Ervaringen met Baclofen

Tizanidine (3 meningen)
Dantrium (3 meningen)

29-09-2021 | Man | 53
Alcoholverslaving
Ik kreeg een weekje 25 mg Sandoz, nou ik kreeg gelijk weer trek, werkt totaal niet, volgende week weer Mylan hebben ze me beloofd

14-07-2021 | Man | 72
Beenkrampen

07-06-2021 | Man | 49
Alcoholverslaving
remt de zucht , zeer effectief

07-04-2021 | Man | 40
Alcoholverslaving
In 2010 experimenteel voorgeschreven gekregen als ondersteuning na jarenlange ghb verslaving. Craving 100% verminderd. Na ingesteld te zijn op 3 x 50 mg per dag volgde een periode van complete abstinentie van alle middelen van 5 jaar. Ondertussen afgebouwd naar onderhoudsdosering van 3 x 25mg per dag. Uiteraard werkt baclofen alleen als ondersteunend middel. Verslaving is [lees meer...]een complex probleem wat niet opgelost wordt door een pilletje. Wel heeft de baclofen meer ruimte gegeven om de geleerde therapie onderdelen daadwerkelijk toe te passen omdat de craving veel minder de overhand had.

08-03-2021 | Man | 35
baclofen (0,25mg/ml)
Deze baclofen werkt bijna niet van dit merk. Ik had voorheen baclofen van Mylan 10mg dat werkte echt beter. zowel mijn spieren ontspande meer, kon beter slapen maar de laatste keer kreeg ik het van dit merk sandoz. Nog in hogere dosering van 25mg maar doet niets, merk er niets van. Hopelijk kan ik binnenkort weer terug naar Mylan voor me fibromyalgie en chronische pijn wa[lees meer...]nt de baclofen van dit merk is 3xniks.

26-12-2020 | Man | 50
Alcoholverslaving
Ik drink reeds tientallen jaren teveel alcohol. Ik heb een leuk gezin, goede baan, ben sportief. Maar ik kan de strijd nooit winnen, ik voelde dat ik uiteindelijk aan de alcohol ten onder zou gaan. Mijn doel was niet stoppen, maar ‘normaal’ omgaan met alcohol. Na zelf op zoek te gaan op internet ben ik Baclofen tegengekomen. Boek van Olivier Ameisen gekocht (2de hands, nie[lees meer...]uw niet meer beschikbaar). Mijn huisarts stond er voor open. Traag gestart. Moet ook wel, want bij te sterke ophoging van de dosis heb je vervelende bijwerkingen. Opgehoogd tot 225mg/dag. Bijwerkingen zijn dan groot, maar ik kon wel normaal gaan werken, dus niet onoverkomelijk. Ik bleef ook gewoon drinken, s avonds, gemiddeld een 9-10 eenheden per dag. Op een bepaald ogenblik had ik de indruk dat ik ‘vol’ Baclofen zat. Ik kon de hoge dosis niet volhouden wegens raar gevoel in mijn hoofd, duizelig, ademhalingsonderdrukking: ik was even in paniek. Nu ben ik 2 weken verder en heb ik de dosis alweer gehalveerd: omdat mijn lichaam verzadigd was kan ik nu met veel kleinere dosis verder. Het belangrijkste: ik heb de meeste dagen niets meer gedronken. Het is nu kerst, en er komt wel s iemand op bezoek. Ik drink gewoon iets mee. Maar: ik doe dat nu zeer rustig, minder dan de anderen, wat absoluut een waanzinnig verschil maakt met vroeger. En als het bezoek weg is kan ik ook gemakkelijk terug overschakelen op prikwater. Dat had vroeger helemaal nooit gekund. Dan moest ik gewoon doordrinken. Het is nu allemaal nog pril, maar tot hiertoe is het een fantastisch resultaat. Of jet het moet blijven nemen weet ik niet. Ik ben van plan om dat 6 maanden te doen, en dan afbouwen en zien wat er gebeurt. Als het niet lukt kan ik terug de cyclus opstarten. Ik ga in alle geval het resultaat hier posten, met referentie BACLOFAN

07-09-2020 | Man | 41
Fibromyalgie
Ik heb dit medicijn voorgeschreven omdat de pijn die ik ervoer zeer extreem was. Ook slikte ik het tijdens de overgang van Oxycodon naar Methadon, nu twee weken geleden. Het doet in principe goed haar werk echter zijn de bijwerkingen dusdanig dat ik proefondervindelijk gestopt ben omdat het voor mij niet meer mogelijk was om op een normale manier te slapen. In rust namen d[lees meer...]e stuiptrekkingen of jerks buitenproportioneel toe waardoor ik telkens wakker geschud werd. Nadat ik gestopt was nam dat voor 75% af de volgende dag, de dag erna werd het geminimaliseerd tot 1 a 2 jerks in de nacht en daar moet ik het kennelijk mee blijven doen. Omdat ik het voorgeschreven kreeg ten tijde van helse pijn was ik niet bij machten om de beschrijving te lezen. Daarin staat dat het medicijn niet geslikt mag worden als je een maagzweer hebt gehad. Toen ik vorige week weer een beetje bij de pinken was dus aan het lezen geslagen. Ik heb vorige jaar, door een medische misser bij de huisartsenpraktijk, een half jaar rond gelopen met een dubbele maagzweer en het lijkt er enorm op dat die teruggekeerd. Op exact dezelfde plekken steken, dezelfde ademhalingsissues vanwege de enorme zure oprispingen in de nacht. Jammer want de Baclofen hielp enorm goed tegen de extreme spierspanning in mijn lijf. Er zal met de pijnpoli en huisarts gekeken moeten gaan worden wat ik het beste kan gebruiken maar eerst maar eens mijn maag op orde krijgen.

20-08-2020 | Man | 37
Drugsverslaving
Baclofen helpt mij om van de ghb af te blijven, in combinatie met diazepam, buprion, en temazepam.

09-02-2020 | Man | 32
Drugsverslaving
Na 8 jaar GHB gebruikt te hebben, nu met behulp van Baclofen en een opname bij de verslavingszorg 5 jaar 'clean. Nu gebruik ik ongeveer 3 tot 5 keer per jaar op een festival. 50 ml op het feest(5 ml per keer), 50 ml de dag erna (5ml per keer) tijdens de dag erna en 30 ml voor de nacht daarna (10ml per keer om te kunnen slapen en dat zo'n 3 keer). Tijdens het festival en[lees meer...] de after gebruik ik dan ook speed erbij (1 tot 2 gram). Wanneer ik voor de laatste keer wakker wordt gebruik ik geen GHB meer(de maandagochtend). Op maandagochtend begin ik dan met 100mg Baclofen en na ongeveer 6 tot 8 uur begin ik al af te bouwen naar 90mg. Dit herhaalt zich tot ik weer op een onderhoudsdosis zit van 40 mg. Mocht ik me toch ellendig voelen neem ik dezelfde hoeveelheid als de afgelopen keer. Leuke bijkomstigheid is dat ik ook gestopt ben met roken en er nu juist een afkeer van gekregen heb(behalve wanneer ik aan het terugvallen ben). Kortom ik ben mijn verslaving hiermee de baas en kan nu mijn gebruik goed in de hand houden!

08-02-2020 | Man | 32

28-01-2020 | Man | 34
baclofen (10mg)
Absoluut geweldig medicijn. kamp met chronische stijve pijnlijke spieren en pezen door zelfbeschadiging. en meer onverklaarbare ligamelijke klachten, toenemende sociale angst hierdoor door, chronisch pijnlijk /ondraaglijk voelend lichaam. en dit medicijn heeft me echt een boost gegeven qua zelfvertrouwen zowel mentaal als fysiek. Instant mentale verlichting. Mentale hoo[lees meer...]gspanning door chronisch ondraaglijk lijf is verminderd. Minder heftige pijn, meer rust in me hoofd. geen vervelende bijwerkingen. In isolement door chronisch ondraaglijk aanvoelend lijf. Ook hier merk ik verbetering. slaap beter, ben minder gevoelig voor verslavingen(alchocol,porno), beter onder controle door dit medicijn. Ik stop hier echt nooit meer mee!. eerst probeerde ik 5htp en gaba supplementen alsmede amytriptilyne en gabapentine maar zonder resultaat. Hoop wel dat Mylan dtit leest en zorgt dat de 25mg versie frequenter beschikbaar wordt. Nu alleen 10mg beschikbaar bij apotheek. Ben sceptisch om over te stappen na ander merk doordat hogere dosering(25mg tabletten) niet beschikbaar is. en nu van Sandoz moet proberen, helemaal nu de ervaringen met dit merk goed zijn.

