Ervaringen met Baclofen

Tizanidine (3 meningen)
Dantrium (3 meningen)

13-04-2023 | Vrouw | 49
Alcoholverslaving
Na meer dan 30 jaar zwaar drinken en opnames heb ik baclofen gekregen via mijn verslavingsarts bij tactus, het is natuurlijk geen wondermiddel, bij mij neemt het echt de zin naar drank weg, wel icm met veel onderhoud wat betreft mijn verslaving, podcasts, veel lezen en niet denken dat de verslaving verdwenen is, terugval ligt altijd op de loer, ook merk ik dat mijn humeur [lees meer...]aanzienlijk verbeterd is, vrolijker, ongedwonger, voel me gewoon top.

24-03-2023 | Vrouw | 25
Drugsverslaving
Geen zucht meer naar GHB. Zeer tevreden over baclofen. Langzaam opgebouwd de eerste maanden. Moest er wel aan wennen, de eerste paar dagen was het net of ik lichtelijk onder invloed was van ghb. zit nu al anderhalf jaar op 80 mg per dag. Ik neem ze wel op vaste tijden in en zodra ik een dosis vergeet merk ik dat ik stemmingswisselingen krijg. Verder super tevreden.

23-12-2022 | Vrouw | 56
Dystonie
Cervicale dystonie (Torticollis spasmodica) Werkt goed, spieren veel meer ontspannen. Kreeg eerst proefrecept met 10mg Mylan, daarna Sandoz, deze laatste werkt minder goed. Hoop dat ik weer van Mylan kan krijgen.

02-12-2022 | Vrouw | 57
baclofen (10mg)
Al een paar maanden lang leefde ik in een 24/7 durende paniekaanval. Op een punt aangekomen dat ik het leven niet meer kon verdragen heb ik hulp gezocht bij mijn huisarts. Omdat ik in de laatste 25 jaar antidepressiva uit alle groepen tevergeefs heb geprobeerd, ben ik gaan zoeken naar een medicijn dat niet tot de antidepressiva behoorde, maar wel zou kunnen helpen bij de[lees meer...] angst en daaruit voortvloeiende paniekaanvallen. Zo kwam ik terecht bij Baclofen. De eerste paar dagen waarop ik 3x per dag 5mg slikte leek de paniek een klein beetje te verminderen. Daarna kon ik ophogen naar 3x 10mg. Na dit een week te hebben gedaan, merkte ik dat ik na 5 uur na inname weer heftige paniekaanvallen kreeg. In overleg toen besloten om op te hogen naar 4x per dag 10 mg. Na dit een paar dagen met een positief effect te hebben gedaan, merk ik nu toch weer dat de paniek er in aan het sluipen is. Vandaag hierover overleg gehad met de huisarts en hij gaf aan dat de Baclofen te weinig verbetering van de klachten en teveel zware bijwerkingen liet zien. Daarom besloten om nu Buspiron te gaan proberen. Bijwerkingen Baclofen: Incontinentie. ik had de hele dag het gevoel dat ik moest plassen en als ik naar het toilet ging was ik tijdens het lopen al aan het plassen. Ook heb ik 2x ‘s nachts in bed geplast. Traagheid. Zowel mijn denken als mijn handelingen raakten vertraagd. Geheugenproblemen. Mijn kortetermijn geheugen verslechterde in rap tempo. Moest elk klein dingetje gelijk opschrijven, anders was ik het weer kwijt. Slapeloosheid. Ik sliep nog maar maximaal 5 uur per nacht. Het vreemde was dat ik me helemaal niet moe voelde overdag. Ik heb deze bijwerking als positief ervaren. In de 25 jaar dat ik verschillende soorten antidepressiva slikte, sliep ik 10 tot 14 uur per dag en voelde ik me altijd doodmoe. Baclofen zorgde er dan ook voor dat ik me ondanks de slapeloosheid superenergiek voelde. Spierkrampen. Kwamen niet vaak voor, maar wel op plekken waar ik nooit krampen heb. Opeens kramp in de rechterpols bijvoorbeeld of kramp in een knie. Sexuele dwang. Twee dagen duurde dit en ik heb geen zin om hier over uit te weiden, maar het was vreselijk. De hele dag door alleen maar bijzonder sterke sexuele dwang voelen die niet te bevredigen is, ik gun het niemand!

18-11-2022 | Vrouw | 34
Pijn (algemeen)
Al 3 jaar pijn in mijn nek. Van alles geprobeerd totdat de huisarts dit voorschreef. De spierspanning in mijn nek is veel minder. De pijn zit er nog wel, maar omdat de spanning minder is, is het dragelijk geworden. Ik heb zelf een depressie en angst klachten daar werkt het ook voor. (Gebruik ook antidepresiva). Ik ben nog in de opbouw fase maar merk al wat verschil.[lees meer...]

28-03-2022 | Vrouw | 24
baclofen (10mg)
Zeer effectief medicijn tegen mijn zucht naar GHB.

21-02-2022 | Vrouw | 32
baclofen (25mg)
Alcoholverslaving
(..)

