrouw ,ben beetje aan het zoeken op pc naar Femara ,ik ben net 3 dagen ermee gestart .Heb 2 weken geleden een borstbesparende ingreep gehad en men sentinel ook verwijderd .er volgen nu nog bestralingen 5 of 15 .had geen uitzaaingen maar is een hormonale tumor ,dus men oestrogeen moet op nul.Hopende gaat het goed met u nu ,vriendelijke groeten Katrien