18-02-2019 | Man | 44
Alcoholverslaving
Hoi, Baclofen heeft echt mijn leven veranderd, na de NA, AA en kliniek bleef ik maar cravings houden en werd depri van iedere dag met de verslaving bezig zijn. Naar meetings, en werkboek bijhouden en de schijn hoog houden dat clean zijn zo goed gaat. Ben ik via internet er achter gekomen dat Baclofen wel eens zou kunnen helpen dus naar de huisarts en wat fijn dat zij he[lees meer...]t ook zag zitten. Begonnen met 10 mgr per dag en tot 75 mgr. Vanaf de eerste dag jeetje wat voelde ik me goed en dan langzaam opbouwen nou daar kwam bijwerking 1 slaap, ik kon echt de ogen niet open houden op het werk dus terug gegaan naar 20 mg per dag en krijg ze nu iedere 3 maanden op recept en lekker opgespaard. Op vakantie het boek van Ameisen gaan lezen en de dosering opgehoogd tot 200 mgr per dag omdat Ameisen dit ook gedaan heeft en daarna afkeer kreeg van de alcohol. Dit was echt te veel ik kreeg spasmen en hallucinaties en bleef gewoon drinken dus maar weer terug naar de 20 mgr. Nu een jaar na de eerste tablet kan ik zeggen dat ik de juiste dosering en leefwijze gevonden heb. Door de weeks geen alcohol en ik dronk ongeveer 2 flessen wijn per dag, nu kan ik als een normaal mens af en toe iets drinken in het weekend. Als ik nu voel dat ik cravings krijg neem ik een pilletje extra. Ja ik ben er blij mee.

24-06-2018 | Man | 34
Alcoholverslaving
Dit is het enige wat werkt. Diverse therapieën, Campral, aantal keer afkicken (met behulp van benzo's)... 2 maand volledig gestopt... Herval, elke keer weer! Baclofen gaf me heel snel vervelende bijwerkingen (duizeligheid, kouden handen, verdoofd gevoel in handen, ...) waardoor ik snel dacht aan stoppen, maar na enkele dagen al een drastisch verschil in de drang (craving) [lees meer...]naar alcohol. Nu zit ik op 90Mg/dag (25Mg ochtend - 30Mg middag - 35Mg avond) en drink nu nog 10 tot 12 eenheden alcohol per week, dit was voor de Baclofen behandling 75 tot 100 eenheden per week. AUB: bent u alcoholverslaafd, of kent u iemand --> https://baclofentreatment.com/ of google 'Olivier Ameisen Baclofen'. Mijn leven ziet er nu TOTAAL anders uit, ik kan terug aan de toekomst denken en mijn leven ziet er terug rooskleurig uit. Ga ervoor!

19-01-2018 | Man | 27
baclofen (10mg)
- ik ben al 3 jaar verslaafd geweest aan GHB. Het was op en af. 2 keer detox. En als ik uiteindelijk abstinet was, was ik angstig. Het leven voelde vlakkig. Ik was super prikkelgevoelig voor licht en geluid en bewegingen. Na het lezen op internet zag ik baclofen staan, en dat zorgt ervoor dat ik wat “normaler” voel. De zucht naar GHB word verminderd en kon weer licht[lees meer...]elijk genieten. Ik was niet meer zo paniekerig . En ja, je hebt natuurlijk de bijwerkingen zoals beetje vergeetachtigheid en niet goed kunnen focussen. Maar ik weet niet of het te maken heeft met het jarenlang gebruik. Ik heb het wel voorover om NOOOIT meer terug te zijn in de detox. Ik gebruik het samen met pregabine. Beste combinatie wat tot nu toe niet “wetenschappelijk” is getest waardoor je niet zomaar uit de verslavingskliniek voorschreven kreeg. Je moet het geluk hebben dat je huisarts wil meewerken.

05-09-2017 | Man | 52
baclofen (5mg)
Spierspasmes
Baclofen: Het antispasticiteit middel: A. Lopen wordt er niet door verbeterd. B. Het vermindert de pijn van de kramp niet. C. Wat heb je eraan: helemaal niks!

10-07-2017 | Man | 25
Spierspasmes
Gekregen tegen continu gespannen spier. Merk geen positieve werking. Wel eventuele bijwerkingen.