Ervaringen met Oxybutynine Tabletten

oxybutynine

Overactieve blaas (5 meningen)
Polyurie (3 meningen)
Incontinentie (2 meningen)
Urine-incontinentie (1 mening)

23-11-2023 | Vrouw | 57
oxybutynine (2,5mg)
Al een aantal jaren extreme opvliegers gehad, waarbij drijfnat van top tot teen. Dag en nacht door. Enorm uitputtend waardoor ik niet meer kon functioneren. Door mijn ms heb ik een zwakke blaas, waardoor ook urineverlies. Na clonidine wat moeilijk verkrijgbaar was door medicijn tekorten, op advies overgestapt op Oxybutynine. Kwa werking echt super. Eigenlijk geen opvliege[lees meer...]rs meer. Het urine verlies is verbeterd niet weg. Helaas wel extreme hartkloppingen maar op een holter werd niks bijzonders gevonden. Dus echt door de medicatie. Toch wil ik nog even volhouden want de bijwerkingen vind ik toch minder erg dan de extreme klachten die ik had.

08-11-2023 | Vrouw | 51
Overgang
Afschuwelijk veel last van opvliegers/zweten tijdens overgang, 4x per uur, dag en nacht en kon niet meer normaal functioneren. Onmiddelijk na ingebruikname van oxybutine zijn de oplviegers en het zweten met 80% verminderd. Ik heb dit voorgeschreven gekregen omdat ik geen hormonen mag gebruiken ivm borstkanker in het verleden. Een echte uitkomst. Ik heb nagenoeg geen bijwer[lees meer...]kingen en heb sinds 2 maanden mijn leven weer terug

20-10-2023 | Vrouw | 27
Overmatig zweten
Let op: Over het algemeen ben ik vrij gevoelig voor bijwerkingen van medicijnen. Ook heb ik een angststoornis. Ik ben begonnen met oxybutynine slikken omdat ik vond dat ik veel zweette. Vaak al een natte rug na een klein stukje fietsen. De eerste twee weken slikte ik 2,5mg/dag, daarna opgehoogd naar 5mg/dag. Tegen het zweten hielp het deels, ik denk dat dit vooral in mijn[lees meer...] hoofd zat. In de eerste week werd ik vaak overvallen door een angstig gevoel. Ook had ik last van een zeer droge mond. Des te langer ik dit medicijn slikte, des te meer bijwerkingen ik kreeg. Op een gegeven moment was ik zo verschrikkelijk moe dat ik het gevoel had niks meer te kunnen. Ook kreeg ik angstige gedachtes die ik niet herkende van mezelf, waardoor de angst nog erger werd. Bij alles wat ik at bleef de eerste hap in mijn slokdarm hangen, ik werd vaak misselijk na iets te eten en had constant buikpijn. Na 6 weken ben ik ermee gestopt. Hierna gingen de bijwerkingen snel over en ging ik mij mentaal ook weer beter voelen. Mijn advies bij overmatig zweten zou zijn: praat erover met je omgeving! Probeer eerst andere methoden voordat je aan deze medicijnen begint, zeker als je al mentale problemen hebt.

13-10-2023 | Vrouw | 73
Overmatig zweten
Al plm. 25 jaar extreem zweten bij een temp. van plm. 18gr. vanaf mijn voorhoofd, met stralen tegelijk en vanaf midden onderrug waarvoor meestal achter in onderbroek n handdoekje oid. welke het vocht opneemt. Mijn oudere broers zaten ook vaak hun kaal hoofd te drogen maar bij mij is het t ergst helaas. Kan het niet meer dragen en wil weten wat er aan de hand is. Ik func[lees meer...]tioneer 6 maanden van het jaar niet en als ik ergens binnen ben of sta te praten dan is het hevig. Mijn lichaam voelt helemaal klam, water komt ook op mijn onderbenen soms te staan en kot soms ook uit mijn handen! Wil een specialistisch specifiek onderzoek in de hoop dat ik geholpen kan worden! Dus geen last van handen, voeten, oksels maar alleen hoofd en onderrug. Twee kranen gaan meermalen overdag open mits het overdag wat aangenaam weer is, dus vanaf de lente tot de herfst. Oxybutynine helpt niet bij gebruik van 1 tablet daags en bij het opvoeren naar 3 x daags lag ik de hele dag op de bank, energieloos. Daarom dit jaar niet meer opgehoogd maar 1x daags helpt niet. Wat nu???

28-06-2023 | Vrouw | 63
Overactieve blaas
Slechte ervaring, klachten waartegen ik ze kreeg, kwamen juist weer "erger" terug.

06-04-2022 | Vrouw | 59
oxybutynine (5mg)
ben niet gerust met deze pillen te nemen. mihn gyneacoloog voorgeschreven ipv hormoonpillen voor de menopauze. opvliegers. ik ondervind niet dat het betert met deze pillen oxybutynine. nog altijd evenveel opvliegers. moet ik stoppen ?

11-12-2021 | Vrouw | 69
Overmatig zweten
Heel mijn leven last van zweten gehad, over mijn hele lichaam, vooral zeer zichtbaar in mijn gezicht en zeker bij stressvolle situaties, opwinding, dan ook nog de overgang erbij , het was niet meer te doen! Ik werd depressief hierdoor! Vele dingen geprobeerd zoals vele jaren hormonen en zelfs 2 dagen in het ziekenhuis opgenomen voor onderzoek naar mijn zweten! Na een bezo[lees meer...]ek aan dermatoloog begonnen met S‘ochtends 2,5 mg en s’avonds 2,5 mg, wel met een maagbeschermer erbij. Wel droge mond en drogere huid! Ik neem deze medicijnen al 7 jaren! IK HEB MIJN LEVEN WEER TERUG MET PER DAG 5 mg Oxybutynine, GEWELDIG 👍🙏😊

01-02-2020 | Vrouw | 52
Overmatig zweten
Ik kreeg van de apotheek bij een herhaalrecept de Aurobindo variant. Helaas werkt deze bij mij veel minder effectief. Ik heb wel baat bij de Accord variant. Jammer, dat gewissel vanwege wel/geen vergoeding zorgverzekeraar.

28-11-2019 | Vrouw | 75
Overmatig zweten
tijdens wandelingen sterk zweten met zelfs klets natte haren, dit is helemaal verdwenen en ik ben dolgelukkig !

16-08-2019 | Vrouw | 23
Overmatig zweten
Ik had altijd veel last van blozen gepaard met overmatig gezicht zweet, nu gebruik ik elke ochtend 2 tabletjes en het werkt super. De eerste weken merk je niet zoveel maar na ongeveer 3/4 weken begon ik het verschil te merken. Wanneer ik een dag de dosis vergeet dan merk ik dit ook direct, het blozen en zweten is dan meteen weer terug. Het heeft mij ook geholpen op sociaal[lees meer...] gebied, ik had altijd de angst om te blozen en zweten in het openbaar en nu ben ik hier helemaal vanaf!

28-07-2019 | Vrouw | 27
Overmatig zweten
Reden van gebruik: overmatig zweten. Handpalmen, liezen, voeten, oksels. Ik had met name veel hinder van het zweten van mn handpalmen. Niet klam maar echt nat. Ook in de winter en daar kreeg ik ijskoude handen van. Medicatie heeft het zweten tot rust gebracht. Als ik al een heftig zweet dan houd het veel eerder op. Ook vaak gewoon droge handen. Een heerlijke ervaring. [lees meer...] Wel wat last van droge ogen en in het begin droge mind. Daarom houd ik het bij deze dosis. Ook meer last van extreme hitte (Zomer 2019 😁). Op hete dagen neem ik minder in zodat ik voldoende functioneel kan zweten maar dan nog heb ik het gevoel dat ik onvoldoende afkoel. Twee keer migraine gehad op een warme dag. Voorheen nog nooit migraine gehad door warmte. Ik gebruik het middel nu enkele maanden. Het is een uitkomst voor me. Ik beleef mijn lijf anders doordat ik minder zweet. Wb de migraine ga ik in de gaten houden.

25-09-2018 | Vrouw | 72
oxybutynine (2,5mg)
Tijdens een wandeling zoveel zweet produceren dat ik kletsnat thuiskwam, zelfs mijn haren kletsnat!

09-09-2018 | Vrouw | 71
Overmatig zweten
Na mijn wandelingen kletsnat van het zweet thuis komen

05-11-2017 | Vrouw | 21
oxybutynine (2,5mg)
Ik heb nu al zo'n 2 jaar bloosangst, het is als t ware opeens op komen duiken. Ik denk dat het door mijn xtc gebruik is gekomen op feesten, want het kan als het ware een angststoornis opwekken. Dit is dus mijn karma om steeds rood te worden als iemand ook maar iets persoonlijks vraagt of zegt. Ik ben eigenlijk altijd zelfverzekerd geweest, dus dat is het rare aan deze stoo[lees meer...]rnis, dat dat er niets mee te maken heb. Ik ben nu 2 maanden oxybutynine aan t gebruiken 1 tablet 's ochtends van 2.5 Mg en 1 's middags. Ik zeg je eerlijk dat ik dacht nooit van dit probleem meer af te komen, maar ik ben zo blij dat het werkt, ik heb nergens last meer van ook niet van de bijwerkingen van dit medicijn. Ik ben een stuk vrolijker als ik de deur uitga en het helpt je sociale leven weer terug. Als jij met t zelfde probleem loopt, raad ik je dit echt aan.

15-01-2017 | Vrouw | 60
Overactieve blaas
Lang uitgetest, niets resultaat.

20-07-2016 | Vrouw | 45
Overmatig zweten
Ondanks bijwerkingen helpt het en blijf ik het gebruiken het als het nodig is, bijvoorbeeld sociale situaties. Voor oksels is botox echt perfect, maar handen en voeten blijven een uitdaging. Bij echt warm weer of in aanloop naar menstruatie helpen de pillen niet voldoende, maar over het algemeen heeft het wel effect.