Ervaringen met Baclofen

Tizanidine (3 meningen)
Dantrium (3 meningen)

30-12-2019 | Vrouw | 44
baclofen (10mg)
RLS, ik gun het helemaal niemand....wat een drama. De eerste medicijnen die ik kreeg hielpen mij niets....dit was ropinirol, snel ook weer mee gestopt want ik kreeg ik niet alleen hoofdpijn van maar werd er ook misselijk van. Ik gebruik nu sinds enkele jaren 2,5 tablet (10mg per stuk) elke avond na het eten. In het begin was dit enorm wennen want ik had het idee dat dit n[lees meer...]iets hielp, maar na een aantal weken JA eindelijk werden de klachten minder en verdwenen ze.....jeetje wat was ik dolgelukkig. Ik slaap altijd binnen (ik zou bijna zeggen 1 min) maar het in slaap blijven is een drama. Ik slaap een uur of 3 a 4 dan 2 uur wakker en dan val ik weer in slaap voor een uurtje of 3 a 4....en dit elke nacht ook een aantal jaar, ik neem dit maar op de koop toe want dit is niet zo vreselijk als die RLS klachten. Ik raad baclofen zeer zeker aan, neem in acht dat t even een aantal dagen misschien wel een week hooguit 2 nodig heeft wil dit medicijn je helpen. Ik wens iedereen heel veel klachtvrije RLS jaren.

22-03-2013 | Vrouw | 52
baclofen
Ik heb een ernstige angststoornis met OBS (obsessief compulsieve stoornis). Een angstaanval kan enkele maanden duren. Er valt nauwelijks mee te leven. Ik ben met Baclofen begonnen nadat ik er intensief literatuuronderzoek naar had gedaan. Daar kwam ik tegen dat het werking heeft tegen angststoornissen. Op fora kwam ik tegen dat mensen met alcoholproblemen vaak geholpen war[lees meer...]en met Baclofen omdat het de oorzaak van het drinken neutraliseerde, namelijk de angsten. Daarom heb ik het geprobeerd, opgebouwd met 3 x 5 mg. per dag. Ik had besloten tot max. 90 mg. per dag te gaan, maar ben opgehouden met meerderen bij 3x10. De angstaanval die al 2 maanden bezig was, was in 3 dagen over. Ik ben nu in staat om iets constructiefs te doen met mijn angstaanvallen (zoals een programma om de amygdala bewust te kalmeren en te trainen niet meer te overreageren op de minste prikkel). Van bijwerkingen heb ik alleen wat last van maagzuur als ik het inneem vlak voor naar bed gaan. Dat doe ik dus niet meer, geen probleem. In tegenstelling tot anti-depressiva is dit middel echt werkzaam, en in tegenstelling tot de benzodiazepinen is dit middel niet verslavend en veel prettiger in het gebruik.

24-01-2013 | Man | 47
Paniekaanvallen
Dit medicijn heeft echt mijn leven gered. Vind het ontwaken uit een roes van 30 jaar nog wel wat pittig zo nu en dan, maar goed, ik kan zonder drugs. Geweldig, aanrader, gewoon aan je huisarts vragen!