Ervaringen met Vesicare

solifenacine

Overactieve blaas (27 meningen)
Polyurie (23 meningen)
Incontinentie (12 meningen)
Urine-incontinentie (2 meningen)
Prostaathyperplasie (1 mening)
Prostaatklachten (overig) (1 mening)
Anurie / oligurie (1 mening)

22-04-2013 | Man | 67
solifenacine
mijn blaas is mei 202 uit genomen heb op 12-12-2007 vesicare 10 mg voor geschreven gekregen van mijn uroloog wegen incontinentie heeft iets geholpen naar mijn idee last van droge mond en weinig smaak, krijg na 1 jaar last van achillespees ontsteking linker hiel, fiso niets hielp een haf jaar daarna rechter hiel er bij naar huisarts weer fisio niets geholpen{radeloos} na [lees meer...]5 jaar sukkelen toevallig weer naar de zelfde uroloog vroeg aan mij waar voor gebruikt u TOVIAS 4 mg? u heeft mij voor geschreven na5 weken achillesonteking weg.

20-02-2013 | Man | 69
solifenacine
Door zeer frekwente blaasspoelingen tegen blaaskanker is het ophouden van de plas sinds juli 2012 een groot probleem vooral in de nacht 6 tot 7 keer van bed dus je komt niet tot rust. De blaaskanker is onder controle dus blij maar er is een "kwaal" bijgekomen nl. een zwaar geirriteerde blaas. Ik heb Toviaz gebruikt maar na 3 weken was dat uitgewerkt, Emselex gebruikt deed [lees meer...]helemaal niets dus nu weer aan de Vesicare 10 mg met een droge mond, wazig zien, afwezig maar ik weet niet hoe het nu verder moet? Mijn dagen draaien uitsluitend om het toiletbezoek.

23-04-2012 | Man | 75
solifenacine
Erge last van aandrang na het plassen. Via de huisarts naar de uroloog, geprobeerd de plasbuis te vergroten maar bleek toen helemaal dicht te zitten. sÁvonds buik katheter ingebracht en voor drie weken Vesicare gekregen mocht het niet langer gebruiken. Het heeft mij niet geholpen weer plasbuis open gemaakt nog een katheter erbij. Nu katheter vrij maar nog dezelfde klacht[lees meer...]en. Bijwerking Vesicare 10mg: droge mond- moeite met slikken-moe-lust geen alcoholische dranken meer.

27-07-2011 | Man | 53
Dijkwijls moeten plassen
De eerste week merkte ik niets, gaandeweg begon ik me duffer te voelen, moeilijker concentreren en snel/vaaak moe. Dit werd geleidelijk aan erger. Daarnaast begon na 14 dagen geleidelijk aan de huis op mijn vingers los te laten als de huid verbrand was. Ik ben ruim een week geleden gestopt en nog steeds is dat niet over. De dufheid en vermoeidheid is wel zo goed als verdwe[lees meer...]nen. Het plassen werd overigens ook niet minder.

27-09-2010 | Vrouw
Actieve blaas verdenking
Direct na de eerste inname, doodmoe, ogen wazig/droog/vermoeid, misselijk, oprisping, droge mond/keel, smaakaangetast, lusteloos. Na een aantal dagen (3) kwam erbij zwarte vlekken zien, plas brand, veel witvloed, hartkloppingen duizelig, nog vaker plassen, diarree, pijnin de onderbuik welke doorzeurt naar benen, opgezette onderbuik, hoofdpijn vlak boven ogen, jeuk aan de [lees meer...]huid, angst, koortsig voelen, ijskoud hebben, braken, doodmoe, gevoel hebben dat je een valiumiraat tablet hebt gehad. Heb nu de huisarts gebeld en per direkt stoppen. Nu een week wachten voor het uit mijn lichaam is. Ik ben dus echt niet te spreken over deze tablet. Succes voor anderen. MVG

15-11-2008 | Vrouw
Aandrang incontenentie
heb dit medicijn 3 maanden geprobeert. maar het werkte niet bij mij. ik gebruik nu het nieuwe middel Toviaz dit werkt nu na 6 maanden geweldig ik kan het iedereen aanbevelen!!!!

