Ervaringen met Sensodyne Tandpasta

mondverzorging

ontstoken tong blaren Gezwollen tandvlees verandering in smaak pijn in de mond aften in de mond bruin slijm in de keel tintelingen en prikkeling in de keel allergische reactie

Gevoelige tanden (71 meningen)
Tandverzorging (24 meningen)

01-04-2021 | Vrouw | 55
Gevoelige tanden
Wat een herkenning hier... Ook ik gebruik nu een week of 4 Sensodyne voor gevoelige tanden. Omdat mijn mond de laatste weken steeds raarder begint te voelen ben ik gaan Googlen. Overgang dacht ik. Tot ik op deze site stuitte. Ik stop meteen met deze tandpasta en die komt er bij mij niet meer in!!!!!

07-03-2021 | Vrouw | 55
mondverzorging
Ik weet niet wat ik lees hier, wat een herkenning. Alle klachten die ik ook ervaar. Ik poets met Sensodyne Rapid Relief Whitening. Ik de heb de hele nacht niet geslapen door mijn zere mond en vanmorgen weer gaan google wat ik toch heb. Vanmorgen zat mijn hele mond weer vol met slierten mondslijmvlies. Gelukkig hierop gegoogled en kwam ik dit tegen over Sensodyne. Ontzett[lees meer...]end blij om dit te lezen. Heb nu aan 2 kanten oorpijn, raar gevoel in mijn hoofd, tranende branderige ogen of ik ontstoken ogen heb, aften, rood en droog tandvlees, slierten mondslijmvlies, dikke droge lippen, bizar gewoon.

30-01-2020 | Vrouw | 55
mondverzorging
Ook ik heb een gevoelige mond en dikke lippen en dikke wangen van Sensodyne gevoeligheid en tandvlees!soort aften gevoel in mijn mond! Ga er direct mee stoppen!

27-09-2016 | Man | 55
Gevoelige tanden
Sinds ik ben overstapt van Elmex sensitive en Elmex sensitive professional naar Sensodyne REPAIR AND PROTECT gaat het met mijn gebit weer geweldig. Nergens meer last van.

23-04-2021 | Man | 56
Gevoelige tanden
Al jaren gebruik ik Sensodyne, maar sinds een dag maand ongeveer hele stroeve binnenkant van mijn mond, dacht dat het van Sulcrafaat kwam omdat ik dat toen ben gaan gebruiken. Dit was echter tijdelijk sinds een week gebruik ik het niet meer, sinds zondag heb ik opeens bijna geen smaak meer, alles smaakt als karton. Vanavond na het eten tandenpoetsen, en meteen weer vererge[lees meer...]rde klachten. Opeens dacht ik aan de tandpasta en ging ik Google en kwam deze pagina tegen. Ik ben niet met een nieuwe tube gaan gebruiken, sterker nog de tube is bijna leeg. Heel bijzonder. Ik denk wel dat het geactiveerd is door de sulcrafaat. Ga morgen met een nieuwe tube beginnen.

07-02-2020 | Vrouw | 56
Gevoelige tanden
Sinds deze week gebruik van Sensodyne Whitening. Ernstige vorm van zwelling in onderlip, mondbodem, tong en wangzakken! Ook het tandvlees is aangedaan. Dit middel zou verboden moeten worden!!! In welk land leven we nu eigenlijk, te zor voor woorden, geziien de eerdere reacties.

26-08-2022 | Vrouw | 58
Gevoelige tanden
Gebruik een aantal jaren rapid reliëf op advies van m'n tandarts tegen gevoelige tanden. Bij gebruik werkt het direct. De laatste paar maanden heb ik vaak last van van wondjes in mn mond, in de wangen, op de tong. Jeukend gehemelte dat komt en gaat, ik dacht dat ik hooikoorts of een allergie ineens zou hebben. Ook s nachts hierdoor niet kunnen slapen, gaan googelen en d[lees meer...]enk nu ook dat de sensodyne hier de oorzaak van is, wat me doet besluiten om hiermee te stoppen en over te stappen op andere tandpasta, in de hoop dat mn mond weer snel geneest en m'n gehemelte niet meer jeukt.

05-07-2022 | Vrouw | 58
Gevoelige tanden
Al jaren Sensodyne complete gebruikt, bij switch naar Repair en Protect versie pijnlijke tong, mond en geïrriteerde keel! Na stoppen met deze tandpasta en weer de complete te zijn gaan gebruiken, klachten na enkele dagen verdwenen! Wel tevreden over de werking bij gevoelige tanden.

23-06-2021 | Vrouw | 58
mondverzorging (75)
Tandverzorging
Sensodyne Rapid Relief: Bij gebruik ontstaat warmte sensatie en slijmvorming in de mond, na enige dagen ontstaat ontsteking en blaar- of zweer vorming van mond slijmvlies met een wit beslag. Nadat ik gestopt ben met deze tandpasta duurt het enkele dagen voor deze klachten verdwijnen. Reactie van Sensodyne (GSK Consumer Healthcare) is teleurstellend. “U gaf aan graag te wil[lees meer...]len weten voor welke stof u allergisch kan zijn. Helaas kunnen wij niet constateren door welk ingrediënt iemand een reactie krijgt; ieder lichaam reageert anders. In uw email laat u ons weten dat u graag een vergoeding ontvangt, omdat u aangeeft een mogelijke allergische reactie te hebben gehad. Het is GSK-beleid dat wij geen vergoeding aanbieden in het geval van een mogelijke bijwerking aangezien onverwachte gebeurtenissen zich af en toe kunnen voordoen.”

14-08-2020 | Vrouw | 59
mondverzorging
Sensodyne helpt weliswaar tegen gevoelige tanden, maar geeft na een tijdje een aantal zeer vervelende bijwerkingen: droge mond en keel, pijnlijke tong en gehemelte. Ik ben er mee gestopt.

10-02-2013 | Vrouw | 59
mondverzorging
In de winter wandelen gaf altijd na de wandeling, ongeveer een uur pijn, in mijn gebit. Nu ik Sensodyne gebruik heb ik daar nauwelijks meer last van. Ga weer met plezier wandelen (gebruik Sensodyne, care en repair (geen whitening)

07-05-2021 | Vrouw | 60
Tandverzorging
Na een maand gebruik van Sensodyne 'gevoelig tandvlees' kreeg ik allerlei klachten. Dat ging van een hele droge mond en lippen naar dikke lippen, rood slijmvlies en moeite met eten. Ook waren er een soort van 'aften' te zien. De tandarts kon niet verklaren wat er was en heeft mij een tube met aleo vera tandpaste gegeven om die een poosje te gebruiken. Hierna gingen de klac[lees meer...]hten langzaam weg. Toen dat op was ben ik weer de Sensodyne gaan gebruiken ( wist niet dat dit de oorzaak was) en kreeg weer heftige klachten. Zelfs namaakspeeksel ed moet kopen om in de nacht nog een beetje te kunnen slapen. Na een week of twee -ws op intiutie- de tandpasta van mijn man gaan gebruiken, en de klachten gingen weer langzaam weg. Toch nog 1 x de sensodyne geprobeerd en jahoor, gelijk weer heftige klachten. Ongelofelijk hoe agressief deze tandpasta werkt en zo te lezen niet alleen bij mij. Ik hoop dat de fabrikant hier iets mee gaat doen, dit is niet alleen heel vervelend voor de klanten maar drukt ook op de gezondheidszorg met bezoeken aan artsen ed.

18-02-2020 | Vrouw | 60
Gevoelige tanden
Ik gebruik sinds een paar weken de nieuwe Sensodyne "gevoeligheid &tandvlees. Ik heb een raar gevoel in mijn mond, beetje opgezwollen wangen, vieze smaak, en een gezwollen droge onderlip, zelfs wat hoofdpijn en misselijkheid. Vanmorgen naar de tandarts geweest, die vertelde dat het aan de tandpasta kan liggen...ik wist niet wat ik hoorde....je kunt dus allergisch zijn voo[lees meer...]r tandpasta!! Ik stop er nu dus mee, eens kijken of dat gaat helpen. Ik heb er goede hoop op. Iemand anders ook deze ervaringen??

12-12-2019 | Vrouw | 60
Gevoelige tanden
Ivm terugtrekken tandvlees, zeer gevoelige tandhalzen en dit als proefexemplaar van de tandarts meegekregen. Na 2 x gebruik, door het op de gevoelige tandhalzen in te smeren, voor de nacht veel klachten in de mond: binnenkant lippen, oedeem, blaren en wondjes, punt van de tong zeer gevoelig en pijnlijk(alsof het verbrand was); binnenkant kant, onderkant mondbodem zeer gevo[lees meer...]elig en pijnlijk. Kortom 7 dagen pijnstilling en pijn in de mond. Signaal aan de tandartspraktijk doorgegeven en ook hier signaal afgegeven. Kennelijk zit er een stof in deze tandpasta waar men op reageert!

15-04-2024 | Vrouw | 61
Gevoelige tanden

tintelingen en prikkeling in de keel allergische reactie

De ene Sensodyne is de andere niet. Heb vele verschillende soorten Sensodyne gebruikt ivm gevoelige tanden, waarvoor het top is. Nooit problemen. Nu ivm aanbieding Sensodyne Complete protection Whitening gekocht. Meteen bij de eerste poetsbeurt een vreemd gevoel in mijn mond (slijmvliezen). Bij de tweede poetsbeurt weer. Voelt allergisch en als ik hier de commentaren lees[lees meer...], zou het me niet verbazen als ik bij doorgaan met gebruik ook blaarachtige klachten krijg. Snel terug naar Sensodyne Mineral Boost. Daarbij had ik geen centje pijn.

24-12-2022 | Vrouw | 61
Gevoelige tanden
Ik gebruik al jaren sensodyne tandpasta voor gevoelige tanden en dat werkt perfect. Maar in eens kreeg ik een droge mond en veel slijmvorming, Dit verdween met het poetsen van een andere tandpasta. Maar voor de gevoeligheid greep ik toch weer terug naar sensodyne Ik heb al een jaar witte plekken in de binnenkant mondhoeken zo raar en al 2 jaar een dikke onderlip ook [lees meer...]is deze erg droog met velletjes. Alleen 14 dagen terug werd de zwelling erger en rood er om heen en het leek wel of mijn lippen in brand stonden. Tot ik ben gaan googlen op sensodyne en kwam deze verhalen tegen, Ben gelijk gestopt met sensodyne met de dag werd het rustiger de branderigheid is verdwenen lip is niet meer opgezet. En mond is niet meer droog. Ik gebruik nu wel een andere tandpasta en blijf van de sensodyne af !