Mirabegron

Overactieve blaas (19 meningen)
Urine-incontinentie (16 meningen)
Polyurie (3 meningen)
Prostaatklachten (overig) (2 meningen)

18-10-2015 | Man | 50
Mirabegron (50)
Urine-incontinentie
ik heb eerst een maand vesomni gebruikt, duizeligheid tot het gevaarlijk werd om auto te rijden. verder leek het wel te helpen. nu gebruik ik Betmiga, is voor mijn gevoel iets minder effectief maar zo goed als geen bijwerkingen, enkel ochtendstijfheid in mijn vingers, heel vreemd. ik heb precies ook meer behoefte aan slaap. nog 1 maand dagelijkse inname en dan mag ik gaan[lees meer...] verminderen, benieuwd of het blijft werken.

27-01-2015 | Man | 33
Mirabegron (50mg)
Urineverlies
Sinds ik soms moet katheteriseren, is mijn blaas van streek. Deze is dan erg onrustig en trekt onregelmatig samen, dit had vaak licht verlies tot gevolg. Sinds de Uroloog het medicijn Betmiga heeft voorgeschreven zijn deze klachten fors minder geworden. Al binnen enkele uren kwam er een serene rust over de blaas en trekt deze alleen nog samen als dat nodig is. Ondanks d[lees meer...]at er meer rust is, lijkt er ook minder controle over de blaas te zijn. Het signaal van wel of niet moeten plassen is fors minder sterk, en ook tijdens het plassen is de stroom door de plasbuis minder goed voelbaar. Het grote nadeel is dat deze serene rust ook over de darmen gaat, naar mijn gevoel staan deze soms nagenoeg stil. Zeker in de nacht zijn dan harde bonken in buik voelbaar en is de boel gespannen, zeker als er al dagen geen toilet is bezocht. Dit heeft een slechte nachtrust tot gevolg. Niet perse te droog of te hard maar blijft er gewoon te lang zitten, ondanks licht letten op voeding/beweging. Op advies van de dokter aan de movicolon. Dit helpt best goed maar heeft weer veel winden tot gevolg en een extra medicijn waar je weer van afhankelijk bent. Over de Betmiga over het geheel wel tevreden maar is zeker niet zonder bijwerkingen. Dit is anders dan de arts vertelde.

08-12-2014 | Man | 56
Urine-incontinentie
eerst baclofen en vesicare gebruikt met verschrikkelijke bijwerkingen en geen goed resultaat Betmiga heeft geen bijwerkingen bij mij enhet plassenisveel minder geworden. Alles beter onder controle

08-10-2014 | Man | 64
Hartritmestoornis
Had wel positief effect op mijn instabiele blaas klachten. Helaas genoodzaakt te stoppen vanwege hartritmestoornis.

10-09-2014 | Man | 65
Veel plassen
Mijn uroloog heeft mij dit medicijn ook voorgeschreven met de mededeling dat dit nieuwe medicijn niet de vervelende bijwerking had van een droge mond. Dat klopt. Maar helaas merkte ik na 14 dagen gebruik geen verbetering van mijn plasklachten en ik ben er mee gestopt. Dit omdat ik wel enkele vervelende bijwerkingen constateerde. Het heeft m.i. een vertragende werking op j[lees meer...]e stofwisseling en stoelgang, met gewichtstoename ten gevolge.

01-09-2014 | Man | 79
Prostaatklachten (overig)
Sinds 1 maand neem ik deze medicatie zonder enig resultaat in mijn plasgedrag namelijk om de 2 uur s'nachts gaan plassen. Vervelende bijwerkingen: sijsverteringsproblemen, constipatie, gewichtstoename, soms duizelig.

29-08-2014 | Man | 79
Prostaatklachten (overig)
Ik neem Betmiga +- 4 weken en tot heden geen verbetering aan mijn plasgedrag. Wat wel opvalt is dat ik nu veel last heb van constipatie wat voordien niet het geval was. Ook duizeligheid en lagere bloeddruk.