25-12-2023 | Vrouw | 72
Incontinentie
Ik ben naar de uroloog gegaan omdat ik niet of bijna niet kon plassen. Vaak heel weinig pijnlijk en.ik hebMCD en tig beroertes gehad.

30-09-2021 | Man | 66
Overactieve blaas
vaak moeten plassen, niet goed kunnen uitplassen/nadruppelen

21-05-2018 | Vrouw | 63
Hernia
Na een operatie en kanaalstenose operatie heb ik blijvend urine incontinentie klachten, voor de operatie voelde ik niet meer dat ik moest plassen. Ga nu om het uur omdat ik vreselijke drang heb, maar kost me moeite om het eruit te plassen....het helpt iets. Neem ze in omdat ik dan nog wat kan slapen, anders is het om de 5 minuten naar het toilet.....voel me erg ongelukkig[lees meer...] met deze situatie.....behandeld arts zegt dat er niets aan te doen is.....Binnenkort toch maar weer bespreken of de blaas beschadigd is, heb nog steeds veel pijn, misschien toch weer een nieuwe hernia.

24-11-2017 | Man | 66
Overactieve blaas
Overactieve blaas moet binnen het uur naar het toilet. Met Vesicare is dit iets langer dan een uur. Kreeg al snel last van een droge mond maar daar valt mee te leven. Na een jaar kreeg ik een hinderlijke kriebel in mijn keel veel kuchen en daarna zelfs grote problemen met praten. Voorheen sociale problemen i.v.m. plassen nu sociale problemen omdat je geen gesprek meer kunt[lees meer...] voeren.

01-03-2017 | Vrouw | 56
Overactieve blaas
Jaren gebruikt medicijn helpt perfect tegen een overactieve blaas. Wel altijd een verstopte neus gehad. Sinds een jaar veel maagklachten, pijn bovenin de maag. Omeprazol gekregen, maar dat helpt onvoldoende. Gestopt met Vesicare en de klachten waren weg. Na 2 maanden weer begonnen en de maagklachten kwamen weer terug. Ik heb dit 3x geprobeerd en steeds als ik stop met Vesi[lees meer...]care verdwijnen de maagklachten en deze zijn behoorlijk dus doorgaan met Vesicare is geen optie. Ook al andere maagtabletten geprobeerd maar ook dat werkt niet, dus nu maar gestopt, helaas geen oplossing

15-01-2016 | Man | 65
Geen effect

23-07-2015 | Vrouw | 54
Overactieve blaas
Ik slik nu 8 dagen 5 mg astellas. Vanaf dag 7 voel ik steeds meer vermoeidheid. Heel vervelend. Wel helpt de medicatie: de frequentie van het plassen is echt afgenomen. Maar omdat de vermoeidheid erg vervelend is, overweeg ik sterk om te stoppen met de medicatie.

10-07-2015 | Vrouw | 44
solifenacine (5mg)
Ik slik nu 8 dagen vesicare en ik ben heel erg moe, plassen gaat zeer moeizaam, ik moet wel nog steeds vaak naar het toilet.

17-05-2015 | Man | 67
Polyurie
Wazig zien en erg afwezig en slaperigheid. Ben er mee gestopt en de klachten waren direct weg.

15-06-2013 | Vrouw | 36
Blaasontsteking
Ik heb het hyperactieve blaassyndroom. Overgehouden aan heel veel blaasinfecties, ik gebruik daar nog dagelijks antibiotica voor in onderhoudsdosering. Op advies van mijn urologe gebruik ik nu sinds twee weken Vesicare. De voordelen zijn enorm, ik hoef overdag niet meer vaak te plassen en 's nachts maar 1x!! Maar wat een drama zijn de bijwerkingen. Ik ben zoooo moe, niet n[lees meer...]ormaal, spierklachten en suf. om nog maar te zwijgen over de droge mond. Ik overweeg nu serieus te stoppen. De voordelen zijn enorm, maar de bijwerkingen voor mij ook. Vooral het suffige en de vermoeidheid. Ik kan me dat met drie jonge kinderen helaas niet permitteren.

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum