solifenacine

Overactieve blaas (26 meningen)
Polyurie (23 meningen)
Incontinentie (9 meningen)
Urine-incontinentie (2 meningen)
Prostaathyperplasie (1 mening)
Prostaatklachten (overig) (1 mening)
Anurie / oligurie (1 mening)

24-02-2022 | Man | 70
Incontinentie
flink nadruppelen en niet op kunnen houden. Helaas door dit middel ben ik gevoel tijdens plassen kwijtgeraakt en en weet zonder te kijken, luisteren of voelen niet of ik uit geplast ben. Heb middel paar maanden gebruikt en na jaren is gevoel nooit terug gekomen.

12-01-2022 | Man | 70
Urine-incontinentie
belangrijkste is dat ik totale gevoel tijdens plassen kwijt ben, weet dus niet wanneer ik klaar ben met plassen zonder te kijken, voelen of luisteren. Na jaren is gevoel nooit meer terug gekomen.

30-09-2021 | Man | 66
Overactieve blaas
vaak moeten plassen, niet goed kunnen uitplassen/nadruppelen

14-09-2021 | Man | 83
Incontinentie
Ik ben al weer 5 jaar geldeden aan prostaat verwijdering geopereerd vanweg kanker ( dacht men) Het was niet kwaadaardig zei men maar de prostaat is verwijderd. Al die jaren ben ik incontinet. Men zei eerst als oplossing Bekkenspier oefenen. Deed dat een jaar maar het hielp niet. Toen ik de Uroloog hiermee confronteerde was zijn reactie "Tja die spieren zijn ook al 80 e[lees meer...]n die zullen nooit weer jonger worden of beter dan nu gaan functioneren. Vesicair ben ik niet voor maar heb ze een half jaar gebruikt. Op de bijsluiter staat het kan de lever beinvloeden en op het doosje een geel stickertje "kan de rijvaardigheid beinvloeden." Dus Vesicare ben ik mee gestopt. Ik ben 83 en ga mijn lever niet beschadigen. De Incontinetie is stevig maar enkele keren natte broek neem ik dan maar op de koop toe. Niets is te vinden dat helpen kan.

21-05-2021 | Vrouw | 46
Overactieve blaas
Erge droge ogen, ik kon niet meer lezen, en droge mond en neus slijmvlies. Ik ben hiermee gestopt.

20-05-2021 | Vrouw | 61
Overactieve blaas
Reden: blaaskramp Bijwerking: Droge mond zeer overheersend, maakt spreken zonder drinken van water, praktisch onmogelijk. Sociaal is dit problematisch. Gevolgen voor gezondheid gebit en tandvlees, worden door tandarts opgemerkt.

21-03-2021 | Vrouw | 55
Overactieve blaas
Na een rugoperatie had ik een urineretentie van 1,5 liter. Om die reden heb ik 3 maanden een catheter gehad. Daarna kon ik weer zelf plassen. Doordat ik de blaasvulling niet voelde en bij een bepaalde blaasvulling de blaas reflexmatig werd leeggedrukt verloor ik meerdere keren per dag behoorlijk wat urine. Daarom gestart met solifenacine. Het heeft een maand geduurd totdat[lees meer...] ik geen urine meer verloor. Gelukkig ondervind ik nauwelijks bijwerkingen. Af en toe een beetje droge mond. Met de uroloog heb ik nu afgesproken om over 6 maanden te stoppen. Ik ben heel benieuwd hoe dit zal gaan. Het incontinentiemateriaal bewaar ik nog even.

28-02-2021 | Man | 69
Pijn (algemeen)
heb jaren geleden vesicare langere tijd gebruikt. Om dat bij aandrang de urine direct begon te stromen. Had bij mij geen effect daarop wel dat ik na jaren nogsteeds wel aandrang voel maar niet of ik plas of dat ik klaar ben. Mag hand er onder houden of zo gaan staan/zitten dan ik kan kijken

04-11-2020 | Vrouw | 49
Overactieve blaas
Vanwege overactieve blaas (aandrang-incontinentie) solifenacine gaan gebruiken, 2,5 jaar geleden. Ik begon met een dosis van 5 mg en ik merkte snel effect. Ik kon veel langer zonder te moeten plassen, hoefde 's nachts niet meer naar de wc. Dus ik was er erg blij mee, maar na een poos werd het effect minder. Mijn blaas was weer gevoeliger en ik had weer vaker sterke aandran[lees meer...]g bij een niet volle blaas. Toen kreeg ik een dosis van 10 mg en ook nu weer was het effect merkbaar. Inmiddels weer een poos verder en het effect is weer weg. Mijn blaas is weer gevoeliger geworden, en minder gevoelig voor het medicijn, zo lijkt het. Er treedt dus gewenning op en ik heb een steeds hogere dosis nodig. Moet overleggen met mijn huisarts. Bijwerkingen heb ik nauwelijks; alleen soms een droge mond.

04-09-2020 | Man | 58
Urine-incontinentie
Vesicare heeft bij mij ook niet geholpen Medicijn werd na testen in ziekenhuis aanbevolen

08-09-2019 | Man | 65
Overactieve blaas
Na een turp operatie gaat plassen voortreffelijk alleen de frequentie is te veel.. Visicare moet de blaas tot rust brengen ... maar heeft geen effect bij mij.

13-12-2018 | Vrouw | 53
solifenacine (10mg)
ik moest altijd wel 3 tot 4 keer mijn bed uit om te plassen en nu nog maar 1 keer. Slaap daardoor weer voldoende op een nacht, waardoor ik me een stuk fijner voel. Dus voor mij werkt dit medicijn prima met de bijwerkingen kan ik leven.

06-09-2018 | Man | 73
Prostaatklachten (overig)
Na eerst een onderzoek van de oncoloog naar prostaatkanker, was er geen prostatkanker, daarna naar uroloog die mij wegens het vele plassen in de nacht vesicare 5Mg voorschreef. De volgende dag 1 tablet in genomen, even later kreeg ik, Hartpatient zeer ernstige hartklachten en benauwdheid met daarbij komende, ontzettend raar in het hoofd als ok in ook nog een flinke dosis [lees meer...]morfine had in genomen en viel steeds in slaap aan de tafel, toen ik wat beter was geworden direct het ziekenhuis op gebeld en het bovenvermelde gemeld, de reactie was, onmiddellijk stoppen met dit medicijn dit is een zeer heftige reactie, thans na een nieuw gesprek moet ik Furosemide 20 gaan gebruiken in de avond, zodat ik misschien eindelijk snachts weer eens rustig kan slapen zonder steeds het bed uit te moeten.

21-05-2018 | Vrouw | 63
Hernia
Na een operatie en kanaalstenose operatie heb ik blijvend urine incontinentie klachten, voor de operatie voelde ik niet meer dat ik moest plassen. Ga nu om het uur omdat ik vreselijke drang heb, maar kost me moeite om het eruit te plassen....het helpt iets. Neem ze in omdat ik dan nog wat kan slapen, anders is het om de 5 minuten naar het toilet.....voel me erg ongelukkig[lees meer...] met deze situatie.....behandeld arts zegt dat er niets aan te doen is.....Binnenkort toch maar weer bespreken of de blaas beschadigd is, heb nog steeds veel pijn, misschien toch weer een nieuwe hernia.

07-02-2018 | Vrouw | 46
Incontinentie
ruim 6 jaar incontinentie, aanvankelijk verweten aan zwangerschap. Wegens neurologische aandoening nader onderzocht. Medicatie blijkt zeer effectief.

17-01-2018 | Vrouw | 24
Overactieve blaas

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (433) - Antibiotica - penicillines breedspectrum