Ervaringen met Oxybutynine Tabletten

oxybutynine

Overactieve blaas (5 meningen)
Polyurie (3 meningen)
Incontinentie (2 meningen)
Urine-incontinentie (1 mening)

19-05-2011 | Vrouw | 37
Blaaskrampen
Ik heb een nieuwe blaas en een oude blaas!! mijn nieuwe blaas is gemaakt van een stuk darm (indiana-pouch stoma) en mijn oude blaas hebben ze laten zitten. Ik heb als bijwerking spontane diaree, dagelijks hoofdpijn en wat iedereen heeft, zòn droge mond dat praten met consumtie niet mogelijk is hahahaha Minderen is geen optie, want dan heb ik dezelfde dag weer blaaskrampe[lees meer...]n.

17-03-2010 | Man

23-11-2023 | Vrouw | 57
oxybutynine (2,5mg)
Al een aantal jaren extreme opvliegers gehad, waarbij drijfnat van top tot teen. Dag en nacht door. Enorm uitputtend waardoor ik niet meer kon functioneren. Door mijn ms heb ik een zwakke blaas, waardoor ook urineverlies. Na clonidine wat moeilijk verkrijgbaar was door medicijn tekorten, op advies overgestapt op Oxybutynine. Kwa werking echt super. Eigenlijk geen opvliege[lees meer...]rs meer. Het urine verlies is verbeterd niet weg. Helaas wel extreme hartkloppingen maar op een holter werd niks bijzonders gevonden. Dus echt door de medicatie. Toch wil ik nog even volhouden want de bijwerkingen vind ik toch minder erg dan de extreme klachten die ik had.

11-12-2021 | Vrouw | 69
Overmatig zweten
Heel mijn leven last van zweten gehad, over mijn hele lichaam, vooral zeer zichtbaar in mijn gezicht en zeker bij stressvolle situaties, opwinding, dan ook nog de overgang erbij , het was niet meer te doen! Ik werd depressief hierdoor! Vele dingen geprobeerd zoals vele jaren hormonen en zelfs 2 dagen in het ziekenhuis opgenomen voor onderzoek naar mijn zweten! Na een bezo[lees meer...]ek aan dermatoloog begonnen met S‘ochtends 2,5 mg en s’avonds 2,5 mg, wel met een maagbeschermer erbij. Wel droge mond en drogere huid! Ik neem deze medicijnen al 7 jaren! IK HEB MIJN LEVEN WEER TERUG MET PER DAG 5 mg Oxybutynine, GEWELDIG 👍🙏😊

18-03-2020 | Man | 21
Overmatig zweten
Ik slik dit medicijn nu al vijf jaar en het helpt waanzinnig goed tegen zweethanden. Echter heb ik wel last van bijwerkingen. Het lastige is dat ik soms van merk moet switchen omdat het ene merk niet meer leverbaar is. Vooral dan heb ik veel last van slaperigheid, een soort mist in mijn hoofd en daardoor concentratieproblemen. Verder is het een heel gemakkelijk te gebruike[lees meer...]n medicijn en los van de droge mond ben ik er erg tevreden over. De periodes van slapheid neem ik maar even voor lief, kijkende naar het grotere plaatje.

28-07-2019 | Vrouw | 27
Overmatig zweten
Reden van gebruik: overmatig zweten. Handpalmen, liezen, voeten, oksels. Ik had met name veel hinder van het zweten van mn handpalmen. Niet klam maar echt nat. Ook in de winter en daar kreeg ik ijskoude handen van. Medicatie heeft het zweten tot rust gebracht. Als ik al een heftig zweet dan houd het veel eerder op. Ook vaak gewoon droge handen. Een heerlijke ervaring. [lees meer...] Wel wat last van droge ogen en in het begin droge mind. Daarom houd ik het bij deze dosis. Ook meer last van extreme hitte (Zomer 2019 😁). Op hete dagen neem ik minder in zodat ik voldoende functioneel kan zweten maar dan nog heb ik het gevoel dat ik onvoldoende afkoel. Twee keer migraine gehad op een warme dag. Voorheen nog nooit migraine gehad door warmte. Ik gebruik het middel nu enkele maanden. Het is een uitkomst voor me. Ik beleef mijn lijf anders doordat ik minder zweet. Wb de migraine ga ik in de gaten houden.

09-09-2018 | Vrouw | 71
Overmatig zweten
Na mijn wandelingen kletsnat van het zweet thuis komen

20-07-2016 | Vrouw | 45
Overmatig zweten
Ondanks bijwerkingen helpt het en blijf ik het gebruiken het als het nodig is, bijvoorbeeld sociale situaties. Voor oksels is botox echt perfect, maar handen en voeten blijven een uitdaging. Bij echt warm weer of in aanloop naar menstruatie helpen de pillen niet voldoende, maar over het algemeen heeft het wel effect.

07-10-2010 | Vrouw
oxybutynine
Overmatig zweten over hele lichaam zelfs in de winter
jaren van overmatig zweten met alle gevolgen van dien (durfde nergens meer naar toe) iedere keer weer andere oorzaken aangegeven door de huisarts (overgang, stress etc.) bij toeval via de internist bij dit medicijn uitgekomen, wist niet wat me overkwam na inname van 3 dagen geen overmatig zweten meer, maar normaal als ieder mens.

22-04-2010 | Man
Overmatig zweten
Mijn ervaring met Oxybutinine is prima. Ik gebruik ongeveer vier 5mg tabletten per dag tegen overmatig zweten. Het is dus niet iets waar het medicijn oorspronkelijk voor is gemaakt maar een bijwerking die bij mij een gunstig effect heeft. Sinds ik een jaar of twee met dit medicijn begon ging er een wereld van verlichting voor mij open. Van de een op de andere dag was ik[lees meer...] van een sociaal probleem verlost. Geen zweethanden, voeten, oksels en billen meer. Vooral geen zweethanden meer hebben was voor mij een verlossing. Het voordeel van het medicijn weegt zeer zwaar op tegen het, voor mij, enige nadeel (droge mond). Wat meer drinken dan gemiddeld is de oplossing. Het enige waar ik me zorgen over maak is langdurig gebruik. Er is eigenlijk niets over bekend. Ik ben nu 32. Wat zijn de effecten als ik straks 65 ben? Geen idee! Dat is het enige nadeel dat ik ondervind.

24-01-2010 | Vrouw
Polyurie
Heb eens uitgeprobeerd te stoppen, maar na een paar dagen ben ik toch maar weer begonnen. Mijn blaas wilde toch z'n eigen gang weer gaan. Nu heb ik vorige week nieuwe tabletten gekregen. Nieuwe verpakking, maar ook dikkere tabletten zonder breekgleufje. Niet handig vind ikzelf. Waarom moet het nou veranderen, die dunnere tabletten waren toch veel handiger! Nu kan ik m[lees meer...]aandag eerst naar de apotheek voor zo'n pillensnijder, bah!

08-11-2023 | Vrouw | 51
Overgang
Afschuwelijk veel last van opvliegers/zweten tijdens overgang, 4x per uur, dag en nacht en kon niet meer normaal functioneren. Onmiddelijk na ingebruikname van oxybutine zijn de oplviegers en het zweten met 80% verminderd. Ik heb dit voorgeschreven gekregen omdat ik geen hormonen mag gebruiken ivm borstkanker in het verleden. Een echte uitkomst. Ik heb nagenoeg geen bijwer[lees meer...]kingen en heb sinds 2 maanden mijn leven weer terug

27-08-2023 | Man | 64
Overactieve blaas
Dit middel is voor mij een "wondermiddel". Na uitwendige bestraling van prostaatkanker bleek stralings cystitis te hebben gekregen. Ik was incontinent, vooral bij bewegen, moest zeer vaak in de nacht uit bed om kleine beetjes te plassen. De plasjes die ik deed waren bijzonder pijnlijk. De uroloog schreef aanvankelijk Betmiga en Vesicare voor, maar dit werkte voor mij onvol[lees meer...]doende. Toen hij besloot om mij oxybutynine te geven werden de klachten heel snel minder. Ik kreeg weer meer nachtrust, had geen pijn meer met plassen (voor mij een heel groot winstpunt!) en ik ben weer veel minder incontinent. Van dit middel heb ik geen merkbare bijwerkingen. Ik ben zeer tevreden.

18-12-2019 | Man | 27
Overmatig zweten
Ik ben echt superblij met dit medicijn. Ik heb al jaren dat ik veel teveel zweet. Als ik 15 minuten fietste, kwam ik zowat doorweekt op m'n bestemming aan; bij kleine huishoudelijke taken moest ik meteen zweten; tijdens seks was ik super bezweet; etc. Heel lang dacht ik dat dit nu eenmaal zo was. Toen ben ik dit medicijn gaan gebruiken en nu zweet ik bijna niet meer. Echt [lees meer...]geweldig! Bij extreme inspanning (zwaar sporten, 45 minuten fietsen, etc) zweet ik nog steeds, maar gewoon in normale proporties, en in alle voor genoemde situaties gewoon niet meer. In het begin merkte ik inderdaad dat ik een drogere mond had, maar dat is nu voor m'n gevoel weer bijgetrokken. Dus weegt zeker niet op tegen de positieve effecten. Ik heb vanuit de dermatoloog dit medicijn opgebouwd over 6 weken van 2,5mg per dag tot nu 10mg per dag; wat voor mij perfect werk. Iedereen die zich ergert aan hoeveel hij/zij zweet raad ik echt met klem aan dit te nemen, want het is echt een wondermiddel.

28-11-2019 | Vrouw | 75
Overmatig zweten
tijdens wandelingen sterk zweten met zelfs klets natte haren, dit is helemaal verdwenen en ik ben dolgelukkig !

15-09-2019 | Man | 50
Overmatig zweten
Winters, zomers, ALTIJD zweten. Zelfs bij de minste inspanning. En nu dus dit wondermiddel gevonden dankzij de huisarts. Echt, echt mijn sociaal leven is véél aangenamer ! Ook op het werk hoef ik mij niet meer te schamen over overmatig zweten, het zweet die zo over mijn gezicht liep, zelfs al zonder enige inspanning ! Ik ben écht gelukkig nu !!

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum