Mirabegron

Overactieve blaas (19 meningen)
Urine-incontinentie (16 meningen)
Polyurie (3 meningen)
Prostaatklachten (overig) (2 meningen)

08-06-2016 | Vrouw | 65
Mirabegron (1)
Overactieve blaas
Na jarenlang oxybutinine gebruikt te hebben, ben ik op aanraden van mijn uroloog overgestapt op Betmiga. Het werkte bij mij niet, want ik voelde niet op tijd wanneer ik naar de toilet moest en als ik dan wilde gaan, kwam het er meteen uit, dus geen aandrangsgevoel. Ook merkte ik dat het net was of ik geen aandrang had voor de ontlasting. Het leek of de darmen stil lagen, a[lees meer...]l had ik geen obstipatie. Dus nu ben ik weer terug bij oxybutinine.

21-03-2016 | Vrouw | 24
Overactieve blaas
Sinds dit medicijn, geen last meer van continue aandrang om naar de wc te gaan (zie 20+ keer naar de wc gaan). Van alle andere medicatie kreeg ik last van een droge mond, droge ogen, zeer ernstige obstipatie & vermoeidheid (oa tolterodine). Door deze medicatie is de mictie frequentie weer naar 6/7 keer op een dag gegaan en heb ik mijn leven weer terug voor mijn overactiev[lees meer...]e blaas dit verpestte.

20-10-2015 | Vrouw | 38
Urine-incontinentie
Vandaag door een kennis van mij die apothekersassistente is, erop gewezen geworden dat er ernstige bijwerkingen naar boven zijn gekomen bij inname van dit middel. Men kan er een bepaald syndroom van krijgen waaraan men kan overlijden.

30-08-2015 | Vrouw | 39
Overactieve blaas
Na jaren Vesicare geslikt te hebben, heeft de uroloog mij Betmiga voorgeschreven. Ik slik het nog geen week en voel mij niet lekker. Bijwerkingen zouden juist minder zijn dan met de Vesicare (daar zie ik wazig door). Ik voel mij gejaagd door de Betmiga en niet lekker, mijn hart lijkt sneller te gaan en ik krijg een soort 'opvliegers'. In de bijsluiter lees ik deze kla[lees meer...]chten niet terug, maar gelukkig wel door de patiëntenverhalen op deze site. Ik ga mijn uroloog bellen en zeggen dat ik gewoon weer mijn Vesicare wil gebruiken. (of misschien moet ik nog even aankijken met de Betmiga???)

07-04-2015 | Vrouw | 42
Urine-incontinentie
Na enige jaren Vesicare te hebben gebruikt, naar volle tevredenheid, heeft mijn Uroloog Betmiga voorgeschreven omdat dit nauwelijks bijwerkingen zou hebben. Al snel na de overstap op Betmiga kwamen mijn urine-incontinentie klachten terug. Ik heb Betmiga enkele weken gebruikt, in de hoop dat het alsnog zou gaan werken, maar het had vrijwel geen effect. Nu ben ik weer Vesica[lees meer...]re gaan gebruiken, en mijn klachten zijn direct verdwenen.

22-03-2015 | Vrouw | 52
Overactieve blaas
Ik heb betmiga 50 mg door de uroloog voorgeschreven gekregen ivm overactieve blaas, wat weer kwam door het continu te strak aanspannen van mijn bekkenbodemspieren. Het duurde een aantal weken voordat het wat rustiger werd, ik had ook bekkenbodemtherapie en PTNS (soort acupunctuur op de blaasmeridiaan) via de uroloog. 1,5 week geleden werd ik opgenomen op de hartbewaking!!![lees meer...] ivm tachycardie (te snelle pols). Ik moest toen acuut stoppen en de aandrang klachten namen na een paar dagen weer toe. Bewijs dus dat het wél iets gedaan had. Ben nu weer terug gezet op oxybutynine, is een ouder middel, geeft vooral droge mond, maar dat heb ik liever dan nog een op de hartbewaking belanden!!! Betmiga is nog niet zo lang op de markt en de lange termijn effecten zijn dus nog niet bekend. Ik zou zeggen: voorzichtig er mee! En verwacht geen wonderen er van.

05-02-2015 | Vrouw | 44
Blaasontsteking
vooraf wat zorgen omdat de mogelijke bijwerkingen zo veel waren. In het begin geen problemen op wat licht jeuk na. Deze jeuk is na 2 weken steeds meer en gaat over in een brandende jeuk

25-01-2015 | Vrouw | 57
Urine-incontinentie
al zo.n 20 j last van urineverlies na geboorte dochter werd door de jaren steedserger ook incontinent van ontlasting 4j geleden verlamd geweest na allergie van pesiline na die tijd erg ziek geweest na onderzoek bleek ik darmpoliepen te hebben zijn verwijderd bekkenbodem therapie gehad geen last van ontlasting meer heb vecicare gebruikt3j met ptns behandeling w[lees meer...]erkt niet erg en bloedsuiker gaat er van omhoog nu dus betmiga 50 mg kan niet meer naar wc verstopping en urine loopt gewoon af heb fibromyalgie artrose heb al een nieuwe knie en ook artritis ben aan tunnelsyndroom geholpen aan beide handen heb ook diabetes en een pomp

16-01-2015 | Vrouw | 59
Urine-incontinentie
Veel bijwerkingen.last van ogen. Vaker plassen en soms moeilijk plas op te houden. Stoelgang erg moeizaam. Heb Dridase en vesicare gebruikt voordat ik betmiga ging gebruiken.

13-09-2014 | Vrouw | 66
Urine-incontinentie
Betmiga lijkt in het begin te werken maar de bijwerkingen zijn behoorlijk heftig. Ik slik het nu een aantal weken en het effect wordt ook minder met de tijd. Ik ga er zeker mee stoppen na deze week want ik voel me per dag beroerder en vrees voor een hartaanval. Ook heb ik continue het gevoel dat ik blaasontsteking heb met enorme kramp tijdens het plassen. Jammer want ik[lees meer...] was er in de eerste week van mijn gebruik best blij mee.

06-06-2014 | Vrouw | 49
Mirabegron
Dit is een heel nieuw medicijn met een andere werking dan mijn vorige medicatie die ik voor overactieve blaas kreeg. Tot nu toe is het effectief, hoewel ik nog regelmatig plotselinge aandrang krijg. Toch hoef ik niet meer zo heel erg vaak naar het toilet te gaan als met mijn andere medicatie.

24-02-2022 | Man | 70
Blaaskanker
dagelijks dilateren van urine buis in de blaas omdat de operatie wond samen trekt. Daardoor kan er geen controle plaats vinden. Betmiga geeft beetje rust in de pijnlijke leider en blaas

02-11-2021 | Man | 66
Overactieve blaas
Werking is matig. Nog steeds driemaal per nacht uit bed. Lichte maar vervelende hoofdpijn bij gebruik. Nu tweemaal zeer ernstige obstipatie gehad. Eerste keer klysma gehad na 24 uur. Tweede keer. Ik ben al 2 dagen doende. Troep!

18-10-2021 | Man | 84
Overactieve blaas
Gebruik al jaren tamsulosine voor mijn prostaat. Maar had toch plasproblemen. Moest meerdere malen 's nachts uit bed om te plassen ook het plassen was pijnlijk. De uroloog schreef mij betmiga 59 mg voor. Na een paar maanden was het minder pijnlijk en ik moest nog maar 1x 's nachts uit bed. Voor mij een prima middel.

31-08-2021 | Man | 65
Overactieve blaas
Dit middel werkt op de blaas, gebruik het nu enkele maanden, in het begin leek er sprake van een verbetering, maar toen begin de jeuk en huiduitslag en ipv verbetering werd het van kwaad tot erger. Van het middel wat ik hiervoor gebruikte, Tamsulosine 0.4 mg en werkt op de prostaat, kreeg ik het gevoel dat het beter kon, dus werd mij het middel Betmiga aangeraden om te geb[lees meer...]ruiken. Ik ben er nu van overtuigd, dat Betmiga minder goed bij mij werkt en ook nog eens vele malen duurder is dan Tamsulosine. Nu werd mij geadviseerd om deze 2 middelen in combinatie te gebruiken. Wij gaan het zien🙏

24-04-2021 | Man | 77
Overactieve blaas
ik moet nu meer en snel na elkaar veel plassen - niet op kunnen houden tot aan het toilet ver gebruik ik dutasteride en tamsulosine