Ervaringen met Betmiga

Mirabegron

Overactieve blaas (22 meningen)
Urine-incontinentie (21 meningen)
Polyurie (3 meningen)
Prostaatklachten (overig) (2 meningen)

31-12-2018 | Man | 72
Mirabegron (50mg)
Ik kreeg zeker 15 keer per dag aandrang om te plassen. Volgens mijn huisarts had ik een zwakke blaas en schreef hij Betmiga 50 mg tabletten voor. Na enkele dagen had ik hier baat bij. Toen ik deze tabletten 3 weken had gebruikt, ben ik met inname hiervan gestopt om te kijken wat het verdere resultaat was. Na een week moest ik weer zo'n 15 x per dag plassen. Vervolgens be[lees meer...]n ik de tabletten weer in gaan nemen en het plassen werd gereduceerd naar 5 á 7 keer per dag. Heb geen bijwerkingen.

19-09-2018 | Man | 57
Mirabegron (50)
Overactieve blaas
Zeer effectief tegen overactieve blaas, wellicht tè actief. Geen plotselinge, onverwachte druk meer op de blaas, maar plassen gaat in het grootste deel van de gevallen wel heel traag.

02-08-2018 | Man | 31
Overactieve blaas
Merk erg weinig verschil helaas, wel heb ik dagelijks last van de bijwerkingen: constipatie. Erg vervelend en pijnlijk. Weet niet of het de moeite waard is nog langer betmiga te slikken. Neem het nu ruim 2 weken.

20-05-2017 | Man | 79
Veel plassen
Ik ben tevreden over het medicijn.

09-11-2016 | Man | 58
Blaaskanker
4 Blaasoperaties gehad wegens blaaskanker. Na de 4e operatie kreeg ik veel meer plasklachten dan bij de vorige. Moet tot 24 keer per dag naar de wc en kan het niet inhouden, ook 's nachts niet. Diverse medicijnen geprobeerd. Ook Betmiga. Dit 30 dagen gebruikt zonder dat er ook maar enige verbetering zichtbaar werd. Op advies van de uroloog ook hiermee gestopt. Ben een bee[lees meer...]tje radeloos, omdat ik het alleen zie verergeren i.p.v. verbeteren.....

23-10-2016 | Man | 25
Mirabegron (25mg)
Urine-incontinentie
De medicatie werkte te goed, maar dit had slechte gevolgen, door de inname van deze medicijnen kon ik niet meer mijn blaas legen en moest er vervolgens een blaascatheter ingebracht worden, geen oplossing dus.

13-08-2016 | Man | 72
Mirabegron (50mg/ml)
Veel plassen
Moest te veel plassen, urineverlies. Nu nauwelijks problemen meer. Helpt goed.

12-02-2016 | Man | 68
Prostaatkanker
Na verwijdering prostaat incontinent geworden, na 10 maanden nog steeds geen verbetering. Bekken bodem therapie helpt niet. 's Nachts niet incontinent maar wel 4 a 5 keer aandrang om te plassen. Betmiga gebruik helpt niet, noch tegen incontinentie overdag, noch tegen overmatig vaak aandrang in de nachturen. Geen bijwerkingen. Alles lijkt op een verzakte blaas na de prostat[lees meer...]ectomie (via de Da Vinci methode) omdat ik 's nachts in liggende toestand geen urine verlies. De beste methode om 's nachts minder vaak met aandrang wakker te worden, is 's avonds veel drinken, hoe raar dit ook klinkt, want vermoedelijk plas je dan beter uit.

23-11-2015 | Man | 66
Mirabegron (25)
Overactieve blaas
Geholpen aan prostaat, goedaardige vergroting. Vervolgens littekenweefsel blaashals. Drie keer vergeefs aan geopereerd (steeds weer littekenweefsel). Gevolg: vaak, veel plassen, veel aandrang, kleine hoeveelheden urine per keer. Kortom: (ook) overactieve blaas. Kreeg eerst iets anders (weet niet meer wat, werd er raar van in mijn hoofd), toen Betmiga. Leek redelijk te hel[lees meer...]pen maar: begon me na zo'n 5 weken steeds vaker paar uur per dag erg beroerd te voelen (soort doorgedraaid, uitgeput gevoel). Dacht aan mijn hart. Heb bloeddrukmeter; bleek: 120 / 180 ! Kortom: veel te hoge bloeddruk. Ben acuut gestopt, voelde me na 2 dagen een stuk beter. Dan maar vaker plassen, maar dit nooit meer. Was niets van gezegd, moest er zelf achter komen. las een stuk van een onderzoeker die stelde: vertrouw wel je dokter maar niet de medicijnen die hij voorschrijft.....Helaas mee eens.

18-10-2015 | Man | 50
Mirabegron (50)
Urine-incontinentie
ik heb eerst een maand vesomni gebruikt, duizeligheid tot het gevaarlijk werd om auto te rijden. verder leek het wel te helpen. nu gebruik ik Betmiga, is voor mijn gevoel iets minder effectief maar zo goed als geen bijwerkingen, enkel ochtendstijfheid in mijn vingers, heel vreemd. ik heb precies ook meer behoefte aan slaap. nog 1 maand dagelijkse inname en dan mag ik gaan[lees meer...] verminderen, benieuwd of het blijft werken.

27-01-2015 | Man | 33
Urineverlies
Sinds ik soms moet katheteriseren, is mijn blaas van streek. Deze is dan erg onrustig en trekt onregelmatig samen, dit had vaak licht verlies tot gevolg. Sinds de Uroloog het medicijn Betmiga heeft voorgeschreven zijn deze klachten fors minder geworden. Al binnen enkele uren kwam er een serene rust over de blaas en trekt deze alleen nog samen als dat nodig is. Ondanks d[lees meer...]at er meer rust is, lijkt er ook minder controle over de blaas te zijn. Het signaal van wel of niet moeten plassen is fors minder sterk, en ook tijdens het plassen is de stroom door de plasbuis minder goed voelbaar. Het grote nadeel is dat deze serene rust ook over de darmen gaat, naar mijn gevoel staan deze soms nagenoeg stil. Zeker in de nacht zijn dan harde bonken in buik voelbaar en is de boel gespannen, zeker als er al dagen geen toilet is bezocht. Dit heeft een slechte nachtrust tot gevolg. Niet perse te droog of te hard maar blijft er gewoon te lang zitten, ondanks licht letten op voeding/beweging. Op advies van de dokter aan de movicolon. Dit helpt best goed maar heeft weer veel winden tot gevolg en een extra medicijn waar je weer van afhankelijk bent. Over de Betmiga over het geheel wel tevreden maar is zeker niet zonder bijwerkingen. Dit is anders dan de arts vertelde.

08-12-2014 | Man | 56
Urine-incontinentie
eerst baclofen en vesicare gebruikt met verschrikkelijke bijwerkingen en geen goed resultaat Betmiga heeft geen bijwerkingen bij mij enhet plassenisveel minder geworden. Alles beter onder controle

08-10-2014 | Man | 64
Hartritmestoornis
Had wel positief effect op mijn instabiele blaas klachten. Helaas genoodzaakt te stoppen vanwege hartritmestoornis.

10-09-2014 | Man | 65
Veel plassen
Mijn uroloog heeft mij dit medicijn ook voorgeschreven met de mededeling dat dit nieuwe medicijn niet de vervelende bijwerking had van een droge mond. Dat klopt. Maar helaas merkte ik na 14 dagen gebruik geen verbetering van mijn plasklachten en ik ben er mee gestopt. Dit omdat ik wel enkele vervelende bijwerkingen constateerde. Het heeft m.i. een vertragende werking op j[lees meer...]e stofwisseling en stoelgang, met gewichtstoename ten gevolge.

01-09-2014 | Man | 79
Prostaatklachten (overig)
Sinds 1 maand neem ik deze medicatie zonder enig resultaat in mijn plasgedrag namelijk om de 2 uur s'nachts gaan plassen. Vervelende bijwerkingen: sijsverteringsproblemen, constipatie, gewichtstoename, soms duizelig.

29-08-2014 | Man | 79
Prostaatklachten (overig)
Ik neem Betmiga +- 4 weken en tot heden geen verbetering aan mijn plasgedrag. Wat wel opvalt is dat ik nu veel last heb van constipatie wat voordien niet het geval was. Ook duizeligheid en lagere bloeddruk.