Ervaringen met Baclofen

Tizanidine (3 meningen)
Dantrium (3 meningen)

20-08-2020 | Man | 37
Drugsverslaving
Baclofen helpt mij om van de ghb af te blijven, in combinatie met diazepam, buprion, en temazepam.

14-12-2016 | Man | 37
baclofen (25mg)
Alcoholverslaving
Superpil!!!Jarenlang geworsteld met echtgenoot zijn alcoholverslaving. Doordat de oorzaak van drinkgedrag niet wordt weggenomen door er over te praten met een psychiater of door een paar weken in een afkickkliniek te verblijven (Bij wie lukt dat wel?!). Ben eerlijk gezegd geschokt door het feit dat dit middel niet standaard wordt voorgeschreven bij verslaving!!! Het werkt [lees meer...]bij alcohol verslaving maar ook verslaving aan cocaine/ sigaretten enz. Dit is een levensreddend middel. Het zou de gezondheidszorg sieren als ze zouden stoppen met het uitvoeren van nutteloze behandelingen bij verslaafden. Eindeloze praatsessies, medicijnen die totaal niet werken: wat een ongelooflijke verspilling van ieders tijd en geld. (Dan heb ik het nog niet eens over de Methadon die aan heroineverslaafden wordt toegediend!) Weet nu uit eigen ervaring dat de positieve verhalen die op internet te vinden zijn gewoon helemaal kloppen. Wanneer je van een verslaving af wil komen zonder een dagelijks gevecht tegen je zucht naar dat verslavende middel, gewoon, door een pilletje te slikken die nauwelijks bijwerkingen heeft zou ik zeggen; ga voor Baclofen.

15-01-2015 | Man | 37
baclofen
September 2012 voorgeschreven gekregen door vnn i.v.m GHB verslaving en het dagelijks drinken van alcohol het middel werk echt top het haalt de trek weg en geeft weer zin aan het leven Jaren geleden is bij mij een bipolaire stoornis vastgesteld en ik heb het idee dat baclofan de stemmings- wisseling ook behoorlijk verbeterd ik gebuikte de baclofan niet meer teg[lees meer...]en de verslavings- trekjes maar meer om mij goed en normaal te voelen Het grote nadeel ervan vind ik persoonlijk dat je er slecht van gaat uitzien het is natuurlijk een spier verslapper en dat zie je bij mij echt terug in mijn gezicht gebruik het inmiddels alleen nachts , maar ik merk wel dat ik minder levenslust heb en vaker depressief ben

17-08-2013 | Vrouw | 37
baclofen
ik kreeg baclofen vanwege ernstige spierkrampen op eigen verzoek want ik wilde zelf met diazepam stoppen, maar wat een fiasco ik werd ontzettend misselijk en heb nog nooit zoveel in mijn leven moeten braken werd er ook enorm emotioneel van echt jantje lacht jantje huiltbijna op waanideeen toe vreselijk middel, ik dacht dat het iets veiliger zou zijn dan Diazepam in verband[lees meer...] met helderheid en bewust omgaan met gevoelens, maar dat was niet zo. Wat een rotmiddel ik heb laten meden er allergisch voor te zijn

