Mirabegron

Overactieve blaas (19 meningen)
Urine-incontinentie (16 meningen)
Polyurie (3 meningen)
Prostaatklachten (overig) (2 meningen)

23-05-2018 | Vrouw | 22
Mirabegron (25mg)
Overactieve blaas
Plots na een blaasontsteking te maken gehad met wat tot nu toe nog omschreven wordt als overactieve blaas. Steeds de aandrang om te moeten, het gevoel hebben het niet te kunnen ophouden (ondanks dat het telkens wel lukt). Eerst bij de urologe gestart met oxybutanine, dit werd me voorgeschreven omdat het de goedkoopste optie was. Dit hielp een beetje maar bracht niet veel v[lees meer...]erandering. Nog even urolina geprobeerd maar dit deedal helemaal niets. Na een half jaar deze medicatie in te nemen kreeg ik plots onhoudbare blaaskrampen (alsof plots heel mijn bekkenbodem pijnlijk samentrok). Enige oplossing volgens de urologe: botox inbde blaas spuiten of een neurosimulator plaatsen. Wegens redelijk ingerijpend 'oplossingen' toch maar een tweede opinie gevraagt. Daar schreven ze Betmiga voor. Heaven on earth voor mij. Ik kon langer wachten, moest snachts niet meer opstaan, kon opnieuw afspreken met vrienden en ik kon eindelijk ongestoord in de wagen zitten zonder te stressen over mogelijk bijkomende tijd van files. Ik neem betmiga nu bijna 4 maanden.

21-03-2016 | Vrouw | 24
Overactieve blaas
Sinds dit medicijn, geen last meer van continue aandrang om naar de wc te gaan (zie 20+ keer naar de wc gaan). Van alle andere medicatie kreeg ik last van een droge mond, droge ogen, zeer ernstige obstipatie & vermoeidheid (oa tolterodine). Door deze medicatie is de mictie frequentie weer naar 6/7 keer op een dag gegaan en heb ik mijn leven weer terug voor mijn overactiev[lees meer...]e blaas dit verpestte.

23-10-2016 | Man | 25
Mirabegron (25mg)
Urine-incontinentie
De medicatie werkte te goed, maar dit had slechte gevolgen, door de inname van deze medicijnen kon ik niet meer mijn blaas legen en moest er vervolgens een blaascatheter ingebracht worden, geen oplossing dus.

26-02-2021 | Man | 27
Mirabegron (50mg)
Gebruik sinds 4 dagen dit medicijn. Heb dag ervoor bij de huisartsenpost gelegen vanwege extreme pijn aanvallen in lies, blaas, schaamstreek. Volgens 2 doktoren bleken dit blaaskrampen te zijn. Sinds medicijn geen aanvallen meer gehad maar heb wel een beetje een rommelige buik en wat vermoeid. Ook is het plassen heel raar het brand een beetje en heb bijna nooit het gevoel [lees meer...]dat ik moet plassen. Het is altijd dat ik zelf na een paar uur denk : zal ik niet eens gaan plassen nu.

13-04-2020 | Vrouw | 30
Mirabegron (50)
Overactieve blaas
Al 2jaar heb ik blaasklachten en buikpijn die uitstralend was naar de heupen. 3 blaasonstekingen gehad uit het niks... bij het plassen had ik zware blaaskrampen. Ik ging na een jaar aanmodderen naar de uroloog. Er werden onderzoeken gedaan en het verdict was: een overactieve blaas. Ik moest Betmiga en Pelvicare proberen. Betmiga werkt super, zo goed als klachtenvrij maar n[lees meer...]og regelmatig blaas die geprikkeld is. Na proberen terug controle. Betmiga gaf mij geen bijwerkingen.

24-10-2018 | Vrouw | 30
Urine-incontinentie
Last van gemengde urineincontinentie. Betmiga geprobeerd. Eigenlijk nauwelijks effect. Vesicare daarbij gedaan na twee maanden betmiga, geen veranderingen behalve vervelende bijwerking obstipatie. Denk dat ik er mee ga stoppen.

02-08-2018 | Man | 31
Overactieve blaas
Merk erg weinig verschil helaas, wel heb ik dagelijks last van de bijwerkingen: constipatie. Erg vervelend en pijnlijk. Weet niet of het de moeite waard is nog langer betmiga te slikken. Neem het nu ruim 2 weken.

11-11-2020 | Vrouw | 32
Mirabegron (50mg)
Ik gebruikt de medicatie nu een 1 dag, alleen heb de bijwerking dat ik mijn blaas niet leeg plas of toch loze drang heb. Dus ga die niet meer pakken maar weet iemand of dit vlug uit mijn bloed is. Aangezien het ook maar 1 dag is en niet echt een spiegel heeft op kunnen bouwen? Graag zie ik reacties tegemoet.

27-01-2015 | Man | 33
Urineverlies
Sinds ik soms moet katheteriseren, is mijn blaas van streek. Deze is dan erg onrustig en trekt onregelmatig samen, dit had vaak licht verlies tot gevolg. Sinds de Uroloog het medicijn Betmiga heeft voorgeschreven zijn deze klachten fors minder geworden. Al binnen enkele uren kwam er een serene rust over de blaas en trekt deze alleen nog samen als dat nodig is. Ondanks d[lees meer...]at er meer rust is, lijkt er ook minder controle over de blaas te zijn. Het signaal van wel of niet moeten plassen is fors minder sterk, en ook tijdens het plassen is de stroom door de plasbuis minder goed voelbaar. Het grote nadeel is dat deze serene rust ook over de darmen gaat, naar mijn gevoel staan deze soms nagenoeg stil. Zeker in de nacht zijn dan harde bonken in buik voelbaar en is de boel gespannen, zeker als er al dagen geen toilet is bezocht. Dit heeft een slechte nachtrust tot gevolg. Niet perse te droog of te hard maar blijft er gewoon te lang zitten, ondanks licht letten op voeding/beweging. Op advies van de dokter aan de movicolon. Dit helpt best goed maar heeft weer veel winden tot gevolg en een extra medicijn waar je weer van afhankelijk bent. Over de Betmiga over het geheel wel tevreden maar is zeker niet zonder bijwerkingen. Dit is anders dan de arts vertelde.

20-10-2015 | Vrouw | 38
Urine-incontinentie
Vandaag door een kennis van mij die apothekersassistente is, erop gewezen geworden dat er ernstige bijwerkingen naar boven zijn gekomen bij inname van dit middel. Men kan er een bepaald syndroom van krijgen waaraan men kan overlijden.

30-08-2015 | Vrouw | 39
Overactieve blaas
Na jaren Vesicare geslikt te hebben, heeft de uroloog mij Betmiga voorgeschreven. Ik slik het nog geen week en voel mij niet lekker. Bijwerkingen zouden juist minder zijn dan met de Vesicare (daar zie ik wazig door). Ik voel mij gejaagd door de Betmiga en niet lekker, mijn hart lijkt sneller te gaan en ik krijg een soort 'opvliegers'. In de bijsluiter lees ik deze kla[lees meer...]chten niet terug, maar gelukkig wel door de patiëntenverhalen op deze site. Ik ga mijn uroloog bellen en zeggen dat ik gewoon weer mijn Vesicare wil gebruiken. (of misschien moet ik nog even aankijken met de Betmiga???)

19-10-2018 | Vrouw | 42
Overactieve blaas
Ik gebruik het medicijn Betmiga nu 4 dagen en merk nog helemaal niks, ook geen bijwerkingen. Kan iemand mij vertellen hoelang het ongeveer duurt voordat het medicijn gaan werken? Ook heb ik een neurostimulator dus hoop dat het enig effect gaat geven. Ik plas zo’n 14 tot 16x per 24 uur waarvan 4x ‘s nachts. Wordt er gek van!!

07-04-2015 | Vrouw | 42
Urine-incontinentie
Na enige jaren Vesicare te hebben gebruikt, naar volle tevredenheid, heeft mijn Uroloog Betmiga voorgeschreven omdat dit nauwelijks bijwerkingen zou hebben. Al snel na de overstap op Betmiga kwamen mijn urine-incontinentie klachten terug. Ik heb Betmiga enkele weken gebruikt, in de hoop dat het alsnog zou gaan werken, maar het had vrijwel geen effect. Nu ben ik weer Vesica[lees meer...]re gaan gebruiken, en mijn klachten zijn direct verdwenen.

05-02-2015 | Vrouw | 44
Blaasontsteking
vooraf wat zorgen omdat de mogelijke bijwerkingen zo veel waren. In het begin geen problemen op wat licht jeuk na. Deze jeuk is na 2 weken steeds meer en gaat over in een brandende jeuk

21-05-2021 | Vrouw | 46
Mirabegron (50)
Overactieve blaas
Zeer tevreden over het medicijn. Voor het eerst sinds jaren nachten doorgeslapen. Blaaskrampen zijn gestopt. Enige is een beetje een droge mond, maar lang niet zo erg als bij Vesicare.

01-05-2019 | Vrouw | 46
MS (multiple sclerose)
Betmiga ruim 4 weken gebruikt. Waar ik eerst, door overactieve blaasspier 15x per dag naar de wc moest, is dit nu 7x, 16x, 11x. Helpt niet en het plassen is nu helemaal losgeslagen. Dan kies ik bijna liever voor de zekerheid wetende zo’n 15x per dag, om het uur, ‘s middags wat rustiger. Dan dit. Uroloog wil dat ik doorga en Vesicare daarbij neem. Ik ben bang; als ik zie[lees meer...] wat de bijwerkingen van Vesicare zijn, ben ik verder van huis, àls het al werkt. Want hiernaast zorg ik alleen voor 3 kinderen. Was grafisch ontwerper maar al 100% afgekeurd. Ik wil niet. En neem nu Quertilla. Dit helpt heel goed. Vooral tegen aandrang.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum