Ervaringen met Betmiga

Mirabegron

Overactieve blaas (22 meningen)
Urine-incontinentie (21 meningen)
Polyurie (3 meningen)
Prostaatklachten (overig) (2 meningen)

16-01-2015 | Vrouw | 59
Urine-incontinentie
Veel bijwerkingen.last van ogen. Vaker plassen en soms moeilijk plas op te houden. Stoelgang erg moeizaam. Heb Dridase en vesicare gebruikt voordat ik betmiga ging gebruiken.

14-05-2023 | Vrouw | 60
Urine-incontinentie
Ik heb MS en heb daardoor lichamelijke klachten, waaronder urge-incontinentie en daarom schreef de uroloog Betmiga voor. Ik slikte het in de ochtend en twee tot drie uren na inname ging het redelijk goed. In de loop van de middag nam de incontinentie weer flink toe. Een vervelende bijwerking was voor mij dat ik oedeem kreeg. mijn onderbeen/enkel werd dik en daardoor werd[lees meer...] het moeilijker om mijn evenwicht te bewaren. Door de MS was mijn evenwicht toch al niet zo heel groot, maar het werd nog slechter. Na overleg met de uroloog is een ander medicijn voorgeschreven en de oedeem is weg.

30-01-2019 | Man | 62
Mirabegron (50)
Bleef in de nacht meerdere keren ( soms om het uur ) naar de WC gaan. Waardoor uiteindelijk slaapgebrek een probleem werd, ook voor mijn vrouw. Het plassen duurde gevoelsmatig een half uur, zolang dat ik steeds meer moeite kreeg met weer in slaap komen. Betmiga 50mg in combinatie met Tamsulosine 0,4 HCI Sandoz retard Sinds vandaag 30-01-2019 wijzigt Apotheek in opdr[lees meer...]acht van Z&Z dat ik Tamsulosine HCI 0,4 Ranbaxy ( i.p.v Sandoz ) krijg. Ben benieuwd of dit problemen op gaat leveren. Laat het dan zeker weten.

18-01-2021 | Vrouw | 63
Urine-incontinentie
Heb urgincontinentie. Neem bedmiga 50 mg maar helpt niet. Heb nu 2 dagen 50m +25 mg (halve tablet) genomen. Dit werkt perfect. Mag dit? Of noemen ze dit een overdosis? Risico? Ik ben 63 jaar maar vind het veel te vroeg om "luiers" te dragen, hoe dun ook! Neemt mijn vrouwelijkheid af!

06-06-2019 | Vrouw | 63
Mirabegron (50mg)
Ik kreeg na drie weken behoorlijke hartritmestoornissen. Zodra ik me maar even inspande, sloeg mij hart volledig op hol, heel akelig. Jammer, want het medicijn werkte wel bij mij.

08-10-2014 | Man | 64
Hartritmestoornis
Had wel positief effect op mijn instabiele blaas klachten. Helaas genoodzaakt te stoppen vanwege hartritmestoornis.

31-08-2021 | Man | 65
Overactieve blaas
Dit middel werkt op de blaas, gebruik het nu enkele maanden, in het begin leek er sprake van een verbetering, maar toen begin de jeuk en huiduitslag en ipv verbetering werd het van kwaad tot erger. Van het middel wat ik hiervoor gebruikte, Tamsulosine 0.4 mg en werkt op de prostaat, kreeg ik het gevoel dat het beter kon, dus werd mij het middel Betmiga aangeraden om te geb[lees meer...]ruiken. Ik ben er nu van overtuigd, dat Betmiga minder goed bij mij werkt en ook nog eens vele malen duurder is dan Tamsulosine. Nu werd mij geadviseerd om deze 2 middelen in combinatie te gebruiken. Wij gaan het zien🙏

04-07-2018 | Vrouw | 65
Overactieve blaas
Gebruik nu 2 weken en merk geen verbetering. Heeft iemand ervaring met langer gebruik en dan wel effect? Graag reactie Ik gebruikte eerst oxybutynine, bood geen soulaas

08-06-2016 | Vrouw | 65
Mirabegron (1)
Overactieve blaas
Na jarenlang oxybutinine gebruikt te hebben, ben ik op aanraden van mijn uroloog overgestapt op Betmiga. Het werkte bij mij niet, want ik voelde niet op tijd wanneer ik naar de toilet moest en als ik dan wilde gaan, kwam het er meteen uit, dus geen aandrangsgevoel. Ook merkte ik dat het net was of ik geen aandrang had voor de ontlasting. Het leek of de darmen stil lagen, a[lees meer...]l had ik geen obstipatie. Dus nu ben ik weer terug bij oxybutinine.

10-09-2014 | Man | 65
Veel plassen
Mijn uroloog heeft mij dit medicijn ook voorgeschreven met de mededeling dat dit nieuwe medicijn niet de vervelende bijwerking had van een droge mond. Dat klopt. Maar helaas merkte ik na 14 dagen gebruik geen verbetering van mijn plasklachten en ik ben er mee gestopt. Dit omdat ik wel enkele vervelende bijwerkingen constateerde. Het heeft m.i. een vertragende werking op j[lees meer...]e stofwisseling en stoelgang, met gewichtstoename ten gevolge.

02-11-2021 | Man | 66
Overactieve blaas
Werking is matig. Nog steeds driemaal per nacht uit bed. Lichte maar vervelende hoofdpijn bij gebruik. Nu tweemaal zeer ernstige obstipatie gehad. Eerste keer klysma gehad na 24 uur. Tweede keer. Ik ben al 2 dagen doende. Troep!

23-11-2015 | Man | 66
Mirabegron (25)
Overactieve blaas
Geholpen aan prostaat, goedaardige vergroting. Vervolgens littekenweefsel blaashals. Drie keer vergeefs aan geopereerd (steeds weer littekenweefsel). Gevolg: vaak, veel plassen, veel aandrang, kleine hoeveelheden urine per keer. Kortom: (ook) overactieve blaas. Kreeg eerst iets anders (weet niet meer wat, werd er raar van in mijn hoofd), toen Betmiga. Leek redelijk te hel[lees meer...]pen maar: begon me na zo'n 5 weken steeds vaker paar uur per dag erg beroerd te voelen (soort doorgedraaid, uitgeput gevoel). Dacht aan mijn hart. Heb bloeddrukmeter; bleek: 120 / 180 ! Kortom: veel te hoge bloeddruk. Ben acuut gestopt, voelde me na 2 dagen een stuk beter. Dan maar vaker plassen, maar dit nooit meer. Was niets van gezegd, moest er zelf achter komen. las een stuk van een onderzoeker die stelde: vertrouw wel je dokter maar niet de medicijnen die hij voorschrijft.....Helaas mee eens.

13-09-2014 | Vrouw | 66
Urine-incontinentie
Betmiga lijkt in het begin te werken maar de bijwerkingen zijn behoorlijk heftig. Ik slik het nu een aantal weken en het effect wordt ook minder met de tijd. Ik ga er zeker mee stoppen na deze week want ik voel me per dag beroerder en vrees voor een hartaanval. Ook heb ik continue het gevoel dat ik blaasontsteking heb met enorme kramp tijdens het plassen. Jammer want ik[lees meer...] was er in de eerste week van mijn gebruik best blij mee.

06-02-2023 | Vrouw | 67
Urine-incontinentie
Ik vind dat de pilletjes moeilijk uit de strip gaan en als het dan kunt dat springen er uit…….

21-02-2023 | Vrouw | 68
Mirabegron (25)
Overactieve blaas
Blaaskramp en aandrang. Betmiga helpt tegen de kramp en de aandrang. Daar ben ik blij mee. ik heb wel last van enkele bijwerkingen. Vooral een duf hoofd, tegen hoofdpijn aan. Ik hoop dat dit verdwijnt als ik het middel langer gebruik. Ook een beetje droge mond en wat vermoeid. Ik gebruik het middel nu ruim 2 weken. Ik heb veel meer controle op de blaas .

12-02-2016 | Man | 68
Prostaatkanker
Na verwijdering prostaat incontinent geworden, na 10 maanden nog steeds geen verbetering. Bekken bodem therapie helpt niet. 's Nachts niet incontinent maar wel 4 a 5 keer aandrang om te plassen. Betmiga gebruik helpt niet, noch tegen incontinentie overdag, noch tegen overmatig vaak aandrang in de nachturen. Geen bijwerkingen. Alles lijkt op een verzakte blaas na de prostat[lees meer...]ectomie (via de Da Vinci methode) omdat ik 's nachts in liggende toestand geen urine verlies. De beste methode om 's nachts minder vaak met aandrang wakker te worden, is 's avonds veel drinken, hoe raar dit ook klinkt, want vermoedelijk plas je dan beter uit.