Ervaringen met Baclofen

Tizanidine (3 meningen)
Dantrium (3 meningen)

19-06-2015 | Vrouw | 30
Spierpijn
Vanwege een ongeval heb ik chronische hoofd- en spierpijn. Na van alles geprobeerd te hebben met geen tot zeer gering resultaat heb ik in overleg met mijn pijnspecialist besloten om voor pijnmedicatie te gaan. Ik kreeg een combinatie van zaldiar (paracetamol/tramadol 3 maal daags 1 tablet) en baclofen(spierverslappers, opbouwen van 10 naar uiteindelijk 40). Ik moest eerst [lees meer...]met de zaldiar beginnen en 2 weken later mocht ik ook met baclofen starten. Van de zaldiar kreeg ik vreselijke bijwerkingen en bleek later ook niet samen te kunnen met mijn antidepressiva. Daar ben ik dus al gauw mee gestopt. De baclofen verdroeg ik in kleine dosering wel, maar hoe hoger de dosering, hoe erger de bijwerkingen. Ik kreeg last van migraineaanvallen toen ik bij 30 mg was. Ik heb mijn lichaam de kans gegeven aan de baclofen te wennen, maar na een paar weken was ik het toch wel beu. Ik had me in geen tijden zo beroerd gevoeld! Een lage dosering is helaas geen optie, omdat dit gewoonweg geen effect heeft op de pijnklachten. Zonde om er dan toch mee door te gaan.

23-01-2019 | Vrouw | 31
baclofen (5mg)
Spierspasmes
Spierspanning neemt af, niet helemaal. De bijwerkingen daarintegen zijn erger dan de kwaal zelf. Door de vermoeidheid kom ik weinig ergens aan toe en mijn stemming is drastisch minder happy. Gelukkig hoef ik het maar tijdelijk te slikken tot een andere behandeling waar ik op wacht. Nee, niets voor mij.

17-02-2011 | Vrouw | 31
baclofen
Schokbewegingen en pijn
ik heb er baat bij gehad. Achteraf kwamen de klachten vooral door de antipsychotica (seoquel) Nu valt mij iets opmerkelijks op... Ik heb bijna 2 jaar gevloeid, nu ik gestopt ben met de baclofen is dat over... Kan een los daarvan staan, maar ben erg benieuwd of er meer vrouwen zijn die dat hebben/hadden.

07-09-2022 | Man | 32
Drugsverslaving
Ik ben al jaren onder de pannen geweest in de verslavingszorg vanwege mijn GHB en phenibut verslaving. Baclofen wordt nu iets vaker voorgeschreven. Dit middel heeft mij geholpen om compleet abstinent te blijven (ook van alcohol etc), in combinatie met zelfhulpgroepen en de daarbij behorende methodes. Het middel (baclofen) zelf is niet de oplossing en ik als verslaafde h[lees meer...]eb me strak moeten houden om me aan de dosering te houden. Of het nu ghb, phenibut of baclofen is, ik krijg de neiging om meer te nemen naar mate de tijd vordert. Ik lees hier enorm veel "wonderverhalen" en ik vraag mij vaak af hoe het nu met deze mensen gaat. Hoe zit het met de tolerantie? Dosering? Etc. Ik heb het succesvol afgebouwd en ben compleet abstinent. De oplossing zit 'm in het gedrag te veranderen, niet het middel ;). Succes allemaal!

21-02-2022 | Vrouw | 32
(..)

09-02-2020 | Man | 32
Drugsverslaving
Na 8 jaar GHB gebruikt te hebben, nu met behulp van Baclofen en een opname bij de verslavingszorg 5 jaar 'clean. Nu gebruik ik ongeveer 3 tot 5 keer per jaar op een festival. 50 ml op het feest(5 ml per keer), 50 ml de dag erna (5ml per keer) tijdens de dag erna en 30 ml voor de nacht daarna (10ml per keer om te kunnen slapen en dat zo'n 3 keer). Tijdens het festival en[lees meer...] de after gebruik ik dan ook speed erbij (1 tot 2 gram). Wanneer ik voor de laatste keer wakker wordt gebruik ik geen GHB meer(de maandagochtend). Op maandagochtend begin ik dan met 100mg Baclofen en na ongeveer 6 tot 8 uur begin ik al af te bouwen naar 90mg. Dit herhaalt zich tot ik weer op een onderhoudsdosis zit van 40 mg. Mocht ik me toch ellendig voelen neem ik dezelfde hoeveelheid als de afgelopen keer. Leuke bijkomstigheid is dat ik ook gestopt ben met roken en er nu juist een afkeer van gekregen heb(behalve wanneer ik aan het terugvallen ben). Kortom ik ben mijn verslaving hiermee de baas en kan nu mijn gebruik goed in de hand houden!

08-02-2020 | Man | 32

13-04-2017 | Man | 32
baclofen (180)
Alcoholverslaving
Je moet vechten voor dit medicijn! Maar het gaat je helpen daar ben ik van overtuigd. Ik vind het geen wonderpil, omdat dat de indruk wekt dat het geen moeite zou kosten. Ik zit op een dosis van 180 ml/g en krijg het nog steeds niet volledig op recept. Het is heel frustrerend dat artsen niet meewerken. Ze schrijven allemaal troep voor, maar iets wat werkt willen of durfen [lees meer...]ze niet voor te schrijven. Je moet zelf je huiswerk doen en met de feiten komen. In Frankrijk zijn ze heel ver. Je huisarts kan de onderzoeken opvragen. En als die daar te lui voor is, heb je het recht om een nieuwe huisarts te zoeken. Maar blijf zoeken! Blijf bij baclofen! Het heeft echt mijn leven gered. Het werkt ook voor autisme en nog veel meer. Er wordt geen onderzoek meer gedaan omdat er geen geld meer mee te verdienen is. De farmaceutische bedrijven houden het tegen denk ik. Dat vind ik echt maffia. Er zijn veel websites over baclofen en uiteindelijk toch veel onderzoeken. Lees bijvoorbeeld eerst eens het boek van ameisen. Succes!!

04-08-2016 | Man | 33
Alcoholverslaving
Ben benieuwd naar dit medicijn. De behandelend arts wou het me helaas niet uitschrijven ivm expirimenteel medicijn ?

18-11-2022 | Vrouw | 34
Pijn (algemeen)
Al 3 jaar pijn in mijn nek. Van alles geprobeerd totdat de huisarts dit voorschreef. De spierspanning in mijn nek is veel minder. De pijn zit er nog wel, maar omdat de spanning minder is, is het dragelijk geworden. Ik heb zelf een depressie en angst klachten daar werkt het ook voor. (Gebruik ook antidepresiva). Ik ben nog in de opbouw fase maar merk al wat verschil.[lees meer...]

31-08-2022 | Man | 34
Alcoholverslaving
Wederopstanding van de Phoenix. Ben nog maar pas bezig met dit medicijn maar het resultaat is verbluffend (bij mij)! Ik ben veel rustiger, meer relaxed en heb minder last van angstigheid of stress en stemmingswisselingen. De drang naar alcohol is zo goed als weg. Soms voel ik het nog opkomen, maar het is zoveel beter te managen. Als ik in één woord moet beschrijven hoe ik [lees meer...]mij voel is het 'vredig'. Ik kan me zelfs niet meer herinneren dat ik mij ooit zo goed en gelukkig heb gevoeld. Ik heb nota bene al alles geprobeerd om ervan af te geraken: campral, selincro, antabuse, hypnose, AA...niks hielp! Ik was eerlijk gezegd ten einde raad. Het ging slecht aflopen want ik was al overgestapt van bier en wijn naar sterke drank. Het werd ofwel mijn dood of die van iemand anders want ik deed echt ongelofelijk domme dingen onder invloed. Toen ben ik uitgekomen op het boek 'Het einde van mijn verslaving' van Olivier Ameisen, een alcoholist die zichzelf behandelde met Baclofen en zo nuchter werd. Mijn huisarts stemde gelukkig mee in om de behandeling op te starten want het is 'off label', waarvoor dank. Ik raad iedereen aan die kampt met deze verschrikkelijke, allesbeheersende verslaving om dit medicijn een kans te geven. Ikzelf ben er zo goed als zeker van dat ik deze negenkoppige draak nu kan verslaan! Het gaat mij eindelijk lukken na al die verspilde jaren, die ik nooit meer terugkrijg... Maar net als de mythische vuurvogel ben ik nu opgestaan uit mijn assen en ben ik erop gebrand om iets toch nog iets van mijn leven te maken en eindelijk die lieve, betrouwbare persoonlijkheid te kunnen zijn voor mijn naasten en dierbaren, die mij zo lang hebben moeten missen.

