Ervaringen met Baclofen

Tizanidine (3 meningen)
Dantrium (3 meningen)

26-01-2018 | Vrouw | 62
baclofen (10mg)
Aangezien ik door artrose en stenose uitstraling kreeg in schouders, armen en handen, schreef de pijnpoli arts baclofen 1x 10 mg voor het slapen voor. Helemaal blij de eerste week, ik sliep, had geen dpierkrampen en zenuwpijn meer in mijn armen. De tweede week al sliep ik minder, maar merkte dat mijn handen minder pijnlijk waren. De 3e week veel wakker, weer meer pijn. Hui[lees meer...]sarts moest van pijnpoli medicijn opvolgen en hij zei, je mag wel hoger, maar helemaal pijnvrij zul je nooit worden. Ik begon echter ontzettende zenuwpijn terug te krijgen in been en heup, maar begon te vermoeden dat Baclofen en Rivotril wat ik voor zenuwpijn gebruik in mijn voet, omdat daar de neurostimulator niet komt, tegen elkaar aan het vechten zijn. Afbouwe begonnen eergisteren van de baclofen, 5 mg, drie dagen en dan is het vanavond mijn laatste 5 mg. Ik wil deze troep echt nooit meer gebruiken.

03-10-2016 | Vrouw | 44
MS (multiple sclerose)
Ik gebruik sinds kort de maximale dosering, 3 tabletten per etmaal. Toen ik nog een lagere dosering slikte, had ik ook minder last van de bijwerkingen. Maar nu vind ik de sufheid erg vervelend worden. Omdat het effect niet meer genoeg is en ik niet meer wil en mag gebruiken, gebruik ik daarnaast het volksmedicijn (mediwiet/cbd) tegen de spasmen en dat werkt goed, maar daar[lees meer...] is zoveel over te vertellen, dat is te vinden onder cannabis (NIET roken/jointjes)

28-09-2016 | Vrouw | 53
MS (multiple sclerose)
Baclofen zorgde ervoor dat is geen spasmes meer had, maar ik werd er zo moe van dat ik overdag moeizaam functioneerde. Ik had moeite om helder te denken en het gevoel dat mijn hoofd vol watten zat.

18-04-2016 | Vrouw | 30
Spierspasmes
Beste mensen, Ik heben dit medicijn een aantal jaren geslikt met nare consequenties. Ik gebruikte dit medicijnen vanwege spasme aan de linkerkant van mijn lichaam.. Heel die kant heb ik last van spasme. Het had wel het gewenste effect, maar het enige nadeel was dat mijn darmen stil kwam te liggen en consequenties daarvan waren niet te overzien allemaal negatieve dingen.[lees meer...].. Toen we erachter kwamen ben ik onmiddellijk gestopt godzijdank... Nu ga ik gelukkig de goede kant op met mij darmen, maar ben er lang niet niet. Dus dit medicijn voor mij nooit meer. Groetjes Salina

09-02-2016 | Vrouw | 43
MS (multiple sclerose)
Toen ik pas begonnen was met dit medicijn kreeg ik het heel warm, maar wanneer ik mijn hand op b.v. mijn been legde, voelde ik een normale temperatuur. Na een paar dagen verdween deze vervelende bijwerking. Minder spierkracht is een andere bijwerking? Maar volgens mij kun je dit geen bijwerking noemen omdat de spasmen wel verdwenen en daarvoor is het nodig dat de spier [lees meer...]minder krachtig samentrekt. De effectiviteit is wat dat betreft hoog.

12-01-2016 | Vrouw | 69
baclofen (25mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik gebruik sinds kort Baclofen in eerste instantie alleen 's avonds om beter te slapen, ivm Restless legs syndroom, naast mijn medicatie hiervoor van Pramipexol 4 x 0,088mg 's avonds. Het (b)lijkt goed te werken, en voel me 's ochtends uitgerust, spierpijnvrij, en lekker zuurstofrijk in mijn hoofd. En voor mijn verslavings-aanleg en -verleden kan het ook geen kwaad, alho[lees meer...]ewel ik daar geen problemen meer door en mee heb. Ik hoop dat het zo blijft! Groet Sirene

05-10-2015 | Vrouw | 42
Alcoholverslaving
Neem je nu ook geen baclofen meer? Bij mij werkt dit heel goed als ik het inneem, maar als ik ermee stop is de drang naar alcohol er direct weer.

