Ervaringen met Oxybutynine Tabletten

oxybutynine

Overactieve blaas (5 meningen)
Polyurie (3 meningen)
Incontinentie (2 meningen)
Urine-incontinentie (1 mening)

20-10-2023 | Vrouw | 27
Overmatig zweten
Let op: Over het algemeen ben ik vrij gevoelig voor bijwerkingen van medicijnen. Ook heb ik een angststoornis. Ik ben begonnen met oxybutynine slikken omdat ik vond dat ik veel zweette. Vaak al een natte rug na een klein stukje fietsen. De eerste twee weken slikte ik 2,5mg/dag, daarna opgehoogd naar 5mg/dag. Tegen het zweten hielp het deels, ik denk dat dit vooral in mijn[lees meer...] hoofd zat. In de eerste week werd ik vaak overvallen door een angstig gevoel. Ook had ik last van een zeer droge mond. Des te langer ik dit medicijn slikte, des te meer bijwerkingen ik kreeg. Op een gegeven moment was ik zo verschrikkelijk moe dat ik het gevoel had niks meer te kunnen. Ook kreeg ik angstige gedachtes die ik niet herkende van mezelf, waardoor de angst nog erger werd. Bij alles wat ik at bleef de eerste hap in mijn slokdarm hangen, ik werd vaak misselijk na iets te eten en had constant buikpijn. Na 6 weken ben ik ermee gestopt. Hierna gingen de bijwerkingen snel over en ging ik mij mentaal ook weer beter voelen. Mijn advies bij overmatig zweten zou zijn: praat erover met je omgeving! Probeer eerst andere methoden voordat je aan deze medicijnen begint, zeker als je al mentale problemen hebt.

13-10-2023 | Vrouw | 73
Overmatig zweten
Al plm. 25 jaar extreem zweten bij een temp. van plm. 18gr. vanaf mijn voorhoofd, met stralen tegelijk en vanaf midden onderrug waarvoor meestal achter in onderbroek n handdoekje oid. welke het vocht opneemt. Mijn oudere broers zaten ook vaak hun kaal hoofd te drogen maar bij mij is het t ergst helaas. Kan het niet meer dragen en wil weten wat er aan de hand is. Ik func[lees meer...]tioneer 6 maanden van het jaar niet en als ik ergens binnen ben of sta te praten dan is het hevig. Mijn lichaam voelt helemaal klam, water komt ook op mijn onderbenen soms te staan en kot soms ook uit mijn handen! Wil een specialistisch specifiek onderzoek in de hoop dat ik geholpen kan worden! Dus geen last van handen, voeten, oksels maar alleen hoofd en onderrug. Twee kranen gaan meermalen overdag open mits het overdag wat aangenaam weer is, dus vanaf de lente tot de herfst. Oxybutynine helpt niet bij gebruik van 1 tablet daags en bij het opvoeren naar 3 x daags lag ik de hele dag op de bank, energieloos. Daarom dit jaar niet meer opgehoogd maar 1x daags helpt niet. Wat nu???

28-06-2023 | Vrouw | 63
Overactieve blaas
Slechte ervaring, klachten waartegen ik ze kreeg, kwamen juist weer "erger" terug.

15-01-2017 | Vrouw | 60
Overactieve blaas
Lang uitgetest, niets resultaat.

08-05-2015 | Vrouw | 563
oxybutynine (2,5mg)
ben pas begonnen 1 week geleden, maar droge mond en keel worden met de dag erger. ik hoop dat dit verdwijnt anders stop ik ermee. werd voorgeschreven door dermatoloog, ivm overmatig zweten in gelaat en hoofd. gaat dit nog weg?

20-02-2015 | Vrouw | 73
Droge mond

02-08-2014 | Man | 77
Blaasontsteking
na verwijdering prostaat een sfincter gekregen. Heeft 5 jaar goed gewerkt. Nadien 4 hersteloperaties. Nu een buikkatheter en toch urineverlies v ia penis. Medicijn bijwerking: geen hap meer kunnen eten;droge mond en keel.Wat nu??

06-04-2022 | Vrouw | 59
oxybutynine (5mg)
ben niet gerust met deze pillen te nemen. mihn gyneacoloog voorgeschreven ipv hormoonpillen voor de menopauze. opvliegers. ik ondervind niet dat het betert met deze pillen oxybutynine. nog altijd evenveel opvliegers. moet ik stoppen ?

01-02-2020 | Vrouw | 52
Overmatig zweten
Ik kreeg van de apotheek bij een herhaalrecept de Aurobindo variant. Helaas werkt deze bij mij veel minder effectief. Ik heb wel baat bij de Accord variant. Jammer, dat gewissel vanwege wel/geen vergoeding zorgverzekeraar.

14-11-2010 | Vrouw
Over actieve blaas
Na lange tijd niet lekker in mijn vel zitten en blaasproblemen, bij een homeophaat terecht gekomen. Die vroeg of ik de bijwerkingen had gelezen... niet dus. Nevositeit, droge mond, paniekaanvallen, verminderde eetlust, versnelde hartslag. Ik had ze allemaal! Nu gestopt ik ben zo benieuwd... Loop al maanden thuis niet lekker in mijn vel.

10-04-2023 | Man | 44
Incontinentie
Na een long-operatie in 2006 lichaam voor de helft verdoofd door Morfine via het ruggemerg. Urine-cath gehad omdat je niet voelde dat je plaste. Na ontslag urine-cath door beginnende zuster verwijdert. Ballon niet goed leeg laten lopen. Tot 2x toe. Moet bij man in 1x eruit getrokken worden. Blaaskringspier hierdoor beschadigd. Oxybutynine gehad. Helpt iets, maar hierna[lees meer...]ast ook genoodzaakt om Tena Slip luiers te gebruiken overdag/nacht. Tis niet anders.

22-10-2019 | Man | 53
Overactieve blaas
Omdat ik overactieve blaas had moest ik Oxybutynine gebruiken.ik heb met 5mg begonnen met 2keer per dag. Na 3 maanden heb ik verminderd naar 2.5mg. Momenteel neem ik nog altijd 2.5mg per dag maar ik heb gemerkt dat ik moeilijke erectie krijg. Maar als ik stop paar dagen te nemen word mijn erectie op normaal niveau

13-08-2018 | Man | 58
Overmatig zweten
Ik gebruik dit middel al jaren. Dit verliep altijd zonder veel problemen en ik zweet ook bijna niet meer. Dit is mij echter bijna fataal geworden omdat ik kort voor een hitteberoerte heb gestaan. Mijn appartement is in de zomer niet koel te krijgen en door de extreme weersomstandigheden van de laatste tijd is mij dat bijna noodlottig geworden. In mijn woning was het sinds [lees meer...]maanden niet koeler dan 26 graden ( ook in de nacht) met als absolute piek de 33 graden van 27 juli. Er was geen koel plekje te vinden in het hele appartement en een koude douche was de enige mogelijkheid om enigszins af te koelen. Het effect was natuurlijk steeds van korte duur. Doordat ik niet zweet kan ik mijn lichaamstemperatuur niet controleren en ik werd alsmaar zieker en zieker. Door te zweten koel je tenminste nog enigszins af. Door het gebruik van oxybutynine zweette ik namelijk helemaal niet meer. Ik werd dus letterlijk gaar gestoomd in mijn eigen woning. Omdat ik het middel al meer dan vijf jaar slik was het min of meer een gewoonte geworden. In het begin van het gebruik heb ik natuurlijk de bijsluiter wel gelezen en ik was blij dat ik van dat vervelende zweten af was. Door de extreme temperaturen in mijn woning werd ik met de dag zieker en ik voelde me erg beroerd. Op 27 juli ben ik minstens twee keer flauw gevallen en voor mij was de maat vol. Ik heb toen een dure airco aangeschaft en geplaatst. Dit is waarschijnlijk mijn redding geweest. Ik durf er niet over na te denken wat er was gebeurd als ik die airco niet had gekocht. Een hitteberoerte kan namelijk fataal aflopen. Door de airco is het nu redelijk koel in huis en sindsdien ben ik op zoek gegaan naar de reden van mijn overdreven reatie op die hitte. Na dagenlang speuren op het internet ben ik er toen achter gekomen dat ik op zijn minst last had van hittestuwing en misschien zelfs een hitteberoerte. Ik wist echter nog steeds niet waarom het zover gekomen was en waarom ik zo slecht tegen de hitte kan. Ik zocht verder op het internet en zodoende kwam ik erachter dat het een bijwerking is van de oxybutynine. Als ik de bijsluiter wat vaker had gelezen dan was dit alles niet gebeurt en was ik niet zo ziek geworden. Maar wie leest er nu elke keer weer die vervelende bijsluiter? Ik niet in elk geval. Had ik het maar wel gedaan! Mijn eerste reactie was dan ook om direct te stoppen. Ik heb dit ook een aantal dagen vol gehouden. Maar omdat ik alweer behoorlijk last heb van overmatig zweten ben ik helaas gedwongen om het middel weer in te nemen. Ik weet nu in elk geval dat ik bij heet weer op moet passen om niet oververhit te raken. Ik ga in elk geval wel zoeken naar alternatieven. Overmatig zweten is beslist geen pretje maar de bijwerkingen van oxybutynine kunnen ook zeer ernstig zijn. Dit heb ikzelf aan den lijve ondervonden. Ik moet nu alleen nog met mijn verhuurder gaan uitvechten of deze airco wel mag blijven hangen. Ik heb dit namelijk zonder toestemming gedaan. Het is voor mij echter erg belangrijk dat ik het enigzinds koel kan krijgen in mijn appartement. Met de buren heb ik het al geregeld en deze hebben geen bezwaar als ik de airco gebruik. Nu alleen de verhuurder nog overtuigen van de bittere noodzaak van het hebben van een airco.

12-02-2018 | Man | 70
Urine-incontinentie
Na prostatectomie incontinent (700 cc p.d.) Na aanbrengen Pro-Act systeem bleef een incontinentie van 400 cc. Oorzaak: overactieve blaas en openstaande sluitspier. Vesicare medicijnen gaven nauwelijks resultaat. Oxybutynine (6 maal dagelijks) stopte de incontinentie niet. Nu sinds 28 december (2017) overgestapt op 2 x oxybutynine, de bijwerkingen met 6 tabletten (een te d[lees meer...]roge mond) zijn met 2 tabletten verdwenen en de incontinentie is een beetje verminderd. Van 200 cc per dag naar 160 cc.

22-03-2015 | Vrouw | 52
Overactieve blaas
heb enkele maanden betmiga gebruikt voor een overactieve blaas, wat weer veroorzaakt werd door een te strak aanspannen van de bekkenbodemspieren. Heb ook bekkenbodemtherapie gehad en nu ook nog PTNS (soort acupunctuur op de blaasmeridiaan). Aangezien ik vanwege de betmiga op de hartbewaking kwam vanwege tachycardie (te snelle pols) werd ik weer terug gezet op een middel da[lees meer...]t ik vóór de betmiga al jaren lang met enige tussenpozen gebruikte, nl. de oxybutynine. Nadeel is de droge mond, maar dat heb ik liever dan op de hartbewaking belanden. Verder is een nadeel dat het kortwerkend is en ik moet het dus 3-4 x per dag nemen, wil het iets doen.

04-12-2012 | Vrouw | 62
oxybutynine
Last van een behoorlijk droge keel. Beetje kortademigheid Daar doorlijkt het of ik ga hyperventileren.