28-01-2020 | Man | 34
baclofen (10mg)
Absoluut geweldig medicijn. kamp met chronische stijve pijnlijke spieren en pezen door zelfbeschadiging. en meer onverklaarbare ligamelijke klachten, toenemende sociale angst hierdoor door, chronisch pijnlijk /ondraaglijk voelend lichaam. en dit medicijn heeft me echt een boost gegeven qua zelfvertrouwen zowel mentaal als fysiek. Instant mentale verlichting. Mentale hoo[lees meer...]gspanning door chronisch ondraaglijk lijf is verminderd. Minder heftige pijn, meer rust in me hoofd. geen vervelende bijwerkingen. In isolement door chronisch ondraaglijk aanvoelend lijf. Ook hier merk ik verbetering. slaap beter, ben minder gevoelig voor verslavingen(alchocol,porno), beter onder controle door dit medicijn. Ik stop hier echt nooit meer mee!. eerst probeerde ik 5htp en gaba supplementen alsmede amytriptilyne en gabapentine maar zonder resultaat. Hoop wel dat Mylan dtit leest en zorgt dat de 25mg versie frequenter beschikbaar wordt. Nu alleen 10mg beschikbaar bij apotheek. Ben sceptisch om over te stappen na ander merk doordat hogere dosering(25mg tabletten) niet beschikbaar is. en nu van Sandoz moet proberen, helemaal nu de ervaringen met dit merk goed zijn.

24-06-2018 | Man | 34
Alcoholverslaving
Dit is het enige wat werkt. Diverse therapieën, Campral, aantal keer afkicken (met behulp van benzo's)... 2 maand volledig gestopt... Herval, elke keer weer! Baclofen gaf me heel snel vervelende bijwerkingen (duizeligheid, kouden handen, verdoofd gevoel in handen, ...) waardoor ik snel dacht aan stoppen, maar na enkele dagen al een drastisch verschil in de drang (craving) [lees meer...]naar alcohol. Nu zit ik op 90Mg/dag (25Mg ochtend - 30Mg middag - 35Mg avond) en drink nu nog 10 tot 12 eenheden alcohol per week, dit was voor de Baclofen behandling 75 tot 100 eenheden per week. AUB: bent u alcoholverslaafd, of kent u iemand --> https://baclofentreatment.com/ of google 'Olivier Ameisen Baclofen'. Mijn leven ziet er nu TOTAAL anders uit, ik kan terug aan de toekomst denken en mijn leven ziet er terug rooskleurig uit. Ga ervoor!

08-03-2021 | Man | 35
baclofen (0,25mg/ml)
Deze baclofen werkt bijna niet van dit merk. Ik had voorheen baclofen van Mylan 10mg dat werkte echt beter. zowel mijn spieren ontspande meer, kon beter slapen maar de laatste keer kreeg ik het van dit merk sandoz. Nog in hogere dosering van 25mg maar doet niets, merk er niets van. Hopelijk kan ik binnenkort weer terug naar Mylan voor me fibromyalgie en chronische pijn wa[lees meer...]nt de baclofen van dit merk is 3xniks.

27-09-2020 | Vrouw | 35
MS (multiple sclerose)
Op het begin viel ik binnen 30 minuten hiervan in slaap en overdag was ik erg suf en niet in staat om auto te rijden daardoor. Na 1 maandje inname verminderen deze klachten en tegenwoordig kan ik tot ver in de nacht wakker blijven ondanks dat ik baclofen heb ingenomen. Verder helemaal geen bijwerkingen van gehad en nu de vermoeidheid ook weg is helemaal geen klachten. Mijn[lees meer...] spieren verslappen wat de pijn eruit haalt plus dat het ook een zenuwpijn middel is en de prikkel van pijn dus slechter doorgegeven wordt. Hierdoor eindelijk weer pijnloze nachten.

28-11-2020 | Vrouw | 36
Fibromyalgie
Ik ben gestart met baclofen 25mg om te slapen tegen de spierpijn, bovenop mijn slaappil zopiclone. Dit ging maanden goed. Tot ik overdag meer en meer pijn begon te krijgen. Nam ik s'morgens ook 1. En de middag ook 1 en in de avond ook 1. Ik ben nu zodanig verslaafd dat wanner ik opsta direct 2 er neem. Na 3 uren weer 2, na 4 uren weer 2, en rond 20u weer 2. Ik ben een schi[lees meer...]m van wie ik geweest ben. Ik heb er een soort dronken gevoel van en slaap veel overdag waardoor ik s'nachts amper slaap. Donkere wallen rond mijn ogen. Ik vraag bij verschillende dokters baclofen om zo rond te komen. Ik heb in het verleden een zwaar alcohol verslaving gehad. Waardoor ik nu geniet van het dronken gevoel van baclofen. Ik heb geprobeerd te stoppen. Ik kreeg direct een benauwd gevoel en paniek. Direct terug h.a laten komen en terug hervallen. Ik doe dit nu al 5 weken. Ik wil ervan af maar weet niet goed hoe. Had ik het geweten was ik nooit gestart met dit! Ik steek dit ook weg voor mijn partner. Ik heb overal wel een kaartje verstopt zodat ik ongezien mijn dosis kan nemen! Ik heb schrik als ik nu stop dat ik terug ga drinken....