28-11-2020 | Vrouw | 36
baclofen (25mg)
Fibromyalgie
Ik ben gestart met baclofen 25mg om te slapen tegen de spierpijn, bovenop mijn slaappil zopiclone. Dit ging maanden goed. Tot ik overdag meer en meer pijn begon te krijgen. Nam ik s'morgens ook 1. En de middag ook 1 en in de avond ook 1. Ik ben nu zodanig verslaafd dat wanner ik opsta direct 2 er neem. Na 3 uren weer 2, na 4 uren weer 2, en rond 20u weer 2. Ik ben een schi[lees meer...]m van wie ik geweest ben. Ik heb er een soort dronken gevoel van en slaap veel overdag waardoor ik s'nachts amper slaap. Donkere wallen rond mijn ogen. Ik vraag bij verschillende dokters baclofen om zo rond te komen. Ik heb in het verleden een zwaar alcohol verslaving gehad. Waardoor ik nu geniet van het dronken gevoel van baclofen. Ik heb geprobeerd te stoppen. Ik kreeg direct een benauwd gevoel en paniek. Direct terug h.a laten komen en terug hervallen. Ik doe dit nu al 5 weken. Ik wil ervan af maar weet niet goed hoe. Had ik het geweten was ik nooit gestart met dit! Ik steek dit ook weg voor mijn partner. Ik heb overal wel een kaartje verstopt zodat ik ongezien mijn dosis kan nemen! Ik heb schrik als ik nu stop dat ik terug ga drinken....

27-09-2020 | Vrouw | 35
MS (multiple sclerose)
Op het begin viel ik binnen 30 minuten hiervan in slaap en overdag was ik erg suf en niet in staat om auto te rijden daardoor. Na 1 maandje inname verminderen deze klachten en tegenwoordig kan ik tot ver in de nacht wakker blijven ondanks dat ik baclofen heb ingenomen. Verder helemaal geen bijwerkingen van gehad en nu de vermoeidheid ook weg is helemaal geen klachten. Mijn[lees meer...] spieren verslappen wat de pijn eruit haalt plus dat het ook een zenuwpijn middel is en de prikkel van pijn dus slechter doorgegeven wordt. Hierdoor eindelijk weer pijnloze nachten.

01-08-2020 | Vrouw | 27
Drugsverslaving
Dit medicijn heeft me gered!

03-05-2020 | Vrouw | 54
baclofen (5mg)
Iemand bekend met paniekaanvallen sinds gebruik van Baclofen?

12-04-2020 | Vrouw | 68
baclofen (10mg)
Baclofen gaan gebruiken om van verslaving aan Lorazepam af te komen en beter te slapen. Van arts uit Parijs via mail al vernomen dat de bijwerkingen van Lorazepam erger zijn dan die van Baclofen. Toch geprobeerd. Sliep de eerste dagen prima. Wel last van misselijkheid en een hele rare smaak. Alles smaakte naar petroleum. Een week later hielp het al niet meer tegen slapel[lees meer...]oosheid en kreeg ik een extreem droge huid die sterk ging vervellen en heel droog haar. Er viel niet tegen op te smeren. Heeft iemand deze ervaring ook? Hoe komt het dat huid en haar zo droog worden? Droogt het je lichaam uit? Wel veel water en thee gedronken. Ben gestopt met Baclofen. Werkt niet en geeft slechts hele vervelende bijwerkingen.

30-12-2019 | Vrouw | 44
baclofen (10mg)
RLS, ik gun het helemaal niemand....wat een drama. De eerste medicijnen die ik kreeg hielpen mij niets....dit was ropinirol, snel ook weer mee gestopt want ik kreeg ik niet alleen hoofdpijn van maar werd er ook misselijk van. Ik gebruik nu sinds enkele jaren 2,5 tablet (10mg per stuk) elke avond na het eten. In het begin was dit enorm wennen want ik had het idee dat dit n[lees meer...]iets hielp, maar na een aantal weken JA eindelijk werden de klachten minder en verdwenen ze.....jeetje wat was ik dolgelukkig. Ik slaap altijd binnen (ik zou bijna zeggen 1 min) maar het in slaap blijven is een drama. Ik slaap een uur of 3 a 4 dan 2 uur wakker en dan val ik weer in slaap voor een uurtje of 3 a 4....en dit elke nacht ook een aantal jaar, ik neem dit maar op de koop toe want dit is niet zo vreselijk als die RLS klachten. Ik raad baclofen zeer zeker aan, neem in acht dat t even een aantal dagen misschien wel een week hooguit 2 nodig heeft wil dit medicijn je helpen. Ik wens iedereen heel veel klachtvrije RLS jaren.

23-01-2019 | Vrouw | 31
Spierspasmes
Spierspanning neemt af, niet helemaal. De bijwerkingen daarintegen zijn erger dan de kwaal zelf. Door de vermoeidheid kom ik weinig ergens aan toe en mijn stemming is drastisch minder happy. Gelukkig hoef ik het maar tijdelijk te slikken tot een andere behandeling waar ik op wacht. Nee, niets voor mij.

22-07-2018 | Vrouw | 62
baclofen (10mg)
De pijnpoli arts wilde Amitryptiline voorschrijven. In mijn dossier staat dat ik dat nooit meer mag hebben. Nou dan geef ik Baclofen. En dat verhevigde juist de zenuwpijn in mijn voet. Werkte wel goed voor nek en uitstraling naar mijn beide armen, maar niet voor mijn been en voet. Binnen twee weken gestopt in samenspraak met huisarts. Even niks. Later toch maar na lang [lees meer...]nadenken terug overleg met huisarts en aan de Diazepam gegaan.

06-02-2018 | Vrouw | 28
Spierspasmes
Als fibromyalgiepatiënt kreeg ik middel voorgeschreven tegen spierspasmen thv nek/rug/bekken en paresthesieën in beide voeten. Morgen en middag 5mg. Dit werkt heel goed. Voel een normale spiertonus. Bij de inname nadien merk ik bij iets hef zn tillen een heftige tegenreactie om en werkt het middel niet meer. Dus geen zware of gewoon niks tillen!