29-01-2023 | Man | 38
Alcoholverslaving
A l tientallen jaren kamp ik met een bingedrink probleem. 1 a 2 keer per week ga ik uit en drink ik heel veel alcohol in combinatie met cocaïne. Als gevolg hiervan kamp ik al jarenlang met depressies en angststoornissen. In het verleden ben ik in behandeling geweest bij diverse instanties en heb diverse zelfhulpgroepen bijgewoond. Dit resulteerde vaak in een periode va[lees meer...]n enkele maanden en soms zelfs een half jaar of een jaar zonder middelengebruik. Maar uiteindelijk val ik daarna vaak weer terug in middelengebruik. Via de verslavingsarts van Brijder heb ik in het verleden Refusal voorgeschreven gekregen en gebruikt, maar ik hield hier langdurig bijwerkingen aan over. Ook heb ik Naltrexon voorgeschreven gekregen tegen de trek (cravings) naar alcohol. Dit middel helpt wel enigszins, maar niet afdoende om gestopt te blijven. Onlangs heb ik het boek “Het einde van mijn verslaving” van de Franse cardioloog Olivier Ameisen gelezen, die met exact hetzelfde bingedrink probleem kampte en zichzelf geneesde met het medicijn Baclofen. Dit boek was een feest der herkenning. Hierna ben ik zelf onderzoek gaan doen op internet naar mensen die met hulp dit wondermiddel zijn genezen van hun alcohol en drugs probleem waar ze al jaren mee kampten en al van alles hadden geprobeerd, zonder succes. Vrijwel alle mensen die behandeld zijn met dit medicijn, zijn succesvol genezen. In Frankrijk wordt dit medicijn al vaak standaard voorgeschreven aan mensen met een alcohol en/of drugsverslaving en blijkt dit een levensreddend middel te zijn. Via een verslavingsforum ben ik in contact gekomen met een lotgenoot die via verslavingszorg instantie met Baclofen wordt behandeld en deze persoon is al jaren abstinent van alcohol en drugs met behulp van dit medicijn. Via haar heb ik 10 doosjes overgenomen en ik ben 3 weken geleden begonnen met opbouwen en het resultaat is verbluffend. De zucht naar alcohol en drugs is volledig weg en mijn sociale angst is ook vrijwel weg. Momenteel ben ik in behandeling bij een Franse arts die duizenden patiënten van de alcohol en drugs heeft af geholpen met dit medicijn. Deze dokter heeft mij een recept voor Baclofen voorgeschreven. Ik wilde dit op gaan halen bij mijn apotheek en ze wilden het niet mee geven. Bij een andere apotheek wel, maar ze geven slechts één doosje per keer. Ik ben nu al weken bezig met het gebruik van dit medicijn en de resultaten zijn dusdanig verbluffend goed dat ik hoe dan ook door wil gaan met het gebruik van dit medicijn. Ik kan nu ook niet zomaar ineens stoppen ermee. Nu overweeg ik een aantal opties: - Ik zou naar Noord-Frankrijk kunnen rijden en een voorraad halen voor 3/4 maanden. - Ik kan aan de Franse arts vragen of hij mijn dokter kan contacteren, maar hier heb ik weinig vertrouwen in, omdat mijn eigen dokter al aan heeft gegeven hier geen voorstander van te zijn. - Ik kan aan de Franse arts vragen of hij een ander recept kan voorschrijven met eventueel een lagere dosering. - Of ik zoek een verslavingszorg instantie of Nederlandse arts die wel positief zijn over de behandeling met Baclofen en mij hiermee kunnen helpen. Mochten er mensen zijn die mij kunnen door verwijzen naar zo’n instantie of arts, dan hoor ik dat graag.

13-06-2014 | Vrouw | 38
baclofen
Ik ben op recept Baclofen gaan gebruiken voor een gegeneraliseerde angststoornis en overmatig alcohol gebruik. Eerst Campral en Refusal gebruikt en de AA bezocht. Gering resultaat. Met Baclofen begonnen 3 keer 5 mag per dag, daarna langzaam opgehoogd naar 80 mg per dag en op dit moment nog verder aan het ophogen. Dit is het beste medicijn dat ik ooit heb gehad! Wat een won[lees meer...]der en wat een schande dat dit niet breder bekend is in onze maatschappij. Zo veel mensen lijden aan angst, paniek en verslaving terwijl er gewoon een oplossing is. Omdat de rechten/patenten op dit medicijn verlopen zijn verdienen de producenten en apotheken er niet veel aan. Ook de sigaretten- en alcohol industrie zijn geen voorstander van dit medicijn, en al helemaal niet de verslavingszorg die dan veel cliënten zou mislopen. De overheid zit ook al niet te wachten op dit medicijn omdat het dan accijnzen misloopt op de verkoop van drank en sigaretten. Promotie op grote schaal zit er dus niet in. In het begin vond ik de bijwerkingen wel heftig, het is wel doorbijten. De eerste nachten moeite met slapen, onrustig gevoel, onrustige benen (Roosvicee met ijzer voor het slapengaan helpt) daarna juist heel diep slapen, derde dag last van misselijkheid gehad. Als je het medicijn gewoon goed na/tijdens het eten inneemt heb je daar geen last meer van. De wijn blijft bij mij nu in de koelkast staan en op een feestje drink ik sociaal een glas mee maar hoef thuis niet nog minimaal een fles leeg te drinken. Belangrijk is dat je de dagelijkse dosis van Baclofen echt heel rustig moet opbouwen. Op dit moment ben ik 27 dagen bezig en zijn de bijwerkingen vrijwel nihil. Bij iedere ophoging van 5 mg per keer blijf ik 2 a 3 dagen daarop staan en hoog dan verder op. Ik ben deze week ook gestopt met roken en als ik ontwenningsverschijnselen voel en dan de Baclofen inneem dan voel ik dat nare gewoon heel snel wegtrekken. Psychisch gezien heb ik mij nog nooit beter gevoeld. Ik heb veel meer energie, word niet meer belemmerd door negatieve gedachten. Er is een nieuwe wereld voor mij opengegaan en dit gun ik iedereen!

27-02-2017 | Man | 39
Drugsverslaving
in 2012 kwam ik in aanraking met baclofen, ben zelf jarenlang een weekendgebruiker geweest van de party drug GHB en in mijn kennissenkring werd gezegd dat dit middel licht dezelfde werking geeft en het de drang om te gebruiken vermindert of geheel wegneemt. Na mijn relatie breuk in 2010 merkte ik dat ik geestelijk erg verslaafd was geraakt aan GHB en buiten die wereld had [lees meer...]ik eigenlijk geen vrienden op een paar na. Ook lijd ik aan zware depressie en kreeg de stempel bipolaire stoornis met soms periodes dat ik dingen hoor en zie die eigenlijk niet bestaan, kortom mijn wereld is op dat moment een hel op aarde, maar een buitenstaander merkt daar weinig van. In 2012 kreeg ik 4 x daags 10 mg baclofen voorgeschreven en gebruikte in voor de nacht 100mg seroquel. Na een aantal weken verdween mijn zware depressie tot een draagbaar nivo en mijn drugsgebruik verminderde van elk weekend naar eens in de maand, zelfs een klein jaar helemaal niet meer, na een opname bij de verslavingszorg. Het nadeel van baclofen vind ik dat het mijn spieren verslapt in het gezicht, dus de rimpels hangen er gewoon bij en dat voelt verschrikkelijk, verder is het echt een wonderpil. In 2015 heb ik besloten te stoppen met alle medicatie in overleg met het GGZ, sindsdien sliep ik erg slecht en had last van depressie, april 2016 raakte ik weer helemaal in de war en werd weer psychotisch, ik wist geen raad en ben weer zwaar aan de GHB gegaan, bijna een half jaar 24/7 gebruikt en via de huisarts 4 x 25 mg baclofan gekregen en 1 x daags 100 mg seroquel. November 2016 weer opgenomen in de verslavings-kliniek voor mijn GHB gebruik, na die periode heb ik de baclofen afgebouwd van 100 mg naar 40 mg daags, op de pillen van 25 mg stuiter ik gewoon. Het is eigenlijk drugs van de huisarts, ik word er vrolijk van en ben erg druk en tot gelijk rust in mijn geest, op 4 x10 mg werd ik weer wat rustiger, maar ik zie er nog steeds slecht uit. Mijn huid op mijn gezicht hangt en voelt niet fijn aan, ik kan ook nauwelijks lachen, dit alles heb ik ook aangegeven bij de huisarts en bij verslavingszorg. Ik was afgelopen weekend gestopt met baclofen, maar voelde me erg somber en angstig. De minuten kropen voorbij en werd steeds depressiever en banger. Ik ben heel veel alleen en met baclofen kan ik mezelf vrij goed vermaken, ga er gewoon op uit. Het geeft enigszins levenslust en de rust om bvb een boek te lezen. dus uit angst heb ik maar weer 10 mg genomen, ben toch erg benieuwd of er meer mensen zijn die het ook zo ervaren en wat zit er in godsnaam in die pil wat mij de rust geeft en zorgt dat ik niet continu in gevecht ben me mij gedachte? De keerzijde is de spiegel, van baclofen ga ik er beroerd uitzien, maar voel me goed van binnen...

03-04-2013 | Vrouw | 39
baclofen
Na jaren verslaafd te zijn gewwest aan Zopiclon ben ik sins December er vanaf. Het neemt de hunkering weg.

07-04-2021 | Man | 40
baclofen (25mg)
Alcoholverslaving
In 2010 experimenteel voorgeschreven gekregen als ondersteuning na jarenlange ghb verslaving. Craving 100% verminderd. Na ingesteld te zijn op 3 x 50 mg per dag volgde een periode van complete abstinentie van alle middelen van 5 jaar. Ondertussen afgebouwd naar onderhoudsdosering van 3 x 25mg per dag. Uiteraard werkt baclofen alleen als ondersteunend middel. Verslaving is [lees meer...]een complex probleem wat niet opgelost wordt door een pilletje. Wel heeft de baclofen meer ruimte gegeven om de geleerde therapie onderdelen daadwerkelijk toe te passen omdat de craving veel minder de overhand had.

25-02-2014 | Vrouw | 40
Alcoholverslaving
Ik ben zware wijn drinkster geweest en met dit middel ben ik na 2 jaar helemaal gestopt met alcohol. Tussentijd had ik wel een aantal keer terugval gehad, maar steeds kortere periodes tot een einde. Ik heb geen behoefte meer aan alcohol.

07-09-2020 | Man | 41
Fibromyalgie
Ik heb dit medicijn voorgeschreven omdat de pijn die ik ervoer zeer extreem was. Ook slikte ik het tijdens de overgang van Oxycodon naar Methadon, nu twee weken geleden. Het doet in principe goed haar werk echter zijn de bijwerkingen dusdanig dat ik proefondervindelijk gestopt ben omdat het voor mij niet meer mogelijk was om op een normale manier te slapen. In rust namen d[lees meer...]e stuiptrekkingen of jerks buitenproportioneel toe waardoor ik telkens wakker geschud werd. Nadat ik gestopt was nam dat voor 75% af de volgende dag, de dag erna werd het geminimaliseerd tot 1 a 2 jerks in de nacht en daar moet ik het kennelijk mee blijven doen. Omdat ik het voorgeschreven kreeg ten tijde van helse pijn was ik niet bij machten om de beschrijving te lezen. Daarin staat dat het medicijn niet geslikt mag worden als je een maagzweer hebt gehad. Toen ik vorige week weer een beetje bij de pinken was dus aan het lezen geslagen. Ik heb vorige jaar, door een medische misser bij de huisartsenpraktijk, een half jaar rond gelopen met een dubbele maagzweer en het lijkt er enorm op dat die teruggekeerd. Op exact dezelfde plekken steken, dezelfde ademhalingsissues vanwege de enorme zure oprispingen in de nacht. Jammer want de Baclofen hielp enorm goed tegen de extreme spierspanning in mijn lijf. Er zal met de pijnpoli en huisarts gekeken moeten gaan worden wat ik het beste kan gebruiken maar eerst maar eens mijn maag op orde krijgen.

26-09-2014 | Vrouw | 41
Alcoholverslaving
Ik neem het sinds 1 week, schitterend resultaat, neem 4x 10mg per dag(voorlopig), ik heb ook het boek gelezen maar 1 ding is me niet duidelijk, moet je je hele leven baclofen blijven nemen of kun je er na enkele jaren mee stoppen en blijft de hunkering dan weg? Kan iemand me hierbij helpen? Alvast bedankt!

05-10-2015 | Vrouw | 42
Alcoholverslaving
Neem je nu ook geen baclofen meer? Bij mij werkt dit heel goed als ik het inneem, maar als ik ermee stop is de drang naar alcohol er direct weer.

13-06-2015 | Man | 42
Alcoholverslaving
Drink al meer dan 25 jaar. Afgelopen half jaar 2 keer opgenomen in verslavingskliniek. Van verslavingsarts 30 mg Baclofen per dag voorgeschreven gekregen. Heb me niet gehouden aan de dagelijkse hoeveelheid, omdat de craving nog aanwezig was. Heb het zelf naar 70 mg per dag gebracht, en had hiermee het gewenste resultaat. Maar was gebonden aan het recept voor 30 mg per dag,[lees meer...] wat daarmee dus een probleem geeft. Een afspraak gemaakt met de verslavingsarts, om op te hogen, maar deze was daar niet over te spreken, ondanks mijn geboekte resultaat.Okay ik kreeg 10 mg meer per dag. Moet me nu dus houden aan de voorgeschreven dosering, wat nu heeft geleid dat ik toch maar ben gaan drinken in dit weekeinde, omdat de dosis te laag is.Ook heb ik Baclofen via een amerikaanse site proberen te bestellen via creditcard, dat is me dus niet gelukt, wegen restricties in EU. Volgens de verslavingsarts ben ik nu mijn zware alcoholverslaving aan het inruilen voor een hoge dosis baclofen. Daar ben ik het niet eens mee. Ook liep ik met zware angststoornissen en met chronische rugklachten, zelfs deze zijn gereduceerd door baclofen. Ook slaap ik heerlijk, en word uitgerust wakker zoals een mens zou moeten.

17-04-2014 | Man | 42
Alcoholverslaving
Dankzij het boek "het einde van mijn verslaving" van dr. Oliver Ameisen, ben ik op 12/10/2013 begonnen met Baclofen. Ik slik nu 4 x 25mg en soms 5x. Je moet het zelf opvoeren tot het werkt. Ondanks dat het, helaas, nog steeds een "off label" medicijn betreft (er is nooit officieel onderzoek gedaan naar alcoholverslaving en Baclofen) heb ik dit medicijn via mijn huisarts g[lees meer...]ekregen. Ik heb haar het boek gegeven en zij staat er gelukkig volledig achter. Tot op de dag van vandaag geen hunkering naar alcohol gehad en niet genuttigd, maar wel eens zin in een biertje. Bijwerkingen waren er wel in het begin, slecht slapen, duizeligheid, druk (ik had in ene zin om te gaan klussen) en geen honger. Ik ben in zes maanden 21 kilo afgevallen en nu op gezond gewicht. Wat is dit medicijn mijn redding geweest. Het medicijn heeft mijn leven drastisch veranderd. Geen drank meer, lekker veel naar de sportschool, niet meer elke dag naar de klote, geen katers meer maar vrolijk wakker worden en voor mijn vrouw een hele ander man en voor mijn kinderen een hele andere vader, in positieve zin uiteraard. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het leven op dit moment soms wel saai vind. Het lekkere gevoel wat je krijgt bij het nuttigen van alcohol is er niet meer bij. Feestjes, verjaardagen, voetbal en bijv. ook Apres skiën MET alcohol is er ook niet meer bij.... en dat mensen, is zo wennen. In plaats daarvan moet je echt andere bezigheden gaan verzinnen. Beste mensen, dit medicijn kan je redding zijn. Redding v.w.b. je baan, je huwelijk etc. Mijn mening is dat Baclofen alleen helpt alleen als je zelf voor 100% wilt stoppen (dus niet minderen, dat is een valkuil)Tip: koop het boek van dr. Ameisen en lees het zelf, laat je partner of familie het lezen en geef het aan de huisarts wanneer deze twijfelt. Ik hoop dat jullie aan deze review wat hebben. Succes allemaal.

09-02-2016 | Vrouw | 43
MS (multiple sclerose)
Toen ik pas begonnen was met dit medicijn kreeg ik het heel warm, maar wanneer ik mijn hand op b.v. mijn been legde, voelde ik een normale temperatuur. Na een paar dagen verdween deze vervelende bijwerking. Minder spierkracht is een andere bijwerking? Maar volgens mij kun je dit geen bijwerking noemen omdat de spasmen wel verdwenen en daarvoor is het nodig dat de spier [lees meer...]minder krachtig samentrekt. De effectiviteit is wat dat betreft hoog.