Ervaringen met Baclofen

Tizanidine (3 meningen)
Dantrium (3 meningen)

07-12-2010 | Man
baclofen
Gebruik alcohol (niet echt)
Gedurende een leven steeds meer gekenmerkt door een chronisch geworden overprikkeldheid, ook steeds meer alcohol gaan gebruiken om te dempen. Dit met de algemeen bekende gevolgen. Naar mijn mening doet Baclofen niets met alcohol. Baclofen doet echter àlles met chronische overprikkeldheid. Deze verdwijnt namelijk in een extreem korte tijd, bij mij in minder dan drie[lees meer...] maanden. Hoe dat werkt, weet op dit moment nog niemand. Met het verdwijnen van de overprikkeldheid, verdwijnt tevens in het zelfde rappe tempo de behoefte om nog te dempen, en daarmee ook de alcohol. Ter illustratie: dronk ik eerst 100, dan drink ik nu 6, dus vijftien maal minder. En ik ben overigens nog niet klaar. Hiermee nieuwe energie, alle slaapproblemen weg, weer kunnen gaan sporten, gewicht en bloeddruk beiden dramatisch omlaag (twaalf kilo in drie maanden, en van circa 185/125 naar circa 120/80). Dit alles zònder andere medicatie. Chapeau! Dringende aanbevelingen: Informeer jezelf grondig en sceptisch ten aanzien van de ervaringen van anderen, en lees de bijsluiter van Lioresal (een merknaam voor Baclofen). Het zijn géén snoepjes, en als je pech hebt, kun je wèl ook zeer gevaarlijke bijwerkingen krijgen.

22-11-2010 | Vrouw
baclofen
Tegen spierspasme tgv bijwerking primperan
Ik heb dit med gekregen voor de bijwerkingen die ik kreeg na gebruik van primperan. Ik had hele ernsitge spierspasme in m'n nek en kaken en na de baclofen nam die onwijs snel af! Wat een opluchting dat dit middel bestaat, heb er heerlijk op geslapen! Geen bijwerkingen als sufheid of misselijkheid van gehad.

18-10-2010 | Vrouw
Multiple sclerose
Spierverslapper: de spierspasmes blijven bestaan en hetzelfde geldt voor de stijfheid bij lopen.

30-07-2010 | Vrouw
Kramp in de benen
Het werkt ontzettend goed en ik slaap er ook heerlijk op. S morgens ben ik goed uitgerust moet er nu nog een paar keer per nacht uit voor kramp. voorheen wel 20 x

24-06-2010 | Vrouw
alcohol gebruik

10-06-2010 | Man
Spieren
goed

01-03-2010 | Man

28-03-2022 | Vrouw | 24
baclofen (10mg)
Zeer effectief medicijn tegen mijn zucht naar GHB.

24-03-2023 | Vrouw | 25
Drugsverslaving
Geen zucht meer naar GHB. Zeer tevreden over baclofen. Langzaam opgebouwd de eerste maanden. Moest er wel aan wennen, de eerste paar dagen was het net of ik lichtelijk onder invloed was van ghb. zit nu al anderhalf jaar op 80 mg per dag. Ik neem ze wel op vaste tijden in en zodra ik een dosis vergeet merk ik dat ik stemmingswisselingen krijg. Verder super tevreden.

10-07-2017 | Man | 25
Spierspasmes
Gekregen tegen continu gespannen spier. Merk geen positieve werking. Wel eventuele bijwerkingen.

21-02-2014 | Man | 26
Alcoholverslaving
werkt super. Ben nu compleet kalm en hoef geen alcohol meer om de onrust te dempen!

01-08-2020 | Vrouw | 27
Drugsverslaving
Dit medicijn heeft me gered!

19-01-2018 | Man | 27
baclofen (10mg)
- ik ben al 3 jaar verslaafd geweest aan GHB. Het was op en af. 2 keer detox. En als ik uiteindelijk abstinet was, was ik angstig. Het leven voelde vlakkig. Ik was super prikkelgevoelig voor licht en geluid en bewegingen. Na het lezen op internet zag ik baclofen staan, en dat zorgt ervoor dat ik wat “normaler” voel. De zucht naar GHB word verminderd en kon weer licht[lees meer...]elijk genieten. Ik was niet meer zo paniekerig . En ja, je hebt natuurlijk de bijwerkingen zoals beetje vergeetachtigheid en niet goed kunnen focussen. Maar ik weet niet of het te maken heeft met het jarenlang gebruik. Ik heb het wel voorover om NOOOIT meer terug te zijn in de detox. Ik gebruik het samen met pregabine. Beste combinatie wat tot nu toe niet “wetenschappelijk” is getest waardoor je niet zomaar uit de verslavingskliniek voorschreven kreeg. Je moet het geluk hebben dat je huisarts wil meewerken.

06-02-2018 | Vrouw | 28
baclofen (5mg)
Spierspasmes
Als fibromyalgiepatiënt kreeg ik middel voorgeschreven tegen spierspasmen thv nek/rug/bekken en paresthesieën in beide voeten. Morgen en middag 5mg. Dit werkt heel goed. Voel een normale spiertonus. Bij de inname nadien merk ik bij iets hef zn tillen een heftige tegenreactie om en werkt het middel niet meer. Dus geen zware of gewoon niks tillen!

26-07-2023 | Man | 29
Pijn (algemeen)
Ik kreeg het voorgeschreven van de huisarts voor trapezius spasme nadat kinesist therapie totaal niet heeft geholpen. Ik heb al meer dan 3 maanden nek en schouderpijn en meestal ook wel gepaard met hoofdpijn. Nu neem ik het voor de 3e dag in,en dit aan 10mg 1x voor het slapen gaan. Dag 1 had ik een beetje een raar gevoel toen ik wakker werd. Soort van licht verdovend [lees meer...]gevoel maar wel nog stijve spieren in de nek. Dag 2 werd dat gevoel sterker,en leek ik ook meer afwezig te zijn van de werkelijkheid. Ook werd ik wat onzekerder bij het stappen. Maar alsnog stijve en pijnlijke spieren en geen spierontspannend gevoel. Dag 3 voelde ik me verre van normaal. Ik had (meer) last van paniek en ik kon maar niet helder worden in mijn hoofd. Ik leek onder invloed te zijn en het onwerkelijke gevoel had opnieuw een hoogtepunt bereikt. Alsook pijn in mijn maag. Hierop ben ik ermee gestopt. Ik kan amper een simpel gesprek houden zonder dat dit aan me te zien is dat ik afwezig ben. Ik neem nog vele andere medicatie ivm paniek/angst/agorafobie,misschien dat er wisselwerkingen zijn. Alhoewel ik daar niet meteen iets over terugvond.

18-04-2016 | Vrouw | 30
Spierspasmes
Beste mensen, Ik heben dit medicijn een aantal jaren geslikt met nare consequenties. Ik gebruikte dit medicijnen vanwege spasme aan de linkerkant van mijn lichaam.. Heel die kant heb ik last van spasme. Het had wel het gewenste effect, maar het enige nadeel was dat mijn darmen stil kwam te liggen en consequenties daarvan waren niet te overzien allemaal negatieve dingen.[lees meer...].. Toen we erachter kwamen ben ik onmiddellijk gestopt godzijdank... Nu ga ik gelukkig de goede kant op met mij darmen, maar ben er lang niet niet. Dus dit medicijn voor mij nooit meer. Groetjes Salina