19-06-2015 | Vrouw | 30
Spierpijn
Vanwege een ongeval heb ik chronische hoofd- en spierpijn. Na van alles geprobeerd te hebben met geen tot zeer gering resultaat heb ik in overleg met mijn pijnspecialist besloten om voor pijnmedicatie te gaan. Ik kreeg een combinatie van zaldiar (paracetamol/tramadol 3 maal daags 1 tablet) en baclofen(spierverslappers, opbouwen van 10 naar uiteindelijk 40). Ik moest eerst [lees meer...]met de zaldiar beginnen en 2 weken later mocht ik ook met baclofen starten. Van de zaldiar kreeg ik vreselijke bijwerkingen en bleek later ook niet samen te kunnen met mijn antidepressiva. Daar ben ik dus al gauw mee gestopt. De baclofen verdroeg ik in kleine dosering wel, maar hoe hoger de dosering, hoe erger de bijwerkingen. Ik kreeg last van migraineaanvallen toen ik bij 30 mg was. Ik heb mijn lichaam de kans gegeven aan de baclofen te wennen, maar na een paar weken was ik het toch wel beu. Ik had me in geen tijden zo beroerd gevoeld! Een lage dosering is helaas geen optie, omdat dit gewoonweg geen effect heeft op de pijnklachten. Zonde om er dan toch mee door te gaan.

08-04-2015 | Vrouw | 54
baclofen (10mg)
Door "stijve spieren"moeite met bewegen, baclofen verslapte de spieren waardoor bewegen makkelijker ging en daardoor de pijn minder werd.

21-01-2015 | Vrouw | 43
Alcoholverslaving
Sinds 5 maanden gestart met baclofen voor mijn alcohol verslaving. ik merk dat het vooral effect heeft op mijn depressieve/angsstoornis. daarnaast slik ik ook Lyrica tegen mijn paniekaanvallen. Wat ik vooral merk is dat ik aanzienlijk minder gespannen ben, minder angstig, aanzienlijk minder negatieve gedachte. Positiever ben gaan denken, constructiever keuzes maak. mind[lees meer...]er angstig ben voor een leven zonder alcohol, de zucht naar is stukken minder. Algehele verlossing van de hunkering naar beneveld zijn is (nog) niet weg. vandaar dat ik nog steeds aan het ophogen ben. Start: 3x5mg p.d. Nu 3 maanden later: 1x 40mg, 1x55mg, 1x50mg. Wil nog langzaam verder ophogen.....Maar ben een beetje angstig. Heb last gekregen van kloppend/bonzend gevoel in mijn oren. Vooral 's nachts duidelijker aanwezig niet alleen qua gevoel, ik hoor het ook duidelijk bonzen/kloppen. Heeft iemand daar ervaring mee? Weet iemand wat dit is/ Ben bang dat ik door midhoge/hoge dosis van gebruik baclofen kans heb om tinittus op te lopen of iets anders onherstelbaars. Ik kan nergens iets vinden over deze bijwerking. Iemand? NB: ben erg blij met dit medicijn. Het geeft me hoop, geeft me kracht, positiviteit, een uitweg uit de ellende in mijn lichaam en hoofd en wil graag met Baclofen door!

10-11-2014 | Vrouw | 44
Alcoholverslaving
Ik gebruik Baclofen nu zo'n 6 jaar, maar blijf het combineren met alcohol. Vnl. voor de roes die je dan krijgt. Ik shop bij verschillende dokters en bezoek verschillende apothekers opdat het niet zou opvallen. Ik zit ruim over de voorgeschreven dosis van 3 x 3 dagelijks.

15-10-2014 | Vrouw | 51
Pijn (algemeen)
Ruim 35 jaar veel pijn in benen. Baclofen gekregen van neuroloog, super gelukkig de eerste weken, voor het eerst sinds jaren redelijk pijnvrij. Moest helaas wel steeds meer slikken om het effect te houden. Slik het nu om de pijn te reduceren en dat helpt aardig. Alleen bijwerkingen last van licht in het hoofd en darmen, waardoor ik niet wil ophogen.

26-09-2014 | Vrouw | 41
Alcoholverslaving
Ik neem het sinds 1 week, schitterend resultaat, neem 4x 10mg per dag(voorlopig), ik heb ook het boek gelezen maar 1 ding is me niet duidelijk, moet je je hele leven baclofen blijven nemen of kun je er na enkele jaren mee stoppen en blijft de hunkering dan weg? Kan iemand me hierbij helpen? Alvast bedankt!

13-06-2014 | Vrouw | 38
baclofen
Ik ben op recept Baclofen gaan gebruiken voor een gegeneraliseerde angststoornis en overmatig alcohol gebruik. Eerst Campral en Refusal gebruikt en de AA bezocht. Gering resultaat. Met Baclofen begonnen 3 keer 5 mag per dag, daarna langzaam opgehoogd naar 80 mg per dag en op dit moment nog verder aan het ophogen. Dit is het beste medicijn dat ik ooit heb gehad! Wat een won[lees meer...]der en wat een schande dat dit niet breder bekend is in onze maatschappij. Zo veel mensen lijden aan angst, paniek en verslaving terwijl er gewoon een oplossing is. Omdat de rechten/patenten op dit medicijn verlopen zijn verdienen de producenten en apotheken er niet veel aan. Ook de sigaretten- en alcohol industrie zijn geen voorstander van dit medicijn, en al helemaal niet de verslavingszorg die dan veel cliënten zou mislopen. De overheid zit ook al niet te wachten op dit medicijn omdat het dan accijnzen misloopt op de verkoop van drank en sigaretten. Promotie op grote schaal zit er dus niet in. In het begin vond ik de bijwerkingen wel heftig, het is wel doorbijten. De eerste nachten moeite met slapen, onrustig gevoel, onrustige benen (Roosvicee met ijzer voor het slapengaan helpt) daarna juist heel diep slapen, derde dag last van misselijkheid gehad. Als je het medicijn gewoon goed na/tijdens het eten inneemt heb je daar geen last meer van. De wijn blijft bij mij nu in de koelkast staan en op een feestje drink ik sociaal een glas mee maar hoef thuis niet nog minimaal een fles leeg te drinken. Belangrijk is dat je de dagelijkse dosis van Baclofen echt heel rustig moet opbouwen. Op dit moment ben ik 27 dagen bezig en zijn de bijwerkingen vrijwel nihil. Bij iedere ophoging van 5 mg per keer blijf ik 2 a 3 dagen daarop staan en hoog dan verder op. Ik ben deze week ook gestopt met roken en als ik ontwenningsverschijnselen voel en dan de Baclofen inneem dan voel ik dat nare gewoon heel snel wegtrekken. Psychisch gezien heb ik mij nog nooit beter gevoeld. Ik heb veel meer energie, word niet meer belemmerd door negatieve gedachten. Er is een nieuwe wereld voor mij opengegaan en dit gun ik iedereen!

25-02-2014 | Vrouw | 40
Alcoholverslaving
Ik ben zware wijn drinkster geweest en met dit middel ben ik na 2 jaar helemaal gestopt met alcohol. Tussentijd had ik wel een aantal keer terugval gehad, maar steeds kortere periodes tot een einde. Ik heb geen behoefte meer aan alcohol.

17-08-2013 | Vrouw | 37
baclofen
ik kreeg baclofen vanwege ernstige spierkrampen op eigen verzoek want ik wilde zelf met diazepam stoppen, maar wat een fiasco ik werd ontzettend misselijk en heb nog nooit zoveel in mijn leven moeten braken werd er ook enorm emotioneel van echt jantje lacht jantje huiltbijna op waanideeen toe vreselijk middel, ik dacht dat het iets veiliger zou zijn dan Diazepam in verband[lees meer...] met helderheid en bewust omgaan met gevoelens, maar dat was niet zo. Wat een rotmiddel ik heb laten meden er allergisch